Gå till innehåll

Jonas spelar PLO


Zalon

Recommended Posts

128-raders spelade jag. Tror jag iaf :P

 

En liten summering av oktober:

Gick fortsatt uppåt mot slutet av månaden men hade inte alls flyt i all-in situationerna (tror jag backade -140$ mot vad jag förväntades göra, inget crazy men påverkar ändå resultatet). Har börjat 1-2 bord PL50 nu också, känns som att jag borde kunna slå de nivåerna men det har gått lite trögt i början. Förhoppningsvis släpper det i november. Jag spelar även lite hilo fullring när det finns bra bord. Jag försöker vara rätt kräsen med table selection eftersom jag oftast spelar för mycket spekulativa händer när bordet är tight. Sammanlagt +355$ för månaden, varav 300$ på PLO och resten på FLO8. Med genomsnittligt flyt kunde det varit 500$ så jag är så klart nöjd :)

 

Bankroll: 1437.25$

VIP poäng: 15322

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej hej,

 

Inte skrivit på ett tag men spelat det har jag. Det har gått helt ok även fast jag inte är helt nöjd med mitt spel i november. Mitt oflyt med all-in situationerna vände men i samband med det började jag istället spela sämre så det blev inte så himla bra i slutändan ändå.

 

En kort summering av november:

Backade c:a 30$ på Omaha high/low (blandade stakes mellan 2/4 till 5/10)

Plussade c:a 150 på PLO, främst PL25

 

Jag lirade min första session för december idag. Det gick strålande. Jag körde några PL25-bord, ett PL50 och ett FLO8 och plussade på alla. Jag känner mig inte riktigt redo för PL50, blir lite scared money när jag dubblat men det släpper nog med lite mer vana. Sammanlagt blev det 140$ upp, vilket redan där är bättre än hela min november-månad. Förhoppningsvis håller det i sig.

 

Bankroll: 1682.35$

Vip poäng: 17586

 

En hand:

 

Fi har visat sig rätt aggro och har tidigare synat 3-bet ur position med QT86s och ställt med bottentvå. Hur spelar ni handen?

 

POKERSTARS GAME #36197984294: OMAHA POT LIMIT ($0.25/$0.50 USD) - 2009/12/03 14:57:46 ET

Table 'Bianca II' 6-max Seat #2 is the button

Seat 1: Benny Binion ($87.55 in chips)

Seat 2: Zalon ($44.10 in chips)

Seat 4: oowmaah ($50 in chips)

Seat 5: gandi9 ($252 in chips)

oowmaah: posts small blind $0.25

gandi9: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zalon Queen of SpadesAce of Clubs4 of SpadesKing of Clubs

i[K]atchem has returned

Benny Binion: folds

Zalon: raises $1 to $1.50

oowmaah: folds

gandi9: calls $1

*** FLOP *** Jack of Spades2 of Clubs5 of Spades

gandi9: checks

Zalon: bets $2.50

gandi9: raises $6 to $8.50

 

 

Sen en rolig beat, potten var liten så jag blev inte särskilt sur:

 

PokerStars Game #36196987582: Omaha Pot Limit ($0.10/$0.25 USD) - 2009/12/03 14:35:23 ET

Table 'Virton II' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: Zalon ($40.15 in chips)

Seat 2: defstef68 ($26.05 in chips)

Seat 3: __zeero__000 ($9.20 in chips)

Seat 4: 1zzzz1FIN ($39.45 in chips)

Seat 5: wrwjr ($24.65 in chips)

Seat 6: BUBIC ($43.65 in chips)

defstef68: posts small blind $0.10

__zeero__000: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zalon 5 of HeartsKing of Clubs3 of DiamondsKing of Hearts

1zzzz1FIN: raises $0.60 to $0.85

wrwjr: folds

BUBIC: folds

Zalon: calls $0.85

defstef68: folds

__zeero__000: calls $0.60

*** FLOP *** King of Diamonds2 of Clubs8 of Spades

__zeero__000: checks

1zzzz1FIN: bets $2.55

Zalon: calls $2.55

__zeero__000: raises $5.80 to $8.35 and is all-in

1zzzz1FIN: folds

Zalon: calls $5.80

*** TURN *** King of Diamonds2 of Clubs8 of Spades8 of Diamonds

*** RIVER *** King of Diamonds2 of Clubs8 of Spades8 of Diamonds8 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

__zeero__000: shows 8 of HeartsKing of SpadesAce of ClubsQueen of Spades (four of a kind, Eights)

Zalon: shows 5 of HeartsKing of Clubs3 of DiamondsKing of Hearts (a full house, Kings full of Eights)

__zeero__000 collected $20.85 from pot

Zalon said, "lol :P"

*** SUMMARY ***

Total pot $21.90 | Rake $1.05

Board King of Diamonds2 of Clubs8 of Spades8 of Diamonds8 of Clubs

Seat 1: Zalon (button) showed 5 of HeartsKing of Clubs3 of DiamondsKing of Hearts and lost with a full house, Kings full of Eights

Seat 2: defstef68 (small blind) folded before Flop

Seat 3: __zeero__000 (big blind) showed 8 of HeartsKing of SpadesAce of ClubsQueen of Spades and won ($20.85) with four of a kind, Eights

Seat 4: 1zzzz1FIN folded on the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag tycker handen är väldigt stark pre men på den floppen måste du ge dig. Du har ju i princip 3 "säkra" vinstouts. Visst, färgdrag HU är ju oftast vinstouts men Q-högt är inte tillräckligt bra för att du ska göra något tycker jag. Bättre att ge sig, låta honom få pengarna och tro att du kommer vika varje gång, för att senare sätta dit honom direkt. Om du nu inte är bombsäker på att han bluffar. Då kan du ju höja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju egentligen inga säkra vinst-outs alls. En trea gör ju att 64 blir nutsen. Så min hand är inte jättesexig. Trodde dock att chansen att han skulle bluffa den här floppen var rätt stor så jag 3-bettade varpå han 4-betta all-in vilket så klart gjorde att jag hade odds att syna. Det sjuka var att jag var i ledning(!). Han hade AQT3 med a-höga färgdraget så jag ledde alltså med AK-high. Och den stod så jag dubblade något turligt upp :P

 

Men jag tror nog fold alternativt call där är bättre spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju egentligen inga säkra vinst-outs alls. En trea gör ju att 64 blir nutsen. Så min hand är inte jättesexig. Trodde dock att chansen att han skulle bluffa den här floppen var rätt stor så jag 3-bettade varpå han 4-betta all-in vilket så klart gjorde att jag hade odds att syna. Det sjuka var att jag var i ledning(!). Han hade AQT3 med a-höga färgdraget så jag ledde alltså med AK-high. Och den stod så jag dubblade något turligt upp :P

 

Men jag tror nog fold alternativt call där är bättre spel.

 

Oddsmässigt ligger du minimalt under även om du leder ju på flop.

:Ac::Kc::Qs::4s: Win: 46.22% Tie: 6.22%

:As::Qd::Th::3s: Win: 47.56% Tie: 6.22%

 

på flop: :Js::2c::5s:

 

tror du ni hade sett turn/river om du betat all in istället för vanlig 3bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har spelat rätt mycket de senaste dagarna. Hade en ordentlig dipp för några dagar sen, där jag backade 100$ på FLO8 och ytterligare 100$ på PLO. Så egentligen låg jag rätt mycket back sen senast. Jag spelade en kort session idag och i stort sett allting gick rätt. Tror jag plussade 150-200$ på en halvtimme eller nåt. Så sammanlagt är jag upp lite sen jag lirade senast:

 

Bankroll: 1697.15$

VIP: 19684

 

Några händer:

 

Hand 1:

 

Seat 1: samooca ($49.75 in chips)

Seat 2: littlebanban ($90.95 in chips)

Seat 3: Chavez ($25.25 in chips)

Seat 4: OPGrandSlam ($60.05 in chips)

Seat 5: Zalon ($43.25 in chips)

Seat 6: haz31 ($50.95 in chips)

littlebanban: posts small blind $0.25

Chavez: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zalon Jack of Clubs6 of DiamondsKing of ClubsAce of Diamonds

OPGrandSlam: calls $0.50

Zalon: calls $0.50

haz31: folds

samooca: calls $0.50

littlebanban: folds

Chavez: checks

*** FLOP *** 3 of DiamondsQueen of Diamonds2 of Hearts

Chavez: bets $2

OPGrandSlam: folds

Zalon: calls $2

samooca: folds

*** TURN *** 3 of DiamondsQueen of Diamonds2 of Hearts10 of Hearts

Chavez: bets $5.50

Zalon: calls $5.50

*** RIVER *** 3 of DiamondsQueen of Diamonds2 of Hearts10 of Hearts6 of Clubs

Chavez: checks

Zalon: checks

 

Två frågor: Tycker ni att det är ett bra spel att höja turn som semibluff? Skulle ni bluffa river?

 

 

Hand 2:

Seat 1: Zalon ($48.35 in chips)

Seat 2: eisenschreck ($3.45 in chips)

Seat 3: wampumgirl ($57.55 in chips)

Seat 4: homeboy27 ($52.70 in chips)

Seat 5: vegasbound24 ($73.10 in chips)

Seat 6: cologne1972 ($36.35 in chips)

homeboy27: posts small blind $0.25

vegasbound24: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zalon 3 of Clubs7 of Hearts5 of Spades4 of Hearts

cologne1972: folds

Zalon: calls $0.50

eisenschreck: folds

wampumgirl: calls $0.50

homeboy27: calls $0.25

vegasbound24: raises $2 to $2.50

Zalon: calls $2

wampumgirl: calls $2

homeboy27: folds

*** FLOP *** Ace of Spades5 of Diamonds6 of Spades

vegasbound24: checks

Zalon: checks

wampumgirl: checks

*** TURN *** Ace of Spades5 of Diamonds6 of Spades4 of Clubs

vegasbound24: checks

Zalon: bets $6

wampumgirl: calls $6

vegasbound24: raises $25.60 to $31.60

Zalon: folds

wampumgirl: folds

Uncalled bet ($25.60) returned to vegasbound24

 

För vekt att lägga 2nd nuts här? Sätter hans range på 87, 73, 32, möjligtvis set och kanske flushdraw men det mest troliga tycker jag är 87 och 73, dvs antingen är jag tokigt dominerad eller så splittar jag.

 

Hand 3:

Table 'Adelinda' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: Zalon ($47.80 in chips)

Seat 2: bantam59 ($42.30 in chips)

Seat 3: ninos999 ($26.90 in chips)

Seat 5: jenery ($48.55 in chips)

Seat 6: Glenkill ($147.45 in chips)

Zalon: posts small blind $0.25

bantam59: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zalon 5 of HeartsQueen of HeartsAce of DiamondsAce of Hearts

ninos999: calls $0.50

jenery: calls $0.50

Glenkill: folds

Zalon: raises $2 to $2.50

bantam59: folds

ninos999: calls $2

jenery: calls $2

*** FLOP *** 3 of Diamonds4 of Diamonds6 of Clubs

MLsport joins the table at seat #4

Zalon: bets $6

ninos999: folds

jenery: calls $6

*** TURN *** 3 of Diamonds4 of Diamonds6 of Clubs4 of Hearts

Zalon: checks

jenery: bets $11.50

Zalon: calls $11.50

*** RIVER *** 3 of Diamonds4 of Diamonds6 of Clubs4 of HeartsQueen of Spades

Zalon: checks

jenery: bets $16

Zalon: calls $16

 

Den här handen är rätt read-baserad. Motståndaren är aggressiv och kompetent och vågar definitivt bluffa scarecards. Tycker ni att jag spelar den ok?

 

Hand 4:

Seat 1: Zalon ($106.70 in chips)

Seat 3: zlayer22 ($62.60 in chips)

Seat 4: pingking ($58.60 in chips)

Seat 5: vesslus ($54.65 in chips)

pingking: posts small blind $0.25

vesslus: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zalon Ace of Spades7 of DiamondsKing of DiamondsKing of Clubs

Zalon: raises $1 to $1.50

zlayer22: calls $1.50

pingking: calls $1.25

vesslus: calls $1

*** FLOP *** Jack of Spades3 of Clubs6 of Spades

pingking: checks

vesslus: checks

Zalon: bets $5

zlayer22: calls $5

pingking: folds

vesslus: folds

*** TURN *** Jack of Spades3 of Clubs6 of Spades9 of Clubs

Zalon: bets $12

zlayer22: calls $12

*** RIVER *** Jack of Spades3 of Clubs6 of Spades9 of Clubs9 of Spades

Zalon: bets $30

zlayer22: folds

 

Spelar jag den här för aggressivt? Vet inte om han lägger något som slår mig faktiskt, kanske triss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: ja semibluff är helt okej tycker du kan potta där men tycker inte att du spelar den fel. Kan möjligtvis bli ett lättare beslut om man har någon read på motståndet.

 

Hand 2: nja svårt beslut kan tänka mig färgdrag med färdig stege. Jag skulle nog fundera ett tag innan jag tog beslut i den handen. Han pottar ju turné kanske bara är fiskigt av mig att tycka att det skulle vara något som talar för syn färgdraget ligger ju så är ju inte fel med pott. Tycker det är en okey stark läggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Jag tycker att raise på turn vore ett okej spel. Jag skulle inte bluffa den rivern, när du check-callat flop och turn luktar det drag och att då betta river när bara stegdraget suttit (mot dubbelt färgdrag) tycker jag luktar bluff. Men jag har ingen koll.

 

Hand 2: Kanske lite vekt? Han har ju ändå raisat från bb så jag sätter väl honom snarare på set i ess och färgdrag t ex? Skulle han inte cb:at om han hade 78 på den floppen?

 

Hand 3: Helt okej. Du spelar den vekt på turn för att induca bluff river antar jag och då måste du ju syna.

 

Hand 4: Lite för aggro tror jag. Om du checkar, tänker du syna hans bet då? Färgen kommer ju faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att ha läst de andras först tycker jag så här:

 

Hand1: JAg tycker att semibluffen är helt ok. Det ser mycket starkt ut och förmodligen får du potten där. Du har gott om vinstouts, det enda jag tycker är lite jobbigt är att om han också har mångra drag, men båda missar, kan det hända att du torskar ändå eftersom du inte har något alls.

 

Hand2: Eh. du limpar in denna i tidig pos? Ok. Sen tycker jag att det är en call, faktiskt. Detta är killen som höjde pre, och det är väl rätt troligt att killen har AA eller Axxx, kanske har han träffat tvåpar med färgdrag? tycker inte att man kan sätta honom på 78 bara sådär. Synen känns berättigad här, kanske främst eftersom han nog inte sätter er på stege, utan snarare på stegdrag + KK, QQ eller något sånt?

 

Hand3: Om du har readen att han är bluffig så tycker jag du gör detta bra. Dock så bör man vara lite orolig för river-bettet, tycker jag. Men visst, det finns väl att han har överpar typ TT eller något. Förstår att du synar där men jag tycker det är en väldigt jobbig syn.

 

Hand4: Ja, bluffa inte rivern. Checksyna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med alla svar (framförallt från Tornie, var lite oväntat)

 

Här kommer några av mina tankar:

 

Hand 1:

 

Jag gillar call eller raise på turn. Jag har ju sjukt många outs om han skulle ha ett set. Jag fick dock en vibb av att han var stark och därför valde jag att bara syna på turn. Tycker att bluffläget på river är sådär, jag har spelat den som att jag har en draghand och han synar nog där rätt ofta. Han hade för övrigt QQxx och checkade alltså nutsen på river.

 

 

Hand 2:

 

Hade lite ångest men jag tror fold är OK. Har han bara 87 utan färgdraget tror jag inte att han nödvändigtvis cbar floppen. Tror inte han checkraisar med tvåpar med flushdraw där, brädet är ändå hyfsat läskigt. Set i ess med färgdrag så är jag 60-40, dvs ingen jättefavorit. Men men, den är svår. Hade jag haft någon form av read hade det varit enklare.

 

 

Hand 3:

 

Raise på river finns det så klart inget värde i. Om jag tror han är svag är det nog ok att höja turn för att få honom att vika något dåligt drag. Som jag spelade den nu så maximerade jag värdet. Han hade 876x, dvs par och missat stängt.

 

 

Hand 4:

 

Han spelar den som att han är på draget hela vägen. Färgen kommer på rivern men brädet paras också. Som sagt, osäker på om han viker något som jag slår här men folk är ändå rätt tighta. Han kanske kan vika en dålig färg där?

 

Check/call tror jag är ganska dåligt, då föredrar jag nog check/fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med intressanta händer! Några synpunkter till.

 

Hand 1: QQxx är inte nuts. 45 är nuts, som du faktiskt kunde jagat med.

 

Hand 2: Jag menar att om han har raisat flop med typ AK78ds (varför man nu gör det?) så är det väl en ganska klockren flop att cb:a på? Svårt att sätta honom på stegen om han sätter den på turn liksom. Jag undrar mer vad för händer med 78 han raisar med pre annars, som han dessutom inte cb:ar med på flop? Jag tror han floppade starkt som fan dvs set i ess och ville checkraisa er, när sen stegen kommer så skiter han i den och kör på sitt topset och eventuella färgdrag.

 

Hand 3: Kändes klockren, luktade ju draghand lång väg.

 

Hand 4: Håller helt med om check/fold om du inte ska bluffa, förstår inte vad check/call skulle ge över huvud taget. Om han viker en dålig färg mot ditt bet så förstår jag inte varför han jagar, känns ju inte direkt +EV på det spelet i så fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

Doh ... så klart. Då kanske han bara hade tänkt att check/calla med sitt set då. Det känns sjukt tight spelat av honom i såna fall, men å andra sidan finns det miffon som jagar med 54 där.

 

Hand 2:

Alltså, det raisas rätt friskt ur position med bajs. Så det går nog att hitta en 87xx där (typ JT87 om vi ska ta en hand som är helt ok). Men jag håller med om dina synpunkter och ju mer jag tänker på det så önskar jag att jag synat bara för att få se hans hand :P

 

Hand 4:

Rädd för kåken kanske? Jag agerade ju starkt genom hela handen. Fast jag vet inte, känns ju jättekonstigt om han viker där när han jagat från flopp. Jag undrar verkligen vad han hade. Par i knektar? 54? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från dagens session (ja, jag spelar på julafton):

 

Table 'Cuitlahuac VII' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: Zalon ($49.50 in chips)

Seat 2: royape77 ($25 in chips)

Seat 4: muck21 ($31.75 in chips)

Seat 5: true.w ($50 in chips)

Zalon: posts small blind $0.25

royape77: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zalon 5 of Hearts8 of Diamonds9 of Hearts7 of Diamonds

muck21: folds

true.w: raises $1.25 to $1.75

Zalon: calls $1.50

royape77: folds

*** FLOP *** King of Diamonds9 of Diamonds3 of Diamonds

Zalon: bets $3

true.w: calls $3

*** TURN *** King of Diamonds9 of Diamonds3 of Diamonds7 of Clubs

Zalon: bets $8

true.w: calls $8

*** RIVER *** King of Diamonds9 of Diamonds3 of Diamonds7 of Clubs9 of Spades

Zalon: checks

true.w: bets $19

 

Som han spelar handen sätter jag honom på set, men det går inte att folda river, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...