Gå till innehåll

Hu Nl400


Nidson

Recommended Posts

För mig okänd fi som slår 4bb pre som standard. När jag trebetat tidigare har han synat och även synat flopp för att sen försöka checka ner utan att lyckas. Vi har å andra sidan inte spelat mer än typ 40 händer så min enda egentliga uppfattning är att han verkar lös. :rolleyes:

 

100bb ($400) effektiva stackar.

Han slår upp till $16 i sb, jag slår om till $50 i bb med :Ad::9g: (synar normalt sett här). Han synar.

Flopp :9b::4b::2s: . Jag bet 65$, han synar rätt snabbt.

Turn :2b:. Jag check, han bet $165, jag cr all in.

 

Standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig okänd fi som slår 4bb pre som standard. När jag trebetat tidigare har han synat och även synat flopp för att sen försöka checka ner utan att lyckas. Vi har å andra sidan inte spelat mer än typ 40 händer så min enda egentliga uppfattning är att han verkar lös. :rolleyes:

 

100bb ($400) effektiva stackar.

Han slår upp till $16 i sb, jag slår om till $50 i bb med :Ad::9g: (synar normalt sett här). Han synar.

Flopp :9b::4b::2s: . Jag bet 65$, han synar rätt snabbt.

Turn :2b:. Jag check, han bet $165, jag cr all in.

 

Standard?

 

Finns ju alltid flera vägar att gå, antingen din väg lr bet/syn turn, folda finns ju inte ens på kartan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att det inte är aktuellt med att folda så behöver man jämföra med de händer som är sämre som han kan ha.(vi kommer ju att stacka av alltid mot bättre)

 

Summa så spelar jag bett pga att jag anser att man borde i snitt få in lite mera mot 9x och 4x (55-88)på det sättet.

Sedan så indikerar ju även readen detta i och med att det finns ganska mycket implied och det kan vara 3-6 outs(för den checkande fi). Men det är ju tveksamt hur pass värdefull den är.

Den enda fördelen som jag kan se med att checka är om fi bluffar turnen. (han behöver inte göra det så jätteofta vilket gör att jag tycker att C/R normalt är standard)Men som sagt det lär inte väga upp med den info vi har.

 

Man kan ju tycka att c/c skulle vara bra pga det som sagts ovan enligt slaktavfall. Pga stackarna är det inte det. Dels har fi hög D så kommer han att syna pga oddsen(Alltså synar en c/r menar jag) och dels är han blank så kommer han inte syna rivern heller om han inte träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju tycka att c/c skulle vara bra pga det som sagts ovan enligt slaktavfall. Pga stackarna är det inte det. Dels har fi hög D så kommer han att syna pga oddsen och dels är han blank så kommer han inte syna rivern heller om han inte träffar.

 

Jag tycker att du har fel.

 

Med det sagt så vill jag pusha rakt av. Ett drygt pottbet, men det blir enklare med den här handen och med många andra händer som vi har i samma situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du har fel.

 

Med det sagt så vill jag pusha rakt av. Ett drygt pottbet, men det blir enklare med den här handen och med många andra händer som vi har i samma situation.

OK håller nog med om det. Argumenten håller inte riktigt:). Lite för lite i stacken.

Edit: Har försökt tidigare att få en dialog angående att betta turnen för värde eller att betta rivern (det vart inte mycket av det).

det finns ju 2 klara objektiva fördelar med att värdebetta redan på turnen.

1) Fi kan dra ut med en del olika händer i sin HD som han hade foldat om vi checkar.

2) Fis hand blir sämre relativt till vår HD vilket gör att han bör kasta lite mer på river och vi får inte lika lätt betalt av marginella händer.

Fördelen med att vänta är ju såklart att vi ¨fångar in "bluffar". Jag har generellt försökt tänka på att spela mer åt det hållet att betta direkt på turnen om jag inte uppfattar fi som mer en normalt bluffig. Dock så gör jag nog tvärt om för ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte något särskilt mycket alls med den här handen, men när du väl sitter på turn så är nog det mest användbara att fundera på hur många bra händer han raisar bort innan (ie, om han raisar bort många överpar pre och på flopp så gör det shoven bättre) för att avgöra vad du ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att vi ser dem så ofta.

I och med att man kan räkna med främst pga att det är H2H men även pga readen så blir HD ganska random till floppen det finns många 2 or ( <4or<9or dock)så kommer jättemånga komb träffa par på floppen. Jmf med hur ofta han har Överpar, färgdrag, set. Skulle dessutom tro att >75% av dem raisas bort antingen pre eller på flopp).

Normalt blir man ju jättenöjd med floppen i detta läge och stackar med glädje av.

Nu var turnkortet dåligt i och med att det producerade en del trissar och satte färger. I och med parningen så går nästan 90 st kombos om med trips(vid random HD pre) jfm om ett ickeparat kort kommer då fi träffar 2 par med 9+9+6 kombosar. Och som jag får det till 32 st färger.

Men enligt vad jag får det till så leder vi mer än 60% i alla fall.

Enligt vad jag har tittat på så bygger det på en random modell men ändrar man en del förutsättningar så tycker jag att det inte slår ut ensidigt till att försvaga vår hand.

Ex om man striktar upp HD pre för fi så ja då kommer Överparens andel att öka men samtidigt så ökar ju antalet 9 or som få se floppen jmf med 2 or.

Hur tänker du? Är det något du tycker inte stämmer i ovan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten tanke bara, det är FIs pengar som ska in när du leder. Det finns inget egenvärde i att din egen stack ensam hamnar i potten. Och än mer genant blir det om fi bara ger din stack sällskap i de fall du är slagen. Dragen är spärrade, alla är glada, checksyna och hoppas på en skön värderiver!

 

kvalité

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig okänd fi som slår 4bb pre som standard. När jag trebetat tidigare har han synat och även synat flopp för att sen försöka checka ner utan att lyckas. Vi har å andra sidan inte spelat mer än typ 40 händer så min enda egentliga uppfattning är att han verkar lös. :rolleyes:

 

100bb ($400) effektiva stackar.

Han slår upp till $16 i sb, jag slår om till $50 i bb med :Ad::9g: (synar normalt sett här). Han synar.

Flopp :9b::4b::2s: . Jag bet 65$, han synar rätt snabbt.

Turn :2b:. Jag check, han bet $165, jag cr all in.

 

Standard?

 

sb=small blind? då borde du ha pos va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw, trevligt med några bra svar i tråden också. Jag inbillar mig att han raisar bort det mesta som slår oss på floppen, typ färgdrag och TT-KK. Typiska flopsynhänder som slår oss är tex 99 och AA och båda dessa blockerar vi. Dock tror jag fortfarande att vi ofta bombar ut sämre händer på turn väldigt ofta, därför jag crade. Men det förutsätter att han antingen kan floata floppen eller bettar en del svaga färdiga händer på turn.

 

Hjorten, du får gärna utveckla vad du ogillar med handen. Jag vill gärna ha något mellan stål och luft i min trebetsrange, därför preflopspelet. Flop är standard imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragen är spärrade, alla är glada, checksyna och hoppas på en skön värderiver!
Wtf innebär värderiver? att fi kommer att vb sämre på river så vi ännu en gång kan check/syna.

 

Om detta är en levling, så bara ta bort mitt inlägg. Annars vidareutveckla gärna.

 

Ang. Bett/syn istället för c/r. Så gick jag på den read du hade om att fi gärna checkar ner händer. Plus att många av hans händer som är svagare än din egen på turn innehåller ett D. 5D är förövrigt vad som krävs för en färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så att hans range är något enstaka set, nior, småpar och drag så kan du ju shovea väldigt brett. (Värderangen går ju minst ned till T9 iaf (kanske rent av 77) och bluffrangen blir ju då också möjlig att göra väldigt stor).

 

Visserligen kanske du kunnat exploatera *ännu* mer genom att skräddarsy hur du spelar mot den rangen och hans tendenser, men bara genom att plocka bort så mycket stål ur sin range har han ju exploatera sig själv så pass att du redan har monstervärde på att inte försöka exploatera ytterligare.

 

Det är mycket viktigare, för att få värde, att vara säker på vad hans range är än att bry sig särskilt mycket om hur han spelar den.

 

Betsizemässigt kan man säkert finputsa lite och tjäna mer på att dela upp shoven på två gator än att trycka direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...