AdslVerbe Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Detta skulle kunna bli årets tråd med tanke på så många pokernördar som regelbundet löptränar friskt och hårt för detta årligen återkommande lopp. Förövrigt Europas största halvmara och även en av världen största. Tror det finns en eller två andra halvmarer som är större i välden. Hursomhelst, är det några här inne som skall löpa? Isåfall, vad har ni för mål med årets lopp och vad har ni för PB mm? Citera
TotalFarsa Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Fuck, redan dags? Det här var ju året som jag skulle göra comeback i Varvet Har ingen bra tid från varvet men det viktiga är att mina 2:02:15 slog polaren med två minuter Nästa år kanske... Citera
Spaderess Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Hursomhelst, är det några här inne som skall löpa? Isåfall, vad har ni för mål med årets lopp och vad har ni för PB mm? Personbästa 1.28.00 (två år sedan) Mål i år: 1.40.00 (för lite träning och för mycket mage för att utmana PB, kanske nästa år.) Citera
MJ Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Lycka till ni som ska springa! När jag fixat nytt bateri till Polarklockan ska jag börja löpträna igen och förhoppningsvis springa halvmaran i Stockholm i höst. Citera
heltok Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 har sprungit kring 1.50h 3ggr. under 2h är målet, känns dock rätt osannolikt mtp viktökningen pokerlivet har inneburit. Citera
AdslVerbe Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 Personbästa 1.28.00 (två år sedan)Mål i år: 1.40.00 (för lite träning och för mycket mage för att utmana PB, kanske nästa år.) Ganska likt mina mål då. Sprang på 1:29:16 förra året. Jag hade väldigt höga mål för årets lopp efter vinterträningen men dom sista månaderna har träningen nästan varit obefintlig av en del anledningar. 1:40:00 känns rimligt i år även om jag troligtvis kan pressa mej ner till 1:35:00. Det skall jag dock försöka undvika. Jag ska bara försöka njuta i år . Citera
omalley Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Fuck, redan dags? Det här var ju året som jag skulle göra comeback i Varvet Har ingen bra tid från varvet men det viktiga är att mina 2:02:15 slog polaren med två minuter Nästa år kanske... Haha, va fan. Jag har sprungit en gång och hade tiden 2:02:19 . Det roliga då var att när jag kollade resultatlistan så såg jag chefen med tiden 2:02:20 Och även jag: Nästa år.... Citera
AdslVerbe Postad 17 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2009 1:35 för mej i år. I vintras var som sagt målen betydligt högre (1:27:30), men efter förutsättningarna är jag nöjd. Citera
heltok Postad 17 Maj , 2009 Rapport Postad 17 Maj , 2009 2.05 slutade det på. siktade på 2h och låg fint till, hade tagit in 4min på planeringen vid hjalmar. men vid götaälvbron fick jag grymt ont i knäna och vågade inte chansa så sänkte tempot och tappade typ 10min på 5km. aja tog mig runt iaf... Citera
Supertequila Postad 17 Maj , 2009 Rapport Postad 17 Maj , 2009 Tyvärr hamnade varvet, pga värdelös planering av arrangörerna, på samma dag som Eurovisionfinalen, så det blev Eurovisionfest för min del. Citera
AdslVerbe Postad 17 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2009 Tyvärr hamnade varvet, pga värdelös planering av arrangörerna, på samma dag som Eurovisionfinalen, så det blev Eurovisionfest för min del. Humm...sämsta ursäkten jag hört på länge faktiskt . Hur lång uppladdning behöver du egentligen för finalen? Citera
Spaderess Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Tyvärr hamnade varvet, pga värdelös planering av arrangörerna, på samma dag som Eurovisionfinalen, så det blev Eurovisionfest för min del. Det går väl alltid samma dag som Eurovisionfinalen? Citera
Spaderess Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Personbästa 1.28.00 (två år sedan)Mål i år: 1.40.00 (för lite träning och för mycket mage för att utmana PB, kanske nästa år.) Det slutade på 1.34.12. Kanonnöjd. Skall göra en ordentlig satsning på nytt PB nästa år. Citera
DrRoland Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Tränar lite löpning själv. Dock bojkottar jag de där storloppen. Att ta 500-1000kr (Osäker på vad just Göteborgsvarvet kostar.) i startavgifter för någonting som nästan inte kostar arrangörerna ett skit tycker jag är helt åt helvete (Nästan alla som jobbar med det arbetar ideellt, nummerlappar+annonser+material som går åt under loppet är i allmänhet sponsrat och prispengarna till Kenyanerna och de bättre svenskarna är löjligt låga i förhållande till pengarna man får in.) Dessutom ska man hålla på och anmäla sig typ ett år innan tävlingen. Det är lite som att arrangera en pokerturnering med 100kr+1000, dvs 100kr som går tillbaka till spelarna i priser och 1000kr i rake... Tyvärr hamnade varvet, pga värdelös planering av arrangörerna, på samma dag som Eurovisionfinalen, så det blev Eurovisionfest för min del. Jäkligt dålig ursäkt faktiskt. Starten går mellan 14.00-16.00 och Eurovisionsfinalen går ju på kvällen. Eller är du en sådan där jävel som håller på i 8h för att få mer valuta för pengarna? Citera
Supertequila Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Eurovisionuppladdningen är en hel vecka med semifinaler o så. Finaldagen börjar festen när man vaknar. Tyvärr har jag då missat göteborgsvarvet varje år pga detta, o resultatet syns på kroppshyddan Citera
heltok Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Tränar lite löpning själv. Dock bojkottar jag de där storloppen.Att ta 500-1000kr (Osäker på vad just Göteborgsvarvet kostar.) i startavgifter för någonting som nästan inte kostar arrangörerna ett skit tycker jag är helt åt helvete (Nästan alla som jobbar med det arbetar ideellt, nummerlappar+annonser+material som går åt under loppet är i allmänhet sponsrat och prispengarna till Kenyanerna och de bättre svenskarna är löjligt låga i förhållande till pengarna man får in.) Dessutom ska man hålla på och anmäla sig typ ett år innan tävlingen. Jag köpte mitt startbevis fredagen dagen innan loppet för 300kr på blocket. fanns för 200kr men var sämre startgrupp. Citera
DrRoland Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Jag köpte mitt startbevis fredagen dagen innan loppet för 300kr på blocket. fanns för 200kr men var sämre startgrupp. Kollade nyss på deras hemsida och startavgiften ligger på 450kr så jag antar att de där nummerlapparna kommer från löpare som anmält sig och sedan fått förhinder,blivit skadade eller ngnting. Då är det bättre att sälja den oavsett vilket pris man får. 450x vad var det? 58 000löpare=25miljoner kr Kenyanen som vann fick antagligen inte mer än max 100k. Tvivlar ju på att klubbarna gör någon förmögenhet på detta. Vad gör de med pengarna egentligen? Går de rätt ner i fickorna på vissa intressen eller? Citera
medullaoblongata Postad 20 Maj , 2009 Rapport Postad 20 Maj , 2009 Kollade nyss på deras hemsida och startavgiften ligger på 450kr så jag antar att de där nummerlapparna kommer från löpare som anmält sig och sedan fått förhinder,blivit skadade eller ngnting. Då är det bättre att sälja den oavsett vilket pris man får. 450x vad var det? 58 000löpare=25miljoner kr Kenyanen som vann fick antagligen inte mer än max 100k. Tvivlar ju på att klubbarna gör någon förmögenhet på detta. Vad gör de med pengarna egentligen? Går de rätt ner i fickorna på vissa intressen eller? Ja, det är gratis att organisera ett evenemang som influerar en hel stad från morgon till kväll. Citera
DrRoland Postad 20 Maj , 2009 Rapport Postad 20 Maj , 2009 Ja, det är gratis att organisera ett evenemang som influerar en hel stad från morgon till kväll. Då kanske du kan upplysa mig om vad exakt kostnaderna består av då (Som arrangörerna av loppet står för.)? Det enda jag kan komma på är typ hemsidan, datorerna, sekretariatet, papper, porto, annonser. Ser ingenting som skulle kunna kosta 25miljoner eller 500spänn/skalle. Citera
heltok Postad 20 Maj , 2009 Rapport Postad 20 Maj , 2009 Då kanske du kan upplysa mig om vad exakt kostnaderna består av då (Som arrangörerna av loppet står för.)?Det enda jag kan komma på är typ hemsidan, datorerna, sekretariatet, papper, porto, annonser. Ser ingenting som skulle kunna kosta 25miljoner eller 500spänn/skalle. uppenbarligen har du ingen koll på hur varvet arrangeras. är inte bara att ringa ett samtal till trafikverket... sjukt många småsaker som måste göras både innan, under och efter varvet och många av dem ska göras längs en 2mil lång och 20m bred sträcka, du kan ju räkna ut hur lång tid det att städa en så stor yta. 50000 pers som slänger 2st energidrycksmuggar vid varje station blir sjukt grisigt. Citera
MJ Postad 20 Maj , 2009 Rapport Postad 20 Maj , 2009 Till alla som kom i mål: Stockholm Marathon nästa år? Citera
DrRoland Postad 20 Maj , 2009 Rapport Postad 20 Maj , 2009 uppenbarligen har du ingen koll på hur varvet arrangeras. är inte bara att ringa ett samtal till trafikverket... sjukt många småsaker som måste göras både innan, under och efter varvet och många av dem ska göras längs en 2mil lång och 20m bred sträcka, du kan ju räkna ut hur lång tid det att städa en så stor yta. 50000 pers som slänger 2st energidrycksmuggar vid varje station blir sjukt grisigt. Och städningen sker ju bergis nästan helt med hjälp av medlemmar från friidrottsklubbarna som ju jobbar helt ideellt.... Citera
Flesh2Flesh Postad 20 Maj , 2009 Rapport Postad 20 Maj , 2009 Var inte så jävla snåla... överskottet går ju till ungdomsidrotten. Istället sitter ni och betalar hutlös rake till pokerbolagen Själv sprang jag in på 2:07, hedern ligger i att komma i mål. Andra gången i livet jag sprang sträckan men jag hade hoppats på bättre, det skall jag inte sticka under stol med. MJ: varför inte i år? Citera
MJ Postad 20 Maj , 2009 Rapport Postad 20 Maj , 2009 Flesh: ja det kan vara kul att veta om ngn ska springa i år. För egen del är jag för dåligt tränad (läs pokerfet) och ska med 98% säkerhet inte springa nästa år heller. Jag sprang 2003 senast tror jag. Citera
heltok Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Postad 25 Augusti , 2009 Till alla som kom i mål: Stockholm Marathon nästa år? anmäld. Citera
Recommended Posts