K_MaN Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 de fyra senaste har varit: AJ vs J10= förlust AK vs 55 = fölust AK vs 55 förlust AK vs 22 förlust Du ligger ju under 3 av 4! Hur mkt cash har du kvar på sidan, ska komma o nolla dig så vi slipper ditt tjat! Citera
JagGårGul Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Är du vinnande är det ju just detta spel du vinner på, vinner du inte är du tyvärr inte bättre än dessa spelare. Tung verklighet i poker som inte alla vill inse. Spelade nyligen en 4K€ GTD där jag på finalbordet slutade 8:a efter all in pre med AK mot AJ, well 3kungar o 3knektar finns i leken, nån kan komma, knekten blev det, tyvärr. Jag sket dock i att maila supporten o fråga va faan de höll på med *LOL* PS; Du kommer inte alltid vinna all in pre med AK det är oftast 2st överkort, inget mer! GL... Citera
Sparven Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Dagens all in skörd 5 st preflop idag, vann den första med KK. de fyra senaste har varit: AJ vs J10= förlust AK vs 55 = fölust AK vs 55 förlust AK vs 22 förlust Galenskapen på Everst tar aldrig slut. Det går inte vinna! De måste ha riggat hela rummet för att få sig ett gott skratt... Idag möttes man t om av frasen. "Having more suckouts today?" LOL Så nu har man fått avreagera sig lite igen. Städa upp Everest, nåt är skumt så det ryker. Spelar du sng och har bara varit all in 5 gånger på en dag? Citera
MJ Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Spelar du sng och har bara varit all in 5 gånger på en dag?[/QUOT Man måste såklart vänta in bra lägen (blinda ner sig totalt till man äntligen hittar AK). Citera
Macroman Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Haha, sämre än de som har -40% ROI? Ja, men han förlorar ju mot dessa så statistiken spelar ju ingen roll i det här fallet. Citera
MissPiggy Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 Idag var det en babian som synar all in med 64. Han vinner givetvis och anser att "det var ju färgchans" som motivering. Beträffande mina AK förluster ovan, så visst låg jag efter, men, varför synar man eller reraisar med hander som 55 och 22? nej. klart man förlorar sådana händer de är ju 50/50 i princip, men inte hela tiden!!!!!!!!!!!! AAAAAARRRGH!!!!!!! Dagens all ins preflop: A7 vs 108 Förlust AJ vs 64 förlust KK vs QJ vinst AJ vs A8 vinst A8 vs 53 förlust AJ vs 1010 förlust QQ vs A4 förlust Är jag så jäkla dålig?? Ja tydligen! Citera
MissPiggy Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 Lägger till denna godbiten Aq vs J10 Båda sätter två paret Korten ligger AQ10J, chansar på att han ej har K så jag pumpar in all in (dumt kanske), men jag tänker att hand aldrig kan syna utan K. Han tänker, synar med tvåparet och sätter J på rivern. Det är en total jävla komplott detta. ARRRRGGGGGGG!!!!!! Hand efter hand, En gång lite då och då är acceptabelt, med det är ju all freaking time. Vägrar tro att jag är så dålig som förlorar dessa så jäkla konstant. Suck Citera
sTARVIN89 Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Om du har rätt så vinner du i längden Citera
fowran Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Idag var det en babian som synar all in med 64. Han vinner givetvis och anser att "det var ju färgchans" som motivering. Beträffande mina AK förluster ovan, så visst låg jag efter, men, varför synar man eller reraisar med hander som 55 och 22? nej. klart man förlorar sådana händer de är ju 50/50 i princip, men inte hela tiden!!!!!!!!!!!! AAAAAARRRGH!!!!!!! Dagens all ins preflop: A7 vs 108 Förlust AJ vs 64 förlust KK vs QJ vinst AJ vs A8 vinst A8 vs 53 förlust AJ vs 1010 förlust QQ vs A4 förlust Är jag så jäkla dålig?? Ja tydligen! :S:S:S Citera
pablosebbe Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Lägger till denna godbiten Aq vs J10 Båda sätter två paret Korten ligger AQ10J, chansar på att han ej har K så jag pumpar in all in (dumt kanske), men jag tänker att hand aldrig kan syna utan K. Han tänker, synar med tvåparet och sätter J på rivern. Det är en total jävla komplott detta. ARRRRGGGGGGG!!!!!! Hand efter hand, En gång lite då och då är acceptabelt, med det är ju all freaking time. Vägrar tro att jag är så dålig som förlorar dessa så jäkla konstant. Suck AQ är en trubbelhand, den bör du limpfolda IMO. Citera
patrik7409 Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Vad vinner everest på att motrigga dej då? I så fall får du väl köra samma spel som motspelarna kör med, då borde du väl vinna med skithänder också Spelar själv regelbundet på Everest, och känner inte igen detta senario. Citera
henjon Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Du måste inse att variansen slår hårdare ju mer man skyfflar in i potterna och - naturligtvis - om man spelar freezeout som en SnG där varje förlorad flipp kan betyda att ens equity går ner till 0 eftersom man är ute ur turneringen. Jag redovisade lite resultat i en annan tråd som exempel på hur mycket det kan skilja om man t ex analyserar sina resultat i block om 10. När jag investerat nånstans runt dryga 80 dollar (jag mixar 5 och 10 dollars-SnG på Everest) i 10 turneringar så kan jag lika gärna stå på dryga 100 plus efteråt som -50,60 dollar. En mer genomsnittlig dag som idag (+12 dollar på 5 lirade) så upplever man en blandning av trista suckouts, favoriter som står, egna mirakelutdragninar och händer där man är underdog OCH förlorar. När man är på de båda extremändarna av turskalan så dominerar det ena eller andra. När det går skit så lider och gnäller de flesta av oss. Men man bör nog ändå försöka behålla nån slags verklighetskontakt och avvisa långsökta och tomtiga riggteorier ur sin hjärna. För dem blir man knappast en bättre pokerspelare av. Citera
Redtyq Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Lekte dåre själv nyss på everest, fick in pengarna med sämst hand varenda gång och inte en ända gång fick man dra ut, SO SICK. Varför gör ni undantag BARA för mig då everest???? läste här och tänkte, ok bara att köra in pengarna med vad skit som helst, kommer ju ändå att vinna liksom, NEJ NEJ backa $650 lol Citera
tetris Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Lekte dåre själv nyss på everest, fick in pengarna med sämst hand varenda gång och inte en ända gång fick man dra ut, SO SICK. Varför gör ni undantag BARA för mig då everest???? läste här och tänkte, ok bara att köra in pengarna med vad skit som helst, kommer ju ändå att vinna liksom, NEJ NEJ backa $650 lol var det sista pengarna med 6s5s eller? Citera
Redtyq Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Hehe var det mot dig, eller du såg iaf, inte många spel man kan va stolt över idag. Citera
MissPiggy Postad 20 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2009 fÖR HELVETE eVEREST, DET ÄR NÅT FEL MED ER SAJT!!!! All in med: AJ vs A3 = Förlust, AK vs A10=förlust. AQ vs A8 =förlust.. Varje gång ut som 3:e man i Sit & Go,,och inga pengar. Är det för attt jag klagar på er som dessa resultat hela tiden inträffar?? Har ni talat om för retardsen som synar att de ska syna med sån skit?? Det är nåt förbANNAT ¤%/&% FEL PÅ ER SAJT. Det är inte normalt att förlra sådana händer mer än var 4:e gång (eller va fanken statistiken är) Likt förbannat är det i stort sett varannan hand jag torskar som favorit all in innan floppen. Hur många all in-händer behöver jag spela för att bevisa det statistiskt? 1000? Citera
patrik7409 Postad 20 Maj , 2009 Rapport Postad 20 Maj , 2009 Jag tycker nog för ditt eget bästa att spela på en annan klient. Om du nu skulle bli motriggad där också, så lägg ner nätpokern och spela live. Citera
MissPiggy Postad 20 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2009 Men då har jag ingenstans att klaga.... Citera
MissPiggy Postad 20 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2009 KK vs AQ förlust QQ vs A 10 förlust Vet inte hur många all ins jag gjort idag, men jag tror det var TRE som jag inte var favorit i. Kanske vunnit var fjärde all in. Det kan inte vara statisktiskt rätt att förlora så många händer när man dominerar motståndaren med Aj, vs A3, AK vs A 10, och ha sådan förluststatistik, Era ruttna myglare, någon gör något i er förbannade sajt på fel sätt, det är något som är fel! Citera
Angels Postad 20 Maj , 2009 Rapport Postad 20 Maj , 2009 Detta var den roligast post jag läst på mycket länge:mrgreen: Citera
sunray Postad 20 Maj , 2009 Rapport Postad 20 Maj , 2009 Dagens all in skörd 5 st preflop idag, vann den första med KK. de fyra senaste har varit: AJ vs J10= förlust AK vs 55 = fölust AK vs 55 förlust AK vs 22 förlust Galenskapen på Everst tar aldrig slut. Det går inte vinna! De måste ha riggat hela rummet för att få sig ett gott skratt... Idag möttes man t om av frasen. "Having more suckouts today?" LOL Så nu har man fått avreagera sig lite igen. Städa upp Everest, nåt är skumt så det ryker. Ja, jag håller med.Vilka tomtar det finns på Everest. Spelade lite idag. de fyra senaste har varit: J10 vs AJ= vinst 55 vs AK = vinst 55 vs AK =vinst 22 vs AK =vinst Citera
owster Postad 20 Maj , 2009 Rapport Postad 20 Maj , 2009 Ja, jag håller med.Vilka tomtar det finns på Everest.Spelade lite idag. de fyra senaste har varit: J10 vs AJ= vinst 55 vs AK = vinst 55 vs AK =vinst 22 vs AK =vinst Citera
patrik7409 Postad 20 Maj , 2009 Rapport Postad 20 Maj , 2009 Som sagt gå allin med äss hög oavbrutet kanske är lite väl vågat kanske....eller??? Citera
Weedobooty Postad 20 Maj , 2009 Rapport Postad 20 Maj , 2009 Ja fy bubblan för dåliga spelare. man vill ju spela mot såna som inte gör några misstag. Men var finns dom egentligen? Citera
Recommended Posts