Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hmz.. bmw-bilarna har en tendens att köras ganska hårt och inte alltid skötas särskilt noggrant, sedan har den ändå gått 27k mil...

jag hade nog letat efter ett annat objekt =/

om budgeten ligger på ca 35k svenska skulle jag nog ha tittat på en honda civic/accord från ~95 eller en Ford Mondeo från ~97.

Postad

danke emf, ungefar det jag tankte sjalv. Jag far vall halla mig till min Corolla ett tag till ;)

sen nar man komme rhem til Sverige kan man ta o kolla runt lite efter battre objekt. Kanske en fin Volvo 240D 88 :D

Postad

Av alla de bilar jag har ägt och kört måste jag säga att mest bang / buck LÄTT är Nissan Suny GTI från -89 (:

Drog lite soppa, lite klös om man så vill, elhissar, eltaklucka, elspeglar, elstereo, elsittdynor, elbelysning... således all lyx en man kan kräva och det till det facila priset av 3000:-

Dessutom höll den för allt och var lättmekad.

Postad
Jag trodde att bilar i USA (både nya & beg) var billigare än i Sverige, men just den här kostar lika mycket som den skulle göra i Sverige.

Tror BMW och Mercedes är billigare här än där.

Ang BMW318i, hade en sån som första bil och va totalnöjd med allt förutom motorn. Vill man han en bil med bra komfort och som ser relativt bra ut så är det en perfekt bil. Vill man ligga i vänsterfilen på motovägen/komma först ifrån ett trafikljus så ska man nog titta på något annat, ska det vara BMW så titta på 325 och uppåt.

Själv har man blyfot så jag skulle inte gå tillbaka till en 318 från det jag har nu (328) men kör man normalt så är det en perfekt bil som drar riktigt lite soppa.

Denna hade dock gått ganska långt och reservdelar till BMW är inte direkt billiga men om bilen är servad och om ägaren/ägarna har tagit hand om den som man ska så kommer den gå bra ett bra tag till. BMW's bilar är stabila och rasar inte i första taget.

emf. skrev att BMW-bilarna körs ganska hårt och det stämmer men nu gäller det en 318 och då tror jag att du kan vara på den säkra sidan, går inte att köra hårt med en sådan.

Tror dock att du gått vidare och kollar på andra bilar nu, ville bara ge min åsikt om bilen.

Postad

BMW's bilar är stabila och rasar inte i första taget.

emf. skrev att BMW-bilarna körs ganska hårt och det stämmer men nu gäller det en 318 och då tror jag att du kan vara på den säkra sidan, går inte att köra hårt med en sådan.

Tror dock att du gått vidare och kollar på andra bilar nu, ville bara ge min åsikt om bilen.

Tackar suppe

tanker vanta med att kopa en tills jag kommer hem till Sverige.

Det star just nu och lutar mellan tva bilar

Volvo S40 och BMW 318i

vill bara ha en stabil bil som ser bra ut. Behover inte ha prestanda ;)