Fjonkan Postad 11 Maj , 2009 Rapport Postad 11 Maj , 2009 Hej. Blev igår tvungen att formatera om båda mina hårddiskar och nu så fungerar allt utom mitt ljudkort. Jag har installerat skivan med alla drivrutiner men datorn verkar inte hitta något ljudkort. Datorn är en hyrdator så kan inte skruva isär o kolla om ljudkortet sitter ordentligt. Tex när jag sätter i den skivan som kom med datorn som ska vara en creative master blaster skiva med nått volymkontrollsprogram så står det att datorn kan inte hitta något ljudkort därav kan inte programmet installeras nått förslag på vad som kan göras ? Citera
Lobo Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Du kan börja med att försöka i enhetshanteran. Är det fel på ljudet syns det i en gul cirkel med ett utropstecken eller något liknande. Du behöver inte skruva isär datorn för att veta vilken drivrutin du har. Du kan t. ex. kolla på denna sida vilken driver du har: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.125291 Sen är det bara att gå till rätt klient och ladda ner drivrutinerna. edit: ändrade till den svenska sidan. Citera
Recommended Posts