Gå till innehåll

Hur spelar man TT ur poss??


Recommended Posts

Två händer med ett varv i mellan. Har inga read eller stats på någon av fi, ny på bordet. Vad kan man göra annorlunda? Fel att stacka av?

 

Hand 1

Seat 3: BB ($96.15 in chips)

Seat 5: Utg ($147.30 in chips)

Seat 6: Cutoff ($114.90 in chips)

Seat 8: Button ($97.85 in chips)

Seat 9: Hero [ 10 of Diamonds,10 of Clubs ] ($138.80 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($0.50), BB posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Utg folds, Cutoff folds, Button bets $4, Hero bets $12.50, BB folds, Button calls $9.

 

FLOP [board cards 8 of Spades,5 of Spades,2 of Spades ]

Hero bets $21, Button bets $84.85, and is all-in, Hero calls $63.85.

 

TURN [board cards 8 of Spades,5 of Spades,2 of Spades,3 of Spades ]

 

RIVER [board cards 8 of Spades,5 of Spades,2 of Spades,3 of Spades,Ace of Clubs ]

SHOWDOWN

Button shows [ 8 of Hearts,8 of Diamonds ]

Hero shows [ 10 of Diamonds,10 of Clubs ]

Button wins $193.70.

 

SUMMARY

Dealer: Button

Pot: $196.70, (including rake: $3)

BB loses $1

Utg loses $0

Cutoff loses $0

Button bets $97.85, collects $193.70, net $95.85

Hero loses $97.85

 

 

Hand 2

Seat 3: BB ($95.65 in chips)

Seat 5: Utg ($149.45 in chips)

Seat 6: Cutoff ($110.90 in chips)

Seat 8: Button ($195.55 in chips)

Seat 9: Hero [ 10 of Spades,10 of Clubs ] ($99 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($0.50), BB posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Utg folds, Cutoff bets $3, Button folds, Hero bets $12.50, BB folds, Cutoff calls $10.

 

FLOP [board cards Queen of Diamonds,Queen of Hearts,5 of Hearts ]

Hero bets $17.50, Cutoff bets $97.90, and is all-in, Hero calls $68.50, and is all-in.

 

TURN [board cards Queen of Diamonds,Queen of Hearts,5 of Hearts,Ace of Spades ]

 

RIVER [board cards Queen of Diamonds,Queen of Hearts,5 of Hearts,Ace of Spades,Ace of Clubs ]

SHOWDOWN

Cutoff shows [ King of Spades,Queen of Spades ]

Hero shows [ 10 of Spades,10 of Clubs ]

Cutoff wins $207.90.

 

SUMMARY

Dealer: Button

Pot: $210.90, (including rake: $3)

BB loses $1

Utg loses $0

Cutoff bets $110.90, collects $207.90, net $97

Button loses $0

Hero loses $99

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

Första handen har jag svårt att se att Fi ställer tom och även om såklart drag finns i den range han degar med så är det nog väldigt viktat åt tvåpar, trissar, överpar samt par+fg drag och alla dessa händer ligger du efter mot.

 

Du ligger ju tom efter mot AK/AQ som inehåller en spader.

 

Hand 2: Har man ingen read känns det rätt så mycket som en fold här, du slår endast bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har för vana att förlora 100+ bb varje gång du råkar få ett mellanhögtpar på handen så bör du övergå till att shortstacka eller spela turrar/SnG.

 

Hand 1: Att få in allt där du som bäst är en slantsingling (random hand med ett spader och ett överkort exempelvis), och alternativet är att du drar till mellan noll och tre outs, är inte direkt nöten.

 

Hand 2 är mer standard: När överkortet är parat så är det såklart mycket mindre chans att fienden har träffat det, så ledde du preflop så leder du hyggligt ofta även efter floppen. Fiendens bet ser misstänkt likt ett färgdrag med, så här hade jag synat. Jag jublar inte över synen, men det ligger tillräckligt med dött i mitten för att jag ska syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen hand 2 vettig att få in det på, vad kan vi hoppas på?

 

Det enda som vi slår lär väl vara Ahxh där x är lägre än 10 annars är det ju flipp. För lika ofta som han har 66-99 lär han väl ha JJ-AA.

 

Låt oss dega alla händer alla gator och hoppas på att FI är tom eller viker typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen hand 2 vettig att få in det på, vad kan vi hoppas på?
A:h:4:h: eller 9:h:8:h: exempelvis

 

Det enda som vi slår lär väl vara Ahxh där x är lägre än 10 annars är det ju flipp.
Jo det stämmer att det är flipp (eller att vi ligger procentmässigt under) hyggligt ofta i hand 2. Men det är dels mycket döda pengar i mitten, dels så finns det många händer som vi faktiskt fetkrossar.

 

Hand två:

a) Vi ligger jätteunder mot Qx och högre PP

b) Vi flippar mot drag (underdog till favorit beroende på hur dragen ser ut)

c) Vi leder stort mot exempelvis lägre PP och "höga kort-bluffar"

 

Jämför detta med hand ett

a) Vi ligger jättejätteunder mot tvåpar/triss/överpar/färg (och drar i princip dött)

b) Vi flippar, till och med mot A:h: 3:s: som måste sägas vara en bluffhand ligger vi under

c) Vi leder stort mot - ja vadå? Skulle vara om fienden bluffar med ett stegdrag utan spader, på den brädan :ola: I princip, så finns det inga händer vi fetslår.

 

Hand två stoppar vi in i lägen där vi varierar från klar favorit till klar underdog. I hand ett varierar det mellan fetslagen till slantsingling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag diskuterar händerna ut ett vaccuum såklart.

Hand ett är fold mot alla fiender, hand två varierar från att vara gigantfold mot exempelvis multitablande ABC till gigantsyn mot exempelvis mig själv.

 

Ok, var nog dit jag ville komma, mot mig som FI är båda supervik, visst kan jag få in det med drag i 2:an men då är det oftare så starkt att det snarare är en flipp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen hand 2 vettig att få in det på, vad kan vi hoppas på?

 

Det enda som vi slår lär väl vara Ahxh där x är lägre än 10 annars är det ju flipp. För lika ofta som han har 66-99 lär han väl ha JJ-AA.

 

Låt oss dega alla händer alla gator och hoppas på att FI är tom eller viker typ

Vi måste inte leda för att det ska vara rätt att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi måste inte leda för att det ska vara rätt att syna.

 

Man gör ju sig commited genom att spela som Hero gör och blir nära tvungen att ta synen. Jag menar att det finns vettigare linjer, Conspiracy är ju inne på en.

 

När FI fattar att vi Cbettar stor del av vår range oavsett bräda samt att vi sen synar omslag med samma range får han det väldigt enkelt att ta våra pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får tacka för alla kommentarer.

 

Som ni flesta säger så är ju hand 1 rätt kall och hand 2 mer standard.

 

Ska nog börja mixa med flera check/syner på luriga brädor.

 

Hade man valt den linjen i dessa händer så hade man kanske kommit till gratis SD efter turn i hand 1 och kanske kunnat vika hand 2 på turn mot visst motstånd, även om jag tror jag skulle spela hand 2 på samma sätt nästa gång:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Om du har för vana att förlora 100+ bb varje gång du råkar få ett mellanhögtpar på handen så bör du övergå till att shortstacka eller spela turrar/SnG.

 

Hand 1: Att få in allt där du som bäst är en slantsingling (random hand med ett spader och ett överkort exempelvis), och alternativet är att du drar till mellan noll och tre outs, är inte direkt nöten.

 

Hand 2 är mer standard: När överkortet är parat så är det såklart mycket mindre chans att fienden har träffat det, så ledde du preflop så leder du hyggligt ofta även efter floppen. Fiendens bet ser misstänkt likt ett färgdrag med, så här hade jag synat. Jag jublar inte över synen, men det ligger tillräckligt med dött i mitten för att jag ska syna.

 

What? det är väll klart man bustar med TT blinds vs button respektive co typ varje gång om det inte är meganitar.

 

Sen om det är ok på dom där flopparna är ju en annan sak, på dig låter det som det är ett misstag att dega TT pre här också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...