Gå till innehåll

Satellitsituation med litet PP


Plisskin

Recommended Posts

9 kvar 5 platser till SPT i Aranjuez i Maj.

 

Ligger sist med ca 11k blinds inte roliga 600-1200 med ante 50 (kan ha varit 100).

 

Som sagt ligger sist, men med så pass lite att om jag vinner blindsen så hoppar jag till 5-6 plats då fältet var extremt jämnt förutom plats 1-2 som hade 30k+.

 

UTG+3 och jag får 66?

 

Är det här en enkel shove som är idiotisk att ens fråga om eller är det en autofold? (är hela posten en undermedveten whine av mig, då jag åkte ut?).

 

Tycker situationen är så vidrig på ngt sätt, jag kan givetvis tura in ett säte med extremt flyt via folds, eller är det ett läge i satten där jag måste leta flips som först in i potten, då det känns som en vunnen flip här så har jag andrum.

 

Förespråkas mer tålamod eller mer aggression? Ola?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du två kort som starthand? Först in? Har blindarna mycket marker? Stoppa in de marker du har.

 

Det är precis nu du ska gasa (speciellt om det finns lite pengar på platserna utanför bubblan, vilket det brukar vara på Everest), så du kommer i ett bekvämt läge vid bubbelspelet. Normalt är alla motståndare alldeles för tighta just nu, och sedan för lösa på bubblan.

 

Däremot ska du inte syna med 66 även om du på något sätt skulle veta att det är en flipp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det kändes auto, men skulle troligen varit inne och vevat galet mkt mer innan detta hände såklart.

Hade nog i 181 av 221 ggr fått de flesta att vika om inte knappen hade JJ-AA, AK (han hittade AA).

 

Störigt att man egentligen vet hur man ska spela sats, men oftast inte pull the trigger när man själv sitter där (I Salzburg satten jag klonkade, körde jag mkt mer aggressivt vilket funkade löjligt bra)

 

[x] hidden brag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...