Gå till innehåll

patetiska moonkenny och hans HU etikett


HappyBday

Recommended Posts

Antagligen postat tråden i fel sektion men here it goes

 

Spelar headsup på en sida med limited antal bord för varje stake. Idag var alla 5/10 bord upptagna, har ingen action just då så sätter mig vs 2 regs varav en lämnar.

Moonkenny sitter ut och säger "no ty" antar han tänker lämna så säger inget och väntar men han sitter kvar, postar delar av chatten.

 

MoonKenny0: no thanks

HappyBday: need the table

MoonKenny0: u have one

MoonKenny0: i have none

HappyBday: please leave the table if ur not playing

MoonKenny0: please leave one

MoonKenny0: and ill leave u one

HappyBday: w/e u keep blocking my action if u want

 

vilket han ville! han informerar mig om mina två val

 

MoonKenny0: well. u have two options

MoonKenny0: either u can have one, or u can have none!

HappyBday: none then

MoonKenny0: ok sure

 

han sitter in på mitt andra bord och sitter ut och börjar blocka båda borden

 

ok så moonkenny är bumhunter, aldrig sett han spela mot en reg.

Det är fine jag ger inte action till alla regs han får spela mot vem han vill.

MEN när en reg sätter sig på ditt bord som du inte vill spela mot och alla andra bord är upptagna så drar man för helvete från bordet...Man sitter inte in på hans andra bord och blockar dom också..vill man ha lite vettig hu etikett så spelar man heller inte bara sin knapp sen sitter ut som du gjorde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar headsup på en sida med limited antal bord för varje stake.

 

Detta låter ju helt sjukt. Siten ber ju om sånna här problem om de inte öppnar fler bord om alla är fulla.

 

Tycker du inte själv att DU beter dig ganska barnsligt i den här situationen? Han ber dig artigt att få ha ett bord eftersom du sitter på ett annat bord utan action. Du blåvägrar och vill ha allt, varpå han lackar och går till motangrepp (visserligen barnsligt det med, men framprovocerat av dig). Du snackar själv om vettig HU-etikett och ändå klarar du inte att vara lite artig själv när han ger dig en så stor chans att ta the high road.

 

när en reg sätter sig på ditt bord som du inte vill spela mot och alla andra bord är upptagna så drar man för helvete från bordet

 

Alla andra bord var ju inte upptagna, du hade ett utan action. Det hade varit stor skillnad om du redan hade nån som spelade mot dig på det bordet.

 

Det bästa i situationen hade varit att be om en kompromiss. Du sitter på hans bord tills du har fått action på ditt, varpå du lämnar hans. På det sättet garanterar du dig action först, utan att blocka honom från framtida action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta låter ju helt sjukt. Siten ber ju om sånna här problem om de inte öppnar fler bord om alla är fulla.

 

Tycker du inte själv att DU beter dig ganska barnsligt i den här situationen? Han ber dig artigt att få ha ett bord eftersom du sitter på ett annat bord utan action. Du blåvägrar och vill ha allt, varpå han lackar och går till motangrepp (visserligen barnsligt det med, men framprovocerat av dig). Du snackar själv om vettig HU-etikett och ändå klarar du inte att vara lite artig själv när han ger dig en så stor chans att ta the high road.

 

 

 

Alla andra bord var ju inte upptagna, du hade ett utan action. Det hade varit stor skillnad om du redan hade nån som spelade mot dig på det bordet.

 

Det bästa i situationen hade varit att be om en kompromiss. Du sitter på hans bord tills du har fått action på ditt, varpå du lämnar hans. På det sättet garanterar du dig action först, utan att blocka honom från framtida action.

 

Håller med, sen orkar du beklaga dig när det är du som börjar bete dig som en skitunge.

Känner Kenny Irl förresten, en trevlig prick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok ni som idiotförklarar mig tycker det är ok att blocka andra människors bord?

 

Jag ser inte logiken i att en spelare som bara spelar mot fisk ska få ett bord av mig när alla är fulla? hade jag suttit på 4-5 när alla bord är fulla så är det en annan sak och då hade jag inte satt mig på hans bord heller, men som det är nu; varför ska han få ett av 2 bord?

 

Bumhunta är fine men sitter någon du inte vill spela mot får du väl lämna bordet? fattar inte problemet, hade varit en helt annan sak om jag redan suttit på många bord och bara suttit in på hans bord för att köra iväg honom.

 

Hade jag suttit på två före honom och han sen suttit in och börjat blocka mina bord hade jag varit en idiot för att jag inte gav honom ett då också?

 

tycker ni också det är ok att spela sin knapp sen sitta ut när regs man inte vill möta sätter sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok ni som idiotförklarar mig tycker det är ok att blocka andra människors bord?

 

Jag ser inte logiken i att en spelare som bara spelar mot fisk ska få ett bord av mig när alla är fulla? hade jag suttit på 4-5 när alla bord är fulla så är det en annan sak och då hade jag inte satt mig på hans bord heller, men som det är nu; varför ska han få ett av 2 bord?

 

Bumhunta är fine men sitter någon du inte vill spela mot får du väl lämna bordet? fattar inte problemet, hade varit en helt annan sak om jag redan suttit på många bord och bara suttit in på hans bord för att köra iväg honom.

 

Hade jag suttit på två före honom och han sen suttit in och börjat blocka mina bord hade jag varit en idiot för att jag inte gav honom ett då också?

 

tycker ni också det är ok att spela sin knapp sen sitta ut när regs man inte vill möta sätter sig?

 

Du verkar ligga en bit under genomsnittet när det gäller att se situationer du själv är inblandad objektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen postat tråden i fel sektion men here it goes

 

Spelar headsup på en sida med limited antal bord för varje stake. Idag var alla 5/10 bord upptagna, har ingen action just då så sätter mig vs 2 regs varav en lämnar.

Moonkenny sitter ut och säger "no ty" antar han tänker lämna så säger inget och väntar men han sitter kvar, postar delar av chatten.

 

MoonKenny0: no thanks

HappyBday: need the table

MoonKenny0: u have one

MoonKenny0: i have none

HappyBday: please leave the table if ur not playing

MoonKenny0: please leave one

MoonKenny0: and ill leave u one

HappyBday: w/e u keep blocking my action if u want

 

vilket han ville! han informerar mig om mina två val

 

MoonKenny0: well. u have two options

MoonKenny0: either u can have one, or u can have none!

HappyBday: none then

MoonKenny0: ok sure

 

han sitter in på mitt andra bord och sitter ut och börjar blocka båda borden

 

ok så moonkenny är bumhunter, aldrig sett han spela mot en reg.

Det är fine jag ger inte action till alla regs han får spela mot vem han vill.

MEN när en reg sätter sig på ditt bord som du inte vill spela mot och alla andra bord är upptagna så drar man för helvete från bordet...Man sitter inte in på hans andra bord och blockar dom också..vill man ha lite vettig hu etikett så spelar man heller inte bara sin knapp sen sitter ut som du gjorde

 

Det är en väldigt fin historia du har här, men precis som jag misstänkte så är sanningshalten och vinklingen absurd. Det är många saker du inte berättar för alla, så här får ni lite extra info om hur det egentligen gick till.

 

 

 

 

Jag håller med om att Regulars som INTE har bord, när alla är fulla, bör få bord av de som inte vill lira. Jag själv har flera gånger lämnat bord till andra när det varit fullt och dessa inte haft bord. Jag hade lämnat bordet till dig direkt, och tror jag gjort det nån gång förut också, om alla bord varit fulla och du inte hade något.

 

Dock så var inte fallet så här, du satt nämligen redan själv och väntade på ett eget bord, sen kommer du till mitt bord och ska ha det också, trots att det är fullt och du redan har ett.

 

Så att du själv ska ha två bord, och jag noll.

 

Det var knappast så att jag ville starta något blockfjantande, men jag tycker ändå att när du har bord som du redan väntar på, så känns det fel att du ska komma och ta mitt samtidigt som du sitter och väntar på ett annat när det inte finns fler bord.

 

"han sitter in på mitt andra bord och sitter ut och börjar blocka båda borden"

 

Detta var också enda anledningen att jag satte mig på ditt egna bord, som du redan hade innan du började tjaffsa med mig, för att du har dåligt med respekt, speciellt då jag ALLTID ger bord om det är fullt och du INTE har några sen tidigare.

 

Så länge det finns bord för BÅDA, och när vi har ett var sedan innan, så ser jag ABSOLUT INGEN anledning att ge dig mitt bord för att du tycker att jag ska det. Inte så länge du redan har bord, men som sagt, om du inte har det så ger jag dig det givetvis.

 

"vill man ha lite vettig hu etikett så spelar man heller inte bara sin knapp sen sitter ut som du gjorde"

 

Detta skulle jag aldrig göra, dock GÅR DET INTE att klicka ur autopost blind på det här nätverket, och händerna drar igång så fort någon satt sig på bordet, därav hinner man inte göra någonting åt att en första hand delas. Det kan jag tyvärr inte påverka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

feel free att försöka bidraga och förklara din synvinkel för mig då istället jkkman istället för att kalla mig idiot utan självinsikt

 

Av din postningshistorik att döma tycker jag att du verkar vara omogen och ha svårt att se saker ur andra människors perspektiv. Det är rätt mycket "jag ska ha allt" över din första post. Tycker du kan nöja dig med ett bord till att börja med och låt andra spelare välja vem han/hon ska spela mot, vill någon ge bumhuntern action och inte dig så kan dem väl få göra så? Inte direkt så att "bumhuntern" krävde båda borden som en annan gjorde, utan han erbjöd en kompromiss.

Poker handlar till största del om att tjäna pengar och han erbjöd dig möjlighet att få spela på ett bord, vilket är bättre än inget.

Personligen tycker jag även att det är kul att du skapar ett helt nytt konto bara för att förmedla detta till omvärlden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av din postningshistorik att döma tycker jag att du verkar vara omogen och ha svårt att se saker ur andra människors perspektiv. Det är rätt mycket "jag ska ha allt" över din första post. Tycker du kan nöja dig med ett bord till att börja med och låt andra spelare välja vem han/hon ska spela mot, vill någon ge bumhuntern action och inte dig så kan dem väl få göra så? Inte direkt så att "bumhuntern" krävde båda borden som en annan gjorde, utan han erbjöd en kompromiss.

Poker handlar till största del om att tjäna pengar och han erbjöd dig möjlighet att få spela på ett bord, vilket är bättre än inget.

Personligen tycker jag även att det är kul att du skapar ett helt nytt konto bara för att förmedla detta till omvärlden.

 

Skönaste av allt var att Happy hotade med att skriva om det här på PF, kul att han fick den respons han sökte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av din postningshistorik att döma tycker jag att du verkar vara omogen och ha svårt att se saker ur andra människors perspektiv. Det är rätt mycket "jag ska ha allt" över din första post. Tycker du kan nöja dig med ett bord till att börja med och låt andra spelare välja vem han/hon ska spela mot, vill någon ge bumhuntern action och inte dig så kan dem väl få göra så? Inte direkt så att "bumhuntern" krävde båda borden som en annan gjorde, utan han erbjöd en kompromiss.

Poker handlar till största del om att tjäna pengar och han erbjöd dig möjlighet att få spela på ett bord, vilket är bättre än inget.

Personligen tycker jag även att det är kul att du skapar ett helt nytt konto bara för att förmedla detta till omvärlden.

 

 

1. "och han erbjöd dig möjlighet att få spela på ett bord"

 

Nej han "erbjöd" mig inte någonting, headsup bord tillhör dom som sitter på dom och vill spela. Däremot hotade han med att blocka min action på båda borden om jag inte gav honom ett, stor skillnad

 

2. Ja jag skapade ett helt nytt konto eftersom jag normalt inte postar på detta forumet, har läst här någon enstaka gång för ett bra tag sen och såg moonkennys namn vilket var anledningen att jag postade detta här. Är det så kul verkligen?

 

3. "Poker handlar till största del om att tjäna pengar"

Är väl iprincip det enda i din post jag håller med om, därför var jag inte heller villig att ge 50% av min action till en bumhunter

 

du spelar inte spec mkt nlhu va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda som betett sig illa är trådskaparen vad jag kan utläsa.

 

Ingen sida vill nog bråka med regs och förbjuda att man tar sitout. Dock borde man max få hålla 1-2 bord, vara sitout x antal minuter och det borde öppnas nya bord hela tiden. Sjukt störigt när folk sitter på 5-6 bord, vilket gör att dom har större chans att få fisken. Lika störigt med folk som är sitout när de går och lägger sig för att sova etc, för att de tycker det är kul fortsätta nästa dag å bygga monsterstack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol på OP, rätt förutsägbar respons på att någon blockar ens bord. Du valde att jävlas med honom, och han valde att jävlas tillbaka med dig.

 

Om borden är begränsade så är väl väntvärdet på att ha ett sånt bord för en halvseriös bumhunter kanske $25-$50/per timme (väntetid inräknat). Finns ingen anledning i världen att han skulle ge upp de pengarna till dig bara för att du känner för det.

 

Vad du fått för dig är god sed i sammanhanget betyder inte mycket för något annat än hur mycket du hetsar upp dig över det.

 

Jag håller med om att Regulars som INTE har bord, när alla är fulla, bör få bord av de som inte vill lira.
Det är rätt bisarrt tänkt och ett exempel på den "vi mot fisken"-mentalitet som leder till softplaying, samarbete och alla möjliga sorters skönt fusk. Finns ingen anledning att man ska ge ett skit till sina "kollegor".

 

Reglerna som gäller på siten är att det finns ett begränsat antal bord och att man inte behöver hoppa om någon sitter in och man vill spela. That's it. Rimligen så borde det leda till att ett par bord lägger beslag på alla platser och spelar i skift, vilket jag misstänker är vad som redan sker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt bisarrt tänkt och ett exempel på den "vi mot fisken"-mentalitet som leder till softplaying, samarbete och alla möjliga sorters skönt fusk. Finns ingen anledning att man ska ge ett skit till sina "kollegor".

 

Jag spelar endast HU så jag har inte tänkt så mycket på fusk-aspekten då den inte existerar i min värld.

 

Håller med om att det inte finns någon anledning att ge "kollegor" ett skit, dock så kan jag känna att om man behandlar andra med respekt, så blir man ofta bemött med densamma själv, så länge du inte springer in i HappyBday.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, HU är direkt fusk inte något jätteproblem. Även om "regs vs fisk"-tänket är en rejäl grogrund för det som kan få utslag på andra områden (eg, jättefisk hoppar in på hög nivå och kollegorna kör bolag mot honom för att jämna ut swingsen lite).

 

Men det finns andra aspekter som gör att samarbete i mellan hu-regs kostar andra spelare pengar. För att ta ett exempel, säg att en site har 5 hu-bord på en given nivå och 20 regs. Regsen sitter mer eller mindre i skift på borden och spelar inte mot varandra, och släpper bord till varandra men inte till främlingar som de flesta spelar mot eller blockar.

 

På det sättet så blir det väldigt svårt även för en kompetent hu-spelare, som inte är med i gänget, att få komma in och spela mot fiskarna som skottar in ibland, eftersom ingen släpper ett bord till honom och han i princip måste spela mot ett par av regsen innan han kan få någon chans på riktigt dåliga spelare.

 

Visserligen inte fusk, men kostar absolut pengar för spelare som inte är med i gänget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol på OP, rätt förutsägbar respons på att någon blockar ens bord. Du valde att jävlas med honom, och han valde att jävlas tillbaka med dig.

 

Om borden är begränsade så är väl väntvärdet på att ha ett sånt bord för en halvseriös bumhunter kanske $25-$50/per timme (väntetid inräknat). Finns ingen anledning i världen att han skulle ge upp de pengarna till dig bara för att du känner för det.

 

Vad du fått för dig är god sed i sammanhanget betyder inte mycket för något annat än hur mycket du hetsar upp dig över det.

 

Det är rätt bisarrt tänkt och ett exempel på den "vi mot fisken"-mentalitet som leder till softplaying, samarbete och alla möjliga sorters skönt fusk. Finns ingen anledning att man ska ge ett skit till sina "kollegor".

 

Reglerna som gäller på siten är att det finns ett begränsat antal bord och att man inte behöver hoppa om någon sitter in och man vill spela. That's it. Rimligen så borde det leda till att ett par bord lägger beslag på alla platser och spelar i skift, vilket jag misstänker är vad som redan sker.

 

ehum, du skriver att man inte ska ge ett skit till kollegor. Du tycker dvs det är okej att jag sätter mig på alla 50/100€ bord varje gång jag spelar fast jag aldrig skulle spela mot en enda reg där och vänta på den superovanliga jättefisken på den nivån? Så fort någon reg sätter sig vägrar jag lämna och trycker på sitout sitin knappen så fort jag är nära bli bootad från bordet.

mm det hade säkert vart underbart bra för gamesen

Jag blockade inte hans bord jag ville spela poker, tycker fortfarande inte någon som skulle spelat mot alla som sätter sig ska ge upp ett av 2 bord till någon som spelar mot ytterst få spelare när det bara finns 2 lediga. Det om något kväver action

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindar inte hu-cg så jag har några frågor.

 

Ville OP spela mot moonkenny? I sådana fall förstår jag inte vad han gör för fel. Är man enligt etiketten skyldig att lämna ett hu-bord om man blir nekad action?

 

ja det ville jag och nej det är man verkligen inte, tvärtom...den som inte vill spela bör lämna bordet, spelar dock mindre roll på sidor som har unlimited antal bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...