Gå till innehåll

Othello - Signing off


Othello

Recommended Posts

Spelade just en kort session där jag inledde med 45 minuter 6-max som gick åt pipan, men jag spelade inte direkt bra heller. Jag skulle dock vara even enligt konstens alla ev-beräkningar om jag inte haft lite oflyt med pushade par+flushdrag mot wraps där jag ledde på floppen men inte fick hämta hem pengarna vid rivern.

 

Så blev det det vanliga HU spelet som fick rädda dagen i form av 38 händer mot två killar där jag slutade tre inköp upp trots att jag började med att backa ett inköp när jag trebetade pre med A865ds och floppade tvåpar+6-högt flushdrag mot hans 8-höga flushdrag med tillhörande hålstege. Av någon anledning jag inte förstår åkte pengarna in och han träffade sin flush på turn. Oh well. Jag lyckades dock vända på steken utan några större problem och när jag väl träffade en kåk och fick han att betala av med sin stege så blixttiltade han och bluffade bort ett inköp handen efter.

 

Den andra killen vet jag faktiskt inte hur jag vann mot. Ah, nu ser jag i HEM. Det var en trebetad pott där jag floppar TP+öppet stegdrag och en bakdörrsflush i pos och han har en wrap på T85 rainbow. Standardpush av mig på knappen, turn 5 och nu blockar jag hans drag med flushen också, river blankar och jag vinner på ett dassigt tvåpar. Inte den vackraste handen, but I'll take it.

 

Jag och frugan var och såg Änglar och Demoner på bio igår. Ganska trogen boken, och filmen var helt ok faktiskt. Den lyckades uppnå "filmen är lång men det märks faktiskt inte"-nivån i alla fall, vilket på sätt och vis är berömvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 540
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

McDonalds på andra sidan värmdövägen som träffar rätt på beställningar lika ofta som Shaq sätter sina straffkast, dvs ~40% av gångerna.

 

Du äter waaaay för mycket på donken om du har statistiskt underlag till det. Ställ dig vi spisen karl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

 

Ja jösses, jag brukar skämta om att vi här i Nacka utanför Stockholm har sveriges sämsta McDonalds och sveriges sämsta Burger King. Och det bara 400 meter från varandra.

 

Burger King inne i Nacka Forum (stort köpcentrum här) hade inte milkshake de två första åren jag bodde här då maskinen var alltid trasig (jag gjorde raskt en tradition av att alltid beställa en milkshake fast jag inte ville ha en) och McDonalds på andra sidan värmdövägen som träffar rätt på beställningar lika ofta som Shaq sätter sina straffkast, dvs ~40% av gångerna.

 

Jaja, det är ändå ganska roligt.

 

standard på nacka donken men var glad för de, värmdös är ännu sämre.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du äter waaaay för mycket på donken om du har statistiskt underlag till det. Ställ dig vi spisen karl!

Dude, you're being very un-dude. For the record så lagar jag majoriteten av måltiderna när jag är hemma, men jag har också bott här i nio år så det är klart jag testat McDonalds när det krisat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite tråkigt och har huvudvärk, så...vad skall ni göra i sommar då?

 

Själv skall jag till Kreta i två veckor med familjen. Vi pratar familjevänliga hotell med barnpooler och liknande. Inte helt orelaterat kommer därför dagens tips till er i åldern 20-25 som funderar på att tatuera er: Ni ser rätt coola ut just nu, men när ni är 35-40 och har 2-3 barn...not so much. Trust me. Den där tribalen är inte så awesome 15 år och lika många kilo senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite tråkigt och har huvudvärk, så...vad skall ni göra i sommar då?

 

Själv skall jag till Kreta i två veckor med familjen. .

 

Ajajaj. jobbat för mkt nu igen? Tänk på kroppen. Inte jobbet har vi sagt ju.

 

Nice. Varit där två gånger.

+ Världens bästa/klaraste vatten.

- >35 i luften dagligen.

 

Agia Apostoli = Världens långgrundaste strand. Fick gå åtminstone 50 meter ut för att kunna doppa sig.

 

Första gången på Östra delen, kommer inte ihåg namnet men klapperstensstrand va det och inte långgrunt.

 

I år semester :mrgreen: i Tallin nästa vecka.

 

 

Ha det skönt på Kreta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nacka Strand suger. Åk förbi donken på Bogårdsvägen istället (Nynäsvägen, du vet), öppet dygnet runt, inget har nånsin varit slut och man får sällan vänta på nåt. Däremot bör man checka påsen direkt, saknas ofta nån dipsås e dyl. En liten omväg på ett par mil iofs, men vadå, pokerkulturellt finns det också en nära koppling till den där Lennard-historien du nämnde. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite tråkigt och har huvudvärk, så...vad skall ni göra i sommar då?

 

Själv skall jag till Kreta i två veckor med familjen.

 

Jag var på Kreta förra året. Makrigialos. Lång transfer som kändes längre på hemvägen då fler åksjuka ungar spydde. Bra barnvänliga stränder och pooler. De flesta matställen vi besökte kunde klassas som turistfällor med hotellet som främsta exempel. Men det var vackert och vädret var underbart.

 

Mina 8 veckor blir hemma (måla, snickra) med kortare utflykter, Liseberg, skara sommarland och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Agia Apostoli = Världens långgrundaste strand. Fick gå åtminstone 50 meter ut för att kunna doppa sig.

 

I år semester :mrgreen: i Tallin nästa vecka.

 

Ha det skönt på Kreta.

 

Tackar! När man har barnen med sig och de fortfarande inte är så gamla är det mer fokus på hotellpoolen faktiskt (då man har nära till rummet om de blir överhettade och tjuriga), men vi planerar ändå lite strandutflykter. Själv är jag solallergiker och får utslag och feberfrossa (true story!) om jag solar och bränner mig det minsta, så jag själv hukar mig under parasoll och siktar på att överleva. Vad gör man inte för familjen?

 

Ha det trevligt i Tallin!

De flesta matställen vi besökte kunde klassas som turistfällor med hotellet som främsta exempel. Men det var vackert och vädret var underbart.

 

Mina 8 veckor blir hemma (måla, snickra) med kortare utflykter, Liseberg, skara sommarland och liknande.

 

Vi jobbade in halvpension i resan så vi har inkluderade måltider. De brukar ju inte vara fantastiska direkt, men det fungerar i alla fall.

 

Liseberg och Skara sommarland är inte dumt! Undvik bara de åkattraktioner som fastnar upp och ned i två timmar så har ni det nog trevligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liseberg och Skara sommarland är inte dumt! Undvik bara de åkattraktioner som fastnar upp och ned i två timmar så har ni det nog trevligt. :)

 

Jag kände mig gammal första gången när jag åkte vikingagunga med dottern och det INTE var roligt. Tyvärr så får jag väl åka de karuseller som ungarna inte kan/törs åka ensamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var på tiden att vi fick en svensk i NBA.

 

Från ESPN:

Detroit (from Toronto) Jonas Jerebko 6-9 220 SF Sweden

 

Good Pistons player, a third combo forward. Jerebko is tough, runs the floor, has a great body and is really athletic. He needs more experience, but he's a nice asset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahins flickvän says (16:21):

vad kan man göra i stockholm?

Göran says (16:22):

<20 saker bortklippta>

Göran says (16:25):

räcker det?

Shahins flickvän says (16:26):

jag sa: ska spara allt som göran sa o checka av det :D

shahin skratta o sa "fy fan för göran"

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahins flickvän says (16:21):

vad kan man göra i stockholm?

Göran says (16:22):

<20 saker bortklippta>

Göran says (16:25):

räcker det?

Shahins flickvän says (16:26):

jag sa: ska spara allt som göran sa o checka av det

shahin skratta o sa "fy fan för göran"

 

:-D :-D

 

Frugan utgick ifrån att minst 10 av dessa 20 var rellaterat till shopping.

 

:lol: :lol:

 

Jag försökte förklara att en man absolut inte ger an annan mans flickvän såna råd. Då tittade hon på mig med stora ögon och sa:

 

- Vad finns det för roligt kvar att göra i Stockholm då????? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en liten uppföljning på den där konversationen. 10 minuter senare loggade Shahin på MSN och konstaterade att han legat i badet när hans sambo stormade in och förklarade vad jag sagt. Så han var besviken på mig eftersom han "trodde att jag var på hans sida" och att jag dessutom förstört ett gott bad. :)

 

Idag är det varmt ute, har ni märkt det?

 

---

 

Vi har inte haft någon hand att visa upp på ett tag, men den här var väl hyfsat intressant i alla fall. Fi är en ganska dålig reg, han har vid två tillfällen checkat bakom på rivern när scarecards träffat (och det har varit bra lägen att bluffa båda gångerna). Min read i den här handen är att han träffar ett par på floppen och drar mot tvåpar eller flush. River parar brädan och ger oss en J-hög flush.

 

Full Tilt Poker, $1/2 Pot limit Omaha Cash Games, 2 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BB: $386

Button: $417.50

 

Dealt to BB 5:spade: 7:club: 3:spade: J:club:

 

Pre-flop:

Button raises to $6, BB raises to $18, Button calls $12

 

Flop: ($36) 6:heart: T:club: 4:club: (2 Players)

BB bets $32, Button calls $32

 

Turn: ($100) 2:spade: (2 Players)

BB bets $62, Button calls $62

 

River: ($224) 6:club: (2 Players)

BB...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten rant här, men ändå.

 

Genom mitt othellospelande har jag haft förmånen att få möta några, med ovanstående definition, otroligt intelligenta människor. Något som var intressant var att jag ganska snabbt noterade att de som bara var "intelligenta"och de som var, i brist på bättre ord, "genier" [1, 2, 3,4, m fl] påfallande ofta hade helt olika framtoning.

 

I korthet var/är det så att de som så att säga var "intelligenta" hade ett extremt mycket större behov av att hävda sig än de som var...tja, betydligt skarpare.

 

Typiska sätt att hävda sig på är att med flit använda terminologi som man vet att ens konversationspartner finner komplex, att referera till områden och litteratur som man vet att man med stor sannorlikhet är ensam om att känna till och att ställa frågor om den man konverserar med som man redan vet svaret på för att låta denna stå och "skämmas" över sitt svar.

 

(Svenssonvarianten är att fråga en person man vet är arbetslös "Så, vad jobbar du med?").

 

Allt detta avskyr jag som pesten. Det bästa? Det bästa är att jag är i gott sällskap. De 7-8 personer jag mött i mitt liv som jag med gott självförtroende kan beskriva som "genier" gör aldrig det, och visar tydligt vad de tycker om de som gör detta (oftast ignorerar de dem bara, vilket är fantastiskt effektivt eftersom det oftast är deras gillande som eftersöks).

 

Motsatsen är exempelvis Aubrey De Grey (länk till Colbert report) som en gång satt på en pub och förklarade sin forskning för mig, inne på sitt fjärde glas öl (ett halvt satt nog kvar i hans skägg för övrigt). Jag hade inte vågat fråga innan, för som ni vet så bör man kunna halva svaret för att ställa rätt fråga, och jag hade inte ens en procent av svaret. Jag behövde inte riktigt fråga eftersom han självklart förstod vad jag försökte fråga innan jag själv lyckats formulera vad jag försökte säga. Han svarade på ett sådant sätt att jag förstod vartenda ord, och talade aldrig någonsin ned till mig under svaret. Fast han kunde gjort det om han velat.

 

Jag har haft liknande konversationer med Imre (#4 ovan, matematik), Haugland (#3 ovan, huvudräkning och spelteori), Ben (#2 ovan, minnesteknik och IQ-test) och några andra personer, och det har varit likadant där. De talar aldrig, aldrig någonsin ned till en. Och gudarna skall veta att jag ofta kan ana att jag är smartast i rummet, men i deras sällskap känner jag mig som ett pucko, och sanningen är att i jämförelse med dem så är jag det.

 

Vad jag försöker säga är att jag ofta läser diskussioner på forumet där folk är mer fokuserade på att försöka påvisa sin intelligens (eller på annat sätt hävda sig), och deras problem är att de i sin argumentation bara klarar av att visa att de är intelligenta. De är så att säga "bara" intelligenta, inte briljanta.

 

Vi har inga ”genier” här på forumet enligt mina högt ställda (och naturligtvis subjektiva) kriterier, men med stor sannorlikhet är TomteTomte smartast av de mer frekventa postarna på forumet. Notera att även en analfabet lär kunna läsa hans dagboksinlägg och förstå vad han säger. Det är ingen slump.

 

Tänk på det när ni läser inlägg av folk. Det kan mycket väl vara bra inlägg och smarta inlägg, men briljans ligger också i att kunna förklara det komplexa på ett enkelt sätt.

 

 

Läste genom dn db för att läsa omahahänder och hittar detta inlägg..

Intressant och mer och mer tänkvärt desto mer man tänker på det... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar.

 

---

 

Jag fick just ett mail från en kompis.

 

Nu är jag hemma från LA. Det blev något av en mardrömsresa hem, så jag kunde inte arbeta något (storm och krängningar en stor bit av vägen, ganska läskigt med fara för livet kändes det som i ett flygplan som inte borde få flyga alls - en av passagerarna satt bredvid en reva i flygplanskroppen där det blåste kallluft, som man fick täppa för med kuddar och lakan, och en av stolssektionerna satt löst).

 

Min reaktion: Oj.

 

Jag skall försöka klura ut vilket flygbolag det var och återkommer om det vid ett senare tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar.

 

---

 

Jag fick just ett mail från en kompis.

 

 

 

Min reaktion: Oj.

 

Jag skall försöka klura ut vilket flygbolag det var och återkommer om det vid ett senare tillfälle.

 

 

Jag gissar på Air France...

 

En del av deras flighter har inte lös stoppning att använda, då hamnar man i plurret.... scary....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar.

 

---

 

Jag fick just ett mail från en kompis.

 

 

 

Min reaktion: Oj.

 

Jag skall försöka klura ut vilket flygbolag det var och återkommer om det vid ett senare tillfälle.

 

Hej, US Air, US752 från Philly till Stockholm/Arn med avgång kl 20:15 den 27 juni.

 

Jag kommer aldrig mer att välja US Air att flyga med, även om biljetten är billig.

 

Mvh Per A

 

Already done your work sir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pimp. Inget US Air alltså.

 

Å andra sidan så onlinegulade jag just, så det blir en lugn sommar. :)

 

Efter att backat 28 inköp i ev på en månad tröttnade jag och skottade rätt högt. Första handen, AAxx mot AAxx, inga problem, han floppar nötflushen. That's how I roll.

 

Nåja, ingen skada skedd. Alla vet väl att dollar inte är riktiga pengar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...