Ola Brandborn Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 Det här är inte spam, kommer ta bort tråden när jag fått det att fungera.... Internet funkar fin-fint för mig, förutom en enda sajt - Team Betways sajt. Jävligt irriterande. Och inga andra som jag frågar verkar ha detta problem. Skriver jag teambetway dot com så kommer jag aldrig in på sidan. Klämmer jag in ett www före så kommer jag ibland fram, men inte alltid. Detta gäller IE, Firefox och Crome. Suck A) Någon annan som kan testa och se om de har samma problem B) Vad fanken kan det bestå av? Jag har testat att rensa cash/webhistorik/kakor mm i IE och Firefox. /Ola Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 Funkar för mig i FF och IE. Ingen aning vad felet kan vara för dig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 A) Någon annan som kan testa och se om de har samma problem Jag har testat Firefox v 3.0.8 och IE v 7.0.5730.11 Båda funkar utan minsta problem för mig, både med och utan www. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 ISP? Det har hänt förut att vissa leverantörer har haft problem med vissa siter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 14 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2009 ISP? Det har hänt förut att vissa leverantörer har haft problem med vissa siter. ComHem Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
loliano Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 brukar få samma problem på stingbet.com... brukar starta om datorn ibland funkar de då ibland får jag vänta ett par timmar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 ComHem Ok. Nån annan med ComBort som har samma problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 Inga problem i IE för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 Kör du via router? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 14 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2009 brukar få samma problem på stingbet.com... brukar starta om datorn ibland funkar de då ibland får jag vänta ett par timmar..Har varit samma problem i över en vecka. Omstart hjälper inte.Kör du via router?Vad är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ANGRYKOREAMAN Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 Vad är det. lol Ola. Jag trodde du hade datorvana/hjärnkapacitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haslo Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 Såhär var det för mig med pokerstars förrut. Kom inte in på klienten och inte heller hemsidan. Men allt annat internetväg funkade. Och stars funkade för alla andra. Sen löste det sig en dag helt plötsligt. Jag kanske inte va mycket till hjälp men ville bara dela med mig av att jag haft samma problem Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 Ibland hjälper det att tömma cachen o tempmappen. Ibland. Edit, såg att du redan gjort det. Startat om burken? Edit 2, äsch, klart du har, jag snackar goja, har inte sovit på ett +halvt dygn och har tunnelseende. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pocket triss Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 Det har förmodligen med den DNS server som din ISP kör... prata med dom och se om dom kan uppdatera den... Kanske har team.. dot com bytt ip nummer nyligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 Antagligen problem med DNS'en. (Den tabell som översätter sajtnamn till ip-address) Här finns det lite tips på vad du kan göra (tyvärr är det inte alldeles enkelt) http://www.computerworld.com/action/article.do?command=viewArticleBasic&articleId=9020261 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 Fungerar bra med kombinationerna ComHem + Opera, Firefox, IE och Chrome här på Söder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carandiru Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 Fungerar bra med kombinationerna ComHem + Opera, Firefox, IE och Chrome här på Söder. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SethCohen Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 ComHem Ledsen men jobbar själv med support och det är inte helt omöjligt att din ISP har problem mot vissa servrar (inom din IP-range då).. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 15 April , 2009 Rapport Share Postad 15 April , 2009 Måste vara något på datorn, eftersom jag inte kommer in via "jobbets" nät heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 15 April , 2009 Rapport Share Postad 15 April , 2009 Stäng av föräldrakontrollen. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Olyckan_77 Postad 15 April , 2009 Rapport Share Postad 15 April , 2009 vad händer om du pingar http://www.teambetway.com? tracert? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 15 April , 2009 Rapport Share Postad 15 April , 2009 vad händer om du pingar http://www.teambetway.com?'>http://www.teambetway.com? tracert? Prata svenska med Ola. Ola vet inte vad en router är. Dvs "tryck på xxx, skriv sen xxx osv...". /SK EDIT: Kan ju lika gärna skriva jag. Skriv "command" i start/kör-rutan (eller bara i vanliga sökrutan om du kör vista) . Skriv sedan ping http://www.teambetway.com Vad får du för svar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 15 April , 2009 Rapport Share Postad 15 April , 2009 Sökrutan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MannenMedH Postad 15 April , 2009 Rapport Share Postad 15 April , 2009 Sökrutan? Om du kör vista så är den längst ner till vänster på startmenyn. Bra trådrubrik för övrigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 15 April , 2009 Rapport Share Postad 15 April , 2009 Startmeny -> kör -> Skriv "cmd". I kommandotolken skriver du "tracert www.teambetway.com" Då ser du hela vägen fram till destinationen, hänger det sig någonstans har det most likely med DNS att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts