Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vill bara hora vad ni andra HU spelare tycker om cash game vs SnG.

Sjalv so spelar ja SnG for ja tycker de ger mer chans att den battre spelaren vinner.

Jag spelar HU cash.

Jag har inte spelat mycket husng men kan verkligen inte tänka mig att "de ger mer chans att den battre spelaren vinner", i cashgame sitter man mycket djupare och blindsen går aldrig upp. Det gör dom i husng och om ingen vinner relativt snabbt så måste man ju börja gå AIpreflop med marginella händer osv för att inte bli bortblindad. Sen så tar ju inte en cashgame match slut förens du vill det, så hittar du en fisk får du tömma honmo helt själv.

Sen så gillra jag inte sng formatet heller.

Varför tycker du att "de ger mer chans att den battre spelaren vinner" ? Förklara gärna

Postad

Sorry, Ja borde skrivit ist for "ja tycker de ger mer chans att den battre spelaren vinner" so borde jag skrivit "ja tror de ger mer chans att den battre spelaren vinner."

Anledningen ja tankte att SnG kan vara sakrare for en battre spelare e att de tar ju lite tid tills man borjar fo reads po nogon och folk kan lamna bordet presis innan du hajjat honom.

Eller om du e overlagsen so kan han ju bara hoppa over till ett annat bord, han e ju inte tvungen att sitta och spela klart med dig.

Ja gillar din poang me blindsen..

fast tror du overdrev me hur snabbt SnG blinds gor upp.. tar ju minst 30 mins innan blindsen blir hyffsat farliga o sen typ 1 timma innan all in festen borjar.

En till bra poang va ju att de e lattare stalka fiskarna i cash games.

Postad
Vill bara hora vad ni andra HU spelare tycker om cash game vs SnG.

Sjalv so spelar ja SnG for ja tycker de ger mer chans att den battre spelaren vinner.

På låg nivå är ju SNG bättre för där äter inte raken upp dig på samma sätt som i cg.

Tror dock inte att den bättre spelaren står som segrare oftare i sng än cg.

Postad

Har funderat ratt mycket nu o nar jag tankte po de dara me blindsen so komm ja vidare po att tanka po detta..

i en cash game so spelar man ju "normalt" hela tiden for man kan ju auto rebuy till max hela tiden.

Men i en SnG so iborjan nar boda har samma stack so spelar man "normalt" presis som i en cash game..

Sen andras det ju beroende po era stack sizes..

Nar motstondaren har bara 500 chips kvar kommer han ju bli desperat och valdigt aggressiv och gambla for att dubbla upp sig igen.

Do moste du ju spela mycket forsiktigare so du inte dubblar upp han och moste ta ner han till 500 chips igen.

Eller ifall motstondaren for en bra flyt av kort iborjan so kanske du blir den med 500 chips kvar och so moste du vara den som gamblar for o dubbla upp igen.

Ja kommer nog ta o testa lite mera cash games for de loter faktist battre efter detta.

Postad
Har funderat ratt mycket nu o nar jag tankte po de dara me blindsen so komm ja vidare po att tanka po detta..

i en cash game so spelar man ju "normalt" hela tiden for man kan ju auto rebuy till max hela tiden.

Men i en SnG so iborjan nar boda har samma stack so spelar man "normalt" presis som i en cash game..

Sen andras det ju beroende po era stack sizes..

Nar motstondaren har bara 500 chips kvar kommer han ju bli desperat och valdigt aggressiv och gambla for att dubbla upp sig igen.

Do moste du ju spela mycket forsiktigare so du inte dubblar upp han och moste ta ner han till 500 chips igen.

Eller ifall motstondaren for en bra flyt av kort iborjan so kanske du blir den med 500 chips kvar och so moste du vara den som gamblar for o dubbla upp igen.

Ja kommer nog ta o testa lite mera cash games for de loter faktist battre efter detta.

:h:

Postad

Själv spelar jag HU SNG:s med 3-minuters perioder, då finns inte alls den där stora edgen du talar om. Men man får ju in en mycket större kvantitet, vilket är viktigt för profiten. Att spela över en timme per match som du skriver får mig att gäspa bara jag hör det, men givetvis blir det mer CG-likt spel då.

En viktig tanke med HU CG på låga nivåer är att raken kan vara mördande, och på så vis är det nog lättare att plussa på SNGs. Man ska inte börja lira HU CG på en sida utan att noga ha satt sig in i raken, rb och var capen ligger, annars riskerar man att lira tex NL50-100 utan större möjligheter att plussa bra.

• 5 months later...
Postad
Man ska inte börja lira HU CG på en sida utan att noga ha satt sig in i raken, rb och var capen ligger, annars riskerar man att lira tex NL50-100 utan större möjligheter att plussa bra.

el_kryddo, tror du att du kan utveckla det lite. Vad är det man ska kolla efter och hur räknar man ut vilket som är mest lönsamt?

Är ganska ny, bara hobbylirat innan, därför har jag ingen någon koll på det hela.Spelar HU SnG nu på $10, tycker att det funkar bra, tycker dock att tråden är intressant då jag funderade på att gå över till HU CG.

Bara det faktum att SnG kan lösas matematiskt, får en att spy imo.
På vilket sätt går det att lösa automatiskt? behöver inte gå in djupt på det, en hint i rätt riktning räcker.
Postad

På vilket sätt går det att lösa automatiskt? behöver inte gå in djupt på det, en hint i rätt riktning räcker.

Den som det visste. Finns väl en del som spelar near optimal, men längre än så lär vi inte komma. Svårt att gå in på, men all poker handlar ju bara om att spela optimalt efter matematiken, och försöka hålla sig ifrån den mörka exploativa sidan av spelet :-)