Azazil Postad 27 December , 2009 Rapport Postad 27 December , 2009 Jag måste bara ställa en fråga (trots att jag garanterat inte fattar mycket av detta i jämförelse med någon av er); Säg att vi bettar pot pre, får en syn och floppen kommer 7-9-T rainbow. Ska vi då betta ut? Om Fi ställer om, ska vi dega då? I mina ögon verkar det helt vansinnigt? Om fi har AA kommer vi att gå all in pre och det är ju bra, men om fi trebettar men bara synar ett fyrbet, då sätter iaf jag honom en rundown? I värsta fall har hen en stege och knappast sämre än två par? Citera
JohanLj Postad 27 December , 2009 Rapport Postad 27 December , 2009 Jag måste bara ställa en fråga (trots att jag garanterat inte fattar mycket av detta i jämförelse med någon av er); Säg att vi bettar pot pre, får en syn och floppen kommer 7-9-T rainbow. Ska vi då betta ut? Om Fi ställer om, ska vi dega då? I mina ögon verkar det helt vansinnigt? Om fi har AA kommer vi att gå all in pre och det är ju bra, men om fi trebettar men bara synar ett fyrbet, då sätter iaf jag honom en rundown? I värsta fall har hen en stege och knappas sämre än två par? Ja, det är ju naturligtvis en av de sämre flopparna för Hero. Hero kommer inte att ha bra equity på alla floppar mot fi's range. Men det är inte alls säkert att ens denna tillhör dessa floppar 79Tr-floppen: Om vi grovt delar in fi's händer som han tar AI i fyra kategorier kan det se ut så här: 1. oesd, JQ** par+backdoors wraps, JQK* 2. par+oesd, 89/78/8T**, 7JQ/9JQ/TJQ*, JQ KK/J*/Q* etc par+gutter, 7/9/T QK*, 7/9/T J ** etc 3. Tvåpar, 79/7T/9T** par+wraps, 7/9/T JQK 4. Set, 77/99/TT**. Stege, J8** Inte fullständigt, men man ser att det finns en hel del kombinationer som han är tvungen att syna med som dog och många där equityn är jämn. Det är knappast många sets i hans 3-bet/syn-range. Lägg därtill händer som han felaktigt synar med, tex AKKJ, AKQQ, AKQ3ds etc. Hans 3-bet-range kan väl också vara rätt så vikad mot dessa händer på denna nivån. Vi plockar upp potten mot hans luft och vi kan plocka upp den då han felaktigt viker en del händer, tex kanske 76**. (Sämre spelare kan felaktigt vika avsevärt fler händer.) Citera
Mjukis Postad 30 December , 2009 Rapport Postad 30 December , 2009 Intressant läsning från PLO maffian här =) Jag har undrat om jag är för tight som oftast bara synar med AAxx oop när tex utg pottat och resten synat. Jag spelar 1-2 PLO 5-max på ss där man ändå får syn av hela bordet och då är AAxx inte alltid så roligt oop. Lånar tråden lite. Hur bör jag göra i denna handen? Jag sitter utg (utg+1 egentligen men en extra som postat BB) med ett par dåliga AA obv.. Eftersom de andra viker fram till mig så tänker jag att om jag pottar så har jag bara ett potbet på flop mot fi, bör väl vara korrekt även med min hand? (pott blir ~100, fi har 200 kvar om han synar) ***** Hand 1205173372 ***** 1.00/2.00 Omaha (PL) - den 30 december 2009 00:14:57 Britta 33 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: BRUM (321.65) Plats 2: Hero (477.81) Plats 3: EmIob (310.37) Plats 5: shamshon (832.09) Plats 4: TJOKKE (400.00) shamshon lägg LM 1.00 BRUM lägg SM 2.00 TJOKKE lägg SM 2.00 ** Giv ** BRUM [N/A, N/A, N/A, N/A] Hero [, , , ] EmIob [N/A, N/A, N/A, N/A] shamshon [N/A, N/A, N/A, N/A] TJOKKE [N/A, N/A, N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Hero Höj till 9.00 EmIob Höj till 32.00 TJOKKE Lägg shamshon Lägg BRUM Lägg Hero ?? Citera
Recommended Posts