Vitae Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Jag har kanske inte så mycket att tillföra förutom att Elvis77 borde predika lite i den här tråden. Har du rulle för det och känner att det bara är sannolikheten som grinar dig i trynet så borde du köra på förutsatt att du klarar det ekonomiskt (utanför rullen alltså). Ett alternativ är väl att ta ut rubbet, sätta in det på ett sparkonto och lägga ner pokern ett tag (och då menar jag inte bara en vecka), skaffa ett hederligt kneg och se vad som händer. Sen kan du ju börja spela igen när du känner att det är läge. Lycka till! Citera
Takigawa Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Jo, visst har jag haft bad beats, bad streaks, bad... you name it. Men jag har inte spelat på dina nivåer och inte heller haft poker som leverne, mer som en sidoinkomst till studier. Du antyder i slutet av din utgörelse att du har duktiga vänner som säger att du spelar rätt. Jag rekommenderar dig till att hoppa på trenden och posta dagbok, och då menar jag inte posta vinsthänder utan de händerna som får dig att vilja strypa någon, kasta ut datorn ur fönstret etc. Detta forum har en enorm kunskap vilket kanske kan ge dig mer konstruktiv och objektiv kritik än dina vänner. Citera
argenius Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Har du rulle för det och känner att det bara är sannolikheten som grinar dig i trynet så borde du köra på förutsatt att du klarar det ekonomiskt (utanför rullen alltså). Ett alternativ är väl att ta ut rubbet, sätta in det på ett sparkonto och lägga ner pokern ett tag (och då menar jag inte bara en vecka), skaffa ett hederligt kneg och se vad som händer. Sen kan du ju börja spela igen när du känner att det är läge. Lycka till! Kan bara hålla med Hade själv en badstreak i Jan-Feb. men tog ett break på kanske en månad, o sen när man satte sig vid borden igen så gick det bättre, och så fort man får en badstreak o märker att det börjar gå åt pipan så sluta spela för kvällen. Funkar oftast för mig. GL i Framtiden Citera
insomniac Postad 25 April , 2005 Författare Rapport Postad 25 April , 2005 well, jag har ju testat den strategin, dvs att ta ett break och det har inte hjälpt det minsta.. och ja, jag har rullen för att spela på de stakesen, jag har råd o förlora det jag gör, om man räknar med 'standard variansen' men det e inget stnadard med detta, och även om man ser det på sådära så blir det ju endå mkt pengar och d känns som det aldrig tar slut lixom, blir sinnes:-( alternativet att köra en dagbok känns inte riktigt möjligt eftersom jag kör så pass många bord samtidigt, spelar så många händer hela tiden att jag inte kan hålla på o spara varenda pot som blir stor.. vet egentligen inte vad jag förväntade mig få ut av detta, det e ju uppenbart att ni inte kan ge mig något svar eftersom jag inte frågar något som går o svara på sådära.. Citera
baller Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 alternativet att köra en dagbok känns inte riktigt möjligt eftersom jag kör så pass många bord samtidigt, spelar så många händer hela tiden att jag inte kan hålla på o spara varenda pot som blir stor.. Börja köra PT eller PO, de sparar alla stats automagiskt. Spelar du normalt 7 timmar om dagen, spelar du bara 6 i fortsättningen och ägnar en timme åt analys av stora händer, händer som kanske ger sämre än du trottt osv osv. Möjligheterna för analys är nästan obegränsade och genom att täppa till ett par av de värsta hålen så tjänar man stora pengar. Vill du ha hjälp med setups etc så skickar du ett pm. nice post btw... avgrunden är djup när man har otur... Citera
che1977 Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Bakgrund: Är en hobbyspelare som har ett jobb som fixar inkomsterna men spelar ändå ganska så mycket. Jag började med poker för ca ett år sen och sponsrade stenhårt första månaden. Trodde A3o va en stark hand i 10-handed FL tex. Började efter ett tag plussa och gick över till NL. Fortsatte plussa där med. Enda gången jag gick minus under längre perioder var när jag försökte nåt nytt (ny nivå, sh-bord, omaha osv) men kurvan blev positiv efter ett tag på alla spel jag fortsatte med. Har läst typ 10 poker-böcker (Theory of poker är bibeln!) Åkte till Las Vegas på semester (9dagar) i februari i år med ett par polare. Krossade fullständigt allt motstånd på 100-200 BuyIn NLT första helgen. Plussade ca 1000 dollar på en och en halv dag och allt var kanon. Då inträffar det du skriver om. Jag är all in kanske 8-10 gånger som favorit (minst 65%) alla gånger utom en då jag har set (JJJ) mot set (KKK) och förlorar ALLA. Detta höll i sig hela veckan och det vände inte förrän i slutet på helgen. När jag kom hem började jag att förlora igen och tog ett break. Nu har det vänt igen och i CG går det just nu väldigt bra. Har börjat spela SH-bord och det verkar passa ganska bra (kör 50$ buy in på party och ub mest). Plussar i snit 100-150 bucks (bra eller dåligt?) per kväll, ca 4 timmar. Har ett halvskakigt jobb just nu som dock är kul. Funderar såklart på att gå upp i nivå (en nivå bara) och sluta jobba. Det du skriver är sånt som avskräcker. Om jag skulle hamna i en badstreak som det är nu så gör det ju inte så mycket men om man vill leva på det så måste det vara fasansfullt stressande! Jag tror att ditt spel blir sämre under en badstreak (mitt blir det!) även om det inte är TILT så räcker det kanske med att du är lite för försiktig i vissa potter och lite för aggressiv i andra. Tror att det påverkar slutreslutatet enormt. Att ta ett break från onlinepoker är nog det enda rätta. Testa att gå till nån klubb och lira lite lowlimit live. Brukar vara nyttigt att snacka några minuter med folk som är bättre än en själv. Plocka upp nåt tips här och nåt där. Mycket text till lite nytta kanske men ändå... GL! Citera
Pokershark Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Jag kan bara säga så här. Jag sitter lite i samma båt som dig fast jag lirar på lägre nivåer. Jag har knappt haft en vinnande session sen party införde 100bb och var en god vinnare innan på 50bb. Jag spelar normalt NL100 och gick igår ner till NL50 för att börja tjäna pengar igen. Jag tror helt ärligt att motståndet på party har blivit mycket tuffare på senare tid. På andra sajter jag lirat NL100 har jag plussat men sen går jag tillbaka till party pga. min rakebackdeal och då förlorar jag. Använde mig av playerview igår på NL100 och upptäcket att de flesta låg på 25-30VP$IP och 8-10 i PFR vilket jag anser som bra siffror. Svårt att vinna några pengar då... Citera
QoS Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 insomniac, vet inte riktigt hur man ska tolka ditt inlägg, hoppas verkligen inte du håller på att erbjuda rakeback via PM! Läs mer i våra Forumregler och vår Postningsguide. - QoS Citera
che1977 Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 insomniac Allt sånt har jag självklart funderat på. Har även testat ca 3 veckor som "onlinepro" och det kändes ganska bra (pratar om allt omkring själva spelet nu). Jag har ju en bankrulle som bör räcka och eftersom jag har ett par månaders stadigt plus på samma nivå (NL50 både 10-manna och 6-manna) på B2B, Party och UB känns det som att jag har skillsen. Jag tiltar aldrig heller numera. Kommer kliva en nivå nu och testa i en månad (medan jag fortfarande jobbar) och om det känns stabilt så har jag ett svårt beslut framför mig... Det enda som känns ostadigt är just att såna här badstreaks faktiskt förekommer hur mycket odds man än har på sin sida och tror helt enkelt att det skulle stressa sönder mig om det skedde när jag endast har pengar in från poker. Citera
parre Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Brukar vara nyttigt att snacka några minuter med folk som är bättre än en själv. Plocka upp nåt tips här och nåt där. Hur kan du få tips från ngn bättre än dig själv nu när jag slutat hänga på klubben? Obs - denna post var OT. Obs - denna post innehåller ett visst mått av sarkasm. Obs - jag är ett obsbarn. Citera
che1977 Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Parre: Haha... vet faktiskt inte! Matte och Björne är där och ljuger för mig ibland. Skit samma... i kväll gick det riktigt uselt. Den uslaste pokersessionen jag någonsin haft faktiskt. Tagen av stundens allvar presterar jag bajsdålig poker och gör 5-6 junis-misstag. Bara att bita i det sura, se glad ut och gå ner och grinda igen. Behövs nog tre bra kvällar för att ta tillbaka denna hemska förlust. Citera
raol Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Du kan ju köpa in dig för endast 50 big blinds om du vill, då blir det ju som förut. Citera
insomniac Postad 26 April , 2005 Författare Rapport Postad 26 April , 2005 d ligger ingen logik bakom det, jag är en bra spelare, jag vill ha så mkt chips som möjligt för att maximera mina vinstchanser, att köpa in sig med halva inköpet för att det gick bättre på den tiden av ngn anledning känns inte optat. Citera
sevenfeet Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Nu säger du ju iofs att du var vinnande även på andra sajter med 100bb redan innan Party ändrade till det. Skillnaden mellan att spela med 50bb respektive 100bb i inköp bör dock inte underskattas, den är enorm. Jag hade själv problem efter ändringen hos Partynätverket efter att ha plussat ganska stadigt i flera månader innan dess. Vi snackar ~ samma nivå som du tidigare, 100-200NL. Börjar först nu få hyfsad kläm på spelet igen och tro mig det finns många småluckor man kan ha som förstoras och blir riktigt farliga pga det större upptaget - och det kan vara luckor som inte hade så stor påverkan på 50bb. Nu nämnde du ju som sagt att det här inte hade varit ett problem för dig tidigare och då vet jag faktiskt inte om jag kan hjälpa dig. Dessutom trot jag att många hajar från andra sajter kommit och hälsat på på Party sedan upptags-ändringen. Det är väl allmänt vedertaget att större upptag kräver större skicklighet och därför trot jag att många bra spelare sökt sig till Party senaste tiden för att utnyttja alla fiskar som inte fattar varför de nu förlorar pengar dubbelt så snabbt som förut... Citera
PaisanoDay Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Hej Insomniac Lider med dig, men tror ett problem du har är att du lirar för många bord, lite för stressat, forcerat för att snabbare börja vinna igen. I cash games sitter du ganska länge med samma människor tom på nätet och det är viktigt att du analyserar, följer, synar ner och kan dina spelare left and right.... Ditt sätt att spela känns aningen "frantic". När allt går bra är det OK då är du oövervinnlig, när det går dåligt har jag en känsla av att det bara blir mer "frantic". Testa kör en nivå du känner dig komf med. Kör 1-2 bord och lär känna dina medspelare. Satsa på att lära dig motspelarna, lär dig detta, syna ner billiga potter för att se osv. När du kan dem kan en duktig spelare som du själv köra över dem med varierat spel. Kör du 4-6 bord blir du en fisk bland hajar för du blir alldeles för förutsägbar... Mvh Paisano Citera
insomniac Postad 28 April , 2005 Författare Rapport Postad 28 April , 2005 altså, du vet inte hur jag spelar ? hur kan du säga jag e "frantic" .. jag spelar många bord visserligen, men det e inga problem att variera spelet för det. jag spelar på stakes jag känner mig komfortabel med stoor överdrift, jag har rullen o lira jätte mkt högre, varför gör jag inte det? läs min original post.... Citera
Nimrod Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Jag tror det är ganska vanligt att många som har bra flyt i början tror de är bättre än de är och går upp i stakes för fort. Och när sedan det normaliseras upplevs det som ett jobbigt streak med ständig otur. Alla har läckor i sitt spel. Och nykläckta internetpros har oändligt många fler än vad de någonsin kommer erkänna. Citera
PaisanoDay Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 Ey Varför postar du och frågar om råd om du sedan för varje råd du får "rackar ner" på dem som svarar. Antingen tar du till dig och säger tack för rådet artigt antingen du tycker om det eller ej, eller också så håller du tyst. Hur arrogant och barnslig får man bil egentligen. Kanske är detta ditt problem, du är "för bra" för att inse när du spelar mot bättre perosner och sedan kallar du det oflyt? Skärp dig! Citera
insomniac Postad 6 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2005 "rackar" ner på idioter som dig som förtjänar det, får jag ett bra råd eller ngt annat säger jag tack, ska jag säga tack till dig nu för att du postade en helt meningslös rad som inte tillför ngt till ngt? om du _LÄSER_ min original tråd skriver jag att jag inte förväntar mig något bra svar för d finns egentligen inte... herregud hur korkad e du:/ ey.. back 2 the hood plz Citera
Gyre Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 Tagga ner för f*n. Ingen här vill dig något ont och du behöver inte gå igång, eller på något sätt försvara dig bara för att nån kommer med en synpunkt som du inte gillar. Vad jag vet så är personangrepp något som admins här inte gillar, så sluta upp med det! När det gäller ditt problem så finns det bara en sak att göra om du nu är bättre än dina motspelare, och det är att spela. För eller senare vänder det och du vinner du igen. Citera
insomniac Postad 6 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2005 visst kan jag tagga ner, jag gillar bara inte när folk omotiverat hoppar på mig o kallar mig kass spelare, arrogant, korkad och barnslig, när dom itne ens kan läsa min original post. Citera
MJ Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 Hur går det just nu? Senaste veckan, stakes? Citera
Recommended Posts