Gå till innehåll

Preflophöjningsstorlek?


juventinoalex33

Recommended Posts

hejsan, jag spelar cashgame på mindre nivåer(0,25-0,50$ blinds) och undrar om jag borde börja höja mera innan floppen eftersom det händer så ofta att nån av motståndarna synar min standard 1,5$ höjning och träffar nåt med en sämre hand..? det sägs ju överallt att man skall höja 3ggr big blind.. är det en dum idé att börja höja t.ex. 5-6ggr big blind? 2,5-3$.. thanx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med föregående. mycket beror på i tabellen, prova en av de viktigaste insatsvarorna för betalning. :)

 

Vaaaa?

 

Anyway, antingen får du springa bättre eller spela bättre postflop. Poker är ett spel med små edges, som sagt, så det gäller att veta hur man tar vara på dem.

 

Om vi nu ska prata opensize så är Hagan inne på rätt spår, sällan något annat än 3-4x är optimalt om du är först in*.

 

* Från egen spelerfarenhet och vad man läst, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi nu ska prata opensize så är Hagan inne på rätt spår, sällan något annat än 3-4x är optimalt om du är först in*.

 

* Från egen spelerfarenhet och vad man läst, etc.

 

läst av spelare som läst av en spelare som valde sizingen för att när han hörde 5x med 99 blev han raisad av QQ och bustade och när han höjde KK till 2x fick han floppen A22 och förlorade och därmed valde han godtyckligt något däremellan och var nöjd med det och funderade aldrig på värdet igen.

 

de få spelare som faktiskt har gjort analyser på det hela typ fergusson, chen, bryce har ofta kommit fram till helt andra saker än 3-4x på mer eller mindre goda grunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon kan ju gärna motivera varför si o så är bäst..något konkret liksom annars fortsätter jag nog att höja pott/lite mindre än pott alternativt de som är standard på boret. är alldeles för dålig för att jag ens ska kunna börja räkna på skillnaden mellan att alltid höja 3BB istället för 4BB ex och vad ev skillnaded i pos har för betydelse på vad man ska betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle tippa på att bryce kom fram till 2x ohlol im so smart

 

gah så svårt att veta när folk levlar nuförtiden.

 

 

för att återvända till topic, HU går det inte att höja över 612.5bb i preflopraise även om man är 10^10^10bb djup. där går den magiska gränsen DUCY?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läst av spelare som läst av en spelare som valde sizingen för att när han hörde 5x med 99 blev han raisad av QQ och bustade och när han höjde KK till 2x fick han floppen A22 och förlorade och därmed valde han godtyckligt något däremellan och var nöjd med det och funderade aldrig på värdet igen.

 

de få spelare som faktiskt har gjort analyser på det hela typ fergusson, chen, bryce har ofta kommit fram till helt andra saker än 3-4x på mer eller mindre goda grunder.

 

Tala inte i gåtor människa. Säg vad du vill säga istället för att köra på med hela "världen har missförstått, jag sitter inne med Sanningen" köret. Spotta ut den då så vi får höra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta i mer med bättre händer, säg att du har AA så ta gärna i lite extra, runt 8-9bb + 2bb per limpare föreslår jag. På så sätt ger du inte odds till låga pockets.

 

Det passar utmärkt när vi är först in ja. Har en spelare redan höjt upp får vi en annan nöt att knäcka. Det bästa spelet då är helt klart efter empiriska studier att helt enkelt minihöja (click it back) till originalhöjaren med AA/KK för att sedan potta på alla floppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, 1999 ringde och ville prata med dig.

 

det var länge sen (minst ett år) han bestämde sig för att lösa NLT HU, men misslyckades.

 

jo jag vet att han mer eller mindre gav upp FLT och började slaska NLT. dock omedveten om att han gav sig in i gamet för att "lösa" det. intressant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det passar utmärkt när vi är först in ja. Har en spelare redan höjt upp får vi en annan nöt att knäcka. Det bästa spelet då är helt klart efter empiriska studier att helt enkelt minihöja (click it back) till originalhöjaren med AA/KK för att sedan potta på alla floppar.

 

Jag håller med preflop, men postflop tycker jag vi bör ta i rejält. Du säger pot, vilket då ger vår motståndare 1-2 odds. Med ett flussdrag med 37% chans att vinna handen, dvs bättre än 1-2, så ger vi alltså denne spelare odds. Mitt tips är tips är att beta rejält, 3 gånger potten tror jag är en rätt optimal summa då detta inte ger odds till drag, plus att vi här även får info om våra AA verkligen är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med preflop, men postflop tycker jag vi bör ta i rejält. Du säger pot, vilket då ger vår motståndare 1-2 odds. Med ett flussdrag med 37% chans att vinna handen, dvs bättre än 1-2, så ger vi alltså denne spelare odds. Mitt tips är tips är att beta rejält, 3 gånger potten tror jag är en rätt optimal summa då detta inte ger odds till drag, plus att vi här även får info om våra AA verkligen är bra.

 

Ärligt talat, nuförtiden är det fan i mig HELT omöjligt att avgöra vad som är levlingar på FP.nu och vad som inte är det. Frågan är om folk ens själv vet längre.

 

Vad tror du, urmyrakeback, levlar du eller inte? Jag gissar att du gör det, men bedömer inte att det är mer än 60/40 för levling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...