Gå till innehåll

The Well - Pokercampus


ebisumaru

Recommended Posts

  • Svars 129
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

MTT-fråga:

Jag prenumererar på eisendieta-dagboken och dessa två herrar tillsammans med många andra som är inne och skriver i den dagboken är ju bevisligen ruggigt duktiga spelare. Min fråga känner jag nu på förhand kan bli ganska svårformulerad men jag ska göra ett tappert försök.

 

När jag ser inlägg som det här och då framförallt delen "TIIIIILT 142k flip i 100r nära bubblan..." så undrar jag om det finns lägen nära bubblan där ni helt enkelt ger upp att gå för guld och enbart siktar på att gneta er in i pengarna. Eller är det ett tankesätt ni helt enkelt valt bort?

 

Och följdfrågan på denna blir ju då: Hur viktig är egentligen en chiplead kontra att komma ITM och fortsätta nöta ner folk ur underläge?

 

Det här kan vara den mest tiltande frågan jag någonsin sett på ett pokerforum. Jag kan ta svaret.

 

Då mendieta är en bra spelare så spelar han för att maximera sitt värde. Ifall det finns premisser och chipstackar under vilka det lönar sig att spela passivt, kommer naturligtvis en spelare som mendieta att anpassa sig för detta. Går att göra fiktiva exempel på att det är givet spel att slänga AA osv. i turneringspoker men det krävs att en hel del osannolikt ska inträffa för att det ska hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Hur många videos har ni i dagsläget?

Jag fick det till 93 när jag räknade nu.

 

Varför ska jag bli medlem på eran sajt?

 

Kul med en well föresten och det finns nog ett behov av en Svensk utbildningssajt.

Precis som du säger så finns det behov av en svensk instruktionssajt och vi tror och hoppas att de flesta har en del att lära sig genom att bli medlemmar på pokercampus, speciellt om man ser till den såpass lilla summa som det ändå kostar/ månad.

 

Om jag tecknar som bronsmedlem, hur länge är jag medlem? Till den sista denna månad eller till den 7:de nästa månad?

Är 99% säker på att du är medlem till den 7e nästa månad :-)

 

Kommer det fler gratisprover på er site?

Möjligt att Ebisumarus film byts ut vartefter men annars så är det ett ganska bra smakprov så vill man ha mer får man allt ta att registrera sig ;-)

 

När fixar ni fler betalnings alternativ? Kan inte regga mig nu då mitt visa kort är kopplat till ett gammalt paypal konto som jag givetvis inte kommer ihåg.

Det ska vara på gång men som jag förstått det så är det inte helt enkelt att fixa så tillsvidare får ni helt enkelt stå ut med att PayPal är enda alternativet, vi jobbar på det. Hursomhelst så vet jag att PayPals mailsupport är helt värdelös och vill man ha hjälp med kontoproblem så är det bästa alternativet helt klart att ringa och prata med dem, bara ett tips!

 

EDIT: Stackbrat kommer säkerligen komma med ett bättre svar angående detta inom kort.

 

När signas den glödhete Mendieta upp?

Mendieta nämnde väl i sin dagbok något i stil med "kommer inte hända" så det är väl relativt avlägset och vad jag vet så har det inte ens förts någon dialog mellan PC och Mendieta så jag antar att Conspiracy o Eisenhower får duga, inte fy skam det heller. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför finns det ett behov för en svensk sida? Har häcken full med Cr videos och det är ganska behagligt att lyssna på Cole South och övriga amerikaner. Svenska språket känns mer som en nackdel med eventuella dialekter.

 

 

Vilka ca priser ligger coachningen på?

 

Vem är Rickard som det intervjuades i PM, ngn instruktör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan vara den mest tiltande frågan jag någonsin sett på ett pokerforum. Jag kan ta svaret.

 

Jag förstår inte varför den är tiltande. Kan du inte tala om vad som är tiltande med den om du påpekar det?

 

Jag köper din utläggning.

 

Och varför jag frågar är för att jag tycker det är ett genomgående fenomen vad man än tittar på för turnering oberoende av om någon av pokercampus-instruktörerna spelar den. Folk trycker rakt av i dålig pos trots respektabel stack med händer som i bästa fall kan ge en flipp. Om vi alla har samma definition på flipp så förstår jag inte varför man är villig att ta den nära bubblan?

 

(Och om nu det här är "tiltande" igen så tala då om varför det är i det istället för att svara med ett hjärta eller påpeka hur tiltande frågan är.. Jag frågar ju inte för att jävlas med nån utan för att jag är nyfiken på fenomenet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser ni på att ha 4betsranges när ni öppnar knapp och sb/bb 3betar?

Anpassar ni er betsize preflop beroende på position och isåfall hur?

Hur spelar ni first in från small blind? Gärna med alla ranges mot duktiga motståndare.

Förutsättningar är 100bb djupt NLT cg.

 

 

Btw, Rebonius skulle ju vara intressant också :)

 

Har pratar lite smått för ett tag sen om det, men just nu känns det väldigt avlägset.

 

Btw, är säker på att Conspiracys videos ger mer än vad Mendietas skulle ge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför finns det ett behov för en svensk sida? Har häcken full med Cr videos och det är ganska behagligt att lyssna på Cole South och övriga amerikaner. Svenska språket känns mer som en nackdel med eventuella dialekter.

 

 

Vilka ca priser ligger coachningen på?

 

Vem är Rickard som det intervjuades i PM, ngn instruktör?

 

Har delvis svaraat på fråga nr 1 innan. Stör du dig på dialekter kanske Pokercampus inte är något för dig:mrgreen: .

 

I nuläget tror jag bara det är en person som sysslar med personlig coaching och han tar ett par hundra dollar i timmen.

 

Rickard är Stackbrat här på forumet, han har hand om det mesta administrativa, support osv.

 

Vad är de högsta stakesen instruktörerna spelar normalt?

 

Tror Cassano spelar 100-200 ibland.

 

Stakening, hur kommer det gå till? när kommer det igång?

 

 

Btw, Rebonius skulle ju vara intressant också :)

 

Stakeningsfliken är uppe nu på hemsidan. Mer information finns där, det är ett samarbete med Prostakers.

 

Rebonius är ett bra förslag.

 

Hur extremt lite pengar lägger ni på marknadsföring? Har ni försökt att samla inlänkningar?

 

Och varför vill ni inte bli hittade bland sökmotorer????????

 

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW"> - Vad i hellan!

 

Tycker ni att mina frågor hade för lite med poker att göra?

 

Inte så mkt än så länge. Söknmotorsgrejen fattar jag inte men det är sant att man inte hittar oss när man söker på google. Stackbrat får svara på det sen.

 

Nä, dom här frågorna är klart relevanta för sajten.

 

När väljer ni vem som blir "Lärling för ett år"?

 

Om man har coach från eran sida, är man automatiskt med i denna uttagning?

 

Stackbrat svarar på detta sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser ni på att ha 4betsranges när ni öppnar knapp och sb/bb 3betar?

Anpassar ni er betsize preflop beroende på position och isåfall hur?

Hur spelar ni first in från small blind? Gärna med alla ranges mot duktiga motståndare.

Förutsättningar är 100bb djupt NLT cg.

 

 

 

 

Har pratar lite smått för ett tag sen om det, men just nu känns det väldigt avlägset.

 

Btw, är säker på att Conspiracys videos ger mer än vad Mendietas skulle ge.

 

Just nu så har jag en 4-betsrange på knappen mot blindsen men det skulle såklart gå att bara flatta allt man spelar vidare. Jag är en ganska stor förespråkare av att underlätta framtida beslut och tycker att detta förenklar mitt spel ganska mkt. Men det är en intressant fråga och det är definitivt möjligt att jag kommer att göra annorlunda i framtiden.

 

Först in i SB spelar jag nog rätt mkt tajtare än de flesta, vill inte skriva ut nån exakt range men nånstans mellan 30 och 35% av alla händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför den är tiltande. Kan du inte tala om vad som är tiltande med den om du påpekar det?

 

Jag köper din utläggning.

 

Och varför jag frågar är för att jag tycker det är ett genomgående fenomen vad man än tittar på för turnering oberoende av om någon av pokercampus-instruktörerna spelar den. Folk trycker rakt av i dålig pos trots respektabel stack med händer som i bästa fall kan ge en flipp. Om vi alla har samma definition på flipp så förstår jag inte varför man är villig att ta den nära bubblan?

 

(Och om nu det här är "tiltande" igen så tala då om varför det är i det istället för att svara med ett hjärta eller påpeka hur tiltande frågan är.. Jag frågar ju inte för att jävlas med nån utan för att jag är nyfiken på fenomenet.)

 

Räcker med tre påpekningar, FE, Range & att det du benämner som flips faktiskt inte alltid är flips. AK är en hand som dominerar väldigt många andra händer som kan tänkas reraisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på frågan lär inte FE och range vara bra ord att använda. Anledningen till att man ibland trycker in med dåliga händer är att man tjänar mycket när andra lägger sig, vilket man i så fall bedömer händer tillräckligt ofta.

 

Får jag bli instruktör nu? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...