Gå till innehåll

Var står ni politiskt?


Cleburne

Recommended Posts

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Allt som inte var en absolut sanning måste väl bli, Strongly disagree, eller skall man försöka gissa vad de egentligen borde/ville skriva? Finns det tankar bakom påståndena, eller har de bara tagit lite fraser från olika propagande-blad och pusslat fram lite värden.

 

Hela testet inkräktar på mig och producerar en extrem mängd adrenalin.

 

Djävla politiker + ban till TS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att läsa FAQ:en om ni känner er förbryllade.

 

Från FAQ.

 

In some cases none of the four possible responses reflected my attitude

 

One expert in the field suggested that we restrict the responses to simply 'agree' and 'disagree'. But how many do you need? Ten? Twenty? If you choose the one that most nearly reflects your feeling, you'll get an accurate reading...even if it niggles.

 

Strongly disagree på 100% ger-->

 

Economic Left/Right: 0.00

Social Libertarian/Authoritarian: -4.36

 

EDIT angående FAQ: Den bort-förklarar varför vissa frågor verkar underliga o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt som inte var en absolut sanning måste väl bli, Strongly disagree, eller skall man försöka gissa vad de egentligen borde/ville skriva? Finns det tankar bakom påståndena, eller har de bara tagit lite fraser från olika propagande-blad och pusslat fram lite värden.

 

Hela testet inkräktar på mig och producerar en extrem mängd adrenalin.

 

Djävla politiker + ban till TS.

 

Återigen, läs FAQ:en. Den förklarar varför vissa frågor verkar underliga o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och därför hamnar du på "agree" och inte på "strongly agree". Jag förstår inte riktigt problematiken. Om du anser att man över huvud taget kan (eller borde) förbjuda att personer skaffar barn p.g.a. sjukdomsanlag så har du ju svarat på frågan.

 

Nej, jag hade velat veta mer om en massa sjukdomar innan jag tar ställning helt. Instinktivt känns det som att det finns sjukdomar som är så hemska att att man personligen inte hade vela skaffa barn om man var bärare.

Dock så vet jag alldeles för lite om ärftligheten för att kunna uttala mig med en tillräckligt bra grund att stå på. Viss skillnad om ärftligheten är 10% eller 50% liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag hade velat veta mer om en massa sjukdomar innan jag tar ställning helt. Instinktivt känns det som att det finns sjukdomar som är så hemska att att man personligen inte hade vela skaffa barn om man var bärare.

Dock så vet jag alldeles för lite om ärftligheten för att kunna uttala mig med en tillräckligt bra grund att stå på. Viss skillnad om ärftligheten är 10% eller 50% liksom.

 

"Some of the propositions are intentionally vague. Their purpose is to trigger buzzwords in the mind of the user, measuring feelings and prejudices rather than detailed opinions on policy."

 

Men återigen, om du över huvud taget vill förbjuda vissa personer att skaffa barn p.g.a. sjukdomsanlag så borde du väl rimligtvis hamna på "agree". Frågan är ju ställd som den är, inte "ska närsynta personer få skaffa barn?" eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Some of the propositions are intentionally vague. Their purpose is to trigger buzzwords in the mind of the user, measuring feelings and prejudices rather than detailed opinions on policy."

 

Men återigen, om du över huvud taget vill förbjuda vissa personer att skaffa barn p.g.a. sjukdomsanlag så borde du väl rimligtvis hamna på "agree". Frågan är ju ställd som den är, inte "ska närsynta personer få skaffa barn?" eller nåt.

 

Nej, för det handlar om både ärftlighet och vilken sjukdom det gäller. Alltså vet jag inte om det finns några åkommor med tillräckligt högt lidande kombinerat med tillräckligt hög ärftlighet för att jag ska kunna säga "agree" enligt min egen moral.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, för det handlar om både ärftlighet och vilken sjukdom det gäller. Alltså vet jag inte om det finns några åkommor med tillräckligt högt lidande kombinerat med tillräckligt hög ärftlighet för att jag ska kunna säga "agree" enligt min egen moral.

 

No offence, men du ser inte skogen för alla träd här. Dina invändningar är irrelevanta när det gäller den aktuella frågeställningen. Vad det handlar om är om man har rätt förbjuda personer att skaffa barn, inte om exakt vilka omständigheter som krävs för att man ska kunna göra det.

 

Läs dessa stycken igen:

 

"Some of the propositions are intentionally vague. Their purpose is to trigger buzzwords in the mind of the user, measuring feelings and prejudices rather than detailed opinions on policy."

 

Instinktivt känns det som att det finns sjukdomar som är så hemska att att man personligen inte hade vela skaffa barn om man var bärare.

 

Sen vet jag inte om du skulle förbjuda andra att göra saker bara för att du själv inte skulle vilja göra det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offence, men du ser inte skogen för alla träd här. Dina invändningar är irrelevanta när det gäller den aktuella frågeställningen. Vad det handlar om är om man har rätt förbjuda personer att skaffa barn, inte om exakt vilka omständigheter som krävs för att man ska kunna göra det.

 

Men... läs nu noga; jag tycker att man ska kunna förbjuda folk att skaffa barn under vissa omständigheter. Solklart. DOCK vet jag inte om sådana omständigheter existerar i verkliga livet och därför kan jag inte svara på frågan.

 

De hade lika gärna kunnat fråga om jag tyckte att utomjordingar skulle få föröka sig i Eslöv. Jag vet inte om det finns utomjordingar och jag vet inte hur en eventuell reproduktion skulle påverka Eslövs kommun. Kan inte säga varken agree eller disagree.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testet känns väl helt ok. Tycker snarast att många frågor kändes rätt tydliga och extrema. Rent moralfilosofiskt var det ju lågstadienivå ställvis, sannolikt pga att testet är amerikanskt.

 

Inte om man försöker se på verkligheten som den är, utan att blanda in en massa irrelevanta värderingar. Testet tvingar en till det, dvs tvingar en till ett osunt, missvisande tänkande, eller som de själva skriver. Man skall följa känslor och helt sluta att tänka.

Typsikt politiker, IMO.

 

Skall rika människor ha bättre sjukvård? Hallo, yxskaft!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...