Gå till innehåll

Korp i Göteborg?


DjLuppy

Recommended Posts

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om man tror att han har set väldigt ofta tycker jag det är bättre att pitcha flop, vi kommer ju ändå inte kunna ta någon heat på turn känns det som. Jag tror inte att han bluffar en gång om han startar den på flop med såhär mkt bakom.

 

Imo är det ju rätt vanligt med engatsbluffar.

 

Men att det är 2färg istället för rainbow ändrar det hela dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur Murray kan få så mkt poäng gratis i varje varje match.. :-(

 

Glömt att svara på dina inlägg, men idag har du läge att betta mot Murray. :-) Gonzalez har imponerat riktigt mkt, får hoppas han håller nu bara.

 

Spelade f.ö. på Monfils igår, kändes verkligen som en spik när man såg honom. Federer måste verkliegn vara på topp om han vill slå honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömt att svara på dina inlägg, men idag har du läge att betta mot Murray. :-) Gonzalez har imponerat riktigt mkt, får hoppas han håller nu bara.

 

Spelade f.ö. på Monfils igår, kändes verkligen som en spik när man såg honom. Federer måste verkliegn vara på topp om han vill slå honom.

 

Hehe sagt och gjort :-) Tycker Gonzalez har ett perfekt spel för att slå Murray, kan han bara ligga på och styra spelet så bra som han gjort än så länge i turren så tror jag inte ens Murray kan gneta sig kvar.

 

Monfils såg het ut igår mot Roddick helt klart och med hemmapubliken med sig så tror jag absolut han kan störa Federer som var ruskigt illa ute mot Haas igår, lagt ett litet bet på Monfils till 4.1ggr på Betfair, kändes spelbart.

 

Sen har jag ett bet på Robin idag också mot Davydenko. Tänkte inte spela på matchen då det känns som en 50/50 match, men när jag fick 3ggr på Robin så kunde jag inte låta bli.

 

Också lagt ett lillbet på Del Potro som slutsegrare till 6.6ggr. Han imponerar sjukt mkt på mig med sitt mogna spel. Han har också riktigt bra serve, volley och bra driv i grundslagen. Tror han kan bli väldigt farlig på rankingen i framtiden då jag tycker att hans spel borde göra sig bra på alla underlag. Att han är 5a i världen som 20åring är ju också en anledning :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe sagt och gjort :-) Tycker Gonzalez har ett perfekt spel för att slå Murray, kan han bara ligga på och styra spelet så bra som han gjort än så länge i turren så tror jag inte ens Murray kan gneta sig kvar.

 

Monfils såg het ut igår mot Roddick helt klart och med hemmapubliken med sig så tror jag absolut han kan störa Federer som var ruskigt illa ute mot Haas igår, lagt ett litet bet på Monfils till 4.1ggr på Betfair, kändes spelbart.

 

Sen har jag ett bet på Robin idag också mot Davydenko. Tänkte inte spela på matchen då det känns som en 50/50 match, men när jag fick 3ggr på Robin så kunde jag inte låta bli.

 

Också lagt ett lillbet på Del Potro som slutsegrare till 6.6ggr. Han imponerar sjukt mkt på mig med sitt mogna spel. Han har också riktigt bra serve, volley och bra driv i grundslagen. Tror han kan bli väldigt farlig på rankingen i framtiden då jag tycker att hans spel borde göra sig bra på alla underlag. Att han är 5a i världen som 20åring är ju också en anledning :-P

 

Har haft Gonzales som en personlig favorit ett längre tag nu, och måste säga att han imponerade idag. Snacka om att spela bra och underhållande. Få som kan mäta sig med hans forehand. Känns som att det står mellan honom, del Potro och Federer i dagsläget. Söderling-Gonzales kommer helt klart bli väldigt intressant, kan bli en sjuk match.

 

Jo, precis som förra året så spelar Monfils bra i Franska. Tycker även han spelar väldigt underhållande, så kan bli en rolig match. Får se vilket spelhumör Federer är på, men han måste nog vara på topp. Om han spelar som på slutet mot Haas blir han nog svårstoppad.

 

Riktigt roligt att ha en svensk som går långt för en gångs skull. Tycker Söderling spelade bra, fast det var inte direkt den Davy man är van att se. Men, riktigt roligt att se en svensk kunna slå dessa spelare. :-)

 

Gillar beten på del Potro, han har verkligen spelat bra hittills. Tycker att han visade upp sitt spel redan slutet på fjolårets säsong där både han, Simon och Murray spelade bra. Antar att han kommit lite i skymundan av Murrays framgångar.

 

Är lite tråkigt att många grusspelare har åkt ut, bl.a Nadal och Verdasco, men tror ändå att de kvarvarande matcherna kommer bli sjukt bra och intressanta. :-)

 

_________________

 

 

Blivit en massa tennissnack nu senaste posterna från min sida. Har dock inte blivit så himla mycket poker. Ska försöka att leta åt några händer att lägga upp..

 

Nu ska jag se nötserien Silver Fang!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnade månaden rätt fint med två stora plusdagar, $4,4k och $2,9k. Kom ner på jorden idag efter ett back på -$3,2k över två sessioner. Månaden ser fortsatt bra ut, ska bara försöka få lite normala swings, psykiskt jobbigt när swingsen börjar bli 8-10 inköp per dag bara.

 

Tänkte även att jag skulle spela lite på Ongame. Hittade några okej bord som jag slog upp. Blev bara typ 30 händer, stängde ner efter det. Denna hand visar ganska bra hur jag springer på Ongame just nu. :-)

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

BB ($64)

Hero (Button) ($408)

SB ($394)

 

Preflop: Hero is Button with Aheart.gif, Qclub.gif

Hero bets $12, SB raises $40, 1 fold, Hero raises $90, SB raises $352 (All-In), Hero calls $292

 

Flop: ($792) 3heart.gif, Jdiamond.gif, 9club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: ($792) 5heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($792) 10club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $792

 

Results:

Hero had Aheart.gif, Qclub.gif (high card, Ace).

SB had Kspade.gif, Qheart.gif (straight, King high).

Outcome: SB won $790

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en session till nu ikväll, tog igen en del och slutar dagen på -$1,8k. Började spela sämre på slutet, så stängde ner. Skönt iaf att ta igen delar av backet.

 

FI är någon reg jag inte känner till. Tror inte han är en av de bättre iaf. Hur fortsätter vi? Både turn o river.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

SB ($585.64)

BB ($626.22)

Hero (UTG) ($400)

MP ($689.70)

Button ($426.50)

 

Preflop: Hero is UTG with Jclub.gif, 9club.gif

Hero bets $12, 3 folds, BB calls $8

 

Flop: ($26) 5diamond.gif, 2spade.gif, Jspade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $20, BB raises $67, Hero calls $47

 

Turn: ($160) Kclub.gif(2 players)

BB bets $96

 

 

FI här är fisk. När jag betar så snappushar FI, hur tolkar vi det?

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

UTG ($324.91)

Hero (MP) ($414)

Button ($404)

SB ($393.50)

BB ($464.20)

 

Preflop: Hero is MP with Aspade.gif, Kclub.gif

UTG calls $4, Hero bets $18, 3 folds, UTG calls $14

 

Flop: ($42) Jheart.gif, 9spade.gif, 9diamond.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $28, UTG calls $28

 

Turn: ($98) 7diamond.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

River: ($98) Kheart.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $52, UTG raises $278.91 (All-In)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men din dumma jävel ;-) .. Insåg du inte hur het Söderling var ?

 

edit: bleh, orkar inte ta den diskussionen

 

edit2: äh, orkar nog ändå. Hade du ens sett Gonzalez innan dagens match? Öht så är han en bra mkt bättre spelare än Söderling..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh såg du Söderling mot Nadal ??

 

Enough for me.

 

Jo, det gjorde jag, men vem förväntade sig att Söderling skulle upprepa samma spel ända fram till en final? Han är trots allt 24 år och har fortfarande aldrig gått förbi 3e omgången i en Grand Slam, förutom nu då. Han har under sina 6(kanske inte stämmer, men ungefär) år som proffs inte visat någon kontinuitet alls, så varför skulle han göra det nu?

 

Sen att det är grus, som inte är hans underlag, gjorde det ännu mindre troligt att han skulle slå Gonzalez (som tagit de flesta av sina titlar på grus). Sen så var Gonzalez match mot Murray sjukt imponerande, vilket han även bevisat tidigare. Han har högre högstanivå, och har även visat det genom att gå till final tidigare i en Grand Slam. Sen så förväntade jag mig inte att Söderling skulle fortsätta träffa linjerna med varje slag....

 

Ogillar Söderling mest pga att han betett sig rätt barnsligt och osportsligt på planen tidigare år. Men han verkar ha skärpt sig nu, så kanske får ändra mig så småningom.

 

Jag vill ha en pregame matchanalys om tennisen nu, 3000 tecken minimum! Bara att börja skriva skaz..

 

Hoppas Federer får vinna, skulle vara fint om han äntligen fick vinna Franska. Antagligen hans sista chans, då Nadal vinner nästa år igen. Har dock satt pengar på Söderling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klev upp imorse och hade tänkt fara ut och golfa. Drog upp persiennerna för fönstret och tittade ut; såklart snöar det ute, wtf. Antar att det får bli en grinddag istället. :-( Har iofs grindat väldigt lite hittills så kanske är dags att ta tag i det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klev upp imorse och hade tänkt fara ut och golfa. Drog upp persiennerna för fönstret och tittade ut; såklart snöar det ute, wtf. Antar att det får bli en grinddag istället. :-( Har iofs grindat väldigt lite hittills så kanske är dags att ta tag i det..

 

lol, inlandet ftw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...