Gå till innehåll

Korp i Göteborg?


DjLuppy

Recommended Posts

Funderar på att köpa Tommy Angelos bok, är det värt det? Hittadde inga priser på hemsidan tyvärr..

 

Jag är lat, länka!

 

Gått trögt det sista, är upp ganska mkt för månaden men har i princip stått helt still sen första 3dagarna. Hade en liten downswing innan Algarve men är hyffsat nära ATH nu iaf, kanske $4k från toppen. Ska lägga in massa tid det närmaste på att se videos och annat, ligger just nu på 10 filmer för månaden vilket hade innebär att jag får böta $1,5k till skaz om jag inte rappar på lite..

 

Blir inget spel förrens på söndag då jag ska iväg på lite familjegrejer och annat mys. Söndag blir det WSOP sattar och massa fina turrar! =)

 

Ship it!

 

_____________

 

 

Har spelat en del idag , så ska skriva ett lite längre inlägg om en stund om hur månaden ser ut osv. Ska käka och fixa lite grejer först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dagens grind gick helt ok. Blev nästan 1k händer och slutade $1,4k upp, vilket gör att jag är plus för månaden på spelet. Är tyvärr en del back på Ongame, så kommer nog breaka därifrån resten av månaden.

 

Har spelat ganska exakt 27k händer denna månad. Målet inför månaden var att spela 40k händer samt se 15 CR/DC-filmer, så jag har en bit kvar handmässigt. Har bara sett 6 filmer också, så kommer måsta öka med det också. Kommer klara målet ifall jag ser en per dag, vilket inte bör vara något problem.

 

Trodde jag hade en massa intressanta händer, men visade sig att det inte fanns så mycket att lägga upp.. Kvällen kommer antagligen bli grindfri, ska dra hem till föräldrarna nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt tveksamt om Butabi levlar eller inte.

 

Kanske blir dubbellevlad nu men isf ade det varit rätt intressant att höra motivering. Har inte tänkt på det avsevärt men jag tycker det är standard som spelat.

 

---

 

ATH igen! Weii :h: Plussa ca €7k på 1h grind på 3/6 deep och 5/10 på B2B/prima.. Har ett par sjuka hhs som jag kanske ska posta sen, vet inte om jag kanske ger bort för mkt info om jag postar dom. Ska se om jag hittar ngt intressant sen.

 

 

Bjuder på lite smyghomo mys =)

 

Balans med lite house

 

Nu blir det slötitt på en DC film och somna, ska upp tidigt imorgon och hälsa på släkt så blir ingen grind imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uäh, backat $3,8k idag. Egentligen ingen katastrof då jag plussade en bit över 2k totalt igår, men stora back är alltid psykiskt påfrestande. Tror nog att jag ska gå ner i nivå nu resten av månaden. Är väldigt mkt efter ATH så kan vara soft att spela med lite mindre swings.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mera HHs till folket.

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

Button ($1050.25)

SB ($631.99)

BB ($2013.50)

UTG ($736.46)

Hero (MP) ($1075)

CO ($1172.25)

 

Preflop: Hero is MP with Adiamond.gif, Aspade.gif

1 fold, Hero bets $30, 1 fold, Button calls $30, 2 folds

 

Flop: ($75) Qdiamond.gif, Qclub.gif, 4club.gif(2 players)

Hero bets $55, Button raises $160, Hero calls $105

 

Turn: ($395) 7diamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $296.25, Hero all-in?

 

Mot en fisk =)

 

No-Limit Hold'em, $6.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

UTG ($1371.45)

Hero (MP) ($1088)

CO ($2482)

Button ($2653.16)

SB ($507.53)

BB ($1008.60)

 

Preflop: Hero is MP with Kdiamond.gif, Aclub.gif

1 fold, Hero bets $24, CO calls $24, 1 fold, SB calls $21, BB raises $54, Hero raises $165, 2 folds, BB calls $129

 

Flop: ($426) 2spade.gif, 5diamond.gif, Adiamond.gif (2 players)

BB bets $210, Hero calls $210

 

Turn: ($846) 10diamond.gif (2 players)

BB bets $144, Hero raises $689 (All-In), BB calls $459.60

 

River: ($2053.20) 9diamond.gif (2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $2053.20

 

Results:

BB had Aspade.gif, Jclub.gif (one pair, Aces).

Hero had Kdiamond.gif, Aclub.gif (flush, Ace high).

Outcome: Hero won $2135.60

 

Fi är reg, Ignorant_Kid, vad gör jag såhär med?

 

No-Limit Hold'em, $6.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

BB ($1202.60)

UTG ($572.34)

MP ($1128)

CO ($1477)

Button ($834.20)

SB ($1555.95)

 

Preflop:

2 folds, CO bets $21, 2 folds, BB calls $15

 

Flop: ($45) 2spade.gif, 10heart.gif, 4spade.gif (2 players)

BB checks, CO bets $36, BB raises $104, CO calls $68

 

Turn: ($253) 4club.gif (2 players)

BB bets $174, CO calls $174

 

River: ($601) 8diamond.gif (2 players)

BB checks, CO bets $384, BB raises $897.60, 1 fold

 

Total pot: $1369

 

Results:

Outcome: BB won $1879.60

 

Fi är reg, ganska aggro. Sizear jag river fel? Funderar på att betta ganska litet för att fi ska c/rai. Ganska obalanserat knske då jag aldrig gör det om jag har bustat fd. Slå om turn?

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

BB ($1000)

UTG ($456.99)

MP ($2070.50)

CO ($721.46)

Hero (Button) ($2286.25)

SB ($1132.25)

 

Preflop: Hero is Button with 9spade.gif, 9heart.gif

UTG calls $10, MP bets $50, 1 fold, Hero calls $50, 2 folds, UTG calls $40

 

Flop: ($165) Kheart.gif, 9diamond.gif, 4heart.gif (3 players)

UTG checks, MP bets $130, Hero calls $130, 1 fold

 

Turn: ($425) 2diamond.gif (2 players)

MP bets $318.75, Hero calls $318.75

 

River: ($1062.50) 4club.gif (2 players)

MP checks, Hero bets $745

 

Är lite osäker på turn här, känns inte som jag kan vika men fi spelar 18/15 med 7% 3bet. Han cbettar 84% i 3bettade potter. Standar spelad hand?

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

SB ($1076.50)

BB ($2067)

UTG ($200)

MP ($215)

Hero (Button) ($3182)

 

Preflop: Hero is Button with Aheart.gif, Qspade.gif

2 folds, Hero bets $25, SB raises $95, 1 fold, Hero calls $75

 

Flop: ($210) Qheart.gif, Jdiamond.gif, 9spade.gif (2 players)

SB bets $130, Hero calls $130

 

Turn: ($470) 6spade.gif (2 players)

SB bets $300, Hero calls $300

 

River: ($1070) Aspade.gif (2 players)

SB bets $541.50, Hero calls $541.50

 

Total pot: $2153

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pantern har jag mött många gånger med VF/Mölndal och Kungälv. La av efter 3an då jag flyttade till Lund, heter Jesper Persson. Jag stog i mål för Mölndal när vi spelade J18/J20 Elit. Stog ett par matcher i U16 elit med.

 

HAHAHAHAHAH! Aa den killen har jag spelat rätt mkt med, de tvar ganska många som inte tyckte om honom så mkt. Blev ganska ofta bråk när vi lirade och ganska mkt pga honom. Han är sjukt snäll utanför isen men är ganska elak på isen som ni kanske märkte :-D Han har varit lika stor sen vi va typ 13-14.

 

Okej, du saknar aldrig det?

 

La av för drygt 1.5 år sen men saknar det fan varje dag alltså.

 

Har varit så nära att sätta igång flera gånger men HATAR verkligen sommarträning och då är det svårt;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pantern har jag mött många gånger med VF/Mölndal och Kungälv. La av efter 3an då jag flyttade till Lund, heter Jesper Persson. Jag stog i mål för Mölndal när vi spelade J18/J20 Elit. Stog ett par matcher i U16 elit med.

 

HAHAHAHAHAH! Aa den killen har jag spelat rätt mkt med, de tvar ganska många som inte tyckte om honom så mkt. Blev ganska ofta bråk när vi lirade och ganska mkt pga honom. Han är sjukt snäll utanför isen men är ganska elak på isen som ni kanske märkte :-D Han har varit lika stor sen vi va typ 13-14.

 

Björklund nånting heter han va,? Känd i hela hockey Göteborg iaf. Hörde en historia om honom och Gothia cup i fotboll. Han stod i mål i sitt lag och ett utländsk lag vägrade starta matchen före de fått se hans pass. Vet inte om detta är sant, men skulle mycket väl kunna vara det:-)

 

BTW vad gör du om dagarna nu då peewee37111? Jobbar, pluggar eller bara lirar du poker8-) ?

 

Sorry för lite OT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pantern har jag mött många gånger med VF/Mölndal och Kungälv. La av efter 3an då jag flyttade till Lund, heter Jesper Persson. Jag stog i mål för Mölndal när vi spelade J18/J20 Elit. Stog ett par matcher i U16 elit med.

 

HAHAHAHAHAH! Aa den killen har jag spelat rätt mkt med, de tvar ganska många som inte tyckte om honom så mkt. Blev ganska ofta bråk när vi lirade och ganska mkt pga honom. Han är sjukt snäll utanför isen men är ganska elak på isen som ni kanske märkte :-D Han har varit lika stor sen vi va typ 13-14.

 

 

 

Haha. Han en mycket sjuk människa.

Men SKSK hade du spelat i Kungälv sa du?

Har jag också gjort. Fast jag la iofs av ganska tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björklund nånting heter han va,? Känd i hela hockey Göteborg iaf. Hörde en historia om honom och Gothia cup i fotboll. Han stod i mål i sitt lag och ett utländsk lag vägrade starta matchen före de fått se hans pass. Vet inte om detta är sant, men skulle mycket väl kunna vara det:-)

 

BTW vad gör du om dagarna nu då peewee37111? Jobbar, pluggar eller bara lirar du poker8-) ?

 

Sorry för lite OT

 

Ja det stämmer, hade nr 27 om jag inte minns fel;)

 

HAHAHAHAHAHA, kan mkt väl stämma:-D

 

 

Spelar bara poker, men gått fruktansvärt dåligt under en lång period nu så är rätt sugen på att börja plugga och göra ngt vettigt med mitt liv;)

 

Dock knappt spelat poker senaste månaden då jag spelat fruktansvärt mkt golf:-D

 

Denna veckan gick jag 36 hål/dag;)

 

E du grinder själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det stämmer, hade nr 27 om jag inte minns fel;)

 

HAHAHAHAHAHA, kan mkt väl stämma:-D

 

 

Spelar bara poker, men gått fruktansvärt dåligt under en lång period nu så är rätt sugen på att börja plugga och göra ngt vettigt med mitt liv;)

 

Dock knappt spelat poker senaste månaden då jag spelat fruktansvärt mkt golf:-D

 

Denna veckan gick jag 36 hål/dag;)

 

E du grinder själv?

 

 

Jag pluggar till civilingenjör här i Lund. Spelet blir ju lidande av rätt mycket plugg emellanåt, men om man får in sina 35-40 timmar per månad och spelet rullar på så är man nöjd:-). Ska försöka klämma in iaf 100 timmar nu i juni. Vet att man inte kommer göra det för allt annat som lockar nu på sommaren när studierna är slut för terminen.

 

Golf låter inte helt fel. Nice med 36 hål/dag, golfpro nästa?8-) Förra säsongen blev det 3 rundor för egen del, ska försöka klämma in 10 i år iaf hehe. Sorry för lite mer OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirade U16 elit med Kungälv sen avrunda jag "karriären" i J20 för några år sen.. Spelade säkert med dina gammla lagkamrater med, spelade med 88-86orna i Kungälv samtidigt.. När la du av?

 

 

Njae. Jag la av när jag var 12-13 något sånt.

Men du spelade antagligen med flera av mina gamla lagkamrater.

Ringer Johan Krus? Tony Christensen? Richard Flodin? etc. några klockor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...