brolija Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Sökte på mina medspelare i databasen för att se hur många bord dom spelade och ja.. två av dom satt fint med 15 bord. Då börjar man undra, vilka program använder sig dessa herrar av? Så tråkigt för pokern att det finns div verktyg, för 15 bord är annars omöjligt att hantera. (SH) Enligt mig är det som att kalla sig flugfiskare när man använder nät.. Citera
Rebonius Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Går att spela många fler bord än så utan några som helst verktyg. Går att fixa 15 bord med touchpad om man vill. Citera
mpee Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Allt går med lite träning, även utan fusk. Man kan spela 15 SH bord profitabelt utan ett enda hjälpmedel. Citera
Opteron Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Är det vanlig cashgame som du pratar som finns det inga fuskprogram att tillgå. Finns ev. nåt som hjälper en att folda preflop men inte mer än så. Tidigare när jag var sämre på poker tyckte jag det var för mycket att spela fyra bord. Nu klarar jag att grinda 8 bord NL400. Hade jag spelat nl50 hade 15 bord inte varit några problem alls. Citera
DjLuppy Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Varför skulle det vara omöjligt att spela 15 bord? Varför "måste" dom använda fuskprogram? Varför är det dåligt för pokern? Citera
Henkiee5 Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Kör själv 24 bord.. använder tableninja som hjälp, funkar riktigt bra faktiskt! istället för att dra runt musen överallt så använder man knappar på tangentbordet för alla sorters action! Tableninja ställer också automatiskt in hur mycket du ska satsa, t.ex 75% av pott på alla floppar så man behöver aldrig skrolla och hålla på. Citera
DrRoland Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Kör själv 24 bord.. använder tableninja som hjälp, funkar riktigt bra faktiskt! istället för att dra runt musen överallt så använder man knappar på tangentbordet för alla sorters action! Tableninja ställer också automatiskt in hur mycket du ska satsa, t.ex 75% av pott på alla floppar så man behöver aldrig skrolla och hålla på. Nu tillåter iofs Stars det där programmet,men lik förbannat så är det ju inte du själv som spelar utan en bot som gör minst 70% av besluten åt dig. Citera
Slasktratt Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Jag har kört 17 omaha SH-bord utan hjälpmedel. Inte optimalt men det funkar ganska bra. Sen beror det ju på vilken klient det gäller också. 15 bord på en klient kan motsvara 5 på en annan. Citera
Rebonius Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Kör själv 24 bord.. använder tableninja som hjälp, funkar riktigt bra faktiskt! istället för att dra runt musen överallt så använder man knappar på tangentbordet för alla sorters action! Tableninja ställer också automatiskt in hur mycket du ska satsa, t.ex 75% av pott på alla floppar så man behöver aldrig skrolla och hålla på. Suger iofs rätt hårt att ha samma betsizes på alla floppar. Citera
Slasktratt Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Nu tillåter iofs Stars det där programmet,men lik förbannat så är det ju inte du själv som spelar utan en bot som gör minst 70% av besluten åt dig. Nu har jag aldrig testat det där programmet men det låter ju som att han gör besluten fast långt i förväg, vilket låter fruktansvärt lättexploaterat. Citera
Blaabar Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Förstår inte riktigt hur en användare kan ha 450+ inlägg på ett pokerforum och inte förstå multitabling.. Citera
Drunken_Penguin Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Nu har jag aldrig testat det där programmet men det låter ju som att han gör besluten fast långt i förväg, vilket låter fruktansvärt lättexploaterat. En bot är väl precis samma sak, bara det att den klickar för dig också. Besluten som boten ska ta måste ju programmeras in av den som skapar den. Hela tanken med multitabling (och botar också för den delen) är väl att man förmodligen ger upp en del Ev mot bra spelare, men får in en så pass mycket större volym händer mot dåliga spelare att ens förtjänst per tidsenhet blir högre även om ens BB/100 sjunker (eller ROI för turneringar). Citera
Henkiee5 Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Nu tillåter iofs Stars det där programmet,men lik förbannat så är det ju inte du själv som spelar utan en bot som gör minst 70% av besluten åt dig. wat? hur menar du nu? Det är ju jag själv som gjort alla inställningar för tableninja! och det är jag som trycker på en knapp för att folda, höja och allt annat.. det som den hjälper en mest med är att den automatiskt loggar in mig på bord och sånt annat som man nu slipper.. men det är absolut ingen bot.. jag har själv skapat ramar för det och om man inte är nöjd med en viss flopbetssize så har man såklart hotkeys för att höja resp sänka betsizen! det är samma process fast uppspeedad så ja fattar inte varför du tror det är nån form av bot. Går jag från datan så händer dte ingenting helt enkelt. Dessutom är jag inte direkt nån highstakes lirare och tror det krävs grymt många hände rpå mig för att överhuvudtaget se nåt mönster i mitt spel som man inte skulle märkt om jag inte använt tableninja.. Citera
NikLasVegas Postad 30 Mars , 2009 Rapport Postad 30 Mars , 2009 16tablar nl100, 6max på ipoker. Går utmärkt, använder mig av Holdem Manager och ipokers rebuyscript. Klart det underlättar lite med program men skulle inte vara några större problem att köra utan heller. Citera
NikLasVegas Postad 30 Mars , 2009 Rapport Postad 30 Mars , 2009 Hela tanken med multitabling (och botar också för den delen) är väl att man förmodligen ger upp en del Ev mot bra spelare, men får in en så pass mycket större volym händer mot dåliga spelare att ens förtjänst per tidsenhet blir högre även om ens BB/100 sjunker (eller ROI för turneringar). Stämmer förmodligen ganska bra. Är svårt att ständigt spela sitt a-game, även om man inte behöver det mot de flesta dåliga spelare. Dessutom rejkar du miljoner. Vill man utvecklas snabbare däremot, är det nog bättre att spela färre bord och koncentrera sig mer på sitt spel. Kan bli ganska robotaktigt ibland när man 16-tablar. Citera
KallOödmjukDiva Postad 30 Mars , 2009 Rapport Postad 30 Mars , 2009 16tabla 6max på ipoker. Creds. Citera
jozoa Postad 30 Mars , 2009 Rapport Postad 30 Mars , 2009 Skulle vara intressant om ni som spelar 16-24bord kunde dela med er av era stats? Citera
brolija Postad 30 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2009 Så det finns alltså de som lirar 15 bord med bara musen. Imponerande. När jag tänker multitabla så är det 4-8 bord. Det är humant. Men ser också att programmen finns där ute för att rensa fisken på snabbast möjliga sätt. Och det är det jag menar med "tråkigt för pokern". Citera
Gaston116 Postad 30 Mars , 2009 Rapport Postad 30 Mars , 2009 Skulle vara intressant om ni som spelar 16-24bord kunde dela med er av era stats? 21/19/3 Använder bara Pokertracker och Rebuy script. Citera
NikLasVegas Postad 30 Mars , 2009 Rapport Postad 30 Mars , 2009 Väljer att visa mina 2 bästa dagar i Oktober, då jag 16tablade nonstop pga race på ipoker. Var äckligt goodrun dessa dagar, men vill ändå visa att det är realistiskt att plussa/spela bra trots att man lirar 16bord. nl100 ipoker hands: 17915 hours: 14.9h amount won: 5253$ BB/100: 14.66 $/100: 29.32 BB/h: 176 $/h: 352$ mgr: 1227$ VP$IP: 22.35 PFR: 18.06 AF: 2.16 Dessa resultat är dock inte alls standard för mig och spelar heller inte i närheten av såpass många händer/timmar per dag nuförtiden. Slutade månaden helt utbränd med statsen 21/18/2 över 180k händer. Gör aldrig om det, trots att det blev en del dineros. Citera
Recommended Posts