Gå till innehåll

Sorkoas - LÅS PLS


Sorkoas

Recommended Posts

  • Svars 742
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det blev ju en lyckad kväll HEHE.

 

19:00 - Sitter och mekar ihop turneringsschema. Taggad för att köra ett långpass på minst 30 turrar.

19:30 - Får nys om att några polare ska kröka igen ikväll. Blir efter lite tjat övertalad om att komma över.

20:00 - Har donkat fram en skjorta som man lyckats stryka till skapligt och fått i mig ett par Smirnoff Ice som Emilio_15 lämnat kvar. Rätt så taggad vid det här laget.

20:30 - Kommer hem till polarn som sitter med två andra dönickar och sveper grogg. Jag öser på med då det kändes som att vi kom igång skapligt sent för att vara HFS.

21:30 - CP-packad och på förfest med 10 killar, samtliga var på festen igår med där det bara var som mest 20-30 pers. Blir redan att må lite halvdåligt.

22:00 - Börjar ge upp hoppet om att komma någonstans ikväll, samtidigt som man har hällt i sig en till grogg.

22:30 - Några av grabbarna börjar dra sig hemåt. Själv ger man inte upp hoppet då man redan har slösat en kväll hur man än gör genom att supa sig full.

23:00 - Alla bestämmer sig för att ge sig upp till Statoil åtminstone innan det stänger för att få i sig lite mat. Säger till polarn vid stereon att dra på sin favoritlåt sen ger man sig upp på dansgolvet och peppar alla till att dra igång Emilio_15-dansen. Efter att ha fått till den kunde man känna sig hyfsat nöjd med kvällen iaf.

23:30 - Anländer till Statoil och beställer in en stora mosmenyn med kokt korv då donksen OBV inte har någon grillad korv färdig. Försöker trycka i mig skiten men vänsterhänt som man är så är det inte speciellt lätt med då cp-gafflarna som är designade för högerhänta inte går att skära korven med. Försöker vända på den vilket inte går och försöker med högern men full som man är så är det ju inte direkt något man mäktar med utan lite rutin. Får i mig halva korven och lite av moset innan jag svär på tjejen i kassan och slänger bort resten.

23:58 - Köper på mig ett par påsar godis och ska ge mig ut efter att tjejen i kassa hetsat som fan om att dom ska stänga. I dörren så åker dörrjävlarna ihop så att man slår i huvudet och amrbågen. Fucking jävla rasist-Statoil.

00:30 - Efter att ha stått och hängt utanför Statoil alldeles för länge ger vi oss ner till torget på Hällefors. Hittar vi inte något folk som är på väg till någon fest kan vi ju alltid dra till pizzerian och trycka i oss något som faktiskt är ätbart.

00:45 - Hittar en av donksen som nyss fått körkort och agerar chaufför every fucking jävla helg, åker rund med honom ett tag.

01:00 - Glider in på pizzan och beställer in något som man får serverat efter ett tag. Skinka, kebab, kyckling, bacon, pommes och kebabsås ligger det på den. Blir att må illa efter tre tuggor och pillar bort hälften av ingredienserna och tvingar i mig resten. Svär lite halvhögt åt hur vidrig upplevelse denna arabmacka gav en men lyckas säga till pizzabagarn att det smakade skapligt ändå när han frågar en på utvägen.

01:15 - Blir hemkörd av samma dönicke som plockade upp en innan. Alltid något. Emilio_15 fick ej plats i bilen men lyckades få ner snubben igen efter att han kört hem alla för en hundralapp. Skulle ta Emil 15-20 min att gå hem (med följe av polare) men han valde istället att vänta 30 min på att snubben skulle komma tillbaka så han kunde få skjuts hem. Fucking donk.

01:45 - Sitter på PF med självmordstankar, full som ett drägg och inte ha grindat på två dagar.

 

FML

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja du hatar mig sakert sorken aven om jag inte riktigt vet varfor men jag hoppas att du forstar att jag menar allvar nar jag onskar dig lycka till med turneringsliret. Mitt tips ar att ga in med installningen att du kommer torska minst 20kusd varje manad, och ifall man inte har den installningen till att borja med ar det svart, tror jag, att dra sig igenom alla 50k+ swings som man forr eller senare kommer aka pa utan att komma ut ur dem sa sonderstressad att man effektivt sett har forkortat sin life expectancy rate med 10 ar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobba in lite utgångar i london och ge oss den ocensurerade versionen så kommer dagboken äga igen =)

Jo klart det blir updates från London. Tror det kan bli riktigt sjukt där. Eller är redan övertygad. Bara massa dårar som åker iväg som vanligt LOL.

 

Aja du hatar mig sakert sorken aven om jag inte riktigt vet varfor men jag hoppas att du forstar att jag menar allvar nar jag onskar dig lycka till med turneringsliret. Mitt tips ar att ga in med installningen att du kommer torska minst 20kusd varje manad, och ifall man inte har den installningen till att borja med ar det svart, tror jag, att dra sig igenom alla 50k+ swings som man forr eller senare kommer aka pa utan att komma ut ur dem sa sonderstressad att man effektivt sett har forkortat sin life expectancy rate med 10 ar.

Haha, du låter ju inte lite lagom bitter. Själv hoppas jag att jag klarar mig undan allt för många såna swings. För eller senare när man är nere i ett ganska så stort hål så gör man ju precis som i cashgame att man tar det lugnt med dom större gamesen dvs höga inköp med stora startfält och går ner och gameselectar i dom billiga gamesen istället för att vända på skiten. Man skippar tex 100 rebuy på Stars och kör ett par extra 100 freezeouts på donknätverken som man inte orkar med annars för att klienterna är så kassa. :)

 

I vilket fall så kör jag ju stejkad så det får ju Skåne betala den dag det börjar svänga rejält. =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har manaden ar jag knappt back alls, och forra manaden var en top3-manad for mig lifetime, sa ifall jag later bitter sa ar det annu ett felsteg fran min sida att forsoka formedla nagonting overhuvudtaget. Jag har formodligen sprungit en del over ev i ar, men det far man val rakna med ibland..

 

Att skippa 109r pa stars ar, som du sager, ett bra satt att skara ned pa variansen. Inte raknat exakt, men tror att jag i den turneringen enskilt har backat en bit over 50kusd, vilket gor det till den enskilda turneringen jag har backat by far mest i :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Småland är nya Skåne :|

lol, än får du inte ta del av mina framgångar i det enda spel jag faktiskt vinner på dock. Men blir inte förvånad om det stämmer. Äckel!

 

Den har manaden ar jag knappt back alls, och forra manaden var en top3-manad for mig lifetime, sa ifall jag later bitter sa ar det annu ett felsteg fran min sida att forsoka formedla nagonting overhuvudtaget. Jag har formodligen sprungit en del over ev i ar, men det far man val rakna med ibland..

 

Att skippa 109r pa stars ar, som du sager, ett bra satt att skara ned pa variansen. Inte raknat exakt, men tror att jag i den turneringen enskilt har backat en bit over 50kusd, vilket gor det till den enskilda turneringen jag har backat by far mest i :)

Hehe, jag har hört om ditt whine innan och antog att det inte hade vänt ordentligt än. Skönt att höra att du börjat plussa igen iaf!

 

Jag är fortfarande plus på 100r :mrgreen:. Har kört den 6-7 gånger, ITMat två varav ett finalbord! Vet med mig att den är söndergrindad sedan innan och när jag satt på finalbordet så kändes det för första gången som att jag inte riktigt hade så bra edge och att jag verkligen behövde tura rejält för att casha bra. Så det blir nog att passa den alla dagar förutom på söndagar då värdet faktiskt är helt ok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror de flesta överskattar kvaliteten på hsmtt regsen(iaf här på pf).. finns så många dåliga nits som spelar 100r, 1k etc. det enda som kan göra det ovärt(för er som diskuterat det här menar jag) att spela är variansen, som obv är enorm, men finns ändå bra värde i typ alla fält imo.

 

de flesta av dessa "dåliga nits" är dessutom stejkade och vågar därmed inte vara kreativa i de högre buyinsen för att få fortsätta spela dem av sina backare, vilket gör dem väldigt lätta att spela mot i just 100r och 1k..

 

(detta är bara min uppfattning, kan ha ganska fel:()

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra inlägg av mendieta!

 

Om man spelar med en begränsad rulle så tycker jag ändå man gör bäst i att skippa de tuffaste turrarna (jag har spelat så lite mtts på slutet så jag vet inte hur det ser ut i dagsläget, men antar att 100r är en utav dem) och istället grinda de lite billigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser absolut värde i att spela 100r. Undviker dock gärna variansen då det typ alltid är den dyraste turren på mitt schema. Kör man den första av dom som börjar kl 20 blir det dock inte så farligt när startfältet bara ligger på strax över 200 pers, så variansen är inte jättehög, man klonkar liksom ganska tätt ändå. Och om man undviker att gambla massor under första timmen vilket mest är onödigt då en 5K-stack efter breaket definitivt fortfarande är mycket att jobba med och dom flesta andra har lagt ner gamblandet med så avg inte brukar på ligga mer än en bit över 7K, ja då har man nog inte ens så väldans högt snittinköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag haller med saval sorken som mendi om att 109r ar valdigt bra varde. Att folk generellt satt skulle vara lattexploaterade nits vet jag dock inte om jag helt kan halla med om, att folk ar lattexploaterade ar val en sak, men jag gamblandet ar ju pa en helt absurd niva, pa ett variansbringande men dock massivt +evsatt imo.

 

Jao sorken, var val nagra manader sen jag gnallde over att bara ha fatt in begransad volym och vinna 15kusd en manad.. Jag har lart mig lite battre nu, aven om folk generellt satt formodligen inte tror att sa kan vara fallet mtp hur ovart naiv och irriterande jag har varit innan, och sakert i viss utstrackning fortfarande ar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh fy.. sitter fortfarande uppe. Tur att det bara är söndagsgrind på schemat idag så att man inte behöver slita sig upp förrän vid 17-snåret.

 

fail =(

 

Säg till när du flyttar...

Om 3-4 år så..

 

Jo, jag haller med saval sorken som mendi om att 109r ar valdigt bra varde. Att folk generellt satt skulle vara lattexploaterade nits vet jag dock inte om jag helt kan halla med om, att folk ar lattexploaterade ar val en sak, men jag gamblandet ar ju pa en helt absurd niva, pa ett variansbringande men dock massivt +evsatt imo.

Det är min uppfattning med. Sjukt mycket regs men dom anpassar sig även helt galet, massa spew. Men jämför vi med de flesta andra turneringar så är det ändå som att spela cashgame 2005 vs 2007, typ.

 

Jao sorken, var val nagra manader sen jag gnallde over att bara ha fatt in begransad volym och vinna 15kusd en manad.. Jag har lart mig lite battre nu, aven om folk generellt satt formodligen inte tror att sa kan vara fallet mtp hur ovart naiv och irriterande jag har varit innan, och sakert i viss utstrackning fortfarande ar.

Det jag tänkte på var iofs ganska nyligen då vi snackade på IRC och du sa att du hade droppat en 40K på ett par veckor bara, typ i april tror jag att det var. =)

 

Du är för mystisk din fistare, dagbok och grafer så blir du inte lika missuppfattad :D

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...