Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Låter lite sådär att coacha NL1k för $300/h om man till vardags spelar så långt ner som NL400? Spelar du ens någonsin själv över NL1k? Hur stor del av ditt spel ligger så långt upp?

Är inte priserna överlag väldigt höga för någon som aldrig ens coachat förut?

Hur ser dina resultat ut långväga? HU som 6hand

Det är givetvis upp till NL1K-spelare själva att avgöra om jag har tillräckligt mycket att komma med så att det utvecklar deras spel. Jag har inte varit reg där länge men har en winrate på 7-8bb/100 över cirka 60K händer, vilket givetvis är ett väldigt lågt sample. Gamesen har även blivit tuffare sen dess kan jag tänka mig. I vilket fall så är första timmen gratis så dom som spelar på dessa nivåer får testa mig helt enkelt. :)

Priserna ser jag inte alls som höga utan väldigt standard. Lägg även i åtanke att det måste finnas ett värde för mig att avsätta tid åt att coacha folk istället för att spela själv.

jag är lite sugen på att ta omaha-lektioner. graf och skärmdumpa resultaten på nivåerna så jag kan bedömma hur mycket bättre än mig du är.

Hehe, jag har aldrig använt statistikprogram för att tracka mina PLO-resultat. Även här så antar jag att prova-på timmen är att rekommendera.

• Svars 742
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

honney syftar förstås på hög spelteoretisk skicklighet - spela höga nivåer.

Spela nl400, coacha nl2000? Ofc ställer man ju sig lite skeptisk till hans påstådda spelteoretiska kunskaper, på samma sätt tvivlar man inte på nebbis spelteoretiska kunskaper då folk vet via rykten att han har spelat eller spelar så högt som nl20k hu, att han ska då kunna coacha på nl2k är en förutsättning då man köper tjänsten.

Nu vet jag ju dock vem sorken är och ungefär hur duktig han är och jag tvivlar inte på honom som coach.

edit; hans förmåga som coach på t.ex. nl1k, eller nl2k

Postad

Tyvärr har jag ju inte så mycket som kan bevisa mitt kunnande. Jag hoppas att folk som har pratat mycket teori med mig och är erkänt duktiga spelare kan voucha för det. Annars återigen som sagt, prova-på timmen är till för just detta så här i början.

Postad

Körde en provtimma med Sorken på nl600 HU för några månader sen. Tror mig ha någorlunda bra koll på spelteoretiska grunder men fick hjälp att utveckla mina kunskaper.

Har aldrig blivit coachad innan så har inget att jämföra med men rekomenderar Sorken iaf :).

Det jag främst uppskattade var att jag fick hjälp med generella delar som gjorde att man fick tänka till själv, snarare än hjälp med enbart enskilda händer.

Postad

Sorkas har bra koll teoretiskt och tror definitivt han inte har några problem att coacha på nivåer upp till NL2K. Tror absolut att det skulle vara en bra investering för de flesta här inne.

Postad
Sorkas har bra koll teoretiskt och tror definitivt han inte har några problem att coacha på nivåer upp till NL2K. Tror absolut att det skulle vara en bra investering för de flesta här inne.

+1

Postad

Jättehemskt mycket back på turrarna inatt. Hittade bara ett finalbord vilket var i $50 rebuy där jag åkte ut direkt som 9:a. Vann dock lite på cashgamet. Summerar dagen imorgon och besvarar även PMs ang coaching då. Är alldeles för seg i roten just nu.

Den som betalar 300$/h för nl100 coachning känns då inte särskilt smart såvida man inte är väldigt väldigt låst till det svenska språket.

Amerikanerna på coachingsajterna har imho väldigt dålig koll och leder en till fel tänk så det kan vara direkt skadligt att kolla på deras videos och ta till sig av deras tänk som the way to go. Vill man lära sig rätt från början tror jag att det säkert kan vara värt mina $300/h även för NL100-spelare.

En spelare på dessa nivåer behöver ju inte heller lika många lektioner för att få ut speciellt mycket som han definitivt kommer att tjäna igen på den lilla extra kunskap/vägledning han har fått.

Postad

Coaching låter riktigt fett.

Du skulle inte kunna ge exempel på hur du kommer börja om vi säger att det är första coachings-timmen, för en NL100/NL200 spelare?

Kommer det vara super-basic i början eller kommer du gå snabbt fram om du märker att man redan greppat en hel del saker på egen hand?

Som ett väldigt enkelt exempel, om jag vet varför det är bra att göra isoleringshöjningar när folk limpat, kan jag då säga det och du speedar upp tempot?

Postad

Om man är en halvdassig hobbylirare, (marginellt vinnande på >100K händer NL100 och har donkat hem typ 100K sek nettovinst i turrar på några år) som inte spelar speciellt mycket men vill bli bättre. Hur skulle upplägget se ut? Kan man köra någon enstaka timme först bara?

Postad

Klart att hampulito har edge. Det är ju verkligen något vi kan dra en slutsats om efter så få som 15K händer :lol:. Sedan så är det rätt stor skillnad att sitta och spela fyra bord HU där man får in runt 1000 händer per timme och ständigt är satt på press mot att ha bra koll på teorin och hur man bör tänka när man kommer fram till vad en bra lösning på en situation är. Att t.ex. Nebbis kanske inte var världsbäst när han väl satt vid borden men förmodligen väldigt högt rankad när det kom till teoribiten och hade en hel del att komma med till folk som vunnit på högre nivåer än han kanske ens testat var nog mer än bara något som folk skämtade om. Det kanske är säkrast att tillägga att han nu förmodligen är en riktig haj på bägge fronterna innan folk börjar göra en debatt om detta. 8-)

Förresten hampulito, har du tid för spel ikväll?

gör ont!

Vad försöker du få sagt?

Coaching låter riktigt fett.

Du skulle inte kunna ge exempel på hur du kommer börja om vi säger att det är första coachings-timmen, för en NL100/NL200 spelare?

Kommer det vara super-basic i början eller kommer du gå snabbt fram om du märker att man redan greppat en hel del saker på egen hand?

Som ett väldigt enkelt exempel, om jag vet varför det är bra att göra isoleringshöjningar när folk limpat, kan jag då säga det och du speedar upp tempot?

Om man är en halvdassig hobbylirare, (marginellt vinnande på >100K händer NL100 och har donkat hem typ 100K sek nettovinst i turrar på några år) som inte spelar speciellt mycket men vill bli bättre. Hur skulle upplägget se ut? Kan man köra någon enstaka timme först bara?

Första timmen med en NL100/NL200-spelare tror jag att jag direkt kommer ägna mig åt att ge råd över hur man ska tänka vid varje situation för att komma fram till en bra lösning där man förbättrar stora delar av sitt spel. Dessvärre så tror jag att spelare på lägre nivåer behöver få förklarat för sig ingående om hur man kommer fram till dessa lösningar och att det då blir än mer situationsspecifikt och inte så brett generellt snack. T.ex. så kan det vara svårt att få spelaren att själv komma fram till vad en vettig range i detta läge är utan jag får istället förklara för honom att det kanske inte är så bra att syna trebet i small blind med T7o. :lol:

Alltså, upplägget blir förmodligen inte väldigt olikt det ni kan få ut från coachingfilmer, men förhoppningsvis så kommer jag att ha många fler rätt och förhoppningsvis kommer ni att utvecklas till den punkt då jag kan hjälpa er att ta erat spel betydligt längre. Sedan så går jag givetvis vidare rakt om jag ser att ni förstår mina poänger bra.

Allt detta blir väldigt luddigt då det alltid är svårt att snacka generellt så ni får gärna komma med mer konkreta exempel om det är något ni undrar över.

Tror det är mer gameteoretiska resonemang som balans, ranger, tänkandet vid bet/syn/call osv som det kommer o snackas om, o mindre om isohöjningar, squeeze o sånt som de flesta redan känner till.

Förmodligen :). Även ifall även jag spelar exploativt då och då! Dessutom så kan vi ju kalla det isohöjning och squeeze, så länge vi inte gör det med en obalanserad range, och det är något man vill tillämpa i den specifika situationen. ;)

Värderar du dina coachingsskills till 3ggr så höga som Punis?

Jag har faktiskt väldigt dålig koll på Puni och hans kunskaper så det kan jag nog dessvärre inte svara på. :)

Postad

Ja det ger ju ett seriöst intryck iaf! :lol:

I söndags backade jag cirka $5K på turrarna och hämtade runt $2K på cashgamet. I dag har jag hunnit med cirka 1100 händers grind som slutade breakeven efter torsk i två potter över 300bb, varav en vackert spelad QQ från FI som trebettade ur pos och sköt alla gator på ATxxQ innan han fick in det mot min TT.