Gå till innehåll

PF.nu-användare fuskar på PokerStars - Martin och Karl, tar ni ställning?!


KlubbLive

Recommended Posts

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fattar inte var allt colludande kom ifrån heller? Jag tycker det är solklart fusk och skulle absolut inte göra det. Skulle jag sitta på samma bord som nån kompis skulle jag bara tycka det var ännu roligare att busta dom än någon annan (kanske inte på nåt stort finalbord men skulle absolut inte colluda).

 

=) bästa inlägget i hela tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Big deal att köpa in en snubbe i några stora turneringar och ge honom 10%, och sen ta alla viktiga beslut åt honom? Eh, ja? Tycker ni det är OK så saknar ni uppenbarligen förmågan att föreställa er konsekvenserna. Eller ni tycker det är OK att X köper in 10 pers, i princip spelar turneringen åt dem och ger dem en nominell ersättning för "besväret"? Finns nämligen ingen principiell skillnad.

 

Herregud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad som har hänt är att klubblive ogillar thorn/reb otroligt mkt och försöker sätta fast han i hans db och därefter skulle thorn sitta och berätta om hur mkt han fuskar osv i en mircchat till denna snubbe,, mjoooooo

 

ban imo

 

Då får dom nog banna tusentals medlemmar...

 

För att hänga ut dom på så lösa grunder och med en massa märkliga påstådda indicier känns rätt konstigt...

 

(För övrigt tycker jag att sitta i samma rum och lira och be om råd om enskilda händer* är ok men naturligtvis inte dela med sig av hålkorten. Men skulle ärligt talat inte bry mig om någon gjorde så. Har alltid antagit att båda förekommer och det får man helt enkelt acceptera. Däremot om man deltar i samma hand och utmanövrerar andra spelare tillsammans är det riktigt vidrigt.)

 

*Är det detta du menar med multiaccounting? Att ge råd i några enskilda händer till en spelare man har procent i? Kanske, om man ska hårddra det. Men skulle gissa att det finns tiotusentals fall av värre multiaccounting i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet inget om chattgrejen han har med här men i övrigt stämmer allt sorken säger vad jag hört. Jag är dock inte jättesugen på att utveckla det på ett forum..

 

Är det bara jag som tycker det är intressant att Mendieta19 också bekräftar historien?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har pratat med alla inblandade en jävla massa angående detta.

 

För det första är det intressant att se hur folks moraliska värderingar kan skilja så väldigt från fall till fall.

 

Jag har suttit IRL och grindat med rätt många forumiter och typ alla inblandade i det här fallet. Huruvida thorn och rebonius har begått något fel är såklart helt omöjligt att bevisa. Om de har fattat precis alla beslut åt hästen är det såklart jättefel (och det har jag givetvis sagt till både två). Dock om de har hjälpt med enstaka händer så ser jag inget som helst problem med det.

 

Jag tror de flesta i den här tråden någon gång har droppat sina hålkort till folk på msn eller liknande medan de varit aktiva i en hand (givetvis inte om de suttit på samma bord som personen de säger korten till, det är fusk obv). Om det är på motsvarande nivå som thorn och rebonius har skött den här händelsen, dvs tagit del av hålkorten och typ dubbelkollat vissa beslut innan hästen tryckt på knapparna så tycker jag heller inte att det är fel. Eller, det är ju inte supersnyggt, men det är någon som sker ständigt och jag kan garantera att det inte finns en enda MTT-reg som aldrig gjort något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bara för att "alla gör så" är det helt plötsligt tillåtet? Ska se om farbror Blå sväljer det argumentet nästa gång jag kör 120 på en 90-väg.

 

Tycker också ditt argument att "bara hjälpa hästen i en del händer" suger rätt hårt. Var går gränsen enligt dig isf? Om man hjälper honom i 1 procent av händerna? 5 kanske? Till och med 52 procent kan gå bra? 100 procent är dock fusk?

Det du lyckas med i din post Consp är att mer eller mindre bekräfta att Reb och Thorn faktiskt har fuskat. Wp.

 

F.ö trodde jag Reb var en så pass duktig MTT-lirare att han inte behövde fuska för att ha edge över motståndet. Se så fel man kan ha. Kanske ska ta hans inlägg på forumet med en lite större nypa natriumklorid hädanefter... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bara för att "alla gör så" är det helt plötsligt tillåtet? Ska se om farbror Blå sväljer det argumentet nästa gång jag kör 120 på en 90-väg.

 

Tycker också ditt argument att "bara hjälpa hästen i en del händer" suger rätt hårt. Var går gränsen enligt dig isf? Om man hjälper honom i 1 procent av händerna? 5 kanske? Till och med 52 procent kan gå bra? 100 procent är dock fusk?

Det du lyckas med i din post Consp är att mer eller mindre bekräfta att Reb och Thorn faktiskt har fuskat. Wp.

 

F.ö trodde jag Reb var en så pass duktig MTT-lirare att han inte behövde fuska för att ha edge över motståndet. Se så fel man kan ha. Kanske ska ta hans inlägg på forumet med en lite större nypa natriumklorid hädanefter... :roll:

 

Hej MikeTime,

 

Nej jag har inte bekräftat att dom har fuskat. Det vore rätt märkligt eftersom jag inte har en jävla aning om dom i själva verket har gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej MikeTime,

 

Nej jag har inte bekräftat att dom har fuskat. Det vore rätt märkligt eftersom jag inte har en jävla aning om dom i själva verket har gjort det.

 

Jag skrev att du "mer eller mindre" bekräftat det hela. Om du istället valt approachen att gå i god för dom genom att säga att de är så pass duktiga så de behöver inte på något sätt hålla på med sådana här grejer hade jag inte reagerat. Istället väljer du att försvara vissa felaktiga metoder bara för att alla regs gör så.

Det blir liksom en bekräftelse iom detta. Dessutom kommer mendieta in och påstår att allt de är anklagade för har hänt.

 

Vi kan vända på det hela.

Låt oss säga att du Consp sitter på ft på million. I pos på dig sitter en okänd lirare du inte någonsin lirat mot förr. I själva verket är det inte alls en okänd lirare utan faktiskt tre personer, varav två är erkänt duktiga regs, som sitter och försöker ta ifrån dig dina surt ihopspelade marker.

Du tycker det är helt ok isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bara för att "alla gör så" är det helt plötsligt tillåtet? Ska se om farbror Blå sväljer det argumentet nästa gång jag kör 120 på en 90-väg.

 

Tycker också ditt argument att "bara hjälpa hästen i en del händer" suger rätt hårt. Var går gränsen enligt dig isf? Om man hjälper honom i 1 procent av händerna? 5 kanske? Till och med 52 procent kan gå bra? 100 procent är dock fusk?

Det du lyckas med i din post Consp är att mer eller mindre bekräfta att Reb och Thorn faktiskt har fuskat. Wp.

 

F.ö trodde jag Reb var en så pass duktig MTT-lirare att han inte behövde fuska för att ha edge över motståndet. Se så fel man kan ha. Kanske ska ta hans inlägg på forumet med en lite större nypa natriumklorid hädanefter... :roll:

´

 

Tror inte att du förstått grejen med multiaccountande. En spelare som har en stor fördel över motståndet multiaccountar med sitt eget konto och två andra: han har nu tre konton med MINST (de andra regsen har sämre reds på de övriga kontona) lika stor edge över motståndet. Anledningen till att han från början lockas av multiaccountande är JUST för att han har sådan bra edge över motståndet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sturdedenstore och sexyterran:

 

Så om jag börjar ta hem 25st personer som är dåliga på poker, men ändå kan grunderna osv och är såpass fattiga att det är värt för dom att sitta och spela med 5-10% av vinsten så är det okej att dom sitter och autofoldar och sen frågar mig vad dom ska göra i de "riktiga" besluten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan klassiker

 

Sponsrad sajtspelare har skapliga kompisar i grindstuga till mästerskap.

 

Helt öppen beskrivning av vad som hände, inget efterspel blev det väl heller.

 

Så varför skulle detta som har ännu lägre grad av bevisning behöva resultera i något efterspel?

 

 

Min åsikt i fallet tycker jag inte är så intressant och jag skriver endast detta inlägg för att jag tycker att det är ett tydligt exempel på när ett snarlikt scenario(utan %-byten(?)) inte fått någon vidare uppmärksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev att du "mer eller mindre" bekräftat det hela. Om du istället valt approachen att gå i god för dom genom att säga att de är så pass duktiga så de behöver inte på något sätt hålla på med sådana här grejer hade jag inte reagerat. Istället väljer du att försvara vissa felaktiga metoder bara för att alla regs gör så.

Det blir liksom en bekräftelse iom detta. Dessutom kommer mendieta in och påstår att allt de är anklagade för har hänt.

 

Vi kan vända på det hela.

Låt oss säga att du Consp sitter på ft på million. I pos på dig sitter en okänd lirare du inte någonsin lirat mot förr. I själva verket är det inte alls en okänd lirare utan faktiskt tre personer, varav två är erkänt duktiga regs, som sitter och försöker ta ifrån dig dina surt ihopspelade marker.

Du tycker det är helt ok isf?

 

Jag försvarar ingenting heller. Däremot talar jag om vad som faktiskt sker dagligen, säger inte vad som är rätt eller fel, bara sanningen ;). Som jag skrev i ett inlägg ovan, Stars har ju slopat "one player per hand" eftersom det är omöjligt att kontrollera.

 

Spelar man online får man räkna med vissa risker. Så här skrev en god vän till mig och jag håller med till 100%:

 

på varje ft där jag ser en ickereg kollar jag i chaten vilka som hejar på honom.. är det nån reg tar jag för givet att han får hjälp

 

Att folk delar hålkortsinformation med folk på msn/aim/irl för att typ dubbelkolla beslut är något jag inte bryr mig om nämnvärt. DÄREMOT om det sitter en duktiga spelare och fattar alla beslut till 100%, ja då är det givetvis annorlunda och något som självklart inte ska accepteras.

 

-----

 

När hela den här grejen kom upp till ytan sa jag från första början att jag skulle hålla mig utanför det, mest för att jag varken har lust eller ork att engagera mig. Det var inte meningen att jag skulle skriva något på forumet om det men kände att jag vill säga vad jag tycker. Nu har jag gjort det och kommer återgå till att enbart lurka ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F.ö trodde jag Reb var en så pass duktig MTT-lirare att han inte behövde fuska för att ha edge över motståndet. Se så fel man kan ha. Kanske ska ta hans inlägg på forumet med en lite större nypa natriumklorid hädanefter... :roll:

 

Hur tänker du eg?... Klart som fan att en stor vinnare har enorm fördel av flera konton. Eller tror du kanske att en förlorande microgrinder skulle kunna spetsa till sin edge ordentligt med en 8-9 konton i million.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

´

 

Tror inte att du förstått grejen med multiaccountande. En spelare som har en stor fördel över motståndet multiaccountar med sitt eget konto och två andra: han har nu tre konton med MINST (de andra regsen har sämre reds på de övriga kontona) lika stor edge över motståndet. Anledningen till att han från början lockas av multiaccountande är JUST för att han har sådan bra edge över motståndet.

 

Hur tänker du eg?... Klart som fan att en stor vinnare har enorm fördel av flera konton. Eller tror du kanske att en förlorande microgrinder skulle kunna spetsa till sin edge ordentligt med en 8-9 konton i million.

 

...och vissa förstår inte ironi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...