bossbaver Postad 8 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2009 fattar inte HH så jättebra men checkcall låter väl std? Jag checkar från BB pre med SC, betar färgdraget på floppen, sätter färgen på turn, och betar återigen, och på river landar ett (antar jag) jobbigt kort, så vad göra på river: checkcall, checkfold, betcall eller betfold? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 9 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2009 Bumpelibumpbump, bump, bump. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 9 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2009 Jag sätter färgen på turn, men vad gör jag på river? Enkel fold vs trolig kåk eller fortsätta värdebeta vs FIs typ 3par? Hans miniraise på turn är lite skum, men är syn där bästa alternativet? Nåja som spelat hade jag kört en C/C. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 10 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2009 Ja turn har jag inte ens reflekterat över, men jag antar nu att en reraise är vettig där med färdiga färgen? River tycker jag känns som en checkfold så här i efterhand... Kanske eftersom jag vet att FI satt på kåken, men jag slår ju inte mycket. Trolig kåk, och inte många färger jag slår heller... ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 11 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2009 Det var tänkt en rejäl pokersession med en massa händer tillika massa cash, men det slutade med ynka 200 händers (4bord) 1krs-session.... 300kr upp, mycket tack vare KK vs AA all in på flopp med river K... Känner att jag som vanligt är för trött för att grinda på ordentligt, så jag får gå o crasha istället... (tv-nyheters-övergång:) ... Och på tal om att crasha så tog jag ÄNTLIGEN första riktiga turen med crossen idag. Nu funkar den jäveln äntligen. På tiden... En ny tändspole för er som undrar kan tydligen göra underverk Nu ska jag bara fatta mig på att ställa in alla jefla munstycken lite ordentligt så jag slipper köra med choke hela tiden för att den ska gå bra Aja, och just ja... på tal om att crasha så gjorde jag även årets första crash, uppskrapat smalben och lite ont i knät, men vaffan jag klagar inte. Nu funkar ju äntligen crossen Oj, nu gråter stackars Viggo, bäst o se vad han kan tänkas whina över. Auf wiedersehen eller hur det nu stavades Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 12 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2009 Nehe, ibland är det svårare att vinna än vanligt.... Sammanfattningsvis: Eftersom min HM CPear sig en gnutta och vägrar visa dagens session, så kan jag delge dig trogna läsare följande: QQ vs AA två gånger...AI pre resp. AI på floppen... En gång triss vs högre triss obv. En gång överpar vs högre överpar obv... Ena var dessvärre på ett sjukt actionkallt 2.5-5kr bord, vilket svider mer på min stackars lilla rulle som jag inte kan hålla fingrarna i styr, utan tömmer regelbundet aja, ingen fara på taket, då de många är så ofantligt synglada, vilket lät mig hämta upp tappet till en mäkta imponerande vinst på 34kr. Synd dock att jag hittade ett par rejäla setups, då jag spelade riktigt stabilt hela tiden. jäjä, watafakk, Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 19 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Augusti , 2009 Är det inte det ena, så är det det andra sa flickan som blödde näsblod... Det har inte funnits så mycket tid för att spela poker sista tiden. Hade ett par timmar över nu innan lunch, som jag tänkte spendera vid pokerborden. Viggo sov, tjejen sov, allt var perfekt för en pokersession. MEN, då är det väl klart att uppkopplingen ska strula något så in i helvete, så det var inte lönt. Två händer lyckades jag spela, sen gav jag upp. Så jag fick bege mig ut och gå in mina nyinköpta skor. Riktigt snygga. Viggo och hunden Leija följde med. Även ena katten Kerstin hakade på en sväng. Men hon orkade inte gå med så långt idag. Skorna är nu officiellt ingångna, och mina trogna följeslagare Viggo och Leija sover nu för fulla muggar. Kanske ska man spela en session NU då? Nej, nu hägrar lite rallysports challange på xbox istället. Och i eftermiddag blir det crossåkning för hela slanten med ett par kompisar. Life is goooooood trots bajsuppkopplingar och annat trist. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 20 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Vi fota lite från gårdagens crossåkning. Bjussar på ett par bilder =) ... KAN va Sveriges finaste omgivning för att åka cross på... Dock kanske inte Sveriges finaste bana, men wtf, jag är ändå inte Sveriges bästa crossåkare ivf... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Vart körde ni? Ser ut som ett ställe mellan Stigtomta och Vrena dem brukar köra på Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Du har en ruskigt bra kamera va? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 20 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Vart körde ni? Ser ut som ett ställe mellan Stigtomta och Vrena dem brukar köra på Nej faktiskt inte. Svärfar har byggt en crossbana på deras mark. Eller rättare sagt, tjejens bror och hans polare kör en del cross, och de har fixat till banan. Det ligger i Björkvik... Du har en ruskigt bra kamera va? Hehe, mja jo ganska, men det är tillfixat lite i photoshop oxå Men tack för (vad jag antar) komplimangen Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GulaGreger Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Vad för kamera är det? Och vad heter din tjejs brorsa och gänget? Min farsa åker en del med en del folk så kanske känner igen nåt namn Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 20 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Vad för kamera är det? Och vad heter din tjejs brorsa och gänget? Min farsa åker en del med en del folk så kanske känner igen nåt namn Ingen värstingkamera alls, men den bästa jag någonsin haft iallafall... Det är en Sony a200... SÅ gammal är jag nog inte... Nej då, men namnen låter jag va... Vill hålla mig själv och min omgivning relativt anonym inför PF... Hoppas du tycker det är ok. Känner ändå inte så många av dem förutom tjejens brorsa (såklart) och ett par till... Banan är för övrigt helt privat (privat mark, för privat bruk), så det är ingen förutom tjejens brorsas kompisar som åker där. Så jag tror inte oddsen på att det är en bana du eller din far någonsin kört på. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GulaGreger Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Haha han är nog äldst av dem. Haha det är lugnt De brukar åka på privat mark utanför vrena, larslund och jönåker så det kanske inte är samma gäng ändå Hur kom det sig att du köpte en sony? Blir dyrare i längden än att köpa en canon eller nikon(bögkamera). Finns ju rätt mycket piratoptik till de större märkena. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 20 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Haha han är nog äldst av dem. Haha det är lugnt De brukar åka på privat mark utanför vrena, larslund och jönåker så det kanske inte är samma gäng ändå lol, =) man är inte äldre än man gör sig till... Något som jag har och kommer fortsätta ta fasta på, mer och mer i livet Har du någe tips på "allmän mark" man kan ta sig till för en sväng? Är det "ok" att åka ute vid larslund? Finns nån grusgrop utåt tystberga nånstans jag har hört folk köra... U know anything bout that? Hur kom det sig att du köpte en sony? Blir dyrare i längden än att köpa en canon eller nikon(bögkamera). Finns ju rätt mycket piratoptik till de större märkena. Tja, jag fyllde ju semigubbe [30] i juni, och tjejen köpte mig bla kameran i present, så det är anledningen. Har ingen större erfarenhet av digitala systemkameror sen innan, så jag har inte så mycket att jämföra med men jag är mer än nöjd med den här iallafall. Ska väl köpa till något fetare objektiv så småningom oxå, men än så länge är den i standard utförande.... Det är tur att man kan förstärka effekter och rätta till vissa misstag i PS, för annars hade inte så jättemånga bilder blivit så bra som de ändå blivit Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GulaGreger Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 lol, =) man är inte äldre än man gör sig till... Något som jag har och kommer fortsätta ta fasta på, mer och mer i livet Har du någe tips på "allmän mark" man kan ta sig till för en sväng? Är det "ok" att åka ute vid larslund? Finns nån grusgrop utåt tystberga nånstans jag har hört folk köra... U know anything bout that? Tja, jag fyllde ju semigubbe [30] i juni, och tjejen köpte mig bla kameran i present, så det är anledningen. Har ingen större erfarenhet av digitala systemkameror sen innan, så jag har inte så mycket att jämföra med men jag är mer än nöjd med den här iallafall. Ska väl köpa till något fetare objektiv så småningom oxå, men än så länge är den i standard utförande.... Det är tur att man kan förstärka effekter och rätta till vissa misstag i PS, för annars hade inte så jättemånga bilder blivit så bra som de ändå blivit Grusgropen i larslund är no go, de känner ägaren och därför får de åka. Hmm vet inget om tystberga, tror inte de brukar hålla till där ute men jag har ingen superkoll heller. Tycker du ska satsa på ett 70-300, eller ännu bättre en superzoom. 18-200 är ett skitbra allround objektiv som funkar i alla lägen De som är lite pretto kanske kan klaga på superzoomarna men jag tycker de är skitbra om man inte orkar släpa runt på objektiv. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GulaGreger Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Förresten, skaffa lightroom också. Mycket smidigare att använda sig av om man inte ska göra några större grejer, då kör jag ps. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 20 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Grusgropen i larslund är no go, de känner ägaren och därför får de åka. Hmm vet inget om tystberga, tror inte de brukar hålla till där ute men jag har ingen superkoll heller. Tycker du ska satsa på ett 70-300, eller ännu bättre en superzoom. 18-200 är ett skitbra allround objektiv som funkar i alla lägen De som är lite pretto kanske kan klaga på superzoomarna men jag tycker de är skitbra om man inte orkar släpa runt på objektiv. Nae ok. Hojta gärna till om du dyker på något bra tips man kan variera sig lite att åka på... Gärna tuffa runt på nån grusgrop i närheten. Vore skojs. Tack för tipsen. Får kolla runt lite mer exakt framöver när det vankas köp. Kommer med all säkerhet bomba lite frågor om alla olika varianter då Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GulaGreger Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Åk till svansta annars! Ja bomba på då bara! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 20 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Förresten, skaffa lightroom också. Mycket smidigare att använda sig av om man inte ska göra några större grejer, då kör jag ps. Never heard of... är det någon slags PS-light månne? Vill dock bli duktig på PS så jag använder så ofta jag kan Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GulaGreger Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Nej inte ps-light, det är helt annat program. Jag använde uteslutande ps förut men nu kör jag i stort sett allt genom lightroom först och sen vidare i ps. Det du gör på 20min i ps gör du på 2min i lightroom. Vad kör du för ps-version? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GulaGreger Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2009 Vi fota lite från gårdagens crossåkning. Bjussar på ett par bilder =) Vet inte om du tycker bilderna blev så mycket bättre men bara för att visa vad man kan göra på två minuter i lightroom om man trixar lite.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 21 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Augusti , 2009 Vet inte om du tycker bilderna blev så mycket bättre men bara för att visa vad man kan göra på två minuter i lightroom om man trixar lite.. I like. speciellt den första bilden. Diggar det stuket av bild. starka smått överdrivna färger o mycket kontrast o så. hur får man tag i det? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 21 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Augusti , 2009 Åk till svansta annars! Ja absolut, men inte än. Är fortfarande rookie på att åka. Har ju egentligen bara åkt "ordentligt" ett par gånger... Hade jag åkt lika mycket som jag meckat hade jag varit svinbra, men eftersom nuvarnade crossjäveln har strulat så ofantligt mycket har det blivit 99% mecka, 1% åka... Siktar iaf på 50/50 Men snart vågar jag mig nog dit oxå... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GulaGreger Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2009 haha du får köpa en nyare cykel Pirathamnen har jag hört tillhandahåller! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts