Gå till innehåll

Var går gränsen för hur många turneringar man hinner med??


lob001

Recommended Posts

Jag undrar hur många turneringar man hinner med samtidigt på riktigt. Jag klarar två turneringar samtidigt men tycker att spelet blir lidande vid tre och mycket lidande vid fler.

Visst jag är 40+ och kanske inte den skarpaste kniven i lådan men hur i helvete hinner "dhdn1980" med minst 32 stycken S&G DB mony samtidigt. Här är ett print screen från pokerstar i dag.

 

http://photobucket.com/dhdn1980

 

Har någon en förklaring???

 

dhdn1980

 

lob_one

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som eury skriver så är det en förmåga man tränar upp. Från en början så hann jag aldrig med mer än 4 bord Fullring Cash Games, men nu när man har spelat ett tag så kan jag lira upp till 9 bord om jag bara sitter och spelar tight och standard i varje hand. Brukar dock aldrig göra detta eftersom det är sjukt påfrestande och jag står max ut i en timme innan man får pausa för att hämta andan.

 

Det vansinnigaste som jag har sett är denna

 

Jag vet även att Hevad Khan hade blivit bannad för "bot-misstanke" när han multitablade som värst, vet inte hur många bord det var dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boku87 på Pokerstars 50-tablade tillfälligt när han körde sitt propbet.

 

Tråd.

 

Jag har aldrig mer än 5-tablat, men jag har aldrig känt behov av att spela fler då jag bara hobbylirar. 10-15 bord med sitngos tror jag nog skulle fungera för mig i alla fall.

 

Edit: är samma Boku87 som Poddna länkar till på Youtube.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samt ju äldre du är, desto svårare har du för det.

 

Rädd för att du har helt rätt. Jag är oftast glad för att jag hittade spelet poker på nätet men önskar att jag gjort det många år tidigare.

 

Fantastiskt gensvar här på PF härliga inlägg. Game on. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var liten var PAC-man det mest avancerade dataspelet...

 

Den yngre generationen har växt upp med datorer som en större del av deras liv, men samtidigt borde ju den äldre generationen ha hunnit använda datorer mer (om man pratar i timmar). Dessutom har en random 30-åring mer pengar att spendera på teknik än vad en random 12-åring har. Det finns alltså flera sidor av myntet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var liten var PAC-man det mest avancerade dataspelet...

 

Helt riktigt. Exempelvis vansinnes multitablaren Hevad Khan har varit professionell StrarCraft spelare tidigare. I ett sånnt spel kräv det att man har en APM (actions per minute, tryck i minuten) på runt 200-300 vilket man aldrig ens kommer i närheten av vid ens multitabling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag 8-tablar 6-manna cashgame som standard och är rätt lös, har inga problem som helst med det och kan lira i 5 timmar nonstop. I 9/10-mannabordade SnG's så kan jag hinna med många fler.

 

Boku87 är sjuk.

 

Det är klart man KAN multitabla en massa bord i 5 timmar om man vill. Frågan är om det går att spela sin bästa poker under så lång tid. Det tror jag däremot är så gott som omöjligt.

 

Det lär vara grymt mycket bättre att spela max 2h och sen ta ett break.

 

Jag ser en massa cg spelare där ja spelar som grindar 8 bord och grindar dåligt. Antagligen hade de tjänat mer och haft roligare om det hade spelat bra på kanske 4 bord istället. Fast de hade ju förstås fått sämre rakeback..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga problem med att spela 24 bord, varken cashgame eller fr (cashgame). Vet inte hur många fler jag skulle klara men ett par iaf.

 

Vad gäller turneringar har jag provat 9sngs som mest och det var inga problem, är dock ingen turneringsspelare och har därför inte provat mer :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga problem med att spela 24 bord, varken cashgame eller fr (cashgame). Vet inte hur många fler jag skulle klara men ett par iaf.

Kan dock garantera att du tappar spelstyrka per bord. Dock så är det mycket möjligt att summan $/h blir högre ändå, men rätt som det är så kommer du att lägga på ett bord som gör att peng/h går ner.

 

Var den nivån ligger är olika från person till person. Själv vet jag att jag spelar bäst vd exakt två bord (då är tristessen borta samtidigt som jag kan fokusera).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det kan ligga något i det, men mer intressant är att fråga sig varför. Någon som har ett bra svar?

 

Många yngre spelare har en större datorvana än äldre spelare. Många pokerspelare som har lirat olika strategispel och andra spel som gör att man måste vara fokuserad hela tiden, har det lättare att multitabla då dom är vana vid att vara fokuserade på många olika saker och att det går snabbt.

+ att dom är lite fräschare i huvudet och orkar mer. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...