gsus Postad 3 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2009 Oj. Du vill verkligen inte förstå va? Att ta emot klagomål, ja! Att ta emot arga och frustrerade kunder, absolut! Men INTE att ta personangrepp. Du har helt enkelt fullständigt missat vad som ingår i serviceyrket. Jag hoppas verkligen inte du går och agerar efter de här principerna till vardags, för då är det motbjudande. Finns det verkligen ingen gräns för vad som är okej enligt dig? Ska enskild servicepersonal ta vilken skit som helst om servicen överlag är dålig? Får du skrika "din tjocka jävla idiot" till personen i McDonaldskassan om hamburgaren är kall? Men om du överhuvudtaget läst tråden så är det ju inte så att han i sitt inledande mail skrev "go fuck your selfs" för att han inte kom in på sitt konto. Din jämförelse borde snarare vara att du får en kall hamburgare på McD och säger till om det i kassan och han svarar dig att deras milkshake finns i smakerna jordgubb och vanilj. Du säger då att du inte är intresserad av en milkshake utan att problemet är att din hamburgare är kall. Då kommer hans kollega och svarar då att de just nu har en kampanj som ger dig en kaffe och en paj för endast 10 kr. Du säger då att du inte heller är intresserad av detta utan att du vill att de byter ut din hamburgare som serverades kall. Då kommer en tredje kollega och undrar vad det är för fel på dina pommes. Någonstans här kommer "go fuck your selfs"... Vilket är en jävla skillnad mot ditt exempel. I dessa fall är det inte konstigt att folks tålamod tar slut. Jag har själv jobbat i mängder med serviceyrken, inklusive både kundtjänst och helpdesk, och generellt får man de kunder man förtjänar beroende på hur man sköter en kundtjänst. Citera
Uniktnamn Postad 3 Oktober , 2009 Rapport Postad 3 Oktober , 2009 Oj. Du vill verkligen inte förstå va? Att ta emot klagomål, ja! Att ta emot arga och frustrerade kunder, absolut! Men INTE att ta personangrepp. Du har helt enkelt fullständigt missat vad som ingår i serviceyrket. Jag hoppas verkligen inte du går och agerar efter de här principerna till vardags, för då är det motbjudande. Finns det verkligen ingen gräns för vad som är okej enligt dig? Ska enskild servicepersonal ta vilken skit som helst om servicen överlag är dålig? Får du skrika "din tjocka jävla idiot" till personen i McDonaldskassan om hamburgaren är kall? Otroligt dåligt exempel av flera anledningar! 1: "din tjocka jävla idiot" är ett personangrepp riktat mot en enskild individ och angriper dessutom något som är totalt irrelevant i sakfrågan då det knappast lär vara personens vikt som gjort att du är missnöjd med servicen. 2: Det jag skrev riktades inte alls mot någon enskild individ utan gentemot Ft support som institution. Om du jobbar på Elgiganten och så får ni ett brev där någon skrivit att dom tycker ni är helt värdelösa på service och att Elgiganten suger hästballe, tar du då det personligt och blir ledsen i ögat eftersom du trots allt jobbar på Elgiganten? 3: "go fuck your self" i ett mail till en support där det jobbar x antal olika personer kan knappast klassas som personangrepp (vilket ditt fina McDonalds-exempel dock klockrent gör) Får man verkligen göra vad som helst frågar du mig? Jag tycker nog snarare att frågan är: Får, kan och bör en kundtjänst behandla sina kunder hur som helst och när dessa reagerar på en kränkande behandling med ilska så är det rätt att ignorera dem? I vilka andra yrken är det ok att vara lika nonchalant som FT:s support? är det lika ok barnmorskan som ska förlösa ditt barn eller om läkaren som ska operera din sjuka mamma också skiter helt i dina frågor och det dom ska göra och går och tittar på tv i stället? Eller de jobben kanske hade för mycket tyngd så de kanske inte applicerar, men om damen i kassan på Ica inte bryr sig ett skvatt och dubbelblippar hälften av dina varor så du får betala mer än vad du borde är det ok? Av vilka yrkesgrupper anser du att man kan färvänta sig att bli bemött med respekt, seriositet och noggrannhet, och i vilka yrkesgrupper är det helt ok med den nonchalans som du så enträget försvarar? Förre Citera
dlinder Postad 3 Oktober , 2009 Rapport Postad 3 Oktober , 2009 1: "din tjocka jävla idiot" är ett personangrepp riktat mot en enskild individ och angriper dessutom något som är totalt irrelevant i sakfrågan då det knappast lär vara personens vikt som gjort att du är missnöjd med servicen. Du får gärna formulera om det till "din jävla idiot". Är det ok då när vikten är ur bilden? Dessutom känns inte "go fuck yourself" så relevant i sakfrågan heller. 2: Det jag skrev riktades inte alls mot någon enskild individ utan gentemot Ft support som institution. Om du jobbar på Elgiganten och så får ni ett brev där någon skrivit att dom tycker ni är helt värdelösa på service och att Elgiganten suger hästballe, tar du då det personligt och blir ledsen i ögat eftersom du trots allt jobbar på Elgiganten? Du skrev alltså "go fuck yourself" till institutionen? Väldigt underligt isåfall, och det är inte så det kommer att uppfattas. 3: "go fuck your self" i ett mail till en support där det jobbar x antal olika personer kan knappast klassas som personangrepp (vilket ditt fina McDonalds-exempel dock klockrent gör) Oavsett om det klassas som ett personangrepp eller ej så är det en ren förolämpning. Får man verkligen göra vad som helst frågar du mig? Jag tycker nog snarare att frågan är: Får, kan och bör en kundtjänst behandla sina kunder hur som helst och när dessa reagerar på en kränkande behandling med ilska så är det rätt att ignorera dem? Varför skulle det bara finnas en fråga? Det känns som om du försöker blanda bort korten. Kan inte en support som helhet vara konstaterat usel men det fortfarande inte är okej att skriva sådär? Citera
dlinder Postad 3 Oktober , 2009 Rapport Postad 3 Oktober , 2009 Jag har själv jobbat i mängder med serviceyrken, inklusive både kundtjänst och helpdesk, och generellt får man de kunder man förtjänar beroende på hur man sköter en kundtjänst. Om du har jobbat i mängder med serviceyrken inser du nog att företagets service övergripande kvalitet inte direkt relaterar till ens egen personliga insats. Tycker du kundtjänsten är av dålig kvalitet överlag, hör då av dig till någon ansvarig. Men hoppa inte på en enskild medarbetare bara för att avreagera dig. Jag fattar verkligen att folk gör det ändå i frustrationens hetta, vad jag inte fattar är hur man kan sitta och försvara det i inlägg efter inlägg här... Citera
Akim Postad 3 Oktober , 2009 Rapport Postad 3 Oktober , 2009 Om du har jobbat i mängder med serviceyrken inser du nog att företagets service övergripande kvalitet inte direkt relaterar till ens egen personliga insats. Tycker du kundtjänsten är av dålig kvalitet överlag, hör då av dig till någon ansvarig. Men hoppa inte på en enskild medarbetare bara för att avreagera dig. Jag fattar verkligen att folk gör det ändå i frustrationens hetta, vad jag inte fattar är hur man kan sitta och försvara det i inlägg efter inlägg här... + 1 Jag jobbar som chef på ett callcenter i sverige och om någon kund ringer in och säger "ni kan knulla er själva" så får kunden först en varning om att sluta annars lägger "vi" på. Fortsätter kunden så lägger vi på luren kort och gott. OAVSETT om vi eller kunden gjort ett misstag. Visst ska vi hantera arga kunder men som sagt att hantera svordomar och personangrepp ingår absolut inte i de anställdas arbetsuppgifter. Citera
Uniktnamn Postad 3 Oktober , 2009 Rapport Postad 3 Oktober , 2009 + 1 Jag jobbar som chef på ett callcenter i sverige och om någon kund ringer in och säger "ni kan knulla er själva" så får kunden först en varning om att sluta annars lägger "vi" på. Fortsätter kunden så lägger vi på luren kort och gott. OAVSETT om vi eller kunden gjort ett misstag. Visst ska vi hantera arga kunder men som sagt att hantera svordomar och personangrepp ingår absolut inte i de anställdas arbetsuppgifter. Återigen så har folk som vanligt inte läst tråden, läst tråden, men inte förstått någotav det soms krivits och gissar villt hur saker gick till. 1: Det är ingen som har sagt oralt åt någon över en telefon att dom ska "go fuck them selves" Detta skrevs i ett långt email rkitat till FT:s SUPPORT som HELHET. Efter att ha fått sitt konto nerstängt HELT UTAN anledning, utan att ha blivit förvarnad, utan att ha blivit informerad och efter att jag upprepade ggr skrivit lugna och sakliga mail med uppstaplade frågor om varför detta skett. Jag fick alla dessa gånger ett och samma förprintade mail. Det var alltså inte ens någon som hade tagits sig tid att skriva ett enda ord eller ens försökt svara på mina frågor. Utan det enda so stod var typ : dina andra konton har blivit spärrade, du måste skicka in foton, räkningar etc för att få dem upplåsta igen. Mina frågor berördes inte alls så eftersom FT uppenbarligen inte ens läser mailen, så är det ju svårt att tro att mailboten som skickar ut autogenererade svar ska ta illa upp om man skriver you can go fuck your selves" till den. Förre Citera
Akim Postad 3 Oktober , 2009 Rapport Postad 3 Oktober , 2009 Återigen så har folk som vanligt inte läst tråden, läst tråden, men inte förstått någotav det soms krivits och gissar villt hur saker gick till. 1: Det är ingen som har sagt oralt åt någon över en telefon att dom ska "go fuck them selves" Detta skrevs i ett långt email rkitat till FT:s SUPPORT som HELHET. Efter att ha fått sitt konto nerstängt HELT UTAN anledning, utan att ha blivit förvarnad, utan att ha blivit informerad och efter att jag upprepade ggr skrivit lugna och sakliga mail med uppstaplade frågor om varför detta skett. Jag fick alla dessa gånger ett och samma förprintade mail. Det var alltså inte ens någon som hade tagits sig tid att skriva ett enda ord eller ens försökt svara på mina frågor. Utan det enda so stod var typ : dina andra konton har blivit spärrade, du måste skicka in foton, räkningar etc för att få dem upplåsta igen. Mina frågor berördes inte alls så eftersom FT uppenbarligen inte ens läser mailen, så är det ju svårt att tro att mailboten som skickar ut autogenererade svar ska ta illa upp om man skriver you can go fuck your selves" till den. Förre Jo jag har läst tråden och jag förstår frustrationen men oavsett vad så blir det ju inte bättre av att skriva det du skrev. Jag tycker givetvis att de borde svarat på dina frågor tidigare men att ta det till en så låg nivå som ovan lär ju inte hjälpa. Just my 2 cents. Citera
tototorsten Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Har fulltilt sämsta supporten i branchen ? Finns det ris i kina? Sover Dolly Parton på rygg? Hamnar man i sanden om man ramlar av en kamel? Åker raggare amerikanare ?............................ Lås upp mitt konto för ....... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.