Gå till innehåll

Var tog mina pengar vägen? Hjälp uppskattas!


glasvegas

Recommended Posts

Hej!

Det är så att jag tänkte testa på att ta ut pengar från mitt Everest poker-konto. Jag kollade runt lite vilken uttagsmetod som verkar bäst och så beslutade jag mig för att bli medlem på Mooneybookers.com. Så jag gjorde ett konto där och när det var klart så gick jag in på mitt Everest poker-konto och tog ut 25 dollar, till min mailadress som var densamma som min Everest poker-mailadress. Sedan drogs mina pengar (25$) från Everest poker-kontot, MEN, jag har inte fått någon bekräftelsemail från Everest poker eller Moneybookers och när jag loggar in på Moneybookers så står det att jag har 0.00 på mitt konto, alltså har inte pengarna överförts!

 

Kan någon snälla hjälpa mig, jag har kontaktat Everest poker men inte fått något svar, är så rädd att mina pengar är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det är så att jag tänkte testa på att ta ut pengar från mitt Everest poker-konto. Jag kollade runt lite vilken uttagsmetod som verkar bäst och så beslutade jag mig för att bli medlem på Mooneybookers.com. Så jag gjorde ett konto där och när det var klart så gick jag in på mitt Everest poker-konto och tog ut 25 dollar, till min mailadress som var densamma som min Everest poker-mailadress. Sedan drogs mina pengar (25$) från Everest poker-kontot, MEN, jag har inte fått någon bekräftelsemail från Everest poker eller Moneybookers och när jag loggar in på Moneybookers så står det att jag har 0.00 på mitt konto, alltså har inte pengarna överförts!

 

Kan någon snälla hjälpa mig, jag har kontaktat Everest poker men inte fått något svar, är så rädd att mina pengar är borta.

För att kunna ta ut till Moneybookers så måste du först ha satt in med Moneybookers. Jag misstänker att pengen hamnat på ditt Visa-kort (eller hur du tidigare satt in).

 

Everestrepresentanten kan säkert hjälpa dig i veckan, PMa honom/henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va?! Det visste jag ju inte... Men det minsta man kan ta ut till Visa är 250 dollar och jag tog ut 25 dollar. Hur ska jag nu kunna få tillbaka mina pengar :( Dom är ju dragna från mitt Everest poker-konto! :( Dom kan väl inte bara ta mina pengar utan att jag får dom på något sätt? Jag visste inte att man måste ha satt in med moneybookers för att ta ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej men du tror att det går att fixa då? :)

 

Men det jag tyckte var så skumt var att jag inte fick någon bekräftelsemail från Everest när jag gjorde uttaget. Inget automail som det stog min summa på eller så. När jag tidigare gjort uttag från tex Titan Poker så får jag alltid ett mail direkt som beskriver summan iaf...

 

Men jag är glad att du tror att det går att spåra och fixa så att säga, så nu är jag lite lugnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej men du tror att det går att fixa då? :)

 

Men det jag tyckte var så skumt var att jag inte fick någon bekräftelsemail från Everest när jag gjorde uttaget. Inget automail som det stog min summa på eller så. När jag tidigare gjort uttag från tex Titan Poker så får jag alltid ett mail direkt som beskriver summan iaf...

 

Men jag är glad att du tror att det går att spåra och fixa så att säga, så nu är jag lite lugnare.

 

du kan va lugn, det fixar sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver knappast vara rädd, när jag har använt mitt MB-konto för uttag (aldrig på Everest dock) har det ganska ofta hänt att det har tagit en eller ett par dagar. Det borde ju överföra genast, men av någon anledning blir det ofta så här (kanske för att det är första uttaget). Det är ytterst osannolikt att du kommer att förlora pengarna.

 

Det löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte så snar till panik. Jag gjorde mitt första uttag Everest --> Moneybookers i början av helgen. Inget email och ännu inga pengar hos Moneybookers - men det är inte så märkvärdigt. Everest har kunnat ta en 3 bankdagar på sig även för Neteller.

 

[ edit: jag pratade strunt, blandade ihop några olika transfereringar. Pengarna kom in på mitt Moneybookers-konto redan på måndagen.]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men grejen är ju den att jag inte satt in pengar med moneybrookers, utan med visa! Så jag får ju enligt Ola Brandborn inte ta ut pengar till moneybrookers, och då undrar jag var mina pengar hamnar i så fall. Det är det jag får "panik" över just nu.

 

Hej Glasvegas,

 

Du behöver inte göra en insättning med MB för att ta ut till MB så oroa dig inte över det. Det tar dock 1-2 affärsdagar innan pengarna kommer in på kontot. Gör du ett uttag under helgen så kommer pengarna alltså inte in på kontot före nästföljande tisdag.

 

Mvh,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...