Gå till innehåll

Diskutera Ept Dortmund 2009


m1978

Recommended Posts

Genghis Khan

?? ?

Cengizcan

 

see the diffrence?

 

Okej vi kan ta ett exempel. Vi skriver ju te.x. Jesus, på hebreiska är det Yehoshua, Arameiska Yeshua. Yehoshua = Jesus

 

Samma princip gäller med Djingis Khan som säkert har en drös olika varianter på sitt namn men som fortfarande syftar på samma historiska person.

 

Då till vårt exempel. Genghis Khan och Cengizcan har ju uppenbarligen samma betydelse, inte konstigare än mitt namn kan stavas både Per och Pär. Därför anser jag att det är samma namn.

 

Vart fick jag all energi att göra den här posten ifrån nu helt plötsligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om Storåkers svarade i stället för William, så är det såklart fel, och William har rätt att vara arg.

 

Om William räknade fel, och någon ser det, så bör man väl rätta till det. Men man bör nog säga något i stil med "jag tror du har mer/mindre" (eller "du har 24 i varje hög så du har mer", som fallet tydligen var här).

 

Så beroende på hur det gick till så kan jag stå på bådas sida, som den kappvändare jag är :-)

 

Tror inte att Thorson pysslar med vinkelskjutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Han heter ju obv. inte det :-)

 

 

Kul att kommentatorn nyss hävdade att Storåkers är den största/bästa pokerspelaren i Sverige nyss. Satte fan kaffe i halsen :lol:

 

Meritmässigt måste han vara där uppe bland top5 iaf?

 

2 WPT Finalbord (2:a och 3:a)

1a och 2:A i Master Classics (2003o2002)

1 WSOP Finalbord (4:a)

Vinnare Swedish Open (2007)

Cashat 3 år i rad i WPT Championship (25k$ inköp) 2005-2007

bland annat...

Totalt 2.5m$ inspelat vilket gör hnm till 4:a på svenska alltimelistan efter Christer Björin, Martin De Knijff och Erik Friberg (där Friberg och De Knijff tagit över 75% av sin deg i en enda cash)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka ranka, Johan har bra resultat under en väldigt lång period vilket han klarar sig bra på och förtjänar cred för det. Många som snackar om honom har aldrig nånsin spelat mot honom eller sett honom spela förutom i pokermiljonen som ju är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ligger det till med allt, detta kan vara den viktigaste potten för hela turneringen för min del, jag riskerar hela mitt turnerings liv och riskerar att bli nr 9 och inte komma till tvfinalbordet som börjar imorgon. Luca Pagano rasiar positionen efter under the gun..jag har spelat mkt mot Luca och tkr att jag har en bra read på honom och särskilt på ett sätt när han är weak lr inte, Luca raisar till 105 k på 15/30k det går till mig på knappen och jag funderar en stund innan jag höjer om till 275k. Vill inte säga min hand just nu men kanske berättar senare. sb och bb foldar så det är jag och Luca heads up, och då ska ingen annan snacka med oss i potten till att börja med, det är kotym i poker, nu frågar Luca hur mkt jag har kvar efter dom 275k som jag raisat och jag börjar räkna mina chips, och verkligen nogrant och upplyser att jag har på pricken 392 k kvar efter det, nu lägger sig Johan i som inte ens är i potten och säger att nej det har du inte alls du har 270k, då blir jag riktigt förbannad för han ska itne lägga sig i när han inte är i potten och särskilt INTE när det är en jätte pott och när man riskerar hela sin stack, och vi är 9 kvar som spelar om ett första pris på 917 000 euro.

 

Jag svarar att hur vet du hur mkt jag har Johan, vem tror du vet bäst vad jag har i min stack, du eller jag? säger jag, han säger då att jag räknat fel och att han måste upplysa bordet om det, då svarar jag hur fan vet du hur höga mina stackar är då, jag har 21 i varje stack och inte 20, och om han tror att jag räknat fel så kan han kalla på turneringsledaren och be han räkna mina chips, han ska inte säga att jag har 25k mindre än jag säger när jag vet exakt vad jag har, Det är flera anledningar till detta.

 

1. han är inte i potten och ska vara tyst, särskilt när det är en så stor pott och i ett sådant viktigt läge, hade han varit i potten hade det varit okej,

2. han får mig att se ut som jag överdriver hur mkt jag har vilket kan leda till att Luca tror att jag försöker skrämma med mer chips än jag har och tro att jag är weak, och

3. han ska inte få mig att böhöva snacka med nån annan än Luca och få mig att behöva räkna om mina chips och skapa tjat där jag ska försvara att jag har vad jag redan talat om att jag har (392k).

 

Ja om detta stämmer så har William såklart all rätt i världen att skälla ut Johan, rejält.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart fick jag all energi att göra den här posten ifrån nu helt plötsligt?

 

Jag har absolut ingen som helst aning. Amfetamin?!?? :-)

 

Att sätta honom som top fem turneringsspelare är nog ingen överdrift.

 

Att sätta Johan Storåkers på en top-5 placering bland turneringsspelare är enligt mig en väldigt stor överdrift. Att snacka om hans meriter är ju bara löjligt. Han var aktiv redan innan pokern slog igenom, så givet att han har en massa framskjutna placeringar i en massa liveturneringar. Han har ju fått in en ganska bra volume spelade tuneringar oxå, mig veterligen?

 

Rent spel/teorimässigt återfinns han nog snarare topp50 utan att överdriva. Jag tror jag kan peka ut 5 till 10 forumiter som mig veterligen är bättre Mtt-spelare än Johan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej vi kan ta ett exempel. Vi skriver ju te.x. Jesus, på hebreiska är det Yehoshua, Arameiska Yeshua. Yehoshua = Jesus

 

Samma princip gäller med Djingis Khan som säkert har en drös olika varianter på sitt namn men som fortfarande syftar på samma historiska person.

 

Då till vårt exempel. Genghis Khan och Cengizcan har ju uppenbarligen samma betydelse, inte konstigare än mitt namn kan stavas både Per och Pär. Därför anser jag att det är samma namn.

 

Vart fick jag all energi att göra den här posten ifrån nu helt plötsligt?

 

"Khan" är en titel och inget namn, så din jämförelse funkar inte riktigt, men om du nu vet att namnet Cengizcan kommer därifrån så ger jag mig.

 

Sorry för OT, tycker sånt här meningslöst är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...