greywolf Postad 20 Maj , 2005 Rapport Share Postad 20 Maj , 2005 är väl aftonbladet som försöker skrämma upp svenska folket som vanligt, har själv gjort ögonoperatoon på båda ögonen å om det är nån skillnad i mörkerseende så är den ganska marginell och ändå ingenting man märker när man tänker på fördelarna med att slippa glasögon/linser . Det klart att man vet inte hur bra man kommer se om 30 år eller så och det finns alltid risker med operationer. men tänker man på det ur ett risk/reward perspektiv så är det lugnt värt det att göra operera ögonen för att slippa glagögon/linser. ( eventuellt undantaget om har väldigt grava synproblem då pga stärrre risk för problem) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zorro_aik Postad 21 Maj , 2005 Rapport Share Postad 21 Maj , 2005 Den sadeln kallas "Rotreft" och utvecklades i Tyskland åt deras dåvarande mästare i cykling Fritz Groutch. Liknande sadlar används nu väldigt ofta på tävlingscyklisters cyklar då den bevisligen ökar farten för cyklisten p.g.a att man naturligt sitter i en ganska framåtlutad vinkel och får på så sätt mindre vindmotstånd. Rotreft sadeln har dessutom bevisats bekämpa brosk i benen och åderbråck när man blir äldre p.g.a den masserande tekniken i den (Drivs av batterier) Sen kanske Blado bara har den "for show", det vet jag inte. hahahahah Schmolo du pratar i nattmösssan .... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kjell Postad 21 Maj , 2005 Rapport Share Postad 21 Maj , 2005 Ingen fattar humorn i det hela dock! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
s7 Postad 21 Maj , 2005 Rapport Share Postad 21 Maj , 2005 Jag har opererat mig, utan någon tradeoff hitills. Men jag gjorde det utomlands, 1999. Varför då undrar ni kanske Jo, Sverige är inte kännt för att operera ögon så bra. Exempelvis så opererades jag i en klinik som gjorde 30 operationer om dan jämfört med svensk klinik som gjorde som bäst 30 om året (det kanske är vanligare med operationer nu i Sverige). Dessutom hade de svenska klinikerna ingen statistik etc. Jag skulle rekommendera att man kollar runt lite först. viss nedsättande mörkersyn kan man få, beror lite på storleken av pupillen har jag fattat det som.. Om synfelet har stabiliserat sig så ska inte felet komma tillbaka.. men om synfelet fortfarande håller på att bli sämre så kommer man troligtvis se dåligt om några år igen. Min syn har inte försämrats på senaste 6-7 åren, så hoppas det kommer hålla ett tag iaf =) /Daniel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 21 Maj , 2005 Rapport Share Postad 21 Maj , 2005 Liiite OT, men för att gå in the spirit of the thread - "Allt om ögonoperationer!" - vilket land operaeradadses du i? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 21 Maj , 2005 Rapport Share Postad 21 Maj , 2005 Det klart att man vet inte hur bra man kommer se om 30 år eller så och det finns alltid risker med operationer. men tänker man på det ur ett risk/reward perspektiv så är det lugnt värt det att göra operera ögonen för att slippa glagögon/linser. ( eventuellt undantaget om har väldigt grava synproblem då pga stärrre risk för problem) Du menar alltså att det är +EV att korrigera synfel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 21 Maj , 2005 Rapport Share Postad 21 Maj , 2005 jepp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Douglas Postad 3 Juni , 2005 Rapport Share Postad 3 Juni , 2005 Efter att ha cashat ut lite har pokern, till skillnad från många andra, förbättrat mitt privatliv... BILD Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DunderKlump Postad 3 Juni , 2005 Rapport Share Postad 3 Juni , 2005 Vad köpte du för de 300 kronorna du vunnit? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Douglas Postad 3 Juni , 2005 Rapport Share Postad 3 Juni , 2005 Vad köpte du för de 300 kronorna du vunnit? Ett nytt suspensoar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
busen Postad 3 Juni , 2005 Rapport Share Postad 3 Juni , 2005 ormet krypet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Animaniac Postad 3 Juni , 2005 Rapport Share Postad 3 Juni , 2005 Pokerbord, marker, kortlekar osv till homegames, biljett till Sweden Rock Festival Ny säng och soffa är på g, ska jobba upp rullen lite först bara, vill inte gå ner i stakes... Lite mutor till flickvännen såklart, lättare för henne att acceptera pokern om hon också får ut nånting av det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Birdflyer Postad 3 Juni , 2005 Rapport Share Postad 3 Juni , 2005 Uhm, köpte en bärbar dator (7-8k:-) men efter det hade jag ju ingen BR längre upptäckte jag Har fått börja på microlimits igen :] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Holmees Postad 3 Juni , 2005 Rapport Share Postad 3 Juni , 2005 Köpte en Ipod Photo Sen har jag slösat på lite olika skit Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cochese Postad 3 Juni , 2005 Rapport Share Postad 3 Juni , 2005 Douglashoppas inte du förlagt din penis för 13 000?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Boxman Postad 3 Juni , 2005 Rapport Share Postad 3 Juni , 2005 Hmm...stora delar av min Jorden runt resa. Det senaste var den nya Sony Ericsson telefonen K750i. Kul med poker!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DunderKlump Postad 4 Juni , 2005 Rapport Share Postad 4 Juni , 2005 Douglashoppas inte du förlagt din penis för 13 000?! Tror det ska vara förläggning, så kolla på centralstn i sthlm. Luktar säkert vaniljmousse någonstans bland femkronorsskåpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
M. Postad 4 Juni , 2005 Rapport Share Postad 4 Juni , 2005 vadå betalat!!?? Jag har fått sälja mitt hus och allt jag äger!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kamimen Postad 4 Juni , 2005 Rapport Share Postad 4 Juni , 2005 Ett femtontal möss, en skärm, tiotal tangentbord, ett par tavlor, 4-5hörlurar, 3mic:ar, diverse dricksglas samt lite annat krafs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Olle34A Postad 4 Juni , 2005 Rapport Share Postad 4 Juni , 2005 hälsokost och ekologisk mat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Reaper Postad 4 Juni , 2005 Rapport Share Postad 4 Juni , 2005 Samsung X-640 Oakley brillor Pokeroffice Men har bara lirat online på NL/PL25 i knappt 2 månader, så snart kanske man kan köpa något riktigt frääänt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Douglas Postad 7 Juni , 2005 Rapport Share Postad 7 Juni , 2005 Douglas hoppas inte du förlagt din penis för 13 000?! Nja... ...alltså, det som kostade var juh att få den återfunnen, så kostnaden för följderna av att tappa bort den var 13k vilket kommer som en indirekt följd av att förlagt den. Därav skrev jag som jag gjorde på betalningen. ...Att förlora den var helt gratis... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zencor Postad 7 Juni , 2005 Rapport Share Postad 7 Juni , 2005 Vad köpte du för de 300 kronorna du vunnit? Ett nytt suspensoar? haha skönaste bilden hehe http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?act=Attach&type=post&id=8975 nej den var as go Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eel Postad 7 Juni , 2005 Rapport Share Postad 7 Juni , 2005 Lägenhet i Lynd, dator, skärmar, resor, booze Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
unreal Postad 7 Juni , 2005 Rapport Share Postad 7 Juni , 2005 Lägenhet i Lynd, dator, skärmar, resor, booze Mig också på allt det där, fast lägenheten ligger inte i Lynd då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts