Skanke Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Jag tar en ai syn med KK i en sådan situation om: Det är en alt möjligtvis 2 microstackar som droppar in sin lilla deg. Men mot en person som jag vet är en grinder eller hyffsat frekvent spelare så droppar jag KK där, inte så många grinders som skänker bort sin stack mot limpade/pre-synade AA-KK som jag gör direkt.. kram angelhug Men herregud du förlorar pengar i lägnden på att inte syna, hur svårt kan det vara.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Alltså. Igen. Om det är skitdåligt av honom att syna med en hand som är bättre än din - vad vill du uppnå? Höja bort alla händer du slår? Nej nej nu är jag nog otydlig.... Det är inte skitdåligt av honom, det är dock enligt mig oerhört djärvt. Vill uppnå ?? hmm en diskussion om hur många som tar synen kanske ? Redan fått svar på att de flesta gör det, vilket överraskar mig iaf. Att inte lägga KK ai pre-flop är väl en sak, men att ta en "AA pfr" och sen past ai är som sagt inget jag förordar till skillnad från er andra. Väldigt sällan någon ger bort nästan full stack på en sån idiotbluff. Men återigen, han vann handen på att ha mig hela vägen så det är bara en fråga om hur man läser/chansar om min ai. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubbla Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Du skriver att du vill straffa FI som du tycker är dålig men du tycker han borde fatta att du har AA och lägga sig. Men spela gärna alla dina AA på samma sätt så är det lätt att ta din stack när man träffar set. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Självklart inte, då vet jag ju att du har AA. Du kan inte spela på något sätt som berättar för någon att du har just AA. Så den diskusionen är onödig. Du måste tänka på att folk säter dig på en handrenge och så räknar de på hur deras hand står sig emot de händer som ingår. Du kan aldrig sätta någon på en specifik hand. Nu är du rätt söt och rolig Gemene spelare på 0,5-1 sätter inte folk på någon handrange eller räknar på sin egen hand överhuvudtaget, dom blundar och hoppas på turen, därav alla pfr syner som sker med randomhänder där. Grinders på 0,5-1 är nog kapabla till att börja sätta handrange men det är inte en sådan jag är uppe emot i den givna handen, det är en randomwannabee som plötsligt har mig slagen pre till skillnad från normalt past med sin hand. Aldrig sätta någon på en hand ?? Klart att man kan sätta någon på specifik hand beroende på hur dom spelar, det händer antal gånger per kväll att man "visste" alt "gissade" rätt när man till slut får se showdown. Sen att det är för sällan för att göra stor skillnad är ju en annan femma som gör att man spelar 0,5-1 just. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Du skriver att du vill straffa FI som du tycker är dålig men du tycker han borde fatta att du har AA och lägga sig. Men spela gärna alla dina AA på samma sätt så är det lätt att ta din stack när man träffar set. Hej sötis bubbla, Jag spelar mina AA rätt olika, framförallt beroende på vem jag är uppe emot. Är jag uppe mot en synstation så kommer detta hända igen. Gemene spelare tar inte min fulla stack med sin triss tillräckligt ofta för att sitta och hoppas på att floppa dolda set på alla mina pfr, då kommer det bli dyrt för dom i längden... Annars kan vi ju hoppas att du sätter ditt och jag mitt.... kram angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Men herregud du förlorar pengar i lägnden på att inte syna, hur svårt kan det vara.... Jag är för dum för att fatta, helt allvarligt. KK pre är en sak anser jag, där kan man syna ai eller megabets eller vad som. Men min KK läggs om det blir stenhårt motstånd på lågbräda mot fullstackar t ex ai. Men jag tar dig på orden och skall försöka applicera att inte vika KK i liknande situationer men det känns inte bekvämt måste jag säga. kram angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Jag vet inte om det är att se som särskilt mycket till straff att ge någon pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Jag vet inte om det är att se som särskilt mycket till straff att ge någon pengar. Jo om man tror stenhårt på tex Skåre är det ett straff att ge pengar till tex dig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Jag vet inte om det är att se som särskilt mycket till straff att ge någon pengar. hahaha så sant så sant Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AccessGranted Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Beta du som en bluff eller som en värdebet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Beta du som en bluff eller som en värdebet? Bra fråga, bluff är det nog inte då jag är 99,999999% säker på att jag leder, jag hoppas han som vanligt gör en chanstagning och missar med t ex sitt AK eller lågpar eller foldar. Mitt spel är helfel, syftet var att kolla hur många som tar synen och det gör dom flesta vilket ger mig nyttig kunskap. Sen att jag borde få lite smisk över min tokbet är en annan sak Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Bra fråga, bluff är det nog inte då jag är 99,999999% säker på att jag leder, jag hoppas han som vanligt gör en chanstagning och missar med t ex sitt AK eller lågpar eller foldar. Du betar för värde, men förväntar dig att han ska vika KK som leder mot dig. Du vill straffa fi, och gör det genom att ge honom 150 BB. Ovanstående är givetvis helt rubbade saker och låter någonting helt rubbat, är det troligt att det är fel. Grundtipset är väl kanske att fokusera mer på ditt eget spel och mindre på motståndarnas. Tycker du att motståndarna spelar fel på ett sätt som gör att DU förlorar pengar, finns det en bra chans att det i själva verket är DU som spelar fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Du betar för värde, men förväntar dig att han ska vika KK som leder mot dig. Du vill straffa fi, och gör det genom att ge honom 150 BB. Ovanstående är givetvis helt rubbade saker och låter någonting helt rubbat, är det troligt att det är fel. Grundtipset är väl kanske att fokusera mer på ditt eget spel och mindre på motståndarnas. Tycker du att motståndarna spelar fel på ett sätt som gör att DU förlorar pengar, finns det en bra chans att det i själva verket är DU som spelar fel. Hej Bigg Less, Tack för ditt svar, vet inte vilken nivå du spelar men där jag uppehåller mig skulle motståndaren (eftersom jag följt honom och liknanden a2cw spelare en hel del) kunnat ha any2 och ändå gjort ai synen pastflop i hopp om att träffa ett annalkande A eller K senare med t ex AK, ett beteende som händer oftare än sällan här nere i gräsrotspokerns tillhåll. Jag tror inte jag sagt någonstans att han spelar fel, däremot djärvt då jag anser att jag två gånger (pfr + ai past) talar om för honom att jag har AA, ändå tar han ai synen med KK. Jag spelade tokfel vilket jag också konstaterat tidigare i tråden, men det intressanta för MIG är varför han tar synen då JAG inte skulle gjort detsamma mot en grinder alt frekvent spelare. Att de flesta andra av er inte lägger KK no matter i liknande situation är jag numera helt på det klara med och det gör mig oerhört glad då gemene spelare med det i åtanke förutsätter att folk bluffar alt letar gemene spelare 2 outare och då jag sällan eller snarare aldrig ger bort 150:- på det sättet utan att ha AA blir det ju inget problem i längden för mig eftersom motståndaren då har cirka 4% vinstchans med sitt KK. Återigen, han spelar inte fel han spelar djärvt baserat på tanken att han har någon koll på vad/när/hur jag spelar som jag gjorde, nu har han inte det eftersom han är en a2cw spelare och råkar helt enkelt ha KK som givetvis inte kan läggas mot min pfr (men kanske en rr pre så han får ett hum om vad han står innan han får än större problem med besluten på flop utan K ?). Fokusera på mitt eget spel är givetvis prio 1, men sedan måste jag lägga nästan lika stor vikt vid motståndarnas spel om jag inte enbart vill spela nötterna och därigenom bli extremt lättläst för grinders som sitter och vakar över borden när man spelar. kramar angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Du betar för värde, men förväntar dig att han ska vika KK som leder mot dig. Du vill straffa fi, och gör det genom att ge honom 150 BB. Ovanstående är givetvis helt rubbade saker och låter någonting helt rubbat, är det troligt att det är fel. Grundtipset är väl kanske att fokusera mer på ditt eget spel och mindre på motståndarnas. Tycker du att motståndarna spelar fel på ett sätt som gör att DU förlorar pengar, finns det en bra chans att det i själva verket är DU som spelar fel. Kom på en sakt till som min blonda lilla skalle inte riktigt kan ta in trots att ni försöker och försöker....... Hur kan han elller någon annan tro att han leder ? Om jag hade lagt upp handen så här istället för att visa summa summarum, hade ni alla fortsatt ändå tagit ai synen ? Om så är fallet är iallafall dumma jag oerhört tacksam i det långa loppet. ***** Hand History for Game 961834951 ***** $100 NL Texas Hold'em - Tuesday, March 3, 18:58:43 ET 2009 Table Adam Turbo 2 (Real Money) Seat 8 is the button Total number of players : 10 Seat 3: qldzrnh ( $197.22 ) Seat 5: JOS_69 ( $109.4 ) Seat 8: angelhug ( $200 ) Seat 9: miclaren ( $26.97 ) Seat 2: tuva ( $67.98 ) Seat 4: panton ( $180.75 ) Seat 10: pellelaw ( $40.76 ) Seat 1: Beckinho ( $156.79 ) Seat 6: kungrikard ( $51.5 ) Seat 7: Rovaren ( $230.65 ) miclaren posts small blind [$0.5]. pellelaw posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to angelhug [ Qh Qd ] Beckinho calls [$1]. tuva folds. qldzrnh folds. panton folds. JOS_69 calls [$1]. kungrikard folds. Rovaren folds. angelhug raises [$7]. miclaren folds. pellelaw folds. Beckinho calls [$6]. JOS_69 calls [$6]. ** Dealing Flop ** [ 4c, 3s, 7d ] Beckinho checks. JOS_69 checks. angelhug bets [$150]. Beckinho is all-In. kram angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Om jag hade lagt upp handen så här istället för att visa summa summarum, hade ni alla fortsatt ändå tagit ai synen ? Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Precis. Det är det vi skulle. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 hade aldrig limpat så situationen blir rätt absurd att diskutera. tycker dock man med gott samvete kan folda KK där om man nu går in med de flesta ranger. vi har flera händer med högre equity mot samtliga ranger och fi får en riktigt dyr bluff ändå. enligt grafen innan har vi bättre hand än KK runt 15% av gångerna, räcker gott och väl att syna dem... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Ja Underbart !! kram angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Precis. Det är det vi skulle. Perfekt ! kram angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 hade aldrig limpat så situationen blir rätt absurd att diskutera. tycker dock man med gott samvete kan folda KK där om man nu går in med de flesta ranger. vi har flera händer med högre equity mot samtliga ranger och fi får en riktigt dyr bluff ändå. enligt grafen innan har vi bättre hand än KK runt 15% av gångerna, räcker gott och väl att syna dem... Hej Heltok, Vet inte riktigt om jag tolkar dig rätt nu men det ser ut som du kan tänka dig att folda mot ai:n men du skulle lika gärna kunna ta synen ? 50/50 baserat på info om motspelaren kanske ? kramar angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Kom på en sakt till som min blonda lilla skalle inte riktigt kan ta in trots att ni försöker och försöker.......Hur kan han elller någon annan tro att han leder ? Om jag hade lagt upp handen så här istället för att visa summa summarum, hade ni alla fortsatt ändå tagit ai synen ? Om så är fallet är iallafall dumma jag oerhört tacksam i det långa loppet. ***** Hand History for Game 961834951 ***** $100 NL Texas Hold'em - Tuesday, March 3, 18:58:43 ET 2009 Table Adam Turbo 2 (Real Money) Seat 8 is the button Total number of players : 10 Seat 3: qldzrnh ( $197.22 ) Seat 5: JOS_69 ( $109.4 ) Seat 8: angelhug ( $200 ) Seat 9: miclaren ( $26.97 ) Seat 2: tuva ( $67.98 ) Seat 4: panton ( $180.75 ) Seat 10: pellelaw ( $40.76 ) Seat 1: Beckinho ( $156.79 ) Seat 6: kungrikard ( $51.5 ) Seat 7: Rovaren ( $230.65 ) miclaren posts small blind [$0.5]. pellelaw posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to angelhug [ Qh Qd ] Beckinho calls [$1]. tuva folds. qldzrnh folds. panton folds. JOS_69 calls [$1]. kungrikard folds. Rovaren folds. angelhug raises [$7]. miclaren folds. pellelaw folds. Beckinho calls [$6]. JOS_69 calls [$6]. ** Dealing Flop ** [ 4c, 3s, 7d ] Beckinho checks. JOS_69 checks. angelhug bets [$150]. Beckinho is all-In. kram angelhug En kulis till..... Om ni nu då inte visste att han hade KK, vilken range av händer tar ni ai synen med ? Förutom 44,33 och 77 givetvis. ahhh höll på att glömma KK !!! Svaret skall också betänka pfr synen. Får ställa frågorna så i fortsättningen så att det givna svaret inte är för lätt utan att jag får mer svar på hur folk spelar, lite dumt att visa facit först och sen ställa en fråga kramar angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Hej Bigg Less, Tack för ditt svar, vet inte vilken nivå du spelar men där jag uppehåller mig skulle motståndaren (eftersom jag följt honom och liknanden a2cw spelare en hel del) kunnat ha any2 och ändå gjort ai synen pastflop i hopp om att träffa ett annalkande A eller K senare med t ex AK, ett beteende som händer oftare än sällan här nere i gräsrotspokerns tillhåll. Och lik förbannat är du förvånad över att han synar med KK. Om jag hade lagt upp handen så här istället för att visa summa summarum, hade ni alla fortsatt ändå tagit ai synen ? Om så är fallet är iallafall dumma jag oerhört tacksam i det långa loppet. Då så! Kör hårt! Det kanske är så ändå att det är du som har oss något att lära och inte vice versa. Något säger mig dock att det just "det långa loppet" inte är vad du kommer vinna i. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pele08 Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 kanske lite sen in i tråden och detta kanske redan har blivet skrivet. Du säger att du ställer där för att han kan chansa med t.ex AK men du kan inte förstå hur han synar där med KK när du har gjort det "klart" för honom att du har AA. Kan han chansa med AK så lär han kunna "chansa" med KK också. Om vi vänder på det, Du betar ut en normal bet på floppen i stället och han höjer dig allin, vad gör du då? Du vill staffa honom, ok men du straffar han på fel sätt. I det läget är det inte så mycket att göra, pengarna kommer troligtvis åka in iaf. Om han nu alltid tar synen med t.ex 2 överkort så är det väl "ok", men allt för ofta kommer han ha dig slagen när han väl synar eller kommer folda ut händer du slår och skulle få betalt för. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Och lik förbannat är du förvånad över att han synar med KK. Då så! Kör hårt! Det kanske är så ändå att det är du som har oss något att lära och inte vice versa. Något säger mig dock att det just "det långa loppet" inte är vad du kommer vinna i. Ja på något sätt är jag det, han har lite mkt att förlora. Hans stack var enligt mig för djup, min referens att folk synar hej vilt ai borde kanske förtydligas med att det hans TYP av spelare dock som sagt lite stor stack att offra tycker JAG. Jag har inget att lära någon, men om gemene spelare har 4% chans att vinna ett inköp och ändå tar synen är det inte jag som blir fattig i längden. Lilla jag funkar "hyggligt" i "det långa loppet" på 0,5-1 men det säger ju inget alls egentligen... kramar angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 utan read viker jag KK 100%. får vara en rätt duktigt stor fisk för jag ska ta synen. men hamnar inte där i första läget överhuvudtaget. Hej Heltok, Vet inte riktigt om jag tolkar dig rätt nu men det ser ut som du kan tänka dig att folda mot ai:n men du skulle lika gärna kunna ta synen ? 50/50 baserat på info om motspelaren kanske ? kramar angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts