Gå till innehåll

SouthAfrica - Here we come


Drakensberg

Recommended Posts

Info:

Par i våra bästa år. Lämnar Svea rike för en 3 veckors trip ner till Sydafrika. Där väntar vithajar och andra otrevliga djur på oss.

 

Vi började lira den 20e Jan och har nu bokat resan som avgår den 20e mars. Biljetterna kostade 9.000 kr ung med lufthansa.

 

Vår reskassa som vi tar med kommer vara mellan 30-60K Skr beroende på hur de sista dagarnas spel går.

 

Sedan den 20e Jan är vi m.a.o plus 40K just nu. Tack för det det Cyberpoker/Ongame & Dons.

 

Sitter nu och väntar på att vår Aspire One skall dyka upp så att man kan börja provspela den. Vi kommer nämligen lira på då vi kommer ner också. V

Men först efter 5 dagar då vi når Cape Town. Vi börjar med en safari i Kruger.

 

Dagboken:

Skall innehålla bilder, info och speluppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för intresset!

 

Fick just veta att netbooken kommit. Blir recension av den senare ikväll!

Kommer bli mycket spännande att se hur många bord den klarar av på ongame.

 

På skärmen lär bara rymmas 3-4 Tabling. Och det duger då vi är utomlands. Men sedan om den orkar med det? Hmm. Kanske får testa olika os. Undrar om ongame funkar via wine.

 

Kommer koppla in min externa skärm ikväll och testa hur många bord den orkar under förinstallerade Win Xp. Den verkar ju klara av vissa tyngre spel så jag har en del förhoppningar.

 

Annars får man väl spela på pokerstars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall def bli mycket bilder och sådant. Men först då vi är på väg!

 

 

Aspire One:

Har fått den och installerat xp!

 

Jag är faktiskt helt blown away med vad denna lilla sak klarar.

Är utbildad data systemvetare och har förutom det sysslat med datorer sedan barnsben. Så jag vågar påstå att jag förstår mig på datorer en smula.

 

Jag hade hoppats att jag skulle kunna spela 2-4 bord på ongame. Med tanke på hur äcklig deras klient är.

 

Just NU lirar jag 6st bord på min externa skärm och skriver dagbok samtidigt! Min gamla Amilo 1650G laggade efter 8 bord med betpot igång. Skall regga upp 9 bord nu får vi se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora frågan är väl om den klarar +43 grader, mikroskopiska sandkorn och saltvatten? ;-)

 

Det är nog inte +43 :) Men man vet aldrig. Förra datorn pajjade faktiskt i indien!!

 

Det jag är mest orolig över är att bli rånad på den i Johannesburg faktiskt.

 

 

Någon som vet ett ställe på internet där man kan ladda upp foton. Dvs inte bara 1GB utan kanske 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facebook förminskar också.

 

Anledningen till att jag behöver veta är att det finns viss rånrisk i Jburg där vi kommer vara en del i början och slutet. Skulle vara tråkigt att tappa bilder.

 

Men skall kolla upp min hemsida på one.com och se vad limiten är där.

 

Deviantart.com är nog vad du söker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...