kurtan Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 I torsdags kom det ett nytt franskt lagförslag angående nätpoker och annat spel. I korthet behövs det en licens för att få erbjuda nätpoker i Frankrike. Förutom raken tillkommer 2% som går till staten. De förslår även att blockera tillgången till siter som inte har licens och att blockera pengningtransaktioner till och från de siterna. Det officiella förslaget hittar du här: http://www.budget.gouv.fr/presse/dossiers_de_presse/090305marche_jeux/presentation_projet_loi.pdf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
24hPer Postad 8 Mars , 2009 Rapport Share Postad 8 Mars , 2009 Hej, Någon som kan franska och orkar läsa...? Jag var intresserad att veta mer om pokerskatten. 2% men på vaddå? Antar att det tyvärr kan vara på potterna... Något cap i så fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kurtan Postad 25 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 Det var meningen att det skulle dra igång med licensierade siter i Frankrike till den första januari 2010, men det har meddelats att starten blir fördröjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 25 Juli , 2009 Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 Någon som kan franska och orkar läsa...? Jag var intresserad att veta mer om pokerskatten. 2% men på vaddå? Antar att det tyvärr kan vara på potterna... Något cap i så fall? http://www.egrmagazine.com/news/industry/149947/french-poker-law-risks-putting-players-and-operators-off-chili-poker-chief-says.thtml http://www.egrmagazine.com/news/industry/253902/france-will-not-change-maximum-pay-out-ratio-poker-tax-change-more-positive-.thtml Andrahandskällor, men verkar som det först var 2% ocappat och nu blivit ändrat till 2% med 1 euro i cap. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JENZOER Postad 25 Juli , 2009 Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 Intressant om franska staten kmr erbjuda "Skatt-Back" deals till trogna spelare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 25 Juli , 2009 Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 fyfan vad vidrigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 25 Juli , 2009 Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 fyfan vad vidrigt Vi ska vara glada om det blir så i Sverige, och inte totalförbud som det mycket väl kan bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 25 Juli , 2009 Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 Vi ska vara glada om det blir så i Sverige, och inte totalförbud som det mycket väl kan bli. det är riktigt vidrigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 25 Juli , 2009 Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 Staten är äcklig. Låt folk få spela bort sina pengar om de vill. Jag vill också sätta upp ett system som gör att jag får hälften av all rake. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 25 Juli , 2009 Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 Vi ska vara glada om det blir så i Sverige, och inte totalförbud som det mycket väl kan bli. Allt kan förstås hända men varför skule det blir ett totaltförbjud i Sverige? Att internetpoker på ett eller annat sätt beskattas som tex spel på hästar och dylikt är väl inget konstigt. Spontant känns det dock som att det Franska lagförslaget skulle innebära att beskattningen skulle bli absurt hög. Och därför skulle det ju vara tråkigt om ngt liknande hände i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 25 Juli , 2009 Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 Allt kan förstås hända men varför skule det blir ett totaltförbjud i Sverige? Det var spelutredningens förslag.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 25 Juli , 2009 Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 Det var spelutredningens förslag.... Jo, du brukar säga det. En tvärpolitisk riksdagsgrupp har också kommit med ett förslag i år. Att korta studiemedelstiden från sex till fyra år. Alla representanter från de olika riksdagspartierna stog bakom det, förutom vänstern. Sen sa Leijonborg nej, media-eliten sågade förslaget och det hände inget. För några månader kom också en tjänstemanna utredning som föreslog att avgiftsbelägga all universitetsundervisning i Sverige för svenskar. Det blev det heller inget av. Att det här gick som det gick får man ju tycka vad man vill om. Men vad jag vill visa med det är att det är lång väg från förslag från verklighet. Än om det är någon utredning som kommit med förslaget. .... Vi svenskar är värda fri poker och fri utbildning! Friheten för den svenska individen är lika självklar som allemansrätten. Men då bör vi ha en fungerande stat. Och jag tycker mig se tecken på ett allt mer vidrig svensk statsapparat som beskattar hårt och inte ger ngt tillbaka de till breda folklagren. Istället sprids pengarna över jorden för elitens behag. Värdelöst bistånd, meninglösa krig, utbildning till andra europeér osv osv osv osv. Så du kan ju förstås få rätt i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 25 Juli , 2009 Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 Å andra sidan fick vi FRA och IPRED Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikael1337 Postad 25 Juli , 2009 Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 Vi svenskar är värda fri poker och fri utbildning! Friheten för den svenska individen är lika självklar som allemansrätten. Fri poker så behöver inte studierna vara fria Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 25 Juli , 2009 Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 Fri poker så behöver inte studierna vara fria Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FriedLiverAttack Postad 25 Juli , 2009 Rapport Share Postad 25 Juli , 2009 Italien har väl redan börjat blockera, och PokerStars.com har gått med på att stänga av alla italienska konton. Så där skall alla italienare bara spela på .it sidor med just nu bara SnG:s och MTT:s upp till 100 euros (inga cash games men det skall komma, men troligtvis bara relativt låga). Så nu verkar det väl som Italien, Frankrike, Tyskland (ev Sverige och en del andra) vill hålla poker reglerat inom landet. EU har ju sagt sig vara emot detta, men det börjar bli lite väl många enskilda länder att slåss mot nu om inget klart EU-beslut kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 26 Juli , 2009 Rapport Share Postad 26 Juli , 2009 Vi svenskar är värda fri poker och fri utbildning! Friheten för den svenska individen är lika självklar som allemansrätten. Men då bör vi ha en fungerande stat. Och jag tycker mig se tecken på ett allt mer vidrig svensk statsapparat som beskattar hårt och inte ger ngt tillbaka de till breda folklagren. Istället sprids pengarna över jorden för elitens behag. Värdelöst bistånd, meninglösa krig, utbildning till andra europeér osv osv osv osv. du är en stor humorist iaf, det kan jag ge dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts