Gå till innehåll

Franskt lagförslag nätpoker och annat spel


kurtan

Recommended Posts

I torsdags kom det ett nytt franskt lagförslag angående nätpoker och annat spel.

 

I korthet behövs det en licens för att få erbjuda nätpoker i Frankrike.

Förutom raken tillkommer 2% som går till staten.

 

De förslår även att blockera tillgången till siter som inte har licens och att blockera pengningtransaktioner till och från de siterna.

 

Det officiella förslaget hittar du här:

http://www.budget.gouv.fr/presse/dossiers_de_presse/090305marche_jeux/presentation_projet_loi.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Någon som kan franska och orkar läsa...? Jag var intresserad att veta mer om pokerskatten. 2% men på vaddå? Antar att det tyvärr kan vara på potterna... Något cap i så fall?

http://www.egrmagazine.com/news/industry/149947/french-poker-law-risks-putting-players-and-operators-off-chili-poker-chief-says.thtml

http://www.egrmagazine.com/news/industry/253902/france-will-not-change-maximum-pay-out-ratio-poker-tax-change-more-positive-.thtml

 

Andrahandskällor, men verkar som det först var 2% ocappat och nu blivit ändrat till 2% med 1 euro i cap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi ska vara glada om det blir så i Sverige, och inte totalförbud som det mycket väl kan bli.

 

Allt kan förstås hända men varför skule det blir ett totaltförbjud i Sverige?

 

Att internetpoker på ett eller annat sätt beskattas som tex spel på hästar och dylikt är väl inget konstigt. Spontant känns det dock som att det Franska lagförslaget skulle innebära att beskattningen skulle bli absurt hög. Och därför skulle det ju vara tråkigt om ngt liknande hände i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var spelutredningens förslag....

 

Jo, du brukar säga det.

 

En tvärpolitisk riksdagsgrupp har också kommit med ett förslag i år. Att korta studiemedelstiden från sex till fyra år. Alla representanter från de olika riksdagspartierna stog bakom det, förutom vänstern.

 

Sen sa Leijonborg nej, media-eliten sågade förslaget och det hände inget.

 

För några månader kom också en tjänstemanna utredning som föreslog att avgiftsbelägga all universitetsundervisning i Sverige för svenskar. Det blev det heller inget av.

 

Att det här gick som det gick får man ju tycka vad man vill om. Men vad jag vill visa med det är att det är lång väg från förslag från verklighet. Än om det är någon utredning som kommit med förslaget.

 

....

 

Vi svenskar är värda fri poker och fri utbildning! :) Friheten för den svenska individen är lika självklar som allemansrätten. Men då bör vi ha en fungerande stat. Och jag tycker mig se tecken på ett allt mer vidrig svensk statsapparat som beskattar hårt och inte ger ngt tillbaka de till breda folklagren. Istället sprids pengarna över jorden för elitens behag. Värdelöst bistånd, meninglösa krig, utbildning till andra europeér osv osv osv osv.

 

Så du kan ju förstås få rätt i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Italien har väl redan börjat blockera, och PokerStars.com har gått med på att stänga av alla italienska konton. Så där skall alla italienare bara spela på .it sidor med just nu bara SnG:s och MTT:s upp till 100 euros (inga cash games men det skall komma, men troligtvis bara relativt låga).

 

Så nu verkar det väl som Italien, Frankrike, Tyskland (ev Sverige och en del andra) vill hålla poker reglerat inom landet.

 

EU har ju sagt sig vara emot detta, men det börjar bli lite väl många enskilda länder att slåss mot nu om inget klart EU-beslut kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vi svenskar är värda fri poker och fri utbildning! :) Friheten för den svenska individen är lika självklar som allemansrätten. Men då bör vi ha en fungerande stat. Och jag tycker mig se tecken på ett allt mer vidrig svensk statsapparat som beskattar hårt och inte ger ngt tillbaka de till breda folklagren. Istället sprids pengarna över jorden för elitens behag. Värdelöst bistånd, meninglösa krig, utbildning till andra europeér osv osv osv osv.

du är en stor humorist iaf, det kan jag ge dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...