KallOödmjukDiva Postad 6 Mars , 2009 Rapport Share Postad 6 Mars , 2009 Köpte nyligen två Acer 22" skärmar, med tanke att koppla in dom i min bärbara dator. Köpte även till tre st HDMI kablar och en hdmi switchbox, då min bärbara dator bara har ett hdmi uttag. Är det för det första möjligt att koppla in två skärmar i en bräbardator, eller spec. min dator, HP Pavillion HDX 20". http://www.notebooks.com/2007/05/08/the-dragon-hp-pavilion-hdx-20-inch-notebook-announced/ Vet att datorn får kontakt med skärmarna, då jag kan växla vilken jag vill använda utan att behöva byta sladdar. Vad ska jag göra, finns det ngt program som gör att jag kan unvgå detta problem, eller är det någon enkel inställning som krävs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
döfiskdö Postad 6 Mars , 2009 Rapport Share Postad 6 Mars , 2009 bara ringa bosniern han e bra på sånt har ja hört Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PinkMargera Postad 6 Mars , 2009 Rapport Share Postad 6 Mars , 2009 Som jag förstått det så är det ju ditt grafikkort som sätter stopp och det du kan få är SAMMA bild på de två externa skärmarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MannenMedH Postad 6 Mars , 2009 Rapport Share Postad 6 Mars , 2009 Ja det är nog upp till grafikkortet. Och oftast är väl gränsen två skärmar, så är det på min iallafall. Jag vet inte om man kan göra något häftigt haxx så man kan köra fler men... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 6 Mars , 2009 Rapport Share Postad 6 Mars , 2009 http://ati.amd.com/products/mobilityradeonhd2600/specs.html ser ut att gå, dubbelkolla om du har samma kort som i specen Skulle iofs gissa att du kan behöva en docka eftersom två skärmar kan betyda en laptop + en extern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 6 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 6 Mars , 2009 Så det jag ska leta efter är en hdmi docka? Som borde funka, istället för en hdmi switchbox som jag köpte? Ställde samma fråga på 2+2 och fick svaret att de kunde funka med en docka. Har det kortet som postat i länken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Barry_Lyndon Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Tveksam att du skulle kunna driva tre skärmar från den utan extra kort. Specen nämner två display controllers, skulle behövas tre för att driva två externa plus den inbyggda skärmen. Du kan säkert driva två externa, den ena med vga och den andra med hdmi, men två externa på hdmi vete fan. Oftast finns bara en uppsättning drivkretsar av varje sort (hdmi, vga, tv-out, etc), vilket gör att du inte kan ha 2 vga, eller 2 hdmi samtidigt. Det borde stå i instruktionsboken till datorn vilka lägen som stöds (tex tv-out+inbyggd, hdmi+vga, inbyggd+hdmi osv...). Det skulle (teoretiskt) iofs kunna finnas en docka med extra drivkretsar (kopplad direkt till grafikkortet), men då är det nog special, kolla med acer. /Andreas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Tror inte någon bärbar dator kan göra detta i dagens läge. Det du kan göra däremot är att köpa till ett externt grafikkort. (rätt dyrt. typ 3000 kronor, såg länk från twoplustwo) så kan du både ha dina 2 skärmar+bärbara skärmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 7 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Okej. Är det möjligt att koppla så att bägge två externa skärmarna är ikopplade o fungerar, samtidigt som den bärbara skärman inte funkar. Bärbara skärmen är svart samtidigt som de bägge skärmarna är ikopplade o funkar. Får ursäkta för dålig svenska, är mkt trött. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 7 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Yeah fick det att funka. Genom att koppla in ena skärman via HDMI utgången och andra skärmen via DVI utgången. Sen inaktivera bärbara skärmen. Mkt bra. Det tråkiga är att datorn fått rätt mkt stryk, fler än en gång tappad i trappa i Thailand. Så DVI utgången glappar, vilket gör att skärman flimmrar lite. Det bästa vore om man med hjälp av en hdmi dock kunde köra bägge skärmarna via den enda hdmiutgången, då skärmen inkopplad i hdmiuttaget funkar perfa. Vilket borde funka, eller har den bärbara datorn ett maxtak hur många skärmar som får kopplas in i en utgång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 7 Mars , 2009 Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 har inte testat externa moduler men tex matrox har ju såna iaf...som gör det möjligt att köra fler skärmar trots endast stöd för en Matrox TripleHead2Go http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/th2go/ Run three independent monitors from your notebook or desktop computer even if that system only supports a single monitor output. Matrox DualHead2Gohttp://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/ Run two independent monitors from your notebook or desktop computer even if that system only supports a single monitor output Supported resolutionshttp://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/th2go/resolution/digital/resolutions.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 7 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2009 Tackar så mkt. Ser mkt intressant ut. Tråkigt, såg att man kopplar in dockan via VGA ingången, är den som är sabb. Finns det möjlitsvis något liknande som går via hdmi utgången istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts