Stoneburg Postad 20 April , 2005 Rapport Share Postad 20 April , 2005 Jag satt och gick genom en massa statistik och hittade den här handen. Kommer ihåg den väl och är mycket nöjd med hur jag spelade den. Är väl lite utav en "skryt HH" antar jag, bra spelat för att vara jag i alla fall! Seat: 1 I_WILL Seat: 2 txevans Seat: 3 branjo Seat: 4 Zemla Seat: 5 Stoneburg (Dealer) 7 7 Seat: 6 billinga Seat: 7 manolito33 Seat: 8 Kemble Seat: 9 Boboshebebob Seat: 10 procodocos ------------------ OpeningBetRound ------------------ billinga : Posts small blind 0.10 manolito33 : Posts big blind 0.20 Kemble : Calls for 0.20 Boboshebebob : Folds procodocos : Folds I_WILL : Calls for 0.20 txevans : Folds branjo : Calls for 0.20 Zemla : Calls for 0.20 Stoneburg : Raises for 0.40 billinga : Raises for 1.50 manolito33 : Folds Kemble : Folds I_WILL : Folds branjo : Folds Zemla : Calls for 1.40 Stoneburg : Calls for 1.20 ------------------ Ibland miniraisar jag med ett lågt eller medium-par för att bygga en pott så jag får betalt om jag träffar, och för att öka chansen att sno om jag missar. Sen kan man ju få lite info också. I det här fallet blir jag ju raisad av "billinga". Häromdagen satte jag mig ner vid ett bord och postade blind, plockade upp AA direkt. billinga raisade UTG, jag re-raisade, han gick all-in och visade AT. Sen dess har jag sett honom överspela Ax en gång till och jag har rätt bra koll på honom. Sätter honom på Ax tills motsatsen är bevisad. Flop 3 3 5 Pot sixe: $5.60 ------------------ billinga : Bets 3.00 Zemla : Calls for 3.00 Stoneburg : Raises for 6.00 billinga : Calls for 3.00 Zemla : Calls for 3.00 ------------------ Hans bet på floppen är helt väntat. Jag miniraisar för att få info. När han bara synar VET jag att jag har honom. Jag är nästan helt säker på att han har Ax, och hade x varit 3:an eller han haft ett överpar hade han re-raisat all-in (och jag hade foldat). Är hyfsat säker på att han har A och ett överkort. Undrar dock vad han "zemla" kan ha. Sätter nog honom på två overcards så länge, han är en Loose Passive/Passive fisk. Turn 8 Pot size: 23.60 ------------------ billinga : Checks Zemla : Bets 2.00 Stoneburg : Went all-in 6.70 billinga : Went all-in 6.70 Zemla : Folds ------------------ Ok, Zemlas bet här tror jag bara inte på. Hade han något hade han ställt in här. Antagligen ett totalt miffobet, han har ångest över att han dumsynat hittills och försöker köpa potten med ett minibet. Smart. Sannolikheten säger ju att billinga inte träffat sin 8:a kicker (har honom på A8-AJ mest sannolikt, kanske A4 för ett drag), han skulle ha betat ut här med TPTK. Men har han två hjärter eller overcards så vill jag inte ge honom gratiskort. Tror dock inte ens hans hand är så bra som ett flushdrag, då hade han nog ställt in, men jag vill inte ge honom gratiskort vad han än har. Ställer in. Zemla foldar, vilket bevisar att han bara muppade sig, han kan ju inte lägga nåt annat än en total mupphand här. River T ------------------ Okej nu blev jag nervös en sekund för AT var nog den hand jag trodde han hade, men han viker upp Ad 2d. Han har synat hela vägen med gutshot och ett overcard. Dutti ponke. Jag hade honom i och för sig på en högre kicker men jag är grymt nöjd med min read ändå. ------------------ Showdown ------------------ Stoneburg [ 7H, 7D, 3H, 3C, 10C - Two Pair ] billinga [ 3H, 3C, AD, 10C, 8H - One Pair ] ------------------ Result ------------------ billinga Showed Cards manolito33 Mucked Cards Kemble Mucked Cards Boboshebebob Mucked Cards procodocos Mucked Cards I_WILL Mucked Cards txevans Mucked Cards branjo Mucked Cards Zemla Mucked Cards Stoneburg Showed Cards (Winning) 38.70 ------------------ Community Cards ------------------ [ 3 , 3 , 5 , 8 , T ] ------------------ Players Cards ------------------ billinga [ 2 , A ] Stoneburg [ 7 , 7 ] Även fast det var flera månader sedan jag spelade handen kommer jag ihåg den tydligt. Ingen enorm pott, ingen jättebra eller spektakulär hand men ändå den hand av alla jag kan komma ihåg som jag är mest nöjd med hur jag spelade den. Tycker att jag lirar den perfekt från början till slut, därför det ska bli kul att se vad ni andra tycker och om jag blir totalt sågad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinden Postad 21 April , 2005 Rapport Share Postad 21 April , 2005 Tror du att du är före ställer du in på floppen. Finns ingen anledning att hålla på med mini-raisar där. Du är redan pot-commited och måste förstöra båda motståndarnas odds att dra till sina överkort eller andra drag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
x31xx Postad 21 April , 2005 Rapport Share Postad 21 April , 2005 Minraisar du andra händer än medium/låga PP (Höga PP, suited connectors)? Om inte, limpa eller höj vad du brukar. Och ja, fold eller allin på floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 21 April , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 April , 2005 Ja jag miniraisar med lita allt möjligt. Ibland bara för att jag är uttråkad, ibland med SC mer sällan med AK eller höga par (läs nästan aldrig). Jag tror ju att jag är före på floppen i och med att han inte re-raisar. Jag har ju inte den informationen innan jag betar så "fold eller all-in på floppen" är ju inte baserat på den informationen. Hade han re-raisat all-in hade jag nog faktiskt foldat (även fast 50% av stacken är inne). Dessutom hade han nog bara synat mig om jag var slagen om jag går all-in på floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts