Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Gråtsyn eller instafold, kan inte bestämma mig. Kan ni bestämma åt mig.

Fi spelar cirka 30/9, har bara strax under 100 händer på honom.

Svs 1/2 nlh

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Herotroll( $403.25 )

Seat 5: troll1 ( $310.4 )

Seat 2: troll2 ( $385.07 )

Seat 4: troll3 ( $31.86 )

troll3 posts small blind [$1].

troll1 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero[ Qd Qh ]

Hero raises [$8].

troll2 calls [$8].

troll3folds.

troll1 folds.

** Dealing Flop ** [ 4c, Js, 5h ]

Hero bets [$12].

troll2 calls [$12].

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Hero bets [$32].

troll2 calls [$32].

** Dealing River ** [ 2h ]

hero bets [$65].

troll2 raises [$302].

Postad
ja du.. Han verkar ju beta en stor summa, verkar ju nästan som han inte vill ha med dig.

Jomen. Ju större de höjer, desto mer ska man syna. Är fis höjning tillräckligt stor är det syn med any two.

TS: Varför bet på river?

Postad
Jomen. Ju större de höjer, desto mer ska man syna. Är fis höjning tillräckligt stor är det syn med any two.

TS: Varför bet på river?

På nivån finns en hel del som synar ned tre gator med oerhört marginella händer. Så jag antar att jag bettar för värde där, när omslaget kommer på river känner jag mig rejält slagen. En check kanske hade varit att föredra. Good point.

Foldade handen btw. Med Big Less linje hade jag kanske fått showdown med samma pengar, är det så man skall tänka?

Postad

Du spelar ganska bra handen igennom egentligen. 1-2 nivån synar dom ju fan av vad som helst.

Det viktiga är väl att du innan ditt bet bestämmer vad du ska göra mot reraise. Bestäm typ att om han rereisar dig hårt river, så foldar du.

Ett alternativ.. (dock ej bäst ev enligt mig)

Vill du slippa ta ett svårt beslut river. Checksyna istället. Om du dessutom checkar river i detta läge tror jag det kan bli en ganska låg valuebet från FI.

Postad

är det bara jag eller kan jag bara sätta han på airballs eller sets?

som handen är spelad tycker jag inte den kan viktas på annat sätt?

Betfolden tycker jag är den bästa med tanke på att du inte har några överpar slagna heller, men som jag alltid brukar säga...theorycraftar fram ett svar, men gråtsynen är alltid det som jag slutar med.

Postad
På nivån finns en hel del som synar ned tre gator med oerhört marginella händer. Så jag antar att jag bettar för värde där, när omslaget kommer på river känner jag mig rejält slagen. En check kanske hade varit att föredra. Good point.

Foldade handen btw. Med Big Less linje hade jag kanske fått showdown med samma pengar, är det så man skall tänka?

Fi har ju valt en check/syn linje så självklart satsar man även river för värde.