Machmalo Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Hej, jag vill spendera 10.000kr på högriskaktier som kan ge en schysst avkastning. Vad har ni för tips på aktier? Shoot..... Citera
Seriks Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 T6 är högrisk iallafall !!! Citera
Beirut_kid Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 bara gå in på large cap o välja random typ Citera
ANGRYKOREAMAN Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 bara gå in på large cap o välja random typ Varför skulle alla aktier på large cap klassas som högriskaktier? Citera
Machmalo Postad 25 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2009 Är i princip helt grön vad gäller aktier m.m. kan i princip nada... Seriösa konkreta tips med en liten hobbyanalys som förklarar varför jag bör köpa aktie x eller aktie y uppskattas. Citera
ickash Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Oljeaktier, supply minskar och demand kommer att öka igen allt eftersom asien hämtar ikapp och västländerna börjar resa sig igen. Wsib, Pare, Pearl osv kan du ju kolla in. Citera
Beirut_kid Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Varför skulle alla aktier på large cap klassas som högriskaktier? Förvisso inte högrisk kanske men tror de flesta där kommer o trippla sig på några års sikt. Citera
ANGRYKOREAMAN Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Förvisso inte högrisk kanske men tror de flesta där kommer o trippla sig på några års sikt. lol. Antar att du belånat dig till tusen och degat in på omx30 i så fall. Att veta att man kommer trippla sina pengar på ett år vore rätt gött. Citera
Machmalo Postad 25 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2009 Oljeaktier, supply minskar och demand kommer att öka igen allt eftersom asien hämtar ikapp och västländerna börjar resa sig igen. Wsib, Pare, Pearl osv kan du ju kolla in. Har också funderat lite på olja, helt klart värt att kika på. Citera
jello Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 bara gå in på small cap o välja random typ . annars är väl tipset obskyra företag inom bioteknik eller it om du vill flippa. Citera
Beirut_kid Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Förstår inte varför man vill flippa i dessa tider. En vettig investering på large cap med bra spridning borde ändå göra jobbet över tiden. Om man verkligen vill flippa kan man sätta en slant på devalveringshotet i lettland, alt "obskyra företag inom bioteknik eller it " Citera
Timmi Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 African Oil, Familjen lundin har köpt rättigheterna att borra utanför ett flertal afrikanska länders kust, däribland somalia så det är verkligen högrisk men kan generera 100*insatsen eller tappa hälften enligt Fredrik Lundin i DI i Tisdags tror jag det var. Aktien är noterad i Toronto tror jag och de ska göra en nyemission snart. Tänkte själv slänga in 10k där och ökar pengarna 100* så jag jävligt nöjd annars så är det inte hela världen om jag gör en förlust Det är ju trots allt risken man får betalt för. Citera
sunray Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Hej, jag vill spendera 10.000kr på högriskaktier som kan ge en schysst avkastning. Vad har ni för tips på aktier? Shoot..... Vill du ha en ganska säker dubblare innan sommaren så kan jag nog tipsa om Epicept. Citera
Big Less Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Vill du ha en ganska säker dubblare innan sommaren så kan jag nogtipsa om Epicept. Pratar man överhuvudtaget om säker dubblare, även om det bara är "ganska", så har man visat att man har tappat koncepten. Citera
psykologen Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Pratar man överhuvudtaget om säker dubblare, även om det bara är "ganska", så har man visat att man har tappat koncepten. Ganska säkra bolag kan man hitta några stycken per år om man är duktig. Dubblare är jag dock tveksam till. http://pokerforum.nu/forum/aktier-och-annat-boersrelaterat/51027-undervaerderade-smabolag.html Starbreeze har nu gått upp en del men min målkurs är inte nådd ännu och aktien har definitivt mycket mer att ge främst på grund av triggers i nära framtid. Citera
jello Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Förstår inte varför man vill flippa i dessa tider. En vettig investering på large cap med bra spridning borde ändå göra jobbet över tiden. Om man verkligen vill flippa kan man sätta en slant på devalveringshotet i lettland, alt "obskyra företag inom bioteknik eller it " han efterfrågade högriskaktier. jag svarade på frågan, du gjorde det inte. Citera
Machmalo Postad 26 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2009 . annars är väl tipset obskyra företag inom bioteknik eller it om du vill flippa. Några konkreta tips??? Citera
Mangetheman Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Några konkreta tips??? NovoCell Citera
jello Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Några konkreta tips??? nej, jag är inte insatt i det alls eftersom jag inte skulle ta i sådana aktier med tång. låg p/e, låg skuldsättning, stor kassa, bra varumärke och konkurrensfördelar sett över 3-10 år är mer saker jag försöker titta efter än potentiella raketer. Citera
Staahla Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 In med hela rasket på - Let's Dance 2009 Who will win? Elisabeth Höglund / Tobias Karlsson 40.00 Citera
Djens Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Verenium VRNM Cellulosaetanolföretag som antingen blir boom eller bust. Markera den till noll i sinnet och glöm bort lösenordet till depån. Citera
DemoLajter Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 wsib!!! Om man bortser från domedagsprofeterna på bs så hörs det som om den ska upp imorn! Jag hoppas på den iaf!! Citera
worim Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Några konkreta tips??? http://clinicallaser.se/ kanske? Citera
TobbeZZ Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Tänkte nu satsa lite pokervinster på aktiemarknaden då jag tror den kan var påväg upp, är själv inte så jätte insatt så vill gärna ha tips på något aktie diskutionsforum och även något ställe jag kan köpa/sälja aktier , känns inet så bra att köpa genom banken Citera
Recommended Posts