Gå till innehåll

QoS till WSOP - insamling!


Kraxe

Recommended Posts

Denna tråd berör frågan om vi ska samla in pengar så att vi kan staka QoS, (om han är intresserad?). Förhoppningen är att han skall få åka till Las Vegas i sommar och spela poker i WSOP med de stora grabbarna, som representant för POKERFORUM.nu. QoS är den som grundat forumet och det skulle glädja mig att få ge något tillbaka.

 

Ett eventuellt utkast till upplägget:

 

QoS får flygbiljett och hotell betalt av oss, som lön för mödan... Själva inköpet på $10000 betalas också av oss givetvis, men då i form av en andel i hans inköp. Om QoS kommer in the money så får vi tillbaka lika mycket i andelar av vinsten som vi betalade i andelar av inköpet.

 

Flygbiljett och hotellvistelse kanske kostar $1000 + $1000.

 

Totalt bör det handla om ca. $12000, vilket blir 100 andelar á $120, varav $100 räknas som en andel i QoS WSOP-deltagande.

 

Vad sägs?

 

* Lite pill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mycke trevlig idé :)

En tanke bara; När QoS har bluffsynat ut Jesus och grabbarna och vunnit hela kalaset så kommer han alltså inte komma hem en krona rikare för det? Visst, han får ju resan betald och så, det är ju gött, men nån procent av vinsten borde han väl få? Om inte annat för motivationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många procent skall vi isåfall ge Qos? Det får bli en omröstning av dem som stakar.

 

Min grundtanke är att Qos köper andelar i sig själv, men att han som bonus blir den som får representera pf.nu. Det tycker jag är en fair deal, som jag själv skulle ställa upp på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att han skall ge oss en viss % extra om han vinner. Typ 10% extra.

 

Alltsa, vinner han hela kalaset pa ca $8-9 mille, skall han betala tillbaka $9-10 mille

 

koper du da 1% for $120 bor du fa $80 000 + $8000 (ur hans egen ficka)

 

later kanske lite lite men jag tror inte vi kan begara mer fran killen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att han skall ge oss en viss % extra om han vinner. Typ 10% extra.

 

Alltsa, vinner han hela kalaset pa ca $8-9 mille, skall han betala tillbaka $9-10 mille

 

koper du da 1% for $120 bor du fa $80 000 + $8000 (ur hans egen ficka)

 

later kanske lite lite men jag tror inte vi kan begara mer fran killen.

 

Kunde inte sagt det bättre själv. Får ju inte glömma att klämma in en pytteliten edge :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är stört! ;)

 

Kan med en gång säga att mina pokermeriter talar för sig själv och att det är sjukt dåligt värde att stake:a mig. :)

 

Om det trots allt ändå blir ett stort intresse för det hela så kan jag helt klart tänka mig åka och slaska lite. :mrgreen:

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte den här haussen kring QoS. Är det bara för att jag inte är invigd i kretsen, eller har jag missat något uppenbart?

 

Är han så värdelös på poker som det verkar här, eller är det något slags ironi? Har satt att det gnälls en del på hans sätt att skriva också, men det ser jag absolut inget fel på, vilket talar för det senare.

 

Hur ligger det till egentligen? Någon som kan upplysa mig? (Jag inser förstås att detta bäddar för svar av typen "Han är sjuuuuukt bra" oavsett om han är det eller inte, men den risken får jag ta.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QoS är en alldeles underbar man. Han är snäll, rund och go. Han startade POKERFORUM.nu, och driver det (med viss hjälp) helt själv. Han har stora kunskaper i programmering, nätverk och annat datorrelaterat. En hel del insikt i aktiemarknaden. Han verkar också vara skärpt och allmänbildad efter vad jag sett. QoS är alltså bra på det mesta.

 

Utom poker och grammatik/stavning.

 

Men vi gillar honom ändå. Skarpt.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QoS är en alldeles underbar man. Han är snäll, rund och go. Han startade POKERFORUM.nu, och driver det (med viss hjälp) helt själv. Han har stora kunskaper i programmering, nätverk och annat datorrelaterat. En hel del insikt i aktiemarknaden. Han verkar också vara skärpt och allmänbildad efter vad jag sett. QoS är alltså bra på det mesta.

 

Utom poker och grammatik/stavning.

 

Men vi gillar honom ändå. Skarpt.

 

//Hickmott

 

Mycket klargörande. Tackar! Tvivlar inte en sekund på att QoS är genomtrevlig, det var bara det här med pokern jag funderade på. Vore skoj om han fick åka dock. Men finns det tillräckligt med folk här som kan hosta upp 120 dollares bara sådär?

 

För övrigt är den språkliga nivån på pf.nu fantastiskt hög. Verkar som det bara är språkfascister som hänger här (vilket alls inte är ett dåligt sällskap). Kolla bara vad som händer när någon kommer dragande med lunarspråk här. me e d. se ne ve? hehe Blir skäll direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, det är alltid kul att spela poker med mig, däremot är det obra värde för mig att spela poker, men om om jag blir stake:ad så är det ju lysande! ;)

 

Vill bara trycka på att tom. jag själv avråder från att investera i denna 110% garanterad förlust affär. :mrgreen:

 

KNUGEN is out! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mer fattig än snål. Så jag tänkte höra om det finns 5 stycken andra som skulle kunna tänka sig vara med mig och dela på en andel? Det skulle bli 20 $ var. Alternativt skulle vi kanske kunna samla in till en WSOP-sattelit på expekt eller någon annan sajt.

 

För mig skulle det vara värt varenda krona bara jag fick se honom i någon snabb kameraåkning på ESPN sen. Så skulle jag kunna ropa "Den där killen är så grym så jag stakade hans WSOP deltagande".

 

Leffe, snart med eget proffstall av pokerspelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker som så att Qos antagligen är så risig att ingen av proffsen kommer fatta vad som händer, det hela kommer sluta med att han har en sån edge att han dominerar hela WSOP och vinner hela skiten utan att världseliten haft en enda read på honom. Jag menar hur spelar man mot någon som inte ens vet reglerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon.

 

Jag tror att Qos kommer förbereda sig ganska bra inför denna tävling om han får chansen, därmed inte sagt att vi bör räkna med återbäring. Detta är ju, som ni säkert förstår, att erbjuda Qos en upplevelse som också vi får vara med och dela.

 

Idéns förträfflighet har aldrig varit tänkt att värderas i huruvida chansen att Qos kommer in the money är stor eller liten. Snarare bör den värderas i hur mycket det är värt att skicka Qos till WSOP, för att där kanske få se något spännande ske, vad det än må vara, vilket de flesta verkar ha fattat.

 

Jag antar dock att Qos kommer överösas med tips inför turneringen, och med all säkerhet kan Qos redan tillräckligt mycket om poker för att kunna spela någorlunda solitt de första timmarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idéns förträfflighet har aldrig varit tänkt att värderas i huruvida chansen att Qos kommer in the money är stor eller liten. Snarare bör den värderas i hur mycket det är värt att skicka Qos till WSOP, för att där kanske få se något spännande ske, vad det än må vara.

 

Skicka mig och ni får en show ni sent ska glömma.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...