Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År

Orrarah

Recommended Posts

Fel

Källa på det, ty

Jag ska tillägga att jag förstår att det är viss skillnad mellan individer någon kanske behöver äta en sked mer eller mindre mat än någon annan för att få samma effekt. Jag ska försöka läsa på mer om hur stor denna skillnad kan vara.

brb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det där är ju mer en motivationsartikel än en vetenskaplig studie,

Det är en artikel som försöker banka in i folks skallar att deras upplevda svårighet med att gå upp eller ned i vikt inte är fysiologisk utan psykisk. Vad folk tror de äter är ofta långt ifrån sanningen.

A lot of the problem is that food intake is measured by survey and people’s memories are notoriously bad, we tend to remember the good days and report those and forget that cake binge or the party last weekend. Health conscious individuals who are concerned with the appearance of health won’t report that trip to McDonald’s for a cheeseburger so that their fat intake will look lower than it really is as well. This makes it tremendously difficult for researchers to get an accurate measurement of how people really eat.

Even the act of writing down your food intake every day makes people eat differently, so studies where subjects are required to keep a written log (instead of relying on memory) tend to be misleading as well. The only way to really measure calorie intake and expenditure is in a lab where food intake is striclty controlled and measured, and activity is strictly measured. This gets expensive fast. But when you do it, you always find that people simply suck at estimating how much they’re really eating or exercising.

Hur som helst så gäller fortfarande kcal in - kcal ut, men visst kan det finnas viss skillnad mellan två människors basala förbränning m.m, men den gör ingen världslig skillnad.

Och så en sista quote:

So when a 300 pound individual, who probably has a maintenance intake of 4000+ calories, says that they gained weight on 1400 calories I have to be very leery of how true that is. Either they are that 1 in 100,000 person with a metabolic rate below 1400 at that bodyweight (who has never been found to exist in any study on the topic over a span of about 5+ decades), or they aren’t being accurate in how much food they are eating or how many calories they are burning each day. You can probably guess which one I think it is. And, so we’re clear, I’m not saying that they are deliberately lying, either, I want to make that very clear. They are just as bad as everybody else at estimating their caloric intake and expenditure. Which is apparently pretty bad.
Länk till kommentar

Kolla vad i Manchester? För jag antar att du isf åker för att kolla United? :)

Funderar på att flyga dit fredagen den 27, dagen innan CL-finalen och vara där under helgen. Har några kompisar som är där och pluggar, så bor nog gratis i såna fall också! Lär bli bra drag under finalen!

Länk till kommentar

87.5$ på de första två timmarna nl10. Känns som vanligt när det går bra, att en backdag inte skulle skada humöret ett dugg, men det lär det nog göra. Förväntar mig inget annat. Så låt mig få fortsätta vinna!!!

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Poker Stars

SB ($16.12)

BB ($11.94)

UTG ($30.39)

UTG+1 ($18.96)

UTG+2 ($10.62)

MP1 ($15.81)

Hero ($13.61)

CO ($10)

BTN ($9.94)

UTG antes $0.02

UTG+1 antes $0.02

UTG+2 antes $0.02

MP1 antes $0.02

Hero antes $0.02

CO antes $0.02

BTN antes $0.02

SB antes $0.02

BB antes $0.02

Dealt to Hero Q:heart: Q:spade:

UTG calls $0.10, UTG+1 raises to $0.40, fold, MP1 calls $0.40, Hero calls $0.40, fold, fold, fold, fold, UTG calls $0.30

FLOP ($1.93) 9:spade: 5:spade: J:club:

UTG checks, UTG+1 checks, MP1 bets $1, Hero raises to $3.55, UTG folds, UTG+1 folds, MP1 raises to $15.39 (AI), Hero calls $9.64 (AI)

TURN ($28.31) 9:spade: 5:spade: J:club: 2:heart:

RIVER ($28.31) 9:spade: 5:spade: J:club: 2:heart: Q:diamond:

MP1 shows 9:diamond: J:diamond:

(Pre 19%, Flop 67.9%, Turn 81.8%)

Hero shows Q:heart: Q:spade:

(Pre 81%, Flop 32.1%, Turn 18.2%)

Hero wins $26.90

Länk till kommentar

Gott snack boys!

Tycker nog Park är världens mest underskattade spelare. Känns som han aldrig någonsin får beröm eller uppmärksamhet från annat än Unitedsupportrar. Och knappt det ens. Helt ok arbetsinsats man får på kanterna med honom och Valencia :)

första 25 av Park idag va så sjukt mäktigt. FYFAN va bra han va då. Han va överallt. Håller med om det andra.

Länk till kommentar

Sån jävla fingertoppkänsla att spela Valencia och Park. Ta in giggs i mitten, bänka Nani. Och att våga bänka Berbatov och ändå hålla honom glad (HAN LOG JU IDAG), när han leder skytteligan. SAF for president.

Cashgamet går fortfarande segt och är ner knappa inköpet. 5 under ev. Lirar 3$ rebuy och Storm och är kvar i båda två. Skriver när jag är på finalbord. Later

Länk till kommentar

Sån jävla fingertoppkänsla att spela Valencia och Park. Ta in giggs i mitten, bänka Nani. Och att våga bänka Berbatov och ändå hålla honom glad (HAN LOG JU IDAG), när han leder skytteligan. SAF for president.

Cashgamet går fortfarande segt och är ner knappa inköpet. 5 under ev. Lirar 3$ rebuy och Storm och är kvar i båda två. Skriver när jag är på finalbord. Later

Fast efter supermatcherna i Champions League var väl ändå dagens laguppställning sjukt väntad? Det var bara ytterbackarna som var lite otippade för min del men det var ju pga skador. Jag är säker på att United vill ha Berba kvar men jag funderade på om han verkligen kommer tolerera detta? För det råder ju inget tvivel om att han är tredjeval som forward just nu.

Tycker verkligen denna uppställning är perfekt balanserad iaf. Rooney kan såklart bättre men han är supergrym i den rollen han tagit nu med Chicha framför. Sen är det väl rätt uppenbart att Nani bänkas pga sina stora brister i defensiven...för övrigt tycker jag ändå inte han varit bra sen han kom tillbaka efter Carraghers påhopp.

Fergie har blivit väldigt hyllad under sändningarna jag sett här :) Alla verkar eniga om att han är det bästa coachen i världen.

Länk till kommentar