Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ljungskile borta idag. Åkt förbi där ett par gånger när jag varit på västkusten och varje gång undrar man hur i h-e det är möjligt för en sån liten håla att få fram ett lag som t.o.m. varit uppe i allsvenskan. Särskilt med tanke på att det redan räcker och blir över med stabila allsvenskan/superettan-gäng i Gbg/Borås-regionen. Medan Stockholm knappt verkar fixa ett stabilt allsvenskt lag nuförtiden. Mystiskt, men hoppas på en ny trepoängare såklart! :-)

• Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Ljungskile borta idag. Åkt förbi där ett par gånger när jag varit på västkusten och varje gång undrar man hur i h-e det är möjligt för en sån liten håla att få fram ett lag som t.o.m. varit uppe i allsvenskan. Särskilt med tanke på att det redan räcker och blir över med stabila allsvenskan/superettan-gäng i Gbg/Borås-regionen. Medan Stockholm knappt verkar fixa ett stabilt allsvenskt lag nuförtiden. Mystiskt, men hoppas på en ny trepoängare såklart! :-)

Haha, bra fråga... De flesta lag får ju bra med ekonomiskt stöd från sina hemkommuner medan sthlms-klubbarna får klara sig bäst de vill. Ifk nkpg skulle ha konkat flera gånger om, om inte kommunen gått in med pengar till arenan och spelarlöner.

För några år sedan skulle nog folk ha haft bajen som favoriter borta mot ett bonnelag som ljungskile för att de har bättre trupp, men i princip alla (inkl jag själv) tar nog ett kryss ikväll. Känns sjukt jobbig på förhand. En seger och vi svävar på moln, aight?

Fortfarande ute på landstället, så kommer inte ha någon vidare möjlighet att följa matchen. :-(

Postad

1-1 atm, Jobba BAJEN! Hade planerat att dra upp till C87 och köra kvalborg, valborg, finalborg och sedan skiva på måndagen, men min kusin har bestämt sig för att ha dop för sin unge då så det blir tyvärr inte av. fml.

Fick tillbaks 75$ för mina 3k fpps igår, i turbo takedown. Aldrig har 75$ känts så mycket. Fick även stejk till två st 11$ av carro men dom åkte jag ur ganska så snabbt =)

Postad

Team Orrarah C87 går mot finalbord igen..

PokerStars Game #61562024680: Tournament #418010003, $10+$1 USD Hold'em No Limit - Level XIV (800/1600) - 2011/05/01 18:12:27 ET

Table '418010003 178' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: marcoregoluf (30505 in chips)

Seat 2: ManU-roma7-1 (14729 in chips)

Seat 3: PASPAN (90872 in chips)

Seat 4: TournamenT29 (13218 in chips)

Seat 5: borokay (7277 in chips)

Seat 6: Trommelochse (38536 in chips)

Seat 7: Ribeiro3636 (4625 in chips)

Seat 8: Talleryard (42728 in chips)

Seat 9: viktor3000 (15359 in chips)

marcoregoluf: posts the ante 150

ManU-roma7-1: posts the ante 150

PASPAN: posts the ante 150

TournamenT29: posts the ante 150

borokay: posts the ante 150

Trommelochse: posts the ante 150

Ribeiro3636: posts the ante 150

Talleryard: posts the ante 150

viktor3000: posts the ante 150

PASPAN: posts small blind 800

TournamenT29: posts big blind 1600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ManU-roma7-1 9 of Diamonds9 of Spades

borokay: folds

Trommelochse: folds

Ribeiro3636: folds

Talleryard: folds

viktor3000: folds

marcoregoluf: folds

ManU-roma7-1: raises 12979 to 14579 and is all-in

PASPAN: calls 13779

TournamenT29: calls 11468 and is all-in

*** FLOP *** 3 of HeartsKing of Diamonds7 of Diamonds

*** TURN *** 3 of HeartsKing of Diamonds7 of DiamondsJack of Spades

*** RIVER *** 3 of HeartsKing of Diamonds7 of DiamondsJack of Spades3 of Spades

*** SHOW DOWN ***

PASPAN: shows 8 of HeartsAce of Diamonds (a pair of Threes)

ManU-roma7-1: shows 9 of Diamonds9 of Spades (two pair, Nines and Threes)

ManU-roma7-1 collected 3022 from side pot

TournamenT29: shows Ace of HeartsQueen of Diamonds (a pair of Threes)

ManU-roma7-1 collected 40554 from main pot

TournamenT29 finished the tournament in 2811th place and received $18.78.

*** SUMMARY ***

Total pot 43576 Main pot 40554. Side pot 3022. | Rake 0

Board 3 of HeartsKing of Diamonds7 of DiamondsJack of Spades3 of Spades

Seat 1: marcoregoluf folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: ManU-roma7-1 (button) showed 9 of Diamonds9 of Spades and won (43576) with two pair, Nines and Threes

Seat 3: PASPAN (small blind) showed 8 of HeartsAce of Diamonds and lost with a pair of Threes

Seat 4: TournamenT29 (big blind) showed Ace of HeartsQueen of Diamonds and lost with a pair of Threes

Seat 5: borokay folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Trommelochse folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: Ribeiro3636 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Talleryard folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: viktor3000 folded before Flop (didn't bet)

Postad

Slutade med poker helt och hållet för ca en vecka sen, efter en backsession på nivåer jag inte ens orkar nämna. Suttit och slösurfat billig mat, tjäna penga - trådar på flashback hela veckan och i dagarna ska jag nog bege mig till ams och se vad de har att erbjuda. Nere på botten sas.

Dock så måste hyran betalas. Således cashade jag in 60$ igår för att testa tålamodet lite. Det fungerade ganska bra och idag är rullen uppe på 197$. 39 bi plus en liten cash i storm. Har absolut NOLL planer på att klättra och börja tjäna några pengar på detta igen, utan handlar bara om en stabil microinkomst igen. M 1500$+ i Maj och jagär nöjd.

Postad
Slutade med poker helt och hållet för ca en vecka sen, efter en backsession på nivåer jag inte ens orkar nämna. Suttit och slösurfat billig mat, tjäna penga - trådar på flashback hela veckan och i dagarna ska jag nog bege mig till ams och se vad de har att erbjuda. Nere på botten sas.

Dock så måste hyran betalas. Således cashade jag in 60$ igår för att testa tålamodet lite. Det fungerade ganska bra och idag är rullen uppe på 197$. 39 bi plus en liten cash i storm. Har absolut NOLL planer på att klättra och börja tjäna några pengar på detta igen, utan handlar bara om en stabil microinkomst igen. M 1500$+ i Maj och jagär nöjd.

Does not compute. No offence osv.

Postad
Does not compute. No offence osv.

Hm, allt kom inte fram riktigt. Jag är bra på att bestämma mig för att sluta helt för att sedan börja igen. Lite åt spelmissbrukarhållet fast ändå inte.

Allt är inte bittert trots allt. Blev en helt okej Valborg. Dopet var lite smålustigt, då typ alla på vår sida av släkten, är ateister. Väldigt tyst på vår sida när trosbekännelsen drogs igång, medan när släkten till det andra barnet (Var 2 st) dundrade på. Bjöds även på fri alkohol efter cermonin. 8-)

25k i stadsparken och bra drag i 30-40 min. Sedan vidare till några nkpg-snubbar som lyckats få en 3a på mårtenstorget. Bra jobbat. Drog hem ganska tidigt, men som sagt. Nästa år...

Postad
Dags för ett nytt bet, ingen har väl glömt det episka slap-bettet som utspelade sig förra sommaren mellan mig och orrarah. Nu är det ett vikt-bet reglerna lyder som följer:

- Jag ska gå upp 7kg (63-70)

- Jag har exakt 8 veckor på mig, start imorgon 29e april.

- Inga operationer eller olagliga preparat obv :lol:

- Bettet avslutas om 7 kg har uppnåtts innan tidsperioden är slut.

Det som talar emot mig:

- Studentskivor och mycket festande

- Mina gener, har långa muskelfibrer (så det heter?) dvs sämre potential för muskeltillväxt och en släkt full av smala personer.

- Min disciplin

- Mina matvanor

Man får ju inte annonsera om bets på PF men om någon av er som känner mig IRL är sugna på att chippa in så vet ni vart jag finns :-) Mest action ges för tillfället av den beryktade spelmissbrukaren G-soon.

Måste ha missförstått för du kan väl inte ha menat att det skulle vara svårt att gå upp 7 kilo? Göra det på ett hälsosamt och vettigt sätt på 8 veckor är ju 100% omöjligt men att bara göra det för sakens (och ett bets skull) är hur jävla lätt som helst om man a) anstränger sig b) inte har någon konstig sjukdom.

Har någon huskur eller två jag kan dela med mig av om det behövs :mrgreen:

Postad
Hehe nej du har förstått rätt. Alla har väl olika förutsättningar och jag tror mina är bland de sämre men, har inte träffat en enda person som tror på mig dock är det väl inga experter. Har iaf fått rätt mycket action, jag får 1,5 ggr pengarna.

Det jag kör på är att äta som en häst, proteinshake (banan, mjölk och whey-protein) varje morgon och kväll samt maxlyft på gymmet ca 7 reps to failure, 1 set per övning.

Nån som tror jag kan klara det på 1 månad?

Är du inte sjuk så tror jag inte dina förutsättningar är så dåliga som du vill tro. Jag talar av egen erfarenhet som supertanig. Folk äter ofta mycket mindre än dem tror, var precis så även för min del.

Som sagt, om du verkligen går in för det är det aslätt. Tryck i dig kakor, chips osv. Eller ät exakt som du gör nu fast lägg till en dl rapsolja i dina två proteindrinkar om dagen så har du nästan 8 kilo på en månad bara där. Ta absolut inte olivolja istället bara, kommer smaka vidrigt. Rapsolja märks knappt.

Postad
Är du inte sjuk så tror jag inte dina förutsättningar är så dåliga som du vill tro. Jag talar av egen erfarenhet som supertanig. Folk äter ofta mycket mindre än dem tror, var precis så även för min del.

Som sagt, om du verkligen går in för det är det aslätt. Tryck i dig kakor, chips osv. Eller ät exakt som du gör nu fast lägg till en dl rapsolja i dina två proteindrinkar om dagen så har du nästan 8 kilo på en månad bara där. Ta absolut inte olivolja istället bara, kommer smaka vidrigt. Rapsolja märks knappt.

vad mer kan man blanda med rapsolja? :D

Postad
Trevligt att höra! Försöker dock göra det så nyttigt och hälsosamt som möjligt så får se utvecklingen de närmsta 1-2 veckorna och har det inte gått som planerat får jag lägga i ytterligare en växel sista 1,5 månaden.. tack för input iaf :)

Ja vänta med desperation mode tills sista 2 veckorna iaf ;)

vad mer kan man blanda med rapsolja? :D

Riktiga män shottar den ren.

Varför skulle man bara vilja köra ett set per övning och det enbart tungt? Skaderisk?

Funkade ju för Dorian Yates ;) Men ja, fördel om man tränat några år innan man kör sådär.

Postad

Amen. Jag tror det är ren bull att vissa skulle ha svårare än andra för att gå upp i vikt. Folk äter olika bara. Räkna kcal in - kcal ut och man kan inte misslyckas med att gå upp i vikt (inte ned heller för den delen).

Postad

För att lägga på massa är kosten 99,9%.

Tränade själv periodvis när jag var yngre och tyckte aldrig det gav ett skit innan en hjälpsam bodybuilder coachade mig i kosthållning.

Som redan sagt är det piece a cake med ohälsosamt/fettbyggande födointag. Sumobrottardiet lär funka.

Att bara köra hälsosamt är nog kört på 2 månader om du inte är extremt underviktig.

Efter att ha följt kostråden har jag fixat 8-9 kg ökning två gånger på ett dugligt hälsosamt sätt. Ökade något i fettprocent (12->14%) men ökade också ca 50% i alla basövningar. Tog 6 månader första gången, kanske lite snabbare andra gången. Ingen av gångerna höll jag f.ö. vikten/styrkan mer än ett 1-1,5 år och är nu tillbaka nästan exakt där jag var från början. Kroppen har något av en genetiskt förinställd trivselvikt/muskelvolym (individuellt) som den faller tillbaka till om man inte tvingar den till annat. Jag tröttnade speciellt på kostintagsdisciplinen som krävs.

Kortfattat var det äta, äta och äta....och succesivt träna med tyngre vikter, köra kortare set med 3-5 repetitioner. Köra mycket tunga basövningar som avktiverar stora muskelgrupper. Marklyft, benböj, chins/dips och bänkpress bra exempel. Tunga vikter är dock ABSOLUT inte att reka om du inte tränat regelbundet minst 3-5 månader (skulle gissa en PT rekar 1 års träning innan du kör tunga set). Kroppen (leder/muskler) går sönder om den inte blivit inkörd en period. Kräver också mer av din teknik att köra tungt. Kolla med PT på ditt gym, finns en miljon sätt att lyfta helt fel -> skador.

5-6 rejäla mål om dagen och mycket protein/kolhydrater. Max 3 timmar mellan målen. Kroppen ska aldrig vara nära att gå på reservkraft. Fyll alltid på senast 1 timme efter träning.

T.ex. rejäla mellanmål med fil/yougurt+havregryn+russin. Bulk/gainer funkar säkert också som mellanmål men gissar magen inte tycker det är lika skoj.

Drack dagliga proteinshakes men är tveksam till om det egentligen gjorde någon större nytta. Körde också kreatinkurer som jag tror ökade möjligheten att träna hårdare och sannolikt hjälpte med viktuppgången genom att binda vätska om inte annat.

Äta äta äta alltså, Glgl

Postad

Scroll scroll...

Fick tillbaks min lägenhet igår och har nu äntligen 2 skärmar att lira på plus några helt okej högtalare. Jobba nytagg. Var på Dolphins-Sundsvall finalmatch 6 igår. Visste inte att det kunde bli så bra stämning på en basketmatch i Norrköping, men det var fullt ös. Sundsvall kvitterade med en trea med några sek kvar innan fulltid. Förlängning följde, där Nkpg missade en straff i slutsekunden och torskade med 1 poäng. Jobbigt att åka upp dit nu...