Gå till innehåll

NETeller FAQ


liggat

Recommended Posts

  • Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skulle vilja ha bekräftat att Neteller Debit Cards "bara" fungerar i SEBs automater?

 

Jag har använt massor av olika bankomater... ska fungera på alla som är märkta med "Cirrus"-logot, och jag har då aldrig sett en svensk (eller europeisk) uttagsautomat utan det loggot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
...kanske svårt att få ett KREDITkort, men visa kort utan kredit - alltså bara konto - är nog inga problem för någon. Har en känsla av att många förväxlar termerna där?

 

Konto - man kan bara ta ut cash man har

Kredit - man kan köpa på en viss kredit som man bestämt med sin bank och kan alltså ligga minus på kontot.

 

..Rätta mig om jag har fel folk.

 

Du har rätt med definitionerna, men inte det tidigare. Jag(är myndig sedan två veckor och arbetar inte) skulle skaffa ett VISA bankkort(inte kredit) idag på Nordea, men jag gick på pumpen. Fast inkomst krävdes och jag försökte knacka tanten på lite info om varför det krävs, då månadsavgiften inte är något att nämna och det är inte ett kreditkort.

Svaret jag fick var att det hade med säkerhetsföreskrifter att göra, kortet jag har nu, VISA electron, byggde på ett annat system där det måste vara uppkopplat mot banken för att det ska kunna dras pengar, vilket då inte ett standard VISA behöver. Till de personer kring 18-årsåldern som tidigare postat att de har ett VISA frågar jag: Tjänar ni något utöver studiebidraget? Vilken bank har ni det med? Hur gick ni tillväga då ni skaffade det?

 

Sedan undrar jag om någon vet någon lösning på mitt problem? Skaffa neteller och koppla till mitt personkonto på nordea? Går det att sätta in till neteller med VISA electron, eller ska jag använda farsans/kompisens VISA då jag förmodligen inte kommer att behöva göra uttag/insättningar så ofta? Övriga lösningar.

 

Kan tillägga att jag kommer bonushora och safebetta ganska mycket så jag kommer att behöva flytta pengar kring olika sajter rätt ofta.

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man känner sig avskräckt från check, hur gör man då?

Man ringer banken och tar reda på sitt IBAN-nummer sen ringer man NETellers support och ber dom sätta in pengarna direkt på ditt konto, tar ca 2-4 dagar.

 

Man kan alltså ta ut från neteller till sitt svenska bankkonto?

Här står det väl att det bara går med konton i USA och Kanada: https://www.neteller.com/learn/usingNetellerWithdrawingOptions.jsf

 

Vad är det som gäller? Funderar på att skaffa neteller och det här är ganska avgörande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internetbank -> Neteller är nog enda vettiga lösningen på ditt problem.

Att sätta in pengar med någon annans kort är ju att be om problem, avstängda konton, jobbiga telefonsamtal/e-mail, passkopior etc.

 

Nordea är helt slut, fick samma svar när jag försökte skaffa betalkort hos dem.

 

Okej, det lät ju onekligen lite illavarslande att använda någon annans kort då. Kan det vara möjligt att electronkortet funkar att sätta in med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan alltså ta ut från neteller till sitt svenska bankkonto?

Här står det väl att det bara går med konton i USA och Kanada: https://www.neteller.com/learn/usingNetellerWithdrawingOptions.jsf

 

Vad är det som gäller? Funderar på att skaffa neteller och det här är ganska avgörande.

Snott från den sida du hänvisar till (min kursivering):

 

Online Check (EFT)

Withdrawing funds directly to your bank account is one of NETELLER's most convenient options. Members who have registered and verified a bank account with NETELLER can transfer money from their NETELLER Account to their checking account in one easy step: simply select the amount of the withdrawal and click the submit button. Depending on your bank, withdrawing to your bank account takes one to four working days to process. Some bank transfers can be processed same-day.

 

Withdrawal by Bank Transfer is available in Canada and the United States.

Vet inte om de menar att Bank Transfer är något annat än Online Check. Texten lämnar utrymme för den tolkningen. Nån som vet med säkerhet?

 

Jag har iaf lyckats verifiera mitt svenska bankkonto, och därvid satte de in några ören på det. Borde ju tyda på att det funkar. +att jag aldrig hört nåt annat än att det ska gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket är det bästa och enklaste sättet att ta ut pengar på? Jag har inte tänkt mig att flytta runt pengarna så värst mycket till andra sidor så varför skulle jag behöva ett neteller konto/kort?? vilket är bäst? jag vill bara ta ut cashen till mitt konto utan nått krångel!!! tack på förhand!!

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej, jag orkar inte läsa igenom precis alla kommentarer så frågar här, hoppas jag får ett sjyst svar.

 

Har jag förstått rätt att man måste ge Neteller sitt passnummer och kreditkortsnummer när man gör ett konto?

 

Om så är fallet, måste man sedan ha det kontot kopplat till sitt Netellerkonto? Det vill säga att man direkt kan göra en insättning på sitt netellerkonto och att man endast behöver skriva i de tre sista siffrorna som står där bak på kortet. Eller måste man skriva i alla uppgifter som står på kortet varje gång?

 

Och sen om man sätter in pengar via internetbank, måste det vara från samma konto som man har kreditkortet på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag förstått rätt att man måste ge Neteller sitt passnummer och kreditkortsnummer när man gör ett konto?

 

Passnummer är ditt personnummer och det måste du skriva in, ja. CC-nummer behöver du bara skriva in om du tänker använda CC.

 

Och sen om man sätter in pengar via internetbank, måste det vara från samma konto som man har kreditkortet på?

 

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...kanske svårt att få ett KREDITkort, men visa kort utan kredit - alltså bara konto - är nog inga problem för någon. Har en känsla av att många förväxlar termerna där?

 

Konto - man kan bara ta ut cash man har

Kredit - man kan köpa på en viss kredit som man bestämt med sin bank och kan alltså ligga minus på kontot.

 

..Rätta mig om jag har fel folk.

 

Du har rätt med definitionerna, men inte det tidigare. Jag(är myndig sedan två veckor och arbetar inte) skulle skaffa ett VISA bankkort(inte kredit) idag på Nordea, men jag gick på pumpen. Fast inkomst krävdes och jag försökte knacka tanten på lite info om varför det krävs, då månadsavgiften inte är något att nämna och det är inte ett kreditkort.

Svaret jag fick var att det hade med säkerhetsföreskrifter att göra, kortet jag har nu, VISA electron, byggde på ett annat system där det måste vara uppkopplat mot banken för att det ska kunna dras pengar, vilket då inte ett standard VISA behöver. Till de personer kring 18-årsåldern som tidigare postat att de har ett VISA frågar jag: Tjänar ni något utöver studiebidraget? Vilken bank har ni det med? Hur gick ni tillväga då ni skaffade det?

 

Sedan undrar jag om någon vet någon lösning på mitt problem? Skaffa neteller och koppla till mitt personkonto på nordea? Går det att sätta in till neteller med VISA electron, eller ska jag använda farsans/kompisens VISA då jag förmodligen inte kommer att behöva göra uttag/insättningar så ofta? Övriga lösningar.

 

Kan tillägga att jag kommer bonushora och safebetta ganska mycket så jag kommer att behöva flytta pengar kring olika sajter rätt ofta.

 

Tacksam för svar

 

Innan jag var 18 år så hade jag också electron. När jag fyllde så skyndade jag mig till banken för att fixa visa kort, nemas problemas dem kopplade visa kortet till mitt bankkonto som de hade gjort innan med electron kortet. Ta ett snack till med kärringen så ska du se att det fixar sig. Förresten så kan du få koder och sånt till internet så du alltid kan kolla ditt saldo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passnummer är ditt personnummer och det måste du skriva in, ja. CC-nummer behöver du bara skriva in om du tänker använda CC.

 

Så det enda jag behöver uppge när jag gör ett konto är personummer? Sen kan jag göra insättningar till mitt konto ifrån vilket internetbankkonto som helst? Inget mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har läst igenom tråden utan att riktigt förstått. Ska förklara simpelt vad jag vill. Jag har en summa pengar på ett pokerkonto, som jag inte använder. Jag vill gärna förflytta denna summa till en annan spelklient som jag spelar på för tillfället. Båda klieterna accepterar Neteller.

 

1. Kan jag skapa ett Neteller konto,ta ut pengarna från kontot jag inte använder till neteller och sedan sätta in på poker-kontot jag använder, utan att behöva skicka in massa papper osv, jag vill helst att det ska gå smärtfritt över internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...