Gå till innehåll

NETeller FAQ


liggat

Recommended Posts

  • Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack! Kanoners! Är lite nojjig för det här med att skaffa NETeller, tycker det verkar vara lite jobbigt och struligt... :roll:

Men jag måste ju fanimej få ut mina slantar från CDpoker på nåt vis....

 

Reggat ett konto i $US nu. Det var ju (hittills) aslätt ju! När är det man behöver skicka in kopia på leg och räkning? När man ska casha ut/in från nån site är det alltså bara att knappa in ens kontonummer alltså? Hur brukar det vara (på PokerStars tex), måste man sätta in från NETeller om man vill ta ut med NETeller?

Och, om jag plockar ut från en site till NETeller för att sedan föra stålarna vidare till mitt vanliga bankkonto (Swedbank) hur stor avgift i % blir det då

1. mellan siten och NETeller och...

2. mellan NETeller och mitt bankkonto?

 

Alltså, om jag har $100 på tex PokerStars, hur mycket kommer jag ha på mitt bankkonto av dessa pengar när de väl nåt dit?

 

Oerhört tacksam för svar!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tråkigt när man inte får några svar....;-)

 

Stressad...:-).

Du har nog alla svar här redan. Men tror du tappar ca 4 dollar av dina 100 när du för över till bankkonto. Sedan tar nog banken en avgift också. För mig ligger den på 60 spänn oavsett belopp.

 

Så jag tippar på att du har mellan 88-89 dollar kvar av dina 100.

 

Mellan neteller och sajter kostar det vanligtvis inget. (Jag tror att Betsson och Betonbet tidigare hade något vrickat typ att det kostade att sätta in, men gratis att ta ut :rolleyes:). De har säkert tänkt sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Kanoners! Är lite nojjig för det här med att skaffa NETeller, tycker det verkar vara lite jobbigt och struligt... :roll:

Men jag måste ju fanimej få ut mina slantar från CDpoker på nåt vis....

 

Reggat ett konto i $US nu. Det var ju (hittills) aslätt ju! När är det man behöver skicka in kopia på leg och räkning? När man ska casha ut/in från nån site är det alltså bara att knappa in ens kontonummer alltså? Hur brukar det vara (på PokerStars tex), måste man sätta in från NETeller om man vill ta ut med NETeller?

Och, om jag plockar ut från en site till NETeller för att sedan föra stålarna vidare till mitt vanliga bankkonto (Swedbank) hur stor avgift i % blir det då

1. mellan siten och NETeller och...

2. mellan NETeller och mitt bankkonto?

 

Alltså, om jag har $100 på tex PokerStars, hur mycket kommer jag ha på mitt bankkonto av dessa pengar när de väl nåt dit?

 

Oerhört tacksam för svar!!!!

 

Alltså... hur mycket du får kvar beror helt och hållet på vilken valuta du har på Neteller, vilken valuta du har sagt att Neteller ska skicka dina pengar i, vad du har för valuta på ditt konto (om du tar ut till bankkonto), vilken bank du har (eftersom bankernas avgifter är olika). Alla dessa saker spelar in i hur mycket du får kvar. Ett korrekt svar blir. Du gör ett uttag på 100$ från Neteller och kan få kvar allt från 80-96$ om jag inte räknat fel. (netellers uttagsavg, amerikanska bankers avg, växlingskurs, x antal valuta växlingar, din banks avgifter).

 

Jag har fört in och ut pengar från Neteller ett antal gånger, och hittills har jag aldrig faxat varken räkning, körkort (som om jag har nåt) eller nåt annat. Har på sistone tagit ut $1000*2 och erhållit 6436 resp 6205.

 

Du Joey, dom där summorna får mig genast att tänka att du har ditt konto i Dollar och att du sagt att Neteller ska skicka pengarna från Neteller i dollar till din bank som sen växlar dom mot en avg. till SKR.

 

Har jag rätt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VA? Tog ca en timme tills dom ringde och allt var fixat!

 

Jag är nog en av dem få olyckliga som fick sitt konto låst direkt man hade reggat sig. Fick maila och fråga vad som var på tok. De kunde inte verifiera mig.

Dem bad om kopia på ID och bankutdrag. Väntar 3 veckor och får till svar att de fortfarande(!) inte kan verifiera mig. Skickar ID, årsbesked från banken, fram och baksida på kreditkortet med konto-id nummret på varje bild. Därefter kunde jag använda tjänsten (sen idag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Det är inget tvång. Men det underlättar om du vill göra snabba utag i framtiden.

 

 

 

Ja det är en väg att gå om du vill pytsa in pengar på ditt netellerkonto. Kreditkort är en annan möjlighet.

 

 

 

 

Du har två alternativ vid uttag från neteller till dig.

 

1. debit card; det kostar $1 att föra över pengar från neteller kontot till debitcardet, dessutom omvandlas dina usd till cad (säkerligen till en dålg kurs?) sen när du tar ut från bankomaten så omvandlas cad till sek med tillhörande kostnader. Det kan ta upp till nån timme från det du gör utaget från neteller, till dess du har möjlghet att att ta ut i bankomaten.

 

2. Du kan också föra över pengar från neteller direkt till ditt bankonto det kostar $2 (tror jag) i fast avgift och en växlingsavgift från usd till sek. Det tar några arbetsdagar att få pengarna på det sättet.

 

 

 

Ingen programvara behövs för att kunna logga in på neteller. Om det var svar på frågan?

 

 

 

Har för mig att man måste koppla neteller kontot till ett bankonto.

Om man ändå behöver betala $2 i avgift samt växlingsavgift $ -> Sek när man tar ut från NETeller till konto, varför ska man då använda NETeller och inte bara använda VISA rakta av mot pokersiten för insättning och uttag?

 

Vad är det jag missar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan svara på varför jag inte får ut mina pengar från netteller?

Det är mitt första uttag, men har fått en liten summa insatt på mitt konto för att kolla så att allt stämmer. Detta gjorde netteller! Nu har det gått 10 dagar sedan uttag! Har mailat, plus försökt få kontakt med livechatten inget svar.

Någon som har något förslag? Inte fan har dom blåst mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fundering. Jag har inte skickat in pass och allt som krävs för att få ett Debitcard från Neteller. Men, jag kan ändå logga in på mitt neteller-konto och har provat att sätta in 60 dollar från en pokersajt. Någon som vet om jag kan ta ut dessa pengar till mitt konto sedan (utan att behöva skicka in en massa papper?). Ska tilläggas också att jag fortfarande inte fått pengarna på mitt netellerkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ändå behöver betala $2 i avgift samt växlingsavgift $ -> Sek när man tar ut från NETeller till konto, varför ska man då använda NETeller och inte bara använda VISA rakta av mot pokersiten för insättning och uttag?

 

Vad är det jag missar?

 

Det blir svårare att spela på flera sajter och bonushora tex.

Säg att du ska ta bonus på prima först, sen bonus på partypoker.

Med visa rakt av blir det visa->prima->visa->party->visa.

 

Du åker alltså på att växla 4ggr. Med neteller behöver du bara växla 2ggr och en av dom växlingarna är bara en engångsföreteelse för en vinnande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har skummat igenom tråden men fortfarande några frågor:

 

Hur tar man reda på sin "Swift (BIC)-kod" man ska ange när man anger sina bankuppgifter på neteller?

 

Sen undrar jag vad som är bäst/billigast, att ange att mitt bankkonto är i dollar så min bank(swedbank) växlar åt mig, eller ange SEK så neteller växlar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...