Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Undrar bara hur folk brukar spela QQ pre mot en raise framför, talar nu om 6 max nolimit spel. Reraise alltid? Eller bara syn och om man nu reraisar och dom synar och det kommer K eller A hög vad göra?

QQ trycker jag alltid upp med, om inte Fi är en extrem Tight spelare, men sådana sitter sällan vid 6manna bord. Det blindas för snabbt för såna.

Sen beror det helt på position. Men en A eller K på floppen/brädan vill du ta kontroll över potten och hålla den låg.

Postad
QQ trycker jag alltid upp med, om inte Fi är en extrem Tight spelare, men sådana sitter sällan vid 6manna bord. Det blindas för snabbt för såna.

Sen beror det helt på position. Men en A eller K på floppen/brädan vill du ta kontroll över potten och hålla den låg.

Nötanalysen, sånt proffs. Märks att du vart reg på 25-50 Omaha. QFTTTTTTTTTTTTTT. Gillar speciellt det där med att ta kontroll över potten och hålla den låg, sånt övernaturligt proffsmove.

Postad
Nötanalysen, sånt proffs. Märks att du vart reg på 25-50 Omaha. QFTTTTTTTTTTTTTT. Gillar speciellt det där med att ta kontroll över potten och hålla den låg, sånt övernaturligt proffsmove.

Hade du nån egen analys?

Eller vill du bara vara elak?

Postad

Hur tar du kontrollen över en 3betad pott och håller den låg?

Postad
Jag tror...tror han är ute efter dig :)

Ja han är garanterat inte ute efter att på något sätt bidra med nåt konstruktivt nån enda stans vad jag kan se.

Att i en tråd ENBART hoppa in för att pissa på en åsikt som försökt hjälpa en trådskapare, utan att ens ha en egen åsikt, det....ja vi får se. Anmält är det.

Förmodligen trollar han väl vidare med nåt av de andra 3 kontona?

Postad
Du sitter ur poss 100bb djupa med QhQc. Du 3betar och fi flattar.

Flopp: Ac 9s 2d

Efter floppen skulle jag ha bettat ut cirka 2/3 till 3/4 av pott. Syn eller reraise där och man får inse att QQ är kasst där du nu sitter.

Reraise är ju blixtfold. Syn och jag hade checkat turn och viker ett normalt size bet.

Nån säger säkert: MEN TJOHEJ. Ur position, du skall ju check-raisa en bet på floppen för läggning från Fi och reppat Set eller nåt sånt junk..... Jo, den e snygg om man vet vad man är uppe emot, men i princip alla Ess höjs det med SH oavsett pos och det synas All-in med också. Jag spelar åtminstone inte QQ på det sättet, för att hålla ned potten.

Man kan ju ta en alternativ väg som verkar poppis med......Allin direkt!

Men det har med vad man känner Fi som. Hade inte den där jaevla Harrington avslöjat i sin aböcker conti-bet, som nu alla skall floata förbi så kan förvisso mitt spel som angivet ifrågasättas, så, är Fi en som gillar float?

Det är inte lätt att spela QQ pre, om man inte direkt tycker Allin, då är det skitenkelt :)

Postad
Efter floppen skulle jag ha bettat ut cirka 2/3 till 3/4 av pott. Syn eller reraise där och man får inse att QQ är kasst där du nu sitter.

Reraise är ju blixtfold. Syn och jag hade checkat turn och viker ett normalt size bet.

Nån säger säkert: MEN TJOHEJ. Ur position, du skall ju check-raisa en bet på floppen för läggning från Fi och reppat Set eller nåt sånt junk..... Jo, den e snygg om man vet vad man är uppe emot, men i princip alla Ess höjs det med SH oavsett pos och det synas All-in med också. Jag spelar åtminstone inte QQ på det sättet, för att hålla ned potten.

Man kan ju ta en alternativ väg som verkar poppis med......Allin direkt!

Men det har med vad man känner Fi som. Hade inte den där jaevla Harrington avslöjat i sin aböcker conti-bet, som nu alla skall floata förbi så kan förvisso mitt spel som angivet ifrågasättas, så, är Fi en som gillar float?

Det är inte lätt att spela QQ pre, om man inte direkt tycker Allin, då är det skitenkelt :)

Du är superkass, QQ är jättelätt att spela pre.

Postad
Foldar

Svaret jag förväntade mig var check/fold. Kanske ett raporbet och sen fold... Väldigt intressant att "Men en A eller K på floppen/brädan vill du ta kontroll över potten och hålla den låg."

Aja, han har ju spelat omaha 25/50 och kanske har lärt sig mer än mig.

Postad
Undrar bara hur folk brukar spela QQ pre mot en raise framför, talar nu om 6 max nolimit spel. Reraise alltid? Eller bara syn och om man nu reraisar och dom synar och det kommer K eller A hög vad göra?

Rejsar "alltid" QQ pre. Det är ju trots allt en premium hand. Cbetar floppen som regel, och foldar vid omslag på flopp med Axx. Beror ju liksom lite på FI, men eftersom vi inte har något exakt exempel är det ju svårt att svara helt exakt...

Finns dock säkert nåt annat mycket bättre sätt att lira handen på?

Postad

alltså,

man kan ju inte säga att man Alltid spelar en hand på ett visst vis.

jag menar. utg höjer, jag sitter med QQ på knappen, i blindsen sitter en superfisk. då synar jag givetvis för att hålla fisken kvar. likaså om det sitter en squeezglad kille efter mej.

eller om pfr är tight, eller om pfr viker 99 pre men lätt stackar av på en 542 om vi bara flattar.

Postad
Ur position, du skall ju check-raisa en bet på floppen för läggning från Fi och reppat Set eller nåt sånt junk..... Jo, den e snygg om man vet vad man är uppe emot, men i princip alla Ess höjs det med SH oavsett pos och det synas All-in med också. Jag spelar åtminstone inte QQ på det sättet, för att hålla ned potten.

this

Postad
att du slutar spela poker

På vilket sätt hjälper det trådskaparen i sin fråga att du svarar som du gör?

Vad tror du dig vinna på att hacka på mig? Eftersom du är oförmögen att svara ordentligt här på forumet så kanske vi skulle ses nånstans så vi kan prata ut om det istället? Tag med dig Tottyville.

Postad
checksyn flop ofc.

detta behöver ju givetvis inte heller vara sant. om du är uppe mot en kompetent spelare så kommer ju han veta att du har en showdown hand och göra det omöjligt för dej att spela handen.

det är ju detta som nya spelare ska lära sig, inget är självklart, allt beror på vad som hänt innan, vem man möter, image, blabla.