Gå till innehåll

Magdalena In de betou??


Ganute

Recommended Posts

Kan nån förklara för mig varför Magdalena In de betou(skådespelerska/pokerentusiast) vann priset som skandinaviens bästa female player?? Är detta ett lamt försök att synas utanför pokersidorna på nätet? Hon är ju knappast "bäst"(hur man nu mäter det)eller mest meriterad...nej hade jag varit Anette O hade jag nog tyckt att den här tillställningen var rätt oseriös....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, vad är det som händer... Minna Riitakorpi (som utsågs till Finlands bästa) är sponsrad av Betfriends och jag mailade mina gamla kollegor tidagar idag och skrev "otur att Annette är nominerad, annars hade ju Minna vunnit lätt". Minna är en riktigt duktig pokerspelerska som blev brutalt bad beatad på 100e nånting plats i WSOP main 2008. Hon har försörjt sig länge både på livespel i Helsingfors och på nätet.

 

Annettes meriter behöver ju ingen närmare prestation, hon är en av världens bästa turneringsspelare, period. Och då pratar vi inte bland tjejer...

 

Vill tillägga att jag inte har nånting alls emot Magdalena som person, hon verkar jättetrevlig, men detta är verkligen sinnessjukt och suddar ut all trovärdighet gällande galan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, vad är det som händer... Minna Riitakorpi (som utsågs till Finlands bästa) är sponsrad av Betfriends och jag mailade mina gamla kollegor tidagar idag och skrev "otur att Annette är nominerad, annars hade ju Minna vunnit lätt". Minna är en riktigt duktig pokerspelerska som blev brutalt bad beatad på 100e nånting plats i WSOP main 2008. Hon har försörjt sig länge både på livespel i Helsingfors och på nätet.

 

Annettes meriter behöver ju ingen närmare prestation, hon är en av världens bästa turneringsspelare, period. Och då pratar vi inte bland tjejer...

 

Vill tillägga att jag inte har nånting alls emot Magdalena som person, hon verkar jättetrevlig, men detta är verkligen sinnessjukt och suddar ut all trovärdighet gällande galan.

 

Det här höjer kanske Pokerakademins status?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minna är en riktigt duktig pokerspelerska som blev brutalt bad beatad på 100e nånting plats i WSOP main 2008.

 

Jag såg henne in action i amazonroom i sommras o ja hon e rätt sick...vill oxå säga att det är ju inget personligt mot Magdalena men känns semikallt inför framtida liknande priser när det egentligen bara är show/pr/svåger-buissnes/eller vad det nu är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, det här handlar om en gala där priser delas ut till pokerprestationer. Det blir liksom inte mer löjligt eller mindre intressant än så.

+1. Placerar "galan" i samma kategori som Pokerakademien, lite olika skäl men totalt ointressant vem som utsetts till årets bästa lottköpare (klassa det som skicklighetsspel i stället för lotteri så finns det viss chans att jag kan bry mig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Big Less har så rätt - det är ju precis därför detta är så trist. Det är också trist att den här diskussionen drabbar Magdalena som person - jag tror utan att känna henne att hon är en både intelligent och trevlig person som inte förtjänar att hamna i detta. (Förhoppningsvis dock så intelligent att hon förstår att vi som reagerar på detta på intet sätt är ute efter att förminska henne - varken som pokerspelare eller person!)

Men, just så som Big Less påpekar, de kvinnor som verkligen spelar framgångsrik poker på den allra högsta nivån och som har långa raddor av meriter om man hendonmobbar dem - de har här fått finna sig "slagna" av en "kändis" som har vunnit en (eller är det två?) pokerfinnkamper och därtill har en femteplats i Pokermiljonen på sin meritlista. Det känns just så som om kvinnor och män mäts på olika sätt i pokervärlden. Eller har man sett . eller kan förväntas få se - något liknande vad gäller män? Blir Mats Sundin årets manliga spelare nästa år om han vinner en turnering eller två?

Jag tvivlar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är jättetrist att hennes person blir lidande av detta spektakel. Jag hoppas och tror att hon är stark nog att se igenom alla påhopp och inse att det är hånet mot de andra tjejerna vi upprörs över.

 

Läste i AB att hon kände sig diskriminerad för att hon inte hade någon sponsor ännu. Det är väldigt naivt att tro att en omröstning ger vem som helst ett kontrakt, särskilt eftersom kategorin i sig är enda anledningen till att hon uppmärksammas.

 

Snarare är det så att vi tjejer ibland blir överdrivet uppmärksammade för att vi är minoriteter. Att dessutom ha en kategori särskilt för tjejer segregerar oss ännu mer från männen snarare än uppmuntrar. Vi tävlar ju på samma villkor? Måste vi ha en egen avdelning för att lyckas ligga på "par"?

 

Till hennes försvar kan sägas att hon är ganska grön och har kanske en skev verklighetsuppfattning av hur branschen funkar...

 

Birgittorna tex. är otroligt stabila spelare, bra förebilder, och kan i princip alla former av poker. Magda behöver lite mer erfarenhet innan hon kan mäta sig med dem (och 1000 andra duktiga skandinaviska tjejer) i mina ögon.

 

Grattis Magda! Hoppas att ditt varumärke inte blir alltför lidande och att du får chansen att bli riktigt duktig på poker i framtiden.

 

/HeFo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...