EAK Postad 17 September , 2006 Författare Rapport Postad 17 September , 2006 Låg säkert 700$ back på sjuka händer. Tog igen det och slutade veckan på tvåsiffrigt plus. Får nog vara ok efter att jag dippat 1100$ på 300 händer NL 2/4. en favorithand från idag är när jag floppar TP + färgdrag + hålstege. Fi floppar hålstege som han sätter. Jag sätter min toptriss på rivern men missar såväl stege som färgen. nh wp. Killen synade givetvis 20% av sin stack på floppen med hålstegedraget. Are u a pro? Rejkat över 1k den här veckan. typ XX$ plus. Får ansöka om skatteåterbäring... Citera
Verdi Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Det vänder snart. Hur kan man inte vinnna på Tribeca? Ibland känns det som att man har monsterrigg mot sig dock... ps. Jag rejkade $867 i veckan som gick. 5400 händer bara... Spelar inte du sjukt mycket mer? Eller har du spelat NL100 igen. Citera
EAK Postad 18 September , 2006 Författare Rapport Postad 18 September , 2006 Det vänder snart. Hur kan man inte vinnna på Tribeca? Ibland känns det som att man har monsterrigg mot sig dock... ps. Jag rejkade $867 i veckan som gick. 5400 händer bara... Spelar inte du sjukt mycket mer? Eller har du spelat NL100 igen. Normalt så spelar jag sjukt mycket mer. Men i måndag-fredags så spelade jag knappt någoting jämfört med annars. En normal vecka så rejkar jag nog lite mer än 1k$. Får se om jag får tid att spela den här veckan. Har ju lite att ta igen. V1 - V2 + V3 +/-0 Urk, urk urk. Citera
Verdi Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Tillfällig motivationsbrist? Det brukar jag också lida av. Det är därför jag satt upp mitt månadsmål. 20k händer är precis på gränsen till vad jag hinner med. Får se hur det blir i oktober. Flickvännen drar ju till Spanien den 15:e och blir borta en månad. Borde ju bli ett par fina grindhelger iaf. Jag hoppas kunna spela mer snart dock. Har pratat med chefen om möjligheten att gå ner till 80% arbetstid. Han skulle återkomma. Fan, det måste gå! Jag blir galen. Skulle var sjukt skönt att jobba lite mindre. Citera
EAK Postad 18 September , 2006 Författare Rapport Postad 18 September , 2006 Tillfällig motivationsbrist? Det brukar jag också lida av. Det är därför jag satt upp mitt månadsmål. 20k händer är precis på gränsen till vad jag hinner med. Får se hur det blir i oktober. Flickvännen drar ju till Spanien den 15:e och blir borta en månad. Borde ju bli ett par fina grindhelger iaf. Jag hoppas kunna spela mer snart dock. Har pratat med chefen om möjligheten att gå ner till 80% arbetstid. Han skulle återkomma. Fan, det måste gå! Jag blir galen. Skulle var sjukt skönt att jobba lite mindre. Nejdå, motivationen är på topp. Har ju tom börjat skotta på NL 2/4 @ 75bb för att kanske ta mig uppåt i nivåer. Däremot så har en kompis varit på semester en vecka så jag har fått täcka upp luckor i hans företag. Sen nu ska han bara pappaledig i 2 veckor. Så jag har fullt upp med saker att göra på såväl mitt jobb som hans (ska hjälpa till att hyra ut en heldel lägenheter + massa annat). Låter som du kommer hinna med en heldel poker framöver Så jag har och kommer bara att jobba ovanligt mycket förra och de kommande veckorna. Däremot har jag lite långsiktigare planer på att bli egen företagare och därmed få tid att spela mer poker och jobba mindre. Citera
Jeppann Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Så jag har och kommer bara att jobba ovanligt mycket förra och de kommande veckorna. Däremot har jag lite långsiktigare planer på att bli egen företagare och därmed få tid att spela mer poker och jobba mindre. Låter intressant Hur gammal är du? Vilken branch hade du tänkt att rikta in dig på, och vad jobbar du med nu? Citera
EAK Postad 18 September , 2006 Författare Rapport Postad 18 September , 2006 Så jag har och kommer bara att jobba ovanligt mycket förra och de kommande veckorna. Däremot har jag lite långsiktigare planer på att bli egen företagare och därmed få tid att spela mer poker och jobba mindre. Låter intressant Hur gammal är du? Vilken branch hade du tänkt att rikta in dig på, och vad jobbar du med nu? Hur gammal är du? 26 Vilken branch hade du tänkt att rikta in dig på? Till att börja med ekonomi/bokföring. Har redan ett kundunderlag som ska ge mig en helt ok månadsinkomst. Sen ska jag grinda in några hundra Ksek och köpa mig något hyreshus för att gå över till sånt istället. Vad jobbar du med nu? Civilekonom och ekonomiansvarig för ett litet företag. Trivs ok, men känner att jag inte vill göra det i resten av livet precis. Har däremot fått mersmak av kompisens företag och blivit en jävel på att räkna på fastigheter Citera
Jeppann Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Haha låter sjukt trevligt Lycka till med planerna! Citera
Obscura Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Vad jobbar du med nu? Civilekonom och ekonomiansvarig för ett litet företag. Trivs ok, men känner att jag inte vill göra det i resten av livet precis. Har däremot fått mersmak av kompisens företag och blivit en jävel på att räkna på fastigheter Tänkte bara hoppa in och nämna att det är kul att följa era dagböcker EAK, Verdi och Jeppan! Precis som ni spelar jag ju på Tribeca och har mycket glädje av era dagböcker. Vet inte hur gammal Jeppan är men ni andra två verkar vara som jag omkring 30 år, vilket är roligt eftersom många här verkar vara kring 20. Tyvärr har jag så lite tid att skriva och brukar få nöja mig med att läsa om jag ska hinna spela något överhuvud taget. Skulle nog vara utvecklande med en dagbok annars. Till skillnad från er har jag 3 barn 1-7 år vilka lyckas ta upp all tid när de är vakna. Försöker också renovera huset men det går sakta kan man väl säga. Är förövrigt egen företagare med ett tiotal anställda och håller på lite med fastigheter, dock bara i liten skala än så länge. Beklagar att jag våldgästade din dagbok så här men ville som sagt bara nämna att jag gillar era dagböcker... Citera
draft Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Instämmer med Obscura, roliga dagböcker Själv skriver jag dagbok på pokerforum.se, har precis börjat gå upp och enbart spela NL $200 SH efter att ha spelat NL $100 SH i några månader. Dock är nog steget till NL $400 ganska avlägset för min del än så länge, jag har "bara" dryga $8500 så jag avvaktar en bra stund tills dess. Jag är även lite nyfiken på din "pokerutbildning" av Nebbis, det kanske man skulle satsa på?! Citera
Verdi Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Jag spammar lite också. Vill bara säga att jag inte är runt 30. Fyller inte än på en hel månad och är alltså 20-something ett tag till. Citera
EAK Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 Underbar dag igår när jag inte kunde träffa något alls. Back 4 inköp på typ 1500 händer. Kände mig lite uppgiven i slutet av sessionen. Det finns ju bara inte... * Floppat färgstegdrag med KhJh på brädan KcQhTh är chanslöst mot fi med AJo som väljer att bara syna ner mig hela vägen. Jag träffar inte. * AJ på brädan J2232 duger inte. Fi har JJ. * Turnad färg får smaka på en mincheckraise på rivern av en fiskigt lös men passiv norrman. 40$ att syna i potten på 160$ (innan min syn), floppen var parad men jag trodde till 100% att jag ledde på turn. Bara att betala av och se han vända upp AA som träffat A på rivern. 4 outs är nöten. Inga stora potter alls. Bara potter där jag torskar 50-100$. Hur kan man inte få en A på varje flopp där man bettat pre med KK/QQ? Givetvis cb:ar man bara för att bli minraisad tillbaks. Nog med gnäll. Bara att ta nya tag ikväll, har ju hela veckan på mig. Dock så har jag ju sjuk blandning av +/- sessionen den här månaden. Tänkte bara hoppa in och nämna att det är kul att följa era dagböcker EAK, Verdi och Jeppan! Precis som ni spelar jag ju på Tribeca och har mycket glädje av era dagböcker. Vet inte hur gammal Jeppan är men ni andra två verkar vara som jag omkring 30 år, vilket är roligt eftersom många här verkar vara kring 20. Tyvärr har jag så lite tid att skriva och brukar få nöja mig med att läsa om jag ska hinna spela något överhuvud taget. Skulle nog vara utvecklande med en dagbok annars. Till skillnad från er har jag 3 barn 1-7 år vilka lyckas ta upp all tid när de är vakna. Försöker också renovera huset men det går sakta kan man väl säga. Är förövrigt egen företagare med ett tiotal anställda och håller på lite med fastigheter, dock bara i liten skala än så länge. Beklagar att jag våldgästade din dagbok så här men ville som sagt bara nämna att jag gillar era dagböcker... Våldgästa på du, forhoppningsvis kan du komma med kommentarer och antingen hjälpa mitt sargade psyke eller mitt dalande spel. Obscura: Vad har du för nick på Tribeca? Om du inte vill skriva ut det så skicka ett PM. Försöker sammanställa en lista på folk att undvika... Hur känns det att vara egen företagare? Vilken bransch? draft: Skicka en länk till dagboken i PM så jag får tjuvkika. Coachingen med Nebbis går det att läsa lite om i den här dagboken men även så skrev jag ett hyggligt svar i tråden där han presenterade sin coaching idé. Nu vet jag inte hur han har det för stunden. Men senast jag hörde något så var han överbokad. Får du tillfället att köra coaching en månad med honom så tycker jag att det är värt att prova på det. Det är ändå "bara" 500$, om det förbättrar ditt spel så kan du ju fråga dig själv vad du tycker att det är värt? För min del så värderar jag det högre än 500$. Men sen beror det givetvis på hur många pokerkunniga kompisar man har att prata poker med. Jag har ingen så det blir Nebbis och dagbok för min del. Kan man få bättre stöd och utbildning? Citera
EAK Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 Jag spammar lite också. Vill bara säga att jag inte är runt 30. Fyller inte än på en hel månad och är alltså 20-something ett tag till. lol (jag är bara 26) Citera
Obscura Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 (jag är bara 26) Jo jag har läst det. Men men ni är närmare 30 än 20. De flesta verkar annars vara 18-22 eller så någonting. Citera
Obscura Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Våldgästa på du, forhoppningsvis kan du komma med kommentarer och antingen hjälpa mitt sargade psyke eller mitt dalande spel. Tror inte jag har så mycket att komma med där - känner mig själv rätt pressad och blandar förslustdagar med vinstdagar. Plussde totalt $78 i augusti och september har varit lika rolig hittills. Plussar 2-3 inköp ena dagen för att förlora dem nästa. Tur det finns bonusar. Tycker jag spelar bra men har en massa oflyt. Fast kanske är jag bara en liten fisk... Obscura: Vad har du för nick på Tribeca? Om du inte vill skriva ut det så skicka ett PM. Försöker sammanställa en lista på folk att undvika... Kanske bättre du sätter dig där om du känner för att vinna lite. Ska just avsluta en ny härlig session ett par inköp back. En trevllig kväll med en massa missade drag och många händer som var näst bäst. Sitter på kontoret och har jobbat samtidigt som jag spelat 2 bord. Tid att köra hem och lägga sig. Jag kan skicka ett PM om du delar med dig av listan. I stort sett vet jag vilka man ska undvika och brukar sätta mig vid bord med många fiskar som jag kan donera till. Hur känns det att vara egen företagare? Vilken bransch? Internetsajt kombinerad med postorderförsäljning kan man väl säga. Vi har ytterliggare en del i en annan bransch som jag inte vill gå in på här. Äger också ett par fastigheter men är på jakt efter fler att investera en del av vinsten i. Alltid bra att sprida ut riskerna. Jag skulle inte kunna tänka mig att jobba som anställd efter att ha varit chef i 4-5 år. Tycker inte om när andra bestämmer vad jag ska göra men trivs bra med att kunna genomföra egna ideér. Min roll är VD, inköpare och fixare, planerar arbetet och fördelar det till dem andra m.m. Rätt skoj men det innebär förstås en del risker med eget företag och anställda. Men sen beror det givetvis på hur många pokerkunniga kompisar man har att prata poker med. Jag har ingen så det blir Nebbis och dagbok för min del. Kan man få bättre stöd och utbildning? Synd ni andra Tribecare bor så långt iväg. Det skulle vara roligt och förmodligen lärorikt att kunna spela tillsammans med andra och prata poker över ett glas god whisky. Jag har tyvärr inga bekanta som spelar poker. Åtminstone inga seriösa spelare som regelbundet vinner på NL100+ God natt! Citera
draft Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 http://www.pokerforum.se/showthread.php?t=3418 Eller är det inte ok att länka "öppet" så raderar jag inlägget?! Citera
Pokermann Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Hei grabben. Jeg er bare en simpel nordmann som har lite og gjøre på min jobb i kommunen. Nå har jeg lest hele din dagbok og det var veldig interessant. Lykke til videre! Citera
EAK Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Börjar nog med att spamma min egen dagbok med kortsiktiga mål för helgen. Första målet förklaras bäst så här; 18/9: -858$ 19/9: -239$ 20/9: +572$ 21/9: -451$ = -976$ Målet för helgen är att gå plus 976$ Vad har hänt med mig? Jag nöter inte tills jag är på plus varje dag utan lägger av när jag känner för det. Jag utmanar mig gränser lite genom att försöka mig på fler bord samtidigt. Sen så har jag väl haft endel saker emot mig, KK vs AK all-in preflop. Eller favoriten, all-in på flop med floppat set i Q mot överparet KK. River K så klart. Jag tycker själv att jag varit lite för passiv med kombodrag på turn ett bra tag. F.ö. så är mitt spel på turn väldigt osäkert och jag känner att jag behöver utvecklas här. Därför hade jag den här sessionen bestämt mig för att visa lite stake. $100 NL Texas Hold'em Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 1: hecks0r ( $141.80 ) Seat 2: Zokora81 ( $56 ) Seat 4: Elon89 ( $25.49 ) Seat 6: PenguinZiz12 ( $158.51 ) Seat 5: EAK ( $99 ) EAK posts small blind [$0.50]. PenguinZiz12 posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to EAK [ 9s 6s ] hecks0r folds. Zokora81 folds. Elon89 folds. EAK raises [$2.50]. PenguinZiz12 calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ 8s, 3s, 2h ] EAK bets [$4]. PenguinZiz12 raises [$12]. EAK calls [$8]. ** Dealing Turn ** [ 7c ] EAK checks. PenguinZiz12 bets [$22]. EAK is all-In. PenguinZiz12 ????? PenguinZiz12 19/16/5.5 En av dom första händerna jag spelar vid bordet faktiskt och killen har inte utmärkt sig så mycket som varken bra eller dålig. Mitt ställ på turn, syn är så vekt, fold känns lite tråkigt. Nej, vi ställer om så han får 62$ till att syna. En mindre reraise än ställ finns väl inte. Jag blir lix så pottcomitted så det finns inte. Vad gillar ni mitt spel? Ja, jag gör det här spelet imellanåt med set/tvåpar/överpar. Ville blanda in bra drag också i min hd för att göra sådana moves. Har ju färgdrag + stegdraget som outs... Bra eller anus? Vad tänker du och vad för handstyrka vill du ha för att syna då jag gör det här movet på turn? Återkommer till norrmannen och ni andra senare ikväll Citera
eyedol Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Gillar ditt spel på turn, särskilt mot en så aggro motståndare som pingvinen verkar vara. Går ju givetvis även att betta ut men bra att variera lite. Citera
Macroman Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 intensepink 77/27/3 lägger sig ALDRIG i en hand utan bombar tills det är slut på pengar Det finns fan inte!!!! Så jävla sjukt. Han gör det med par, ett naket A i färgen. Han gör det med 44 för fan Tror jag chipdumpat gott och väl över 500$ till den jäveln Får vika alla par under AA då jag får motstånd på floppen. Får jag motstånd när jag har överpar så har fi synat bort 10-25% av stacken preflop bara för att hitta set/tvåpar som står sig. Sick fukkers, blir nog ett fint back den här veckan också Mötte sådana här superfiskar hela sommaren och torskade 20 inköp på NL200. Fiskar med 80-90 % VPIP som limpsynar 25 % av stacken med Q3o och träffar tvåpar mot AA-KK. Hela jävla sommaren var en golgatavandring kändes det som... Citera
hnat Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Bra eller anus? Vad tänker du och vad för handstyrka vill du ha för att syna då jag gör det här movet på turn? Wow, en klassisk Stack-a-Donk. Med ett drag. Sjukt sexigt. Nä, men alltså wp. Har själv försökt balansera upp mitt turnspel, och därtill med öknade mängd semibluffar. Citera
y0 Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Yes, det är en klassiker. Anledningen är ju att fold synar så gärna. Det är naturligtvis bra för att balansera sitt spel, men don't overdo it på NL100 bara Stackstorlekar perfekt imo. Citera
EAK Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Bra, då kan jag vara ganska nöjd med spelet iaf. Nu var ju fi snabbare än stålmannen med att syna med nöten. Eller nöten kanske är överdrift, 58dd för tpnk är ju stålet ibland. Jag tyckte det var ett bra läge att checkraisa en aggro spelare all-in. Men jag kände mig riktigt tveksam efteråt då han supersnabbt synade med den handen. Macroman: Jag kan knäcka övertighta spelare, jag kan nöta ner grinders. Jag kan hantera överaggro spelare hyggligt. Men jag stackar alltid av till jätteåsnorna. De dagar jag inte stackar av till dom så går jag tokplus. Men det är sällan som jag krossar åsnorna. Jag har fått en bra början på kvällen iaf. Ska gräva fram någon fler intressant hand. Citera
EAK Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Vad tror ni om det här då? Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : mistro has $112.94 Seat 2 : maverick254 has $38 Seat 3 : EAK has $211.25 Seat 4 : Fiona74 has $108.37 Seat 5 : pokerboy6 has $79.31 Seat 6 : flopdisasta has $239.25 flopdisasta is the dealer. mistro posted small blind. maverick254 posted big blind. Game started with 6 players. Dealing Hole Cards. Seat 3 : EAK has Kd Kc EAK called $2 and raised $5 Fiona74 called $7 pokerboy6 folded. flopdisasta folded. mistro called $6 and raised $20 maverick254 folded. EAK called $20 Fiona74 folded. Dealing flop. Board cards [Td Ts As] mistro bet $85.94 and is All-in EAK ????? mistro 43/9,5/3,9 inget speciellt intryck av honom. Har lite svårt att ge upp potter. Enda jag lagt märke till.... Handen ja, vad openpushar man med här? Innan floppen så luktar det TT-AA, AK. TT, AA openpushar nog inte på den här nivån, gör dom det så är det ett överraskande och bra spel imo. Syn eller fold? Tilt, min supersnygga grannflicka kommer över för att be att få låna en panodil. Jag har på mig en ful vit t-shirt. Ett täcke virat om underkroppen. 3 dagars skäggstubb, nydruckit en whiskey. Snacka om att få en dålig giv. Citera
EAK Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 2 outad på ett inköp. Från +450$ till +150$ på 5 minuter. Jag förtjänar inte den här skiten. Citera
Recommended Posts