Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Höjer du på turn så måste han väl ändå slänga allt du slår, yes? Antar även att klöverdraget mycket hellre slår om på floppen, så det skulle väl vara ruter+hålstege du skulle behöva skydda dig emot, men jag tar mina chanser att han hänger sig på river.

Och jag synar f.ö river. Eller förresten, orkar inte räkna, men pushar du så måste han väl nästan syna med typ A-hög, eller har han mer kvar?

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Board cards [9d 5c Kc Kd 2d]

Steve4981 bet $100

EAK called $100

Showdown!

Seat 4 : EAK has Kh 6d

Seat 3 : Steve4981 has Jd Td

Steve4981 has Flush KJT92

Steve4981 wins $329 with Flush KJT92

Tror faktiskt att jag mot just honom borde reraisat turn och synat hans all-in. Sök gärna upp honom och se hans spel vid borden. Tokaggro och bra. Men givetvis lätt att utnyttja i position och med stake nog att göra det.

Wut more? Sitter fint och stabilt i min nya soffa. Underbart :)

Wut more?

Spelade i måndags, lite +

Fick ett återfall på NL100 imorse när jag väntade på soffan. Gjorde en "Verdi" 445 händer och 42.36 PTBB/100

Spelade lösare, aggressivare och trakasserade folk. Därför som jag fick bra betalt när jag hade något.

Får se om det blir något mer lir ikväll och om jag kan få hit någon HH.

Postad

Det är faktiskt ganska stor skillnad på 100 och 200 på tribeca. Iaf tidigare ikväll. Nu från 21:00 och framåt blev det toklöst och jag plussade som en galning. Men innan, mellan 18:00 och 20:00 var det ganska tight och hårt spel.

Jag vet inte hur jag ska göra. Jag har ju tokplussat på NL100 ett bra tag nu. Ikväll gick det ju bra på NL200 också men det känns svajigare och som att man har mindre marginaler och därför även större swings.

Postad
Det är faktiskt ganska stor skillnad på 100 och 200 på tribeca. Iaf tidigare ikväll. Nu från 21:00 och framåt blev det toklöst och jag plussade som en galning. Men innan, mellan 18:00 och 20:00 var det ganska tight och hårt spel.

Jag vet inte hur jag ska göra. Jag har ju tokplussat på NL100 ett bra tag nu. Ikväll gick det ju bra på NL200 också men det känns svajigare och som att man har mindre marginaler och därför även större swings.

Yes, jag börjar tom fundera på att se om NL 2/4 är lättare än NL200. NL100 är toklätt. Hade jag haft möjlighet att spela 12 bord där samtidigt så hade jag tömt den nivån på några veckor ;)

Seriöst så är det många härifrån som krossar NL100 där. Men steget till att krossa NL200 eller ens gå plus där är stort.

Nej, måste spela mer på party så jag inte fastnar i att bara spela på tribeca.

Postad

Nej, måste spela mer på party så jag inte fastnar i att bara spela på tribeca.

Det bär emot för mig alltså. Och den här månaden har jag inte tid heller.

Har dock hittat en trevlig Affe som säljer festliga bananer så nästa månad blir det nog lite party.

Postad

Går helt ok den här veckan. Mitt mål är att göra en bra helg, testa lite NL 2/4 på tribeca och spela lite NL200 på party.

Testade att dra igång 3st 6$ MTT på party då jag kom hem. Slutade ITM i 2 av dom. Bara 15:e (av 650 pers) och 14:e plats (av 150 pers).

Gav väl inga pengar men det var roligt att testa en MTT för första gången seriöst på ett halvår.

$100 NL Texas Hold'em

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: baNbaN123333 ( $200.30 )

Seat 2: oranges2 ( $55.26 )

Seat 4: skabbig_tax ( $193.77 )

Seat 5: hohoherewego ( $95.50 )

Seat 6: sate1337 ( $104.85 )

Seat 3: EAK ( $102.65 )

baNbaN123333 posts small blind [$0.50].

oranges2 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to EAK [ Ac Ad ]

EAK raises [$3].

skabbig_tax raises [$7].

hohoherewego folds.

sate1337 folds.

baNbaN123333 folds.

oranges2 folds.

EAK calls [$4].

** Dealing Flop ** [ 2h, 3h, Qs ]

EAK bets [$11].

skabbig_tax calls [$11].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

EAK checks.

skabbig_tax bets [$27].

EAK is all-In.

skabbig_tax calls [$57.65].

** Dealing River ** [ 7h ]

skabbig_tax shows [ Kd, Kh ] a flush, king high.

EAK doesn't show [ Ac, Ad ] a pair of aces.

skabbig_tax wins $203.80 from the main pot with a flush, king high.

skabbig_tax 28/21/2

Mes reraisen preflop säger KK eller AA ev QQ, jag har AA så det är med största sannorlikhet KK. Reraisar jag så är min hand för väl definierad. Väljer att bara syna och sen spelar handen helt perfekt. Jag vill ha in pengarna på turn då han som bäst drar till 2st K och ett hänh med hjärter.

Wp, ul.

$100 NL Texas Hold'em

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Heldigst ( $78.02 )

Seat 5: TheMint01 ( $95.12 )

Seat 4: EAK ( $273.29 )

Seat 2: Il_Professore ( $66.55

Seat 6: manonamission ( $98 )

Seat 3: toc267533 ( $100.85 )

Heldigst posts small blind [$0.50].

Il_Professore posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to EAK [ Qh Kd ]

toc267533 calls [$1].

EAK raises [$4].

TheMint01 folds.

manonamission calls [$4].

Heldigst folds.

Il_Professore folds.

toc267533 folds.

** Dealing Flop ** [ Jh, Kh, 8h ]

EAK bets [$7].

manonamission raises [$20].

EAK calls [$13].

** Dealing Turn ** [ Kc ]

EAK checks.

manonamission is all-In.

EAK calls [$74].

** Dealing River ** [ 7h ]

EAK shows [ Qh, Kd ] a flush, king high.

manonamission doesn't show [ Tc, Ts ] two pairs, kings and tens.

EAK wins $195.50 from the main pot with a flush, king high.

manonamission 29/0/0.5 (typ 20 händer på fi)

Resonerar väl på flopp att jag inte tror på att han har färgen. Kanske KJ eller AK dock. Väljer att bara syna och då en till K kommer så har jag toptrissen med 2nd kicker + 2nd nutflush draw. Om jag ligger efter, vilket jag inte tror, så har outs överallt för att dra ut. Eftersom han var så aggro på floppen så checkar jag till honom med avsikten att stoppa in stacken med en reraise. Han överbettar och jag synar efter en kort betänketid.

Ganska överspelad TT imo.

Ego händer där jag tycker att jag spelar helt rätt. Hör av mig mer senare i helgen.

Postad

Helgriggen är tillbaks, ingen tilt ännu.

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : KeithRichrd has $40

Seat 2 : honslow b has $145.25

Seat 3 : vnhtyvm has $199.25

Seat 4 : CHOBBS has $172.81

Seat 5 : Blasmyyrkka has $462.28

Seat 6 : EAK has $195.29

EAK is the dealer.

KeithRichrd will be allowed to play after the button.

honslow b posted small blind.

vnhtyvm posted big blind.

Game started with 5 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 6 : EAK has 5s As

CHOBBS called $2

Blasmyyrkka called $2

EAK called $2

honslow b called $1

vnhtyvm checked.

Dealing flop.

Board cards [3s 5c Ad]

honslow b checked.

vnhtyvm checked.

CHOBBS checked.

Blasmyyrkka bet $4

EAK called $4 and raised $11

honslow b folded.

vnhtyvm folded.

CHOBBS folded.

Blasmyyrkka called $11

Dealing turn.

Board cards [3s 5c Ad Ts]

Blasmyyrkka bet $8

EAK called $8 and raised $35

Blasmyyrkka has 10 seconds to respond.

Blasmyyrkka called $35

Dealing river.

Board cards [3s 5c Ad Ts 9h]

Blasmyyrkka bet $16

EAK called $16

Showdown!

Seat 6 : EAK has 5s As

Seat 5 : Blasmyyrkka has Ac 9s

Blasmyyrkka has Two Pair: Aces and 9s

Blasmyyrkka wins $155 with Two Pair: Aces and 9s

Hand is over.

EAK: Nh

EAK: Are u a pro?

Fi är 29/6.5/5 och proffs. Från Norge givetvis ;)

Kan jag ens spela handen bättre (förutom att ibland raisa preflop)? Hur ska man kunna gå plus när man spelar så bra men råkar ut för sån där skit hela tiden?

Märk väl att jag reraisar flop och turn där jag leder. Men att jag bara synar rivern där proffset visat sina nationella skills. Jeezez.

nh fu.

Andas in, andas ut. Ta det lugnt och fortsätt att spela bra. Spela alla händer du kan mot denna callingstation.

Postad
Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : RR28 has $87

Seat 2 : numbskull has $209.50

Seat 3 : Steve4981 has $243.75

Seat 4 : EAK has $326.75

Seat 5 : alffyjack has $137.12

Seat 6 : rickilove has $572.59

numbskull is the dealer.

Steve4981 posted small blind.

EAK posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

alffyjack folded.

rickilove called $2

RR28 folded.

numbskull folded.

Steve4981 called $1

EAK checked.

Dealing flop.

Board cards [9d 5c Kc]

Steve4981 checked.

EAK bet $5

rickilove folded.

Steve4981 called $5

Dealing turn.

Board cards [9d 5c Kc Kd]

Steve4981 checked.

EAK bet $13

Steve4981 called $13 and raised $45

EAK ????

Steve4981 regular som ofta sitter med stora stackar vid borden. 22/17/4.6. Bettar allt, drag, underpar, överpar. Man vet sällan vad han har och han är som sagt väldigt aggressiv.

Då jag säger aggressiv så menar jag att han kan reraisa med 5x, 9x, färgdrag, hålstege, A-hög.

Eftersom Steve4981 inte reraisar på floppen så kan man till 75% utesluta Kx ur hans HD. (Ja, jag är helt seriös.)

Wut gör jag?

Bettar du alltid ut här?

Själv föredrar jag att gå på defensiv och checka ner med dessa händer från blindsen. Fi kan nämligen sätta dig på drag och överspela sämre händer.

I detta fall känner du ju motståndaren och "vet" att han inte har Kx utan det är mest troligt att han har drag eller underpar(tvåpar). Isåfall är väl en rejäl återhöjning på sin plats, eller hur!

Postad
Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : RR28 has $87

Seat 2 : numbskull has $209.50

Seat 3 : Steve4981 has $243.75

Seat 4 : EAK has $326.75

Seat 5 : alffyjack has $137.12

Seat 6 : rickilove has $572.59

numbskull is the dealer.

Steve4981 posted small blind.

EAK posted big blind.

Dealing Hole Cards.

alffyjack folded.

rickilove called $2

RR28 folded.

numbskull folded.

Steve4981 called $1

EAK checked.

Dealing flop.

Board cards [9d 5c Kc]

Steve4981 checked.

EAK bet $5

rickilove folded.

Steve4981 called $5

Dealing turn.

Board cards [9d 5c Kc Kd]

Steve4981 checked.

EAK bet $13

Steve4981 called $13 and raised $45

EAK ????

Steve4981 regular som ofta sitter med stora stackar vid borden. 22/17/4.6. Bettar allt, drag, underpar, överpar. Man vet sällan vad han har och han är som sagt väldigt aggressiv.

Då jag säger aggressiv så menar jag att han kan reraisa med 5x, 9x, färgdrag, hålstege, A-hög.

Eftersom Steve4981 inte reraisar på floppen så kan man till 75% utesluta Kx ur hans HD. (Ja, jag är helt seriös.)

Wut gör jag?

Bettar du alltid ut här?

Själv föredrar jag att gå på defensiv och checka ner med dessa händer från blindsen. Fi kan nämligen sätta dig på drag och överspela sämre händer.

I detta fall känner du ju motståndaren och "vet" att han inte har Kx utan det är mest troligt att han har drag eller underpar(tvåpar). Isåfall är väl en rejäl återhöjning på sin plats, eller hur!

Bettar ut på flopp eller turn? Blandat faktiskt från situation till situation.

Checka känns så obekvämt då jag får sämre kontroll över handen. Sen så bettar jag dom flesta dragen också, så dom börjar nog undra vad jag har om jag normalt bettar drag/stål/bluff.

Mjo, jag tycker att det är rätt att återhöja där på turn. Men jag får inte riktigt medhåll om den åsikten. Tror att jag dödar allt värde i handen om jag gör det. Om jag bara synar så sitter jag i position på fi inför rivern. Om han tror sig ha bäst hand kommer han att valuebetta = bluff. En bet som jag annars missat om jag rereraisat bort honom på turn.

Mitt argument för att rereraisa turn är att han är aggro och sällan kommer lägga någon slags vettig träff på turn.

Vi kan väl säga att därom tvistar jag och dom lärda.

Postad

okej, smygplus igår på såväl party som tribeca.

idag ska jag försöka pilla lite på NL200 @ partypoker och NL 2/4 (300$ max) @ Tribeca.

Verdi, du har skottat fler händer idag men jag ska allt komma ikapp där. ;)

Eller, såg en fisk på NL 2/4 på tribeca så jag skuggar honom utan att få någon action av honom. Flickor och pojkar, såhär skottar man. BTW, är 804 PTBB/100 ett snitt som man kan hålla långsiktigt? :D

Hand 1:

foldar Th 5c i BB mot en raise från UTG

Hand 2:

foldar Td 7c i SB

Hand 3:

foldar 3c 7c på knappen

Hand 4:

Holdem No Limit $2/$4

Hand Start.

Seat 1 : treyday has $300

Seat 2 : leahy10 has $425.76

Seat 3 : TexasIK has $321.50

Seat 4 : EAK has $294

Seat 5 : tag12 has $314.70

Seat 6 : welcomex1 has $77.11

tag12 is the dealer.

welcomex1 posted small blind.

treyday posted big blind.

Game [28856] started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 4 : EAK has Qc Kc

leahy10 folded.

TexasIK called $4

EAK called $4 and raised $14

tag12 folded.

welcomex1 folded.

treyday folded.

TexasIK called $14

Dealing flop.

Board cards [Qs Qd Td]

TexasIK checked.

EAK bet $34

TexasIK called $34

Dealing turn.

Board cards [Qs Qd Td 2h]

TexasIK checked.

EAK bet $86

TexasIK has 10 seconds to respond.

TexasIK called $86 and raised $183.50 and is All-in

EAK called $156 and is All-in

Showdown!

Seat 3 : TexasIK has Th 9c

Board cards [Qs Qd Td 2h 6c]

Seat 3 : TexasIK has Th 9c

TexasIK has Two Pair: Queens and 10s

EAK has 3 of a Kind: Queens

EAK wins $591 with 3 of a Kind: Queens

Hand is over.

Tänker, inte TT/QT eller AQ nu bara.... Jag har ingen read på killen alls. Kan väl inte lägga mig för reraisen på turn med dom förutsättningarna?

Hand 5:

Holdem No Limit $2/$4

Hand Start.

Seat 1 : treyday has $296

Seat 2 : leahy10 has $425.76

Seat 3 : TexasIK has $27.50

Seat 4 : EAK has $591

Seat 5 : tag12 has $314.70

Seat 6 : welcomex1 has $75.11

welcomex1 is the dealer.

treyday posted small blind.

leahy10 posted big blind.

Dealing Hole Cards.

Seat 4 : EAK has As Ah

TexasIK called $4 and raised $23.50 and is All-in

EAK called $27.50

tag12 folded.

welcomex1 folded.

treyday folded.

leahy10 folded.

Showdown!

Seat 3 : TexasIK has Jc 9d

Board cards [Ts Ac 3h 6h 3c]

Seat 3 : TexasIK has Jc 9d

TexasIK has Pair: 3s

EAK has Full House : Aces full of 3s

EAK wins $58 with Full House : Aces full of 3s

Hand is over.

EAK left the table

Skotta is the shit ;)

Postad

Nattgrind igår natt. Slutade plus.

Nattgrind inatt. Slutade fint plus.

Jag har misslyckats med att spela NL200 på party och NL2/4 på tribeca. Har inte känt mig sådär pigg på att göra ännu en dålig helg. MEN, nu har jag gått plus dom 2 senaste nätterna.

Jag kommer med ett ungefärligt resultat imorgon då veckan är över. Men om det håller i sig så är det nog den bästa veckan på länge.

Lite över +1k$ idag. Em, det är ju inte dåligt ;)

På natten är det ännu mer tokiga småstackar, så det gäller verkligen att anpassa sitt spel efter vilka som är med i handen och vilka som inte är det. Detta ledde inatt till att jag var passivare och lösare preflop än annars mot kompetent motstånd. Funkade bra iaf. Kändes som att jag spelade mitt gamla "limpa och sikta på ett monster" spel.

Wut more? Ny soffa är såväl assEV+ som $EV+.

Stal lite av Othello då jag trakasserade folk på party igår. Så fort jag stackat upp eller dragit ut någon så skrev jag "Boom headshot" i chatten.

:heart:

Postad

V1: -XXX$

V2: +3XXX$

Bonus +300$

Bananer +240$

Spel +3XXX$

I'm tha shit

Trodde inte att jag skulle ha någon chans på månadsmålet 5k$, men efter den här veckan så är allt möjligt.

Spelade lite NL200 idag på party med Nebbis, det gick fint. Tappade 300$ från toppnoteringen. Men det kan jag ta då sessionen slutade fint plus.

Em, annars? Spelat NL100 på nätterna. För låg nivå, absolut. Men då jag tokbackat på NL200 nattetid så känner jag mig inte bekväm där den tiden på dygnet. Funderar dock på att grinda skiten ur partys NL200 nästa gång jag lirar på natten.

Den här veckan har jag inte lagt av när jag legat ok plus. Jag har inte varit rädd för att backa. Jag har gått ner i nivå när jag känt mig lite trött men spelsugen.

Jag vill dedikera denna vecka till: Norrmejeriers chokladmjölk, Brämhults juice, Innis & Gunn, Newcastle, Oscar & Jennie som lånade ut bilen så jag kunde shoppa gottat.

Dags att skaffa bil snart. Begagnat i 2001-2005 års modell aktigt. Typ en peugeot 307 eller en volvo s60. Jag som hade svårt att bestämma mig för en soffa. Nu ska jag fundera på bil....

Postad

varför inte en BMW Z4 M roadster? provkörde en igår, den rörde på sig rätt ok hehe!

Skämt åsido, vad får den kosta och vilka krav prioriteras? Försök hitta ngt dä'r modellen inte kommer att uppdateras så snart, alltid trist då det kommer en nyare modell. S60? Nja, börjar kännas gammal.. Audi som Verdi länkade till är ett bra köp, bra grejjor det där! :-) Dock är den ju inte senaste modell, men ser ju ändå schysst ut så...

Alternativt en BMW 3-serie? Saab 9-3 Aero? Citroën C4 VTS?

Postad

Prislappen ska väl vara ca 100ksek om det är försvarbart kan jag nog tänka mig att gå upp till 150ksek.

Z4, fin bil men lite väl hård prislapp. Är ute efter en vettig bil som inte bara är en enorm penisförlängare (behöver ingen sådan ;) ).

Har redan (tyvärr) avfärdat Mini Cooper S och Mazda MX-5 Miata, eftersom dessa var lite opraktiska. Jag vill nog iaf att man ska kunna lasta in 4 personer i bilen och ta sig bekvämt från punkt a till punkt b.

Ingen kombi, men en mindre sedan är nog lämpligt.

Vad har jag för behov? Singelkille, 26år, inga barn eller liknande. Behöver jag flytta eller handla på IKEA så har jag rejälare transportmedel att tillgå ;)

(edit: Det lät fan tragiskt, jag vill poängtera att jag INTE bor hemma hos mamma.)

Har lite fördomar mot BMW då dom är grymt svårsålda (till en vettig peng) i Västerbotten, dessutom finns det billigare bilar att lämna in på verkstan. Så dom går bort.

C4 VTS var fräck som tusan, men jag gillar nog inte riktigt prislappen.

Saab 9-3 Aero, tänkvärt. SAAB är alltid underbara att köra :)

Men är det inte samma sak här som S60, lite gammal modell?

Verdi: Audin är nog fin, men prislappen var lite saftig.

Hur är det med lite motorstarkare bilar med turbo osv. Är det inte riskabelt att köpa en semigammal jäkel? Jag är ju lite ute efter en bil som "tappat oskulden" och haft sitt värsta prisfall.

100-150ksek

* Plats för 4 pers vid behov.

* Övre skalan på motoralternativen, dock ej krav på turbo eller trimchip.

* Inget man skäms för.

* Ingen penisförlängare.

* Inget man får frågan "vad fan tänkte du?"

* Inte alltför dyr i reparationer.

* Inte dra sjukt mycket soppa. (ok, ingen Bingo eller nissan micra med 60hk) Bara vettig förbrukning på de hk som finns.

Vad fan ska jag prioritera egentligen?

Postad

Audin kan hittas billigare. Köpte en identisk som den där för 190k i december. Samma motor, samma färg, samma årsmodell. T o m samma fälgar. Den borde ju ha sjunkit en del sen dess också. Kring 170k. Och sen så har jag trimmat den lite med ett chip från http://www.bsrab.se. 230hk. Löjligt roligt på vintern. :)

Fast jag är ju lite omogen på det sättet. Är dock inte ett skit intresserad av att meka och skulle inte sätta dit en vinge eller nåt sånt om jag så fick betalt för det.

Trots quattro och effekt så drar den "bara" kring 0,9l/mil.

Annars tycker jag franska bilar är ganska schyssta. Har aldrig kört nån själv men jag reagerade lite på det när jag var i Paris i våras. Citroen, Renault och Peugot alltså. De brukar ligga ganska lågt i andrahandsvärde.

ps. En kollega köpt en Saab 9-3 från 2003 och han är _inte_ nöjd. AC:n är trasig och lite annat skit. Bara haft problem sen han köpte den.

Postad

Verdi: Det är väl lite p.g.a. andrahandsvärdet som jag funderar lite på franskt. Det stör ju inte mig då jag siktar på en bil som är körd några mil.

Tråkigt att höra om 9-3:an. Man har ju minnen från pappas alla SAABar som hållit bra, gått långt och varit sköna att köra.

Det är väl också biten med andrahandsvärdet som får mig att tänka mer åt frankrike. Mer bil för $$$ lixom.

Nu vet man iaf vart du lägger dina pengar ;)

Jag tror att jag väntar med att köpa något i 200hk+ eller 2 sitsiga cabbar tills jag dragit in den 5:e miljonen på poker :P

Pokern igår?

Bajs, bara småback ändå. Sjuk dag egentligen. Men ska väl inte gnälla efter förra veckan

* Hur kan inte 77 dra ut QQ och AK all-in preflop? Jag AK (träffar flop), supershortstacken QQ och medelshortstacken 77 (som träffar turn).

* Jag reraisar fisken med 47/24/2.5 preflop med AA i position. Han synar. Flop QQ2 han checkar och jag checkar bakom. På turn kommer en Q och han checkar varpå jag bettar 3/4 pott i hopp om att han ska ha ett pp. Han minraisar. Helvete, han har en dam. Eller vänta nu. Jag har nästnöten. Bara en Q slår mig. Jag synar och han bettar ut 1/2 pott på rivern. Jag ställer in och den jäveln slowrollar en syn med AQo. Efter 10 sekunder trodde jag faktiskt att jag hade honom.

Vet att jag kanske bara borde synat rivern. Men jag tror att jag ger upp EV på att göra det. Syna ner med QQQAA på QQQ2T brädan? Jeezez, det går ju inte.

* KK vs KQ på Qxx flop där jag bettar, han mysraisar och jag ställer in. Q på rivern.

Vet inte hur många gånger jag hamnat i multiway potter mot 3-4 fi bara för att träffa set i tidigt position. Betta ut den och se alla lägga sig.

Fuck it, antar att det kallas för varians. Bara att hålla käften och se glad ut :)

Postad
Bara jag som inte får ihop handen AA vs AQ på QQ23 fram till turn, och du tycker du ska ha AAQQQ? :P Kom en Q river?

Bitchslap.

Em, skrev lite fel.

Flop QQ2 turn Q river T

Postad
. På turn kommer en Q och han checkar varpå jag bettar 3/4 pott i hopp om att han ska ha ett pp. Han minraisar. Helvete, han har en dam. Eller vänta nu. Jag har nästnöten. Bara en Q slår mig.

FYP, right? Annars hänger jag inte med. Men, egentligen så är nog en syn kanske närmare till hand än vad du tror. Synar han verkligen med JJ, T? Det finns bara 6 handkombinationer för varje pp, och 13 damkombinationer ned till QTo.

Edit: tilta mig, det blev trebetat pre, då är väl ändå bara 6 damer kvar som är troliga, varav han ändå släpper KQ en del av tiden. Så du ska alltså pusha.

Postad
. På turn kommer en Q och han checkar varpå jag bettar 3/4 pott i hopp om att han ska ha ett pp. Han minraisar. Helvete, han har en dam. Eller vänta nu. Jag har nästnöten. Bara en Q slår mig.

FYP, right? Annars hänger jag inte med. Men, egentligen så är nog en syn kanske närmare till hand än vad du tror. Synar han verkligen med JJ, T? Det finns bara 6 handkombinationer för varje pp, och 13 damkombinationer ned till QTo.

Edit: tilta mig, det blev trebetat pre, då är väl ändå bara 6 damer kvar som är troliga, vilka KQ ju är mindre troliga så ja, pusha.

Yes, lite seg men rätt om 3:e damen.

Ja, han synar med JJ, en T och en heldel lägre händer. Nu gjorde du mig osäker. Måste kanske maila Nebbis. Brukar undvika att skicka över händer som jag tycker ramlar in i kategorin "olyckliga sammanträffanden"/bad beats.

Måste nog kolla om det är ett överspel. Tror inte att det är det, men jag har haft fel förut. Hans check minreraise på turn är ju så uppenbar...

Postad
Verdi: Det är väl lite p.g.a. andrahandsvärdet som jag funderar lite på franskt. Det stör ju inte mig då jag siktar på en bil som är körd några mil.

Nu vet man iaf vart du lägger dina pengar ;)

Jag tror att jag väntar med att köpa något i 200hk+ eller 2 sitsiga cabbar tills jag dragit in den 5:e miljonen på poker :P

Ja, precis. Dåligt andrahandsvärde är nånting bra i min värld också. :) Tredjehandsvärdet får gärna vara hyfsat i förhållande till andrahandsvärdet dock. :lol:

Jag har inte investerat en krona av mina pokerpengar än så länge faktiskt. Jo, jag har köpt en dator för 10k. :)

Postad
Ja, precis. Dåligt andrahandsvärde är nånting bra i min värld också. :) Tredjehandsvärdet får gärna vara hyfsat i förhållande till andrahandsvärdet dock. :lol:

Jag har inte investerat en krona av mina pokerpengar än så länge faktiskt. Jo, jag har köpt en dator för 10k. :)

Helt rätt resonerat om andrahand och tredjehandsvärdet. Så jag också tänker.

Jösses, inte gjort av med pokerpengarna ännu. Nog för att jag tror mig ha det mesta på hög också. Men köper jag bil så åker endel av det direkt.

Du hade visst 18k$ nu, antar att det blir NL600 för hela slanten? ;) Eller vad tusan kör du med för BR krav just nu? Man är ju sådär lagomt sjukt överrullad egentligen. Du sitter själv med 90 inköp á NL200 på nätet. Ska du köra med 100inköp som regel eller är det ditt spel som sätter stopp för klättringen i stakes?

Själv så har jag nog svårt att ta förluster i $$$ så det tar emot att klättra därför. Ska nog göra som du och åtminstonde dra ihop 1000händer på NL 2/4 den här månaden dock.

Peugeot407: du har pm