Basen Postad 14 Februari , 2009 Rapport Postad 14 Februari , 2009 Level:2 Blinds(15/30) Seat 2 is the button Total number of players : 10 Seat 1: CO( $1000 ) Seat 2: Knapp ( $3090 ) Seat 3: SB ( $3030 ) Seat 4: Hero( $1430 ) Seat 5: UTG( $1500 ) Seat 6: +1( $1470 ) Seat 7: +2( $5485 ) Seat 8: Fi( $2230 ) Seat 9: +4( $1500 ) Seat 10: +5( $1330 ) Trny:17679367 Level:2 Blinds(15/30) ** Dealing down cards ** Dealt to Hero[ Qc Qs ] UTG folds. +1 folds. +2 calls [30]. Fi raises [90]. +4 folds. +5 folds. CO folds. Knapp folds. SB folds. Hero raises [150]. +2 calls [150]. Fi calls [90]. ** Dealing Flop ** [ 4h, 9c, 5c ] Hero bets [325]. +2 folds. Fi raises [1100]. Hero?? Fi har rotat i några potter och vunnit utan SD, har egentligen ingen read. Frågan handlar väl mer om hur hårt man generellt spelar höga PP när man får tufft motstånd efter flopp. I det här fallet är det tolfte handen och den första handen jag spelar, antar att jag är lättläst i det här skedet. Citera
Basen Postad 14 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2009 By the time I get to Phoenix she'll be rising She'll find the note I left hangin' on her door Citera
Rebonius Postad 14 Februari , 2009 Rapport Postad 14 Februari , 2009 Förstår inte av hhn hur stor din 3bet pre är, men nu får du ju såklart in det. Citera
Basen Postad 14 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2009 Potten är 175 före min bet. SB, BB, en limp, fi:s 90-bet. Är 3-betten för liten? Citera
movitz1 Postad 14 Februari , 2009 Rapport Postad 14 Februari , 2009 Antar att du snackar SNG så isf är mina åsikter följande: 3-betten är på tok för liten. Potta pre och vinner du handen där och då så är du nöjd. Får du syn och brädan är som i det här fallet så går vi naturligtvis hela vägen. Får du omslag igen pre så är vi i bästa fall uppe mot AK så då viker jag om jag inte har fisknotes på Fi för isf slår vi ju hans range. Som spelat så har du ju bjudit in till set mining och du är nog oftare uppe mot set här än ett pocket mellan högsta kortet på brädan och ditt eget - så även om det är jobbigt så är det nog fold här. Snackar vi MTT har jag exakt samma åsikter förutom att jag degar pre om vi skulle stå inför ett 4-bet emot oss. Citera
Basen Postad 14 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2009 Ty x2. Pottbet här är dryga 400(175+60x2)???? MTT btw. Citera
Rebonius Postad 14 Februari , 2009 Rapport Postad 14 Februari , 2009 Antar att du snackar SNG så isf är mina åsikter följande: 3-betten är på tok för liten. Potta pre och vinner du handen där och då så är du nöjd. Får du syn och brädan är som i det här fallet så går vi naturligtvis hela vägen. Får du omslag igen pre så är vi i bästa fall uppe mot AK så då viker jag om jag inte har fisknotes på Fi för isf slår vi ju hans range. Som spelat så har du ju bjudit in till set mining och du är nog oftare uppe mot set här än ett pocket mellan högsta kortet på brädan och ditt eget - så även om det är jobbigt så är det nog fold här. Snackar vi MTT har jag exakt samma åsikter förutom att jag degar pre om vi skulle stå inför ett 4-bet emot oss. Snälla, 3betsfold inte QQ. Citera
Mr.Lajban Postad 16 Februari , 2009 Rapport Postad 16 Februari , 2009 Jag hade nog f*n foldat. Tror att du är slagen här de flesta gångerna... Du hinner få bättre lägen, det är tidigt i turren... Citera
heltok Postad 16 Februari , 2009 Rapport Postad 16 Februari , 2009 som jag brukar säga, viker hellre AA pre än foldar denna floppen. Citera
Larzzon67 Postad 16 Februari , 2009 Rapport Postad 16 Februari , 2009 Skulle aldrig vika denna tidigt i en turre. Då bygger jag stack eller åker. Vill man komma top 3 i en MTT så gäller det att vinna några situationer av det här slaget.. Du säger ju också att killen varit och rotat i många potter tidigare och det talar ju ännu mer för push. Citera
Basen Postad 16 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2009 Tack för alla svar. Blixtsynade btw och sprang in i AA. Haft några liknande den senaste tiden då jag åkt tidigt med bra preflopshänder. Antar att jag blivit lite osäker därför och fått känslan att jag överspelat höga pockets. Tack alla. Citera
Ängeln17 Postad 16 Februari , 2009 Rapport Postad 16 Februari , 2009 Jag hade nog f*n foldat. Tror att du är slagen här de flesta gångerna... Du hinner få bättre lägen, det är tidigt i turren... Inte f*n viker vi QQ ävenom det är tidigt i turneringen. Och vadå bättre lägen? Jag stackar 5 veckor i månaden, 8 dagar i veckan, 25 timmar om dygnt och 70minuter i timmen här. Att du sen sprang in i AA är ul. Citera
Mr.Lajban Postad 16 Februari , 2009 Rapport Postad 16 Februari , 2009 Nu är jag helt övertygad om att du är bättre än mig på poker... Men, ett bättre läge är väl t ex när vi träffat hårt. Jag hade fortfarande foldat och spelat ett par händer till. Det är tidigt i turren och vi har fortfarande marker kvar att spela med. Alla verkar vilja trycka in degen. Vad sätter ni fi på som vi slår? Det är bara den tolfte handen i turren så man vet inte vad det är för en kille som man möter. De allra flesta rejäla höjningarna betyder att det finns en bra hand bakom. Lägger till ett "imo" för att verka världsvan Citera
Ängeln17 Postad 16 Februari , 2009 Rapport Postad 16 Februari , 2009 Nu är jag helt övertygad om att du är bättre än mig på poker... Men, ett bättre läge är väl t ex när vi träffat hårt. Det är jag säkert inte men hur ofta träffar du hårt? Jag hade fortfarande foldat och spelat ett par händer till. Det är tidigt i turren och vi har fortfarande marker kvar att spela med.. ..... åtminstone inom några händer. Citera
TheEvilRhino Postad 17 Februari , 2009 Rapport Postad 17 Februari , 2009 Jag håller med, trycker gladeligen in allt jag äger och har här mot en motståndare som redan spelat ett par potter utav 12 händer. Ibland förlorar man... Citera
Recommended Posts