Bjorn_ Postad 18 April , 2005 Rapport Postad 18 April , 2005 Crypto $1/2 Hold'em (2 handed) Inga relevanta reads. Preflop: Hero is BB with J T SB calls, Hero raises, SB calls Tycker att JTo är värd att höja när han bara checkar. Rimligtvis borde jag ha en equity edge mot hans distribution. Flop: 4 3 7 (4 SB) (2 players) Fi checks, Hero bets, fi calls. Här vet jag faktiskt inte hur man skall tänka. Ska man ta det frikort han bjuder på, gissa att man är före och därför undvika att ge frikort eller vad? Gör som vanligt när jag är osäker och väljer det aggresivaste alternativet dvs bettar ut. (Detta är kanske också osunt?) Turn: J (3 BB) (2 players) Fi checks, Hero bets, Fi calls Handen blir ju genast mera lättspelad nu när jag har TP. Bettar självklart ut. River: 9 (5 BB) (2 players) Fi checks, Hero bets, Fi calls Bettar för värde. /Bjorn Citera
Djens Postad 18 April , 2005 Rapport Postad 18 April , 2005 Jag är iofs NL spelare, men som jag ser det så spelade du helt rätt Citera
Vinden Postad 18 April , 2005 Rapport Postad 18 April , 2005 Här vet jag faktiskt inte hur man skall tänka. Ska man ta det frikort han bjuder på, gissa att man är före och därför undvika att ge frikort eller vad? Gör som vanligt när jag är osäker och väljer det aggresivaste alternativet dvs bettar ut. (Detta är kanske också osunt?) /Bjorn Du bettar ut för att försöka vinna handen rakt av. Du har indikerat styrka genom att höja pre-flop, nu fortsätter du visa styrka genom att höja floppen också. En check här är alldeles för vekt och bäddar för att fi höjer dig på turn vilket gör att du hamnar i en besvärlig situation om du inte träffar. En passiv, vek fi kommer kunna lägga ner både Q,K och A och bottenparet (huh!) här. Citera
eroz Postad 18 April , 2005 Rapport Postad 18 April , 2005 Mot händer han endast synar din bb med ligger du förmodligen bra till i snitt på floppen och om du möjligvis kan få honom att lägga Qhög då och då med ditt flopbet är det ju bra. Det är ju i och för sig möjlig att han bara synar preflop med väldigt starka händer också men det har nog du större koll på om du spelat mot honom ett tag. Wp. Note: "Han" kan självklart också vara en "hon". Citera
Hjort Postad 18 April , 2005 Rapport Postad 18 April , 2005 En check här är alldeles för vekt och bäddar för att fi höjer dig på turn vilket gör att du hamnar i en besvärlig situation om du inte träffar. Checkar du någon bit av din handdistribution när du höjt preflopp och en sån här flopp kommit upp? Känns som det gör dig hyffsat eploaterbar med checkraisar. Citera
toppace Postad 18 April , 2005 Rapport Postad 18 April , 2005 eploaterbar med checkraisar. care to elaborate? Citera
eroz Postad 19 April , 2005 Rapport Postad 19 April , 2005 Det fattas nog ett "inte" i början av meningen. Citera
Hjort Postad 19 April , 2005 Rapport Postad 19 April , 2005 eploaterbar med checkraisar. care to elaborate? Om jag vet att du betar ut med 100% av dina händer i ett visst läge så ligger det rätt nära till hands att checkraisa väldigt mycket. Det ska naturligtvis stå "exploaterbar" också, om det var någon som undrade över det. Citera
Vinden Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 En check här är alldeles för vekt och bäddar för att fi höjer dig på turn vilket gör att du hamnar i en besvärlig situation om du inte träffar. Checkar du någon bit av din handdistribution när du höjt preflopp och en sån här flopp kommit upp? Känns som det gör dig hyffsat eploaterbar med checkraisar. Mot en motståndare som man spelat mycket mot är det ju naturligtvis viktigt att variera sitt spel. Skulle någon gång ibland tänka mig att checka händer som tex A hög som jag tror skulle kunna vinna oförbättrad och i såfall med intentionen att calla ner på turn och river. Monsterhänder checkas också ibland. En hand som J10 skulle jag nog aldrig någonsin checka. Du tjänar ju otroligt mycket om fi lägger ner samtidigt som du hamnar i ett omöjligt läge på turn om fi höjer då du måste lägga handen mot ett bet oavsett om du tror han bluffar eller inte. En checkraise är ju inte så hemsk här heller. Du betalar ett litet bet till, har position under resten av handen med möjligheter att kontrahöja turn om du träffar. Min erfarenhet efter några hundra tusen spelade HU-händer är i de allra flesta fall lönar sig att vara den som är aggressivast på floppen. Check är en knapp jag använder främst då jag vill att motståndaren ska betta och mot överaggressiva spelare (då man förvandlas till något du en gång träffsäkert beskrev som "aggressiv synstation"). Citera
Recommended Posts