Gå till innehåll

Tomtes Inferno IV


tomtetomte

Recommended Posts

Lurig hand. Utg +1 har förmodligen A2 med 2 ruter, men du har ruter A så han kan inte dra till nöthög. Han kan iofs sitta med A26 och ha nöt låg + stege. När han/hon bettar här måste han ha A2, eftersom när det är så många i potten har förmodligen någon annan A2 också och då kommer det att bli split på låg. Nu när det är fler spelare kvar att agera efter dig hade jag endast synat (mot vissa spelare hade jag slängt här eftersom jag vet att jag hade som bäste fått split). Kommer det en ruter till på turn får du nog slänga handen om utg+1 pottar igen.

Sedan spelar det ganska stor roll på vilken site det är. På svs (i kr) hade jag synat ner till river, på stars (i $) hade jag nog slängt efter turn vid pottbet från utg+1.

Potten är fortfarande ganska liten eftersom ingen höjde preflop.

 

Börjar ditt nick på svs med s och slutar på n ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 257
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En pokerhand som omväxling. Vad göra om man floppar hjulet utan återdrag ur position?

 

 

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is MP1 with 3 :club: 2 :heart: A :diamond: T :heart:

1 fold, UTG+1 calls $1, Hero calls $1, MP2 calls $1, CO calls $1, 2 folds, BB checks

 

Flop: ($5.50) 3 :diamond: 5 :diamond: 4 :spade:(5 players)

BB checks, UTG+1 bets $5.50, Hero ???

 

 

Utan återdrag? Pessimist, såg du inte min post om att "look on the bright side"?

 

Vi börjar med det bästa, du har ju bluff-esset. Utöver detta ser jag en ofantlig mängd runner-runner kåkar som kommer äga sönder FI:s eventuella nöt-low+ruterdrag (och då räknar jag inte ens runner runner fyrtal 3333, kanske 20% chans?).

 

Sen har du ju dessutom position på FI och bör då alltid floata 2 gator med alla händer här.... det är ju inte heller omöjligt att FI pottar 3 gator helt tom här och då kommer du ju scoopa river oförbättrad när han troligen "bluff-synar" all-in.

 

Rätt svar: Bara att syna flopp+turn och pusha river med trolig kåk, bluff-färgen eller i värsta fall endast nöt-low/stege.

 

 

__________________________________________________________

 

Ps: Kollade nu i PTO och ser att jag har vassa -4,84 PTBB/100 över de 9176 händer jag spelat omaha H/L senaste 2 åren. Räknar man sen in rakeback är jag nästan uppe i +/-0 totalt sett. Kanske inte optimalt men troligen bara oflyt eftersom jag äger h/l. Hör av er om ni vill bli coachade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folda ett floppat hjul är ju inte särskilt kul och i avsaknad av några finare redraws är ju inte raise något jättealternativ så min lekmansanalys säger att det är stationering som gäller. Du skriver att du är ur position, men du har relativ position gentemot UTG+1.

 

Omaha Hi/Lo Simulation

board: 3d5d4s

Ad2h3cTh 50.16%

A33*,A55*,A44*,A2**,A6*d*d,A67*,A26* 49.84%

 

8-) 8-) :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ps: Kollade nu i PTO och ser att jag har vassa -4,84 PTBB/100 över de 9176 händer jag spelat omaha H/L senaste 2 åren. Räknar man sen in rakeback är jag nästan uppe i +/-0 totalt sett. Kanske inte optimalt men troligen bara oflyt eftersom jag äger h/l. Hör av er om ni vill bli coachade

:lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurig hand. ... Nu när det är fler spelare kvar att agera efter dig hade jag endast synat (mot vissa spelare hade jag slängt här eftersom jag vet att jag hade som bäste fått split).

 

syna flopp+turn och pusha river med trolig kåk, bluff-färgen eller i värsta fall endast nöt-low/stege.

 

min lekmansanalys säger att det är stationering som gäller.

 

 

 

Jag var på vippen att editera bort handen efter att ha funderat mer på den. Med tanke på att det är tre personer som är kvar att agera bakom och negativa implicita odds tycker jag att det är en på gränsen till solklar fold. Beloppen är i $ förresten.

 

Jag tål inga omslag, jag tål inga ruter, och jag ska vara beredd att lägga in 65bb i en ohöjd pott för att kanske splitta? Det räcker med att han har A26x så är jag redan rökt. Yikes.

 

Enda chansen att komma ut ur den här på plussidan är att alla andra bakom foldar (blir det multiway så är jag med stor sannolikhet redan kvartad) och att UTG+1 är en spyapa som har med trisshänder/luft i sin betrange här.

 

Men eftersom min läsekrets (per definition en välinformerad skara) så samstämmigt vill syna så kanske jag återigen är för tajt. Ska fundera lite till.

 

En sak jag inte får kläm på är vilken hand han kan ha som han limpar pre och sen pottar rakt ut in i fyra pers. Han borde vilja pulla här om han har en hyfsad hand och isåfall beta litet, tredjedels pott eller så, för att inte skrämma bort folk.

 

 

Börjar ditt nick på svs med s och slutar på n ?

 

Menar du han som har namnsdag 26 december? Nej, det är inte jag (jag köper alltid in fullt).

 

Mitt SvS-nick är inte extremhemligt. Diverse läsare känner till det redan, är du jättenyfiken kan vi byta i PM. Så slipper du fortsätta gissa bokstäver tills du prickar rätt och jag inte kan dementera längre.

 

 

 

Ps: Kollade nu i PTO och ser att jag har vassa -4,84 PTBB/100 över de 9176 händer jag spelat omaha H/L senaste 2 åren. Räknar man sen in rakeback är jag nästan uppe i +/-0 totalt sett. Kanske inte optimalt men troligen bara oflyt eftersom jag äger h/l. Hör av er om ni vill bli coachade

 

Som du redan vet kan du inte säga nånting om din verkliga winrate förrän du spelat en miljon händer (minst) så att komma dragande med såna skrytsiffror när du bara spelat 9176 händer blir bara löjligt. Vänligen återkom om 990 824 händer.

 

Fast det är klart, om du kan coacha mig hur man inte har oflyt (spela tvärtemot dig då eller?) så är jag idel öra (öga?). 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text

 

Alltså, jag kan mycket väl coacha dig i h/l, borde vara ett bra sätt att få upp min negativa winrate genom att slänga på en schysst timtaxa och debitera dig. Undrar hur man lägger in det i PTO bara..? ;)

 

 

Btw: För att göra ett seriöst inlägg avseende handen ovan (mitt förra hade viss grad av ironi vilket kanske inte var helt tydligt) så röstar jag för en solid fold med dina egna argument som grund. (viss grad av coaching att kommentera här men denna första får du gratis så du blir hooked)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$0.50/$1 Pot Limit Omaha Hi - 5 players - The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (UTG): $100.00

CO: $100.00

BTN: $67.50

SB: $88.90

BB: $126.05

 

Pre Flop: ($1.00) Hero is UTG with 5 :club: 9 :heart: 7 :heart: 6 :spade:

BB raises to $3, Hero calls $3, 2 folds, SB calls $2

 

Flop: ($9.00) 4 :diamond: 3 :heart: T :diamond:(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $9, SB calls $9, BB calls $9

 

Turn: ($36.00) J :heart:(3 players)

SB bets $36, BB calls $36, Hero ??

 

 

Push eller syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$0.50/$1 Pot Limit Omaha Hi - 5 players - The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (UTG): $100.00

CO: $100.00

BTN: $67.50

SB: $88.90

BB: $126.05

 

Pre Flop: ($1.00) Hero is UTG with 5 :club: 9 :heart: 7 :heart: 6 :spade:

BB raises to $3, Hero calls $3, 2 folds, SB calls $2

 

Flop: ($9.00) 4 :diamond: 3 :heart: T :diamond:(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $9, SB calls $9, BB calls $9

 

Turn: ($36.00) J :heart:(3 players)

SB bets $36, BB calls $36, Hero ??

 

 

Push eller syn?

 

syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn

 

What? Ett läge där du inte vill stoppa in pengarna. Har du feber? ;)

 

Det kändes som att jag inte hade mycket till FE, och borde få betalt ändå om/när jag träffar så jag synade bara. Jag tolkar ditt svar som att det var så du tänkte också.

 

Självklart kom det en svart dam på river och det kändes kallt att bluffsyna en all-in med 9-hög så jag la mig.

 

**

 

Cliffhanger: När lite mer tid infinner sig kan det nog komma en sammanfattning av helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag lovade ju ett helginlägg. Jag kan säga så mycket som att den inte var speciellt standard. Söndagen var närmast schizofren. Inte så rolig egentligen, men ganska nyttig om man vill ha ett hyfsat perspektiv på vad som egentligen är viktigt i livet. Det vill säga, inte poker.

 

Längre sammanfattning än så hinns inte med; jag måste (låtsas) hänga med på en obligatorisk telefonkonferensutbildning av bokföringsregler jag redan är familjär med samtidigt som jag skriver det här. Den hålls på engelska av en man med kraftig tysk brytning och presentationsmaterialet är redan utskickat för att underlätta självstudier efteråt. Självklart läser tysken innantill från materialet. Jag känner hur hjärnan börjar vandra iväg....mmm, donuts....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

......obligatorisk telefonkonferensutbildning av bokföringsregler jag redan är familjär med samtidigt som jag skriver det här. Den hålls på engelska av en man med kraftig tysk brytning och presentationsmaterialet är redan utskickat för att underlätta självstudier efteråt. Självklart läser tysken innantill från materialet.....

 

Definitionen av en "bad-beat at work"? ;)

 

 

(har själv suttit i nästan EXAKT samma situation några gånger och kan inte säga att jag saknar det. Tysk som på katastrofal engelska läser rapporterings-rutiner innantill från 80-100 sidor power point med fräcka flödesscheman. Toppa sedan detta med en knagglig telefonlinje och några finnar som inte hör/förstår vad tysken säger så har vi uppnått klimax)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definitionen av en "bad-beat at work"? ;)

 

 

(har själv suttit i nästan EXAKT samma situation några gånger och kan inte säga att jag saknar det. Tysk som på katastrofal engelska läser rapporterings-rutiner innantill från 80-100 sidor power point med fräcka flödesscheman. Toppa sedan detta med en knagglig telefonlinje och några finnar som inte hör/förstår vad tysken säger så har vi uppnått klimax)

 

Varians. :)

 

Uppsidan med det callet var att jag slapp undan ett annat statusmöte (med bland annat en viss dansk). Den viktigaste punkten på agendan var att övertyga oss om att det är viktigt med hög lönsamhet i april, och vi borde göra allt för att förbättra antingen intäktssidan eller kostnadssidan.

 

För att dra en parallell till poker; det är som att kommentera alla handanalyser med: "Det är viktigt att ta beslut som maximerar +EV". Och aldrig nånsin komma med tips om hur det skulle gå till.

 

Här leder det förmodligen till ban så småningom (om man skulle spamma handanalysdelen med floskler...or wait, kanske inte ändå), men i arbetslivet blir man iallafall befordrad av att upprepa självklarheter till förbannelse.

 

 

Dagens bad-beat är snarare att frugan påstår att internet har lagt av hemma. Gah, vad ska jag göra då? Läsa en bok? Umgås? Jag behöver min pokerfix goddamnit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu känns det som att jag inte har tid till nånting. Försöker jonglera jobb, familj och en aning poker så gott det går, och dagarna bara avlöser varandra. Vardagsgrind helt enkelt.

 

Den poker som hinns med går ändå hyfsat. Jag har en ny taktik som funkat rätt bra. Ett bord shorthanded på Svs där jag spelar en massa potter och hyfsat aggro, och sen kompletterar jag med två-tre bord fullring där jag mest sitter och säljer nötter. Ganska låg varians och jag slipper bli uttråkad.

 

Ikväll fotboll i solskenet och sen en helg då jag ska göra så lite som möjligt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spökigt. Själv fick jag JustD på hjärnan efter alla hubbabubbareferenser (det ordet ser man inte så ofta) i herr Tajts dagbok. Och så hade jag en förhoppning om att helgen skulle bli avslappnad. Som vanligt fick jag tji.

 

Jag hade visst förhandlat bort sovmorgon, så upp tidigt och göra frukost, sen fläta håret på Tingelings kompis, göra en skattjakt med My Little Pony-hästar och därefter städa uteplats, fixa lunch, utflykt till lekplatsen, rensa rabatt och köra bort en massa skräp, laga kvällsmat, och däremellan slänga in lite tvättmaskiner också.

 

Men jag klagar inte. Fint väder och en hel dag med familjen slår de flesta dagar på jobbet.

 

Vid pass halv tio eller så blev det slutligen dags för en daglig dos poker. En gång i livet fick jag träffa en frirulle i fyrvägspott. Kittlade dödsskönt i (kassa)kistan.

 

Pot-Limit Omaha Hi/Lo, $1.00 BB (5 handed)

 

BB ($175.30)

UTG ($38.35)

MP ($65.95)

Button ($105.30)

Hero (SB) ($144)

 

Preflop: Hero is SB with Aheart.gif, 10diamond.gif, 5spade.gif, Kheart.gif

UTG calls $1, MP calls $1, 1 fold, Hero calls $0.50, BB checks

 

Flop: ($4) Kclub.gif, Qspade.gif, Jheart.gif(4 players)

Hero bets $2, BB calls $2, UTG calls $2, MP calls $2

 

Turn: ($12) 10heart.gif(4 players)

Hero bets $6, BB calls $6, UTG raises to $12, MP calls $12, Hero raises to $66, BB calls $60, UTG calls $23.35 (All-In), MP calls $50.95 (All-In)

 

River: ($242.30) 8heart.gif(4 players, 2 all-in)

Hero bets $75 (All-In), BB calls $75

 

Total pot: $392.30 | Rake: $3

 

Results:

Hero had Aheart.gif, 10diamond.gif, 5spade.gif, Kheart.gif (Hi: flush, Ace high).

BB had Aspade.gif, 3diamond.gif, 7diamond.gif, Qclub.gif (Hi: straight, Ace high).

UTG had Adiamond.gif, 10spade.gif, 5diamond.gif, 7heart.gif (Hi: straight, Ace high).

MP had Jdiamond.gif, Kdiamond.gif, Aclub.gif, 4club.gif (Hi: straight, Ace high).

Outcome: Hero won $389.30

 

Dagens låt som nån av er säkert redan gått och gnolat på.

 

Pax för sovmorgon imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades få sovmorgon, men efter det var det tillbaka till saltgruvorna. Eller åtminstone köra skräp till återvinningscentralen. Tydligen var inte jag (läs min fru) den enda som fått den idén. Varenda jävel verkar ha kommit på att det är roligare att rensa trädgården när det är fint väder. Det var kö ända ut på gatan.

 

Självklart blev bilen skitig av att köra skit så det blev till att plocka fram dammsugaren. Och när jag ändå var igång så åkte lillbilen med på köpet. Frugan trodde att jag var sjuk. Sen kom vi på att vi även har ett förråd på dagis som vi åkt på att städa, men det lyckades vi mirakulöst nog att förtränga till nästa helg, så jag fick sätta mig i solen med den del av ölen som inte åkte ner i grillmarinaden. Värre än så kan man ha det.

 

Sen blev det basketgrind med snabbspolning av några matcher från veckan (jävlar i havet vad LeBron är bra) och därefter en knappt fungerande livestream från Chicago-Boston som la av helt mitt i andra övertidsperioden. Tilt!

 

Miniplus på poker också tack vare ett gudomligt tålamod. Det är ju helt sjukt att man kan sitta och spela i nån timme och gå plus minus noll, sen får topset stå en gång, och sen sitter man och gnetar nån timme till plus minus noll igen och slutar ungefär ett inköp upp. Stabilt men ganska trist (observera hur jag här lyckades få in ett whine även när jag plussar).

 

Vi fortsätter med lite mer Beatles (delvis iallfall).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här skulle det kunna vara på sin plats med ett äkta whine för att jag förlorade pengar på poker igår, men fyrtiofyra kronor back känns lite för lite att gnälla om till och med för mig. Eller inte, fan vad utdragen jag blev hela kvällen, helt sjukt. Nog om det.

 

Istället ska jag vara allmänt gnällig på en helt annan sak. Ett gammalt ex har fått för sig att dra ihop nån sorts reunion av folk som kände varandra back then. En gemensam kompis frågar mig om jag ville komma. Det ville jag inte, vilket han också meddelar exet. Inte för att jag går omkring och är extremt bitter dagarna i ända, utan för att vissa personer växer man helt enkelt ifrån och jag har svårt att se att det skulle komma något gott ur en återträff. Har man inte sett människan på elva år nånting och dessutom har lite dålig eftersmak i bagaget så blir det lite krystat att plötsligt snacka gamla minnen och uppdatering om vad man gör nuförtiden.

 

Tydligen uppfattar hon inte vinken utan kontaktar mig på facebook och tycker att vi ska vara kompisar där. Wtf? Eftersom jag kollar min facebook-profil ungefär en gång i kvartalet så hinner jag inte ens se requesten innan jag dessutom får ett meddelande om att det är trist att jag inte svarar och blablabla. Men dra åt hela helvete. Nu behöver jag verkligen inte nån återträff för att inse att hon fortfarande är totalt självcentrerad.

 

Nåväl, nämnda icke-reunion äger rum på lördag och då ska jag ändå på en svensexa. Som jag för övrigt också är lite småtiltad på. Nio pers är med på planeringsmaillistan och ändå är det brudgummens bror och jag (som absolut inte känner brudgummen bäst) som fått dra 95% av lasset.

 

I vanliga fall är jag ingen planeringsmänniska, men i det där sällskapet har jag närmast militärisk disciplin och extrem framåtanda. Så jävla trist med folk som knappt bemödar sig att meddela om de orkar dyka upp eller ej. Och när de till slut svarar på direkt tilltal så blir det ett: ”Ja, jag kommer väl då.” Tack, ers höghet. Man får en lite ny read på vissa personer helt enkelt.

 

Men det blir säkert kul när det väl äger rum. Troligtvis blir det hyfsat städat och minimalt med förnedring. Innan dess är det som bekant sista april och därmed exakt tio år sen jag träffade min fru första gången. Tiden går. Det blir nog till att införskaffa lite blomster i eftermiddag kan man tänka.

 

Trevlig fyradagarshelg på er om vi inte hörs innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr glömde jag bort att demonstrera i år igen, istället blev det sol och frisk luft med familjen. Och senare en aning poker. Maj börjar 2,5 inköp upp. Jag går proffs tror jag.

 

Idag är det dags för schacknördar på svensexa. Kommer säkert sluta med att man blir alldeles matt(!). Som uppvärmning fick frugan för sig att jag skulle hinna bära upp en massa lådor ur förrådet på morgonen. Så nog är jag uppvärmd alltid.

 

Tills imorgon eller den dan huvudvärken går över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en liten uppdatering. Detta har hänt sen sist.

 

Svensexan blev mycket lyckad för bland andra den blivande brudgummen och de flesta övriga i sällskapet. Brottning/fotboll, bowling, trerätters m schlager och utgång (i nämnd ordning). Kul, stressigt, mkt bra och öken blir betygen. Jag är uppenbarligen för gammal för att gå ut på danshak. Tacka vet jag lite allmänt skitsnack på en pub istället.

 

Eftersom vi drog igång relativt tidigt på dan så var jag åtminstone så rutinerad att jag övergick till vatten tidigt. Och drog hemåt i rimligt tid (halv två eller så) när folk ville stå och häcka vid black jack-borden. Själv spelar jag inte krog-BJ av princip (dvs snålhet).

 

Söndagen var lite seg av förklarliga skäl. Blev en sväng ut i lekparken, men även en sittning framför nån Barbie-film tillsammans med dottern medan frugan var iväg en sväng. Lite grillning och sen försökte jag ta ikapp NBA-slutspelet (med begränsad framgång).

 

Extremt mycket jobb denna vecka, plus lite fotboll, så jag har inte hunnit med speciellt mycket poker. När internetlinan inte fungerade hann jag dock kolla igenom PTO lite grann. Där gjorde jag en intressant upptäckt, nämligen ett gäng händer där HH-convertern från SvS inte fungerade. Trevägspotter med en all-in där main pot blir splittad blir helt fel. Endast sidopotten splittas rätt. Så BB/100 siffror och liknande ska man ta med en nypa salt.

 

Kollade även igenom lite starthänder som jag förlorar på. 23Kx och mellanhöga par till exempel. Överhuvudtaget ska jag sluta förälska mig i set på floppen. När de får stå (sällan) så köper alltid nån fi ut låghalvan ändå.

 

Ikväll ska jag äntligen ta ikapp ett gäng NBA-matcher och få reda på om Miami (eller Atlanta) vann söndagsmatchen och gick till kvartsfinal. Jag har mina aningar eftersom grannen på jobbet (återigen) slängde ur sig ofrivilliga hintar. Här har man hållit sig undan nyheter i flera dagar (visserligen enklare när man har mycket att göra) och så blir man counterfeitad med bara timmar kvar. Such is life.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morse satte jag nästan frukostflingorna i vrångstrupen när SVT visade klipp från Promoes nya video och intervjuade honom. Han har tydligen blivit mainstream efter en massa år i branschen och ett gäng skivor. Kul för honom antar jag. En intressant detalj var att reportern påstod att det var just Promoe som parodierades i Tingelingvideon från melodifestivalen. Isåfall har gåtan från inlägg 61-64 i denna dagbok fått sin lösning.

 

Det talades tillochmed om att

(som alltså är Promoes nya låt) kommer att bli den nya sommarplågan. Folkets kärlek, Sommarkrysset och Allsång på Skansen nästa då. Det kunde man knappast föreställa sig när han var med på en låt som
för sisådär tio år sen. Vilken i sin tur är en cover lärde jag mig idag.

 

Tillbaka till nyheterna. Vapenförsäljningen i USA ökar på grund av lågkonjunkturen och att vapenivrarna tror att Obama ska strama åt reglerna på området. Nån snubbe de intervjuade hade arton vapen redan, men skulle köpa ett nittonde bara ifall att. Men det som åtminstone jag tyckte var kul var när de berättade om de nya rosa vapnen som tagits fram för en kvinnlig målgrupp (bra ord i sammanhanget?).

 

Jag väntar bara på någon polisserie där detektiverna hittar ett rosa mordvapen och konstaterar att det inte kan vara maffian, för de skulle inte använda tjejgrejer.

 

Och så har Sverige fått sitt första fall av svininfluensa. En kvinna i 50-årsåldern var lite snuvig i tre dar. Jag väntar med att få panik ett tag till. Trots att jag också känner mig lite lite småsnorig. Tyvärr har jag inte tid att vara sjuk för tillfället, så jag låter bli att känna efter mer än så.

 

Avslutningsvis lite mer Promoe och Looptroop. Fyra-fem år gammal, men texten känns lika aktuell nu. Jag håller nödvändigtvis inte med om allt, men det är uppfriskande när det inte bara är machorap om knark/brudar/pengar. Plus att de slår sönder saker i videon ju.

 

 

 

Bonus: Se den här intervjun och räkna antalet ’liksom’. Sebastian Rajaliksom. Humor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att ni sett intervjun från förra inlägget vid det här laget. Annars kan jag bjuda på en utskrift av den absolut bästa fråga/svar-kombon.

 

Varför våga ni så mycket idag?

 

Nä vi har väl liksom, de kändes, vi har ingenting och förlora liksom.

 

Vi har ju förlorat de andra matcherna liksom, när vi har legat så här, så nu känns det som att alla vi sa av båten gå ut och kör det vi kan liksom.

 

Och slappna av liksom. Det kan ju inte bli sämre än vad det blivit liksom, och alla vågade liksom, och det var en jävla kämpaglöd liksom.

 

Man såg liksom, när bollarna gick ut folk sprang efter dit och sen kom nästa dit och tackling dit liksom.

 

Det är väl lite det vi har saknat de senaste matcherna. Det här kämpan, och verkligen döda bollen.

 

**

 

Ingen poker igår, och det finns risk att det blir dåligt med det i helgen också. Istället städning av gården, barnkalas och allmänt fint väder på schemat. Trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med resultatredovisning i dagböcker är ett intressant (nåja) fenomen. En hyfsat stor del av alla dagböcker följer samma struktur. Resultaten blir mindre och mindre detaljerade.

 

Fas 1: Sessionsuppdatering

 

Den här fasen brukar inte hålla i sig mer än ett par dagar. Fram till första downswingen ungefär.

 

”Hej dagbok, nu har jag spelat 273 händer och plussat 32 euro. Dags för kaffe med dopp. Skriver mer sen.”

 

Fas 2a: Dagsuppdatering

 

Också en relativt snabbt övergående fas. Se ovan.

 

”Hej dagbok. Helt ok dag idag. Slutade +$162.”

 

 

Fas 2b: Fördröjd dagsuppdatering (gärna med färger)

 

Den här fasen kan hålla i sig längre. Observera att uppdateringarna i princip alltid görs efter ett hyfsat plus. Eller åtminstone när man nått break even. Nästan ingen gör ett randominlägg efter ett marginellt minus. Skrivs det något efter ett minus så ska det vara ett rejält sådant.

 

 

”Hej dagbok, jag har varit lite dålig på att uppdatera på sista tiden, här är mina resultat för de senaste dagarna. Lite mer spel nu, får se om jag skriver mer sen.

 

Mån: +$63

Tis: -$147

Ons: inget spel

Tor: -$23

Fre: +$214

Osv.”

 

Fas 3: Veckouppdatering

 

Något ovanligare variant av ovanstående. Kommer uppdateringen på måndagar är den oftast trött och bitter. Jag talar av egen erfarenhet.

 

”Så var det måndag igen. Trötthet och jobb. Ajustja, förra veckan slutade marginellt plus. Jag tror jag säger upp mig. Not.”

 

Fas 4: Månadsuppdatering

 

Finns i två varianter. Enstavig eller detaljerad. Sällan mellanting. Här märks även en övergång från riktiga pengar till big blinds/inköp.

 

”Mars var ok. Relativt lite spel. Plussade tolv inköp.”

 

Fas 5: Obefintlig uppdatering

 

Per definition händer det inte så mycket i den här fasen. Eventuellt kan det komma ett kryptiskt svar på en direkt fråga.

 

Eller så kan dagboksinnehavaren få ett ryck och helt plötsligt chocka med en graf som visar en sammanfattning av de senaste ett och ett halvt åren.

 

Like this:

 

aprilchart.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...