Gå till innehåll

BOK: "7 Card Stud - 42 Lessons" av West


Krissan

Recommended Posts

Tar mig friheten att slänga upp en bok-tråd om det här verket. Köpte den i veckan och ögnat igenom den en gång.

 

Måste tyvärr säga att jag är ganska besviken överlag. West tar upp vikten av att spela levande kort mer än vad som görs i Super System-avsnittet, och han gör jämförelsen att Hold'em är ett spel som handlar om stora kort, medan 7CS handlar om levande kort.

 

I övrigt inga räkneexempel eller handexempel, förutom ett jättekort stycke med frågor om man ska spela en viss pott eller inte givet några få förutsättningar.

 

Annars fokuserar boken mest på live-spel och att man håller stenkoll på spelarna. West säger även att han är inspirerad av Mike Caro, och därför tas mycket tells upp, och mycket av det som omnämns tappar man delvis eller helt på nätspel.

 

En sista notering: Boken förespråkar en sjukligt tight spelstil, och med tanke på hur löst FL-spelet är på nätet så skulle man nog inte kunna spela en hand till showdown på två-tre timmar, då författaren i princip rekommenderar att checkfolda ett litet tvåpar på femte gatan om man får syn med tvåparet på fjärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Måste säga att jag haft en del nytta boken. Men jag ser det mest som en grund att stå på, sen kan/måste man spela mer loose. Men som sagt, den är ju väldigt inriktad på live-poker, men den har fått mig att se en del faror som jag inte tänkt på förr.

 

Tjoho! Mitt första inlägg! Det gick ju bra... Eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han förutsätter också att ante är låg i förhållande till beten. Det är inte alltid fallet online, de lägsta två limitarna på Partynätverket har sjukligt hög ante, vilket gör att det lösa spelet ofta är korrekt. (Lägsta limiten har lika hög ante som bring-in!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...