Gå till innehåll

De Betou gnäller i pressen


Krick1

Recommended Posts

En sak som är lite tråkig bara. Om hon hade varit snygg så hade hon antagligen kunna välja och vraka bland diverse proffserbjudanden.

 

Lite OT men jag har egentligen aldrig förstått varför det skulle vara så mycket sämre att se bra ut vs att vara intelligent. Båda är till största del medfödda egenskaper och kan man göra något bra av det man får finns det väl inget att klaga på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite OT men jag har egentligen aldrig förstått varför det skulle vara så mycket sämre att se bra ut vs att vara intelligent. Båda är till största del medfödda egenskaper och kan man göra något bra av det man får finns det väl inget att klaga på?

 

Dockor och regnbågar kan se bra ut - intelligens skiljer somliga av oss från däggdjuren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är övertygad om att hon på allvar tror att alla 18-25 åringar som är på EPT iklädda Starskläder är sponsrade av "de 23-åriga killarna som bestämmer i branchen" och inte alls lyckats sttellita sig in på egen väg.

 

Jag tror fan att hon inte ens vet vad en satellit är, eller att man kan betala sig in direkt, utan tror att hon tror att man måste vara sponsrad.

 

Oavsett om jag tycker att rätt person vann eller inte så tycker jag att det är trist att du yttrar dig på det här sättet Ola. Det räcker nu. Inte fan pratar vi om huruvida du eller någon annan kille är snygg eller ful på det här forumet. Lite under bältet faktiskt. Det är inget fel på Magdalenas utseende, och jag tycker att hon har fått stå ut med nog påhopp här ändå.

 

Mobbingen är ett faktum. Förtjänar hon verkligen det?

 

Helena

Edit: Jag citerade fel. Ola är för en gångs skull helt oskyldig. Dessutom var det Ola sa på den här sidan väldigt sant. Klant-HeFo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett om jag tycker att rätt person vann eller inte så tycker jag att det är trist att du yttrar dig på det här sättet Ola. Det räcker nu. Inte fan pratar vi om huruvida du eller någon annan kille är snygg eller ful på det här forumet. Lite under bältet faktiskt. Det är inget fel på Magdalenas utseende, och jag tycker att hon har fått stå ut med nog påhopp här ändå.

 

Mobbingen är ett faktum. Förtjänar hon verkligen det?

 

Helena

 

Exakt VAR säger jag att Magdalena är ful - snarare tvärt om, jag säger att hon ser bättre ut än de andra två. Det var hon själv som skrev om 22-åriga killar i Aftonbladet, och drog upp att tjejer skulle ha svårare (!) än unga killar att få spons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett om jag tycker att rätt person vann eller inte så tycker jag att det är trist att du yttrar dig på det här sättet Ola. Det räcker nu. Inte fan pratar vi om huruvida du eller någon annan kille är snygg eller ful på det här forumet. Lite under bältet faktiskt. Det är inget fel på Magdalenas utseende, och jag tycker att hon har fått stå ut med nog påhopp här ändå.

 

Mobbingen är ett faktum. Förtjänar hon verkligen det?

 

Helena

 

Det är ok att utrycka ojämnställdhet på en mängd plan och vara bitter o besviken över det. Man kan vara engagerad o förbannad och vilja göra något åt det. MEN, är man inte det utan snarare tvärtom, gör sig som martyr och offer utan att vara det blir det ganska patetiskt.

 

Magdalena har bra mycket bättre förutsättnigar att få spons än mig oberoende våra pokerskills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt VAR säger jag att Magdalena är ful - snarare tvärt om, jag säger att hon ser bättre ut än de andra två. Det var hon själv som skrev om 22-åriga killar i Aftonbladet, och drog upp att tjejer skulle ha svårare (!) än unga killar att få spons.

 

 

Sorry Ola, det var Hakflem som sa. Jag citerade fel från fel snubbe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är klart hon förtjänar massiva hån efter att ha uttryckt sig praktkorkat.

 

Ja det ska gudarna veta, att naivitet är det som vi pokerspelare värderar som det värsta brottet. Är det inte straff nog att hon har gjort bort sig offentligt och inte vet ur branschen fungerar? Ibland verkar det som om korkade människor står lägre i kurs än fuskare och tjuvar på det här forumet.

 

Men fortsätt ni... hon blir säkert jättesugen på att lära sig mer om branschen efter att lynchmobben gjort sitt.

 

Jag har varit med i en del mobbingaktivieter själv, så jag är inte oskyldig. Det brukar då handla om någon som varit elak mot andra, och som inte redan ligger ner. Men kom igen, Magdalena har ju inte gjort något ont förutom mot sig själv egentligen...

 

H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ska gudarna veta, att naivitet är det som vi pokerspelare värderar som det värsta brottet. Är det inte straff nog att hon har gjort bort sig offentligt och inte vet ur branschen fungerar? Ibland verkar det som om korkade människor står lägre i kurs än fuskare och tjuvar på det här forumet.

 

Men fortsätt ni... hon blir säkert jättesugen på att lära sig mer om branschen efter att lynchmobben gjort sitt.

 

Jag har varit med i en del mobbingaktivieter själv, så jag är inte oskyldig. Det brukar då handla om någon som varit elak mot andra, och som inte redan ligger ner. Men kom igen, Magdalena har ju inte gjort något ont förutom mot sig själv egentligen...

 

H

 

Tycker du inte hon hävdat att pokerbranschen är könsdiskriminerande trots att den inte är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du inte hon hävdat att pokerbranschen är könsdiskriminerande trots att den inte är det?

 

Jo, och det har jag uttryckt flera gånger på andra ställen. Det är rentav jättekorkat att tro att kvinnor har svårare att ta sig fram i pokervärlden. Tvärtom så tycker jag att diskrimineringen ligger åt andra hållet, om man nu ska prata orättvisor.

 

Att hon är kvinna och att Pokerstars har valt att särskilja oss i en egen kategori i omröstningen är den enda anledningen till att hon öht uppmärksammas, och det hoppas jag att hon förstår innerst inne.

 

Hur korkat hon än har betett sig så tycker jag ändå att naivitet inte ska straffas med mobbing. Varken tjuven Glenn, fuskaren Ken eller mobbaren Norinder har fått så mycket skit som naiva Magdalena.

 

Är det bara jag som tycker att det är värre att hacka på oförstående än de som uppsåtligt är ute efter att skada andra?

 

H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur korkat hon än har betett sig så tycker jag ändå att naivitet inte ska straffas med mobbing. Varken tjuven Glenn, fuskaren Ken eller mobbaren Norinder har fått så mycket skit som naiva Magdalena.
Nä, de har fått betydligt mer. Kanske inte Glenn, för det vet jag inte vem det är.

 

DeBetou har ju bara fått normal feedback på att bete sig korkat. Inte ens i närheten av mobbing. Och det har det väl inte direkt varit för de andra heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, de har fått betydligt mer. Kanske inte Glenn, för det vet jag inte vem det är.

 

DeBetou har ju bara fått normal feedback på att bete sig korkat. Inte ens i närheten av mobbing. Och det har det väl inte direkt varit för de andra heller.

 

Normal... inte i hennes värld kanske, men i den skruvade forumvärlden. Feedback brukar oftast vara riktad till personen i fråga, så detta kan knappast sortera under det kategorin.

 

FYI: Glenn arrangerade Grebbestadsturren och snodde kassan innan snuten kom. Han fick fängelsestraff för arrangörskapet, men fortfarande har inte alla pengar betalats tillbaka. Och de som ska ha pengarna verkar inte bry sig så mycket längre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur korkat hon än har betett sig så tycker jag ändå att naivitet inte ska straffas med mobbing. Varken tjuven Glenn, fuskaren Ken eller mobbaren Norinder har fått så mycket skit som naiva Magdalena.

 

 

Utan att gå in på vem som har fått mest skit (jag har faktiskt inte den blekaste aning) så håller jag med om att Ken förtjänar en betydligt värre kölhalning än Magdalena.

 

Va, fan! Människan är ju skådis och har väl levt sig in i rollen som poker-pro lite väl hårt bara? Klart hon i den rollen blir mäkta besviken när hon inte får sponsring och samtidigt "ser" hur finniga Karl Pedal och Torsten Furuvik sitter i nya, fina pokerstarsskjortor och svettas inför första liveturren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är övertygad om att hon på allvar tror att alla 18-25 åringar som är på EPT iklädda Starskläder är sponsrade av "de 23-åriga killarna som bestämmer i branchen" och inte alls lyckats sttellita sig in på egen väg.

 

Jag tror fan att hon inte ens vet vad en satellit är, eller att man kan betala sig in direkt, utan tror att hon tror att man måste vara sponsrad.

 

Wow om det skulle vara så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bla bla bla

...

VAD HÄNDE MED REALISMEN, MAGDALENA?!

 

Varför byter du ämne? Du var ju inte intresserad av kultur?

 

Vi tävlar på samma villkor, så varför ska man då ge oss en egen kategori? Maken till diskriminering finns ju inte! Segregering på hög nivå. Klarar vi inte att bli uppmärksammade för våra skills utan särbehandling så ska vi fanimej inte ha några priser

 

Om du säger det får man väl tro dig. Historiskt brukar man motivera könskvotering inte med att kvinnor ska få t ex ett jobb på grund av att de är kvinnor, utan trots att de är det. Tanken är att det finns en upparbetad orättvisa som man vill korrigera. Men nu är det ju bortkvoterade kvinnor som stämmer universiteten, så... ja venne.

 

Den stora skandalen är väl att finnar inkluderas i en "skandinavisk" gala?

 

Inte såå himla mycket eftersom norra Finland men inte Danmark ingår i den skandinaviska bergskedjan. Finland var en del av Sverige i 700 år. Engelska "Scandinavian" omfattar Finland.

 

Lite OT men jag har egentligen aldrig förstått varför det skulle vara så mycket sämre att se bra ut vs att vara intelligent. Båda är till största del medfödda egenskaper och kan man göra något bra av det man får finns det väl inget att klaga på?

 

Ofta kan ju färdigheter som grundar sig på nåt slags intelligens vara mer relevanta för t ex ett jobb än hur man ser ut i ansiktet. Kan ju vara det det beror på, vad vet jag, är ful som stryk.

 

Tycker du inte hon hävdat att pokerbranschen är könsdiskriminerande trots att den inte är det?

 

Väntar fortfarande på en url till det beviset.

 

Åh gud vad skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klandrar personligen framförallt juryn, och är fortfarande otroligt nyfiken på vad tusan som hände. De jag känner till i juryn brukar i andra sammanhang vara vettiga. Misstänker att det var någon form av "vi måste ge Sverige nått pris"-grej, men OM man överhuvudtaget tycker det är vettigt att ta sådan hänsyn så hade det varit mkt rimligare att låta Tureniec vinna någon av kategorierna än att tilldela Magda priset.

 

Vidare tycker jag det är skillnad på naivitet och rent högmod/nonchalans. Att i media gå ut och säga att man gärna hade spelat om titeln är riktigt pinsamt i sammanhanget.

 

Om Magda hade sagt typ "jag är jätteglad att vinna detta priset i en kategori med otroligt duktiga motståndare" istället för att antyda att hon hellre hade spelat ut tomtarna än att fått priset tilldelat så hade hon inte haft någon skuld alls i sammanhanget, bara juryn IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte såå himla mycket eftersom norra Finland men inte Danmark ingår i den skandinaviska bergskedjan. Finland var en del av Sverige i 700 år. Engelska "Scandinavian" omfattar Finland.

 

Visst kan väl definitionen över vad som utgör Skandinavien tyckas lite märklig utifrån var bergen ligger, men icke desto mindre är den svenska - likväl som den engelska - definitionen av regionen Skandinavien exakt Sverige, Norge och Finland.

 

Visst upplever jag det som att det är vanligare bland engelskspråkiga att inte ha ett jota om vad som utgör Skandinavien, men gemene svensk har ju inte heller någon direkt järnkoll.

 

Visst finns alternativa dumbomsdefinitioner, men den förhärskande är alltjämt Sverige, Norge och Danmark.

 

NB: Mina kunskaper om den engelska definitionen begränsas till dels det absurda i att ha en annan definition på det språket (nästan lite lex Storbritannien på den) och dels på engelska wikipedia - så det är väl inte helt solitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland verkar det som om korkade människor står lägre i kurs än fuskare och tjuvar på det här forumet.

 

Är rätt övertygad om att så länge man är bra på att stjäla och att fuska så har det ett högre livsev+ än ifall man är korkad. Har aldrig själv ansett mig som korkad, så jag vet ju iofs inte riktigt hur bra liv korkade människor har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är rätt övertygad om att så länge man är bra på att stjäla och att fuska så har det ett högre livsev+ än ifall man är korkad. Har aldrig själv ansett mig som korkad, så jag vet ju iofs inte riktigt hur bra liv korkade människor har.

 

Är "livsev+" det du ser upp till hos människor? Inte jag...

 

Sen tror jag iofs du har fel i sak. Se tex på människor med Downs syndrom, de verkar väl i allra högsta grad gilla sin vardag i de flesta fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den argumentationen skulle man kunna ställa sig frågan "Om det, med hjälp av ny lobotomiteknik, gick att skära bort valda delar av hjärnan så att ens liv blir en enda lång (nåja, några decennier i varje fall) sörja av skratt, leenden och eufori - kryddat med enstaka raseriutbrott - men också halverat IQ och oförmåga till djupare mänskliga relationer" - och svara ja.

 

Jag menar, det spelar väl ingen roll om en 47:a springer runt med ett brett leende på läpparna - vi vet ju ändå att vi generellt sett har en klart högre livskvalité.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...